לתחנת הרכבת מזכרת בתיה יש אוטובוס ומסלול רכיבה ישירים. אז למה החניון עדיין מפוצץ?

כשלוגי

Active member

EHP12

Well-known member
תחנת הרכבת מזכרת בתיה משרתת את תושבי יישובי האזור כולו, אך אין בה תנועה רבה של נוסעים. עם זאת, גם בתחנה זו החניון מלא עד אפס מקום, ובשל התדירות הגרועה של הרכבות — הנוסעים נאלצים להידחס בקרונות הצפופים
הכמויות של מזכרת בתיה הן די יפות ורק מקריאת הכותרות (כי אין לי מנוי) ונתונים של ר״י, היא בערך מסיעה 300 אלף נוסעים בשנה, שזאת כמות די יפה בהתחשב בגודל היישובים שמסביבה (בערך כמו הכמות שמשתמשת בתחנה של סגולה), בהתחשב שכל היישובים מסביב הם תלויי רכב פרטי, חניונים מלאים זה דבר מובן מאליו.

הבעיה היא כאן בעצם התדירות במסילה לבאר שבע.
 

yairp4

Active member
תחנת הרכבת מזכרת בתיה משרתת את תושבי יישובי האזור כולו, אך אין בה תנועה רבה של נוסעים. עם זאת, גם בתחנה זו החניון מלא עד אפס מקום, ובשל התדירות הגרועה של הרכבות — הנוסעים נאלצים להידחס בקרונות הצפופים

אני לא יכול להיכנס לכתבה אבל יכול לתרום מניסיוני כאחד שמגיע מידי פעם ברכבת לבקר את משפחתי במזכרת בתיה ודווקא כן יוצא ממנה לרוב בהליכה. קודם כל אציין שתחנת הרכבת החדשה, למרות התדירות והמיקום הבעייתים, היא שיפור עצום לעומת המצב הקודם שבו היה צריך להגיע לתחנת רחובות ולקחת משם אוטובוס עם נסיעה של 45 דקות ומעלה.

אני לא יודע מה מספר הנוסעים החודשי בתחנה. אני רק יכול להגיד שבכל פעם שהגעתי ברכבת הייתה כמות יפה של נוסעים שירדו בתחנה (ברמה של תור לא קטן בכניסה למדרגות שיוצאות מהרציף לאולם התחנה). התחנה הקרובה ביותר עם שירות טוב היא תחנת רחובות, ובשעות העומס הנהיגה אליה יכולה בקלות להימשך חצי שעה ויותר, וגם שם יש מצוקת חניה קשה, כך שאני לא חושב שמישהו מיישובי האיזור יטרח לנסוע עד אליה. זה מראה שאם ישפרו את התדירות יש לתחנה פוטנציאל משמעותי לגדילה בכמויות הנוסעים.

לגבי האוטובוסים, אין לי מושג מה טענת הכתבה בנושא. בפעמים המעטות שהשתמשתי באוטובוס כדי להגיע ליישוב לא הייתה לי שום בעיה, יש סינכרון טוב בין הרכבת לאוטובוסים והנסיעה קצרה יחסית וללא פקקים.

לגבי שביל האופניים והמדרכות - ממבנה התחנה הקטן יוצאים ