לרגלת תחילת שנה"ל - ice breakers

3rd CYR

New member
לרגלת תחילת שנה"ל - ice breakers

אם לא איכפת לכם לשתף - מה האייסברייקר האהובים עליכם? כאלו שעבדו טוב בכיתה שלימדתם או שנהנתים מהם כסטודנטים בעצמכם.

אני כרגע שוקלת מחדש אייסברייקר לתלמידי תואר ראשון, שיהיה איכשהו קשור לציפיות של הסטודנטים מהקורס (מה הם מצפים ללמוד וכד') אבל שיהיה גם פעילות חברתית.
אשמח ללמוד מרעיונותכם, וגם סתם נחמד לשמוע מה עושים אצלכם בלי קשר לצורך הספציפי שעלה אצלי עכשיו.
 

3rd CYR

New member
אחד האהובים עלי

ובתור מכת פתיחה: האייסברייקר שאני אוהבת לסמינריונים של תלמידי תואר ראשון - בינגו אנשים.
&nbsp
לכל סטודנט ניתן כרטיס עם 4 תיאורים ("ילד יחיד", "גר מחוץ לארה"ב", "צמחוני", וכד') שחלקם גם מהווים כישורים רלוונטיים לקורס ("יודע X", "עשה מיינור בX" וכד'). לסטודנטים ניתנות כ-5 דקות למלא את כל ה"בינגו" (אסור אותו אדם פעמיים). אחר כך אני בודקת נוכחות וכל סטודנט מציג את עצמו ואומר משהו על עצמו מהתיאורים הללו שתקפים לגביו. בסוף אני גם מציגה את עצמי (שוב) ואומרת משפט על עצמי שקשור לPROMPTS שעל הכרטיסים.
&nbsp
חיסרון: דורש הכנה מראש ולוקח לפחות 10 דקות מהשיעור, ולכן מתאים רק לשיעורים ארוכים מאד (כמו סמינריון של 4 שעות). גם מתאים בעיקר לכיתות קטנות אך לא קטנות מידי (15-20 איש).
&nbsp
יתרון: המשהו האישי שהם אומרים על עצמם עוזר לי לזכור את השמות והפרצופים שלהם (ההוא משחק כדורסל, ההיא חזרה מסמסטר בונציה...), והסטודנטים שיעבדו בצמידות על פרוייקטים קבוצתיים מכירים קצת יותר את חבריהם לכיתה.
 

idohatam

New member
ברוכים הבאים לקורס X, ססטיסטיקה מראה שכ30% מכם תכשלו בו

אז אם אתם לא פה להשקיע בבקשה אל תבזבזו את הזמן שלי, הדלת נמצאת בכיוון הזה (מצביע עם היד).
 

idohatam

New member
ו...כן, האנקדוטה הזו תהיה במבחן אז תשננו אותה טוב.

 

3rd CYR

New member
עשיתי דוקטורט במקום טוב מאד

ועשיתי סמסטר במעבדה במוסד מעולה אחר, שם הכרתי חברים רבים. גם אני וגם חברי תירגלנו ולימדנו בשביל מלגה, ומי שלא היה צריך לתרגל בשביל מלגה לימד בקיץ בשביל קצת אקסטרה כסף. ולמרות שהיה מדובר במסודות R1 מכובדים, זו לא הייתה הרוח, גם לא בקרב בעלי הקביעות, שלא לדבר על תלמידי דוקטורט שרוצים פורטפוליו טוב לקבל עבודה ראשונה שלהם.
&nbsp
 

idohatam

New member
הייתי צריך להוסיף האש טאג, #דבריםשהלוואיויכולתילומר

 

possum2

New member
אין לי. בא, מלמד, נשאר קצת בכיתה לענות על שאלות, והולך.

אם ההרצאה בנויה טוב - התלמידים יתעניינו. אם לא, אייס ברייקר לא יעזור. הציפיות של התלמידים מהקורס אינן רלוונטיות. מה שרלוונטי הוא הסילבוס. אוניברסיטה אינה תכנית כבקשתך.
 

3rd CYR

New member
כבר דיברנו על זה :)

ולכן לא צפיתי שתענה (אפרופו ציפיות לא רלוונטיות). יש לנו פילוסופיה שונה לגבי מה זה הוראה, ואני חושבת ששנינו פיתחנו קריירה אקדמית שתואמת את חזקותינו. לא ברור לי רק למה הזלזול/יהירות.
&nbsp
 

possum2

New member


האינטרנט לא יודע להעביר שפת גוף ואינטונציה. לא כיוונתי להתנשא בכלל. הנה, ריוויזד ורז'יון: אין לי אייס ברייקר. בפקולטה מהסוג שלי, התלמידים הם תלמידים לתארים מתקדמים, והקורסים כמעט אף פעם לא בנויים כקורס של מרצה אחד, אלא כקורס נושא כללי, הכולל מספר מרצים, כשכל אחד נותן שלוש או ארבע הרצאות בנושא התמחותו. בקורסים כאלה, גם המרצים וגם הסטודנטים רוצים לגמור את השיעור כמה שיותר מהר ולחזור למחקר שלהם במעבדה, ולכן אייס ברייקר סתם מעצבן את כל הנוכחים. מצד שני, אם ההרצאה מעניינת והמרצה טוב, אין צורך באייס ברייקר כדי לעודד התשתתפות.
 
זה מזכיר לי ששני דוקטורנטים במעבדה שלי

(אחד זכר ואחת נקבה) עמדו ודיברו על הבדיחות שהם מספרים בכיתה שלהם, והתייעצו זה עם זה בנושא. הסתכלתי לאחרונה ב-rate my professor של הגבר, והוא היה סופר גבוה וסופר חיובי. לא במפתיע הוא גם קיבל מישרה במסלול לקביעות של מרצה (הוא לא רוצה להיות חוקר, אלא מרצה) באוניברסיטה שלנו (קיבל אותה לפני שסיים את הדוקטורט) - כך שלא נראה לי שיש ספק בכך שלפחות במקצועות מסוימים (ובמסלולים מסוימים) כן משנה אם אתה עושה דברים כאלה ואחרים מחוץ לעניין ההוראה פרופר.
 

3rd CYR

New member
"פעולה בצופים"

כך הסבירו לי איך מלמדים אנדרגרדס באמריקה כשנסעתי ללמוד בארה"ב. את האנלוגיה הזו שמעתי מפי מי שנסעו ללמוד וללמד במוסדות כגון USC ואוהיו סטייט.
&nbsp
זה בוודאי לא קיים בתארים מתקדמים, ובוודאי לא קיים בכל התחומים (באותה אוניברסיטה שבה אני למדתי/תירגלתי בחוג שלי והיו לנו "פעילויות צופים", כשלקחתי קורסים של אנדרגדס בחוג אחר במדעים "קשים", לא היה אייסברייקר בתירגולים).
&nbsp
מעבר לזה, ישנם הבדלים בין מוסדות. יש מוסדות בהם כיתות אנדרגרדס קטנות זה 90 איש (וגדולות נע בין 300 ל 1000). מוסדות בהם לא לסטודנטים ולא לאף אחד במוסד אין ציפיה שהמרצה ידע את שמות הסטודנטים שלו או יזהה אותם בפנים. המרצה בא ומציג את החומר (בהרצאה עניינית, מארוגנת היטב, בהירה ומחכימה), וחוזר למעבדר. ההוראה היא נטל והסחת דעת מהדבר העיקרי שהוא מחקר. בצד השני של הסקאלה, ישנם מוסדות שבהם בפירוש מצופה מהמרצה להכיר כל סטדונט בשם פרטי ולפנות אליו או אליה בשם זה לעיתים קרובות, ליצור קשר אישי עם הסטודנט. הכיתות קטנות, ובנוסף להרצאות מאורגנות היטב, בהירות ומחכימות (או פעילויות אחרות של FLIPPED CLASSROOM) יש יחס אישי ומערכת יחסי כוח טיפ טיפונת נוטה יותר לסימטרית.
&nbsp
בכנס על הוראה למרצים בקולג'ים הייתי למשל בפנל שבו הגישה של "תוכנית כבקשתך" נלקחה רחוק מידי גם לטעמי אבל זה מדגים את העיקרון: בניית הסילבוס יחד עם הסטודנטים. שילוב של ה LEARNING OBJECTIVES שהמרצה מביא עם אלו שהסטודנטים רוצים/צריכים, וליד כל הרצאה בסילבוס, ציון המספר של LEARNING OBJECTIVE של הסטודנטים ואלו של המרצה יהיו מכוסים ביום נתון. אני לא אוהבת את זה בכלל, כאמור, אבל זה רק בא להדגים שלהשתמש ב5 דק' מהזמן בכיתה כדי לתת לעזור לי לזכור את השמות של הסטדונטים שלי וליצור אווירה יותר אישית בכיתה של 20-30 איש, זה דבר די טריוויאלי שעשיתי (ועשו עמיתי) מאז שהייתי מתרגלת באוניברסיטה ציבורית גדולה ומודרגת היטב.
 
שונא אייס ברייקרס

שנאתי את זה כסטודנט ואני שונא את זה כמרצה. בכיתה קטנה בקורסי בחירה אני עושה סבב קצר ומבקש מכל אחד מהסטודנטים להגיד משהו על עצמו ולמה בחר בקורס (אני הכי אוהב את אלו שאומרים שהם בחרו כי לא מצאו קורסי בחירה אחרים ולא היתה להם ברירה- ברצינות). בקורסים גדולים יותר אני מכין מראש חתיכות בריסטול מקופלות לשניים ומבקש מכל סטודנט לרשום את השם ולשים את זה לפניו- ואני מבטיח להם שאולי בסוף הסמסטר אני אצליח לזכור איך קוראים להם.
 

Gidi Shemer

New member
אני לא עושה ממש icebreakers

בין היתר בגלל שרוב הקורסים שלי מאד גדולים והסטודנטים די שבעים מ- icebreakers באיזשהו שלב. צריך לזכור שמדובר לא רק ב- 5-6 קורסים שלהם אלא בתכניות שונות, ארגונים שונים, ועדות למיניהן ועוד.

מה שכן, בסמסטרים האחרונים אנחנו כן מנסים להקפיד להקדיש מספר דקות ולתת לסטודנטים לכתוב על index card ולמלא לפחות את השם שלהם ומה ה- pronoun שהם מעדיפים לשימוש בפניה אליהם (he, she, they, any other). זה עוזר לנו בגישה אליהם מאוחר יותר בקורס ובעיקר בתרגולים בקבוצות קטנות יותר ונותן לסטודנטים שמזוהים עם מגדר שאינו מקובל יחסית, תחושה קצת פחות מאיימת מבדרך כלל. יש גם מרצים שישאלו אותם על תחביבים או על ציפיות, אבל זה כבר תלוי במרצה. אני כאמור לא עושה את זה.
 

Gidi Shemer

New member
לי אישית קשה

עם ה- they בגלל שפשוט מוזר ולא נוח לי לומר they על מישהו (מישהי?) יחיד. אני בדרך כלל פותר את הבעיה פשוט על ידי שימוש בשם הספציפי, ואם אני לא יודע את השם, אני קודם שואל ״ מה השם שלך?"' מה שקל לעשות באנגלית נייטרלית ולא בעברית.
 

GeJuFan

New member
אחד הפרופסורים שלי לשעבר

עשה בתור אייסברייקר
two truths and a lie.
&nbsp
הצלחתי להפיל את חברי הכיתה השלי כששיקרתי לגבי הגיל שלי
- מי שפגש אותי יודע שאני נראית מאד צעירה לגילי.
 
כולנו נראות צעירות לגילנו. עד שלא...

אלא אם אנחנו מתות מוקדם. תבחרי מה את מעדיפה
.
 

GeJuFan

New member
אז זהו, שבמקרה שלי

זה גנטי. כל הנשים במשפחה שלי (מצד אבא ומצד אמא) נראות צעירות לגילן, יש לנו גם נטייה לשרוד את הבן זוג במינימום שני עשורים, ולחיות עד שנות ה-90 שלנו (אני חושבת שאחת מהסבתא רבא שלי אפילו הגיעה לגיל 100).
 
למעלה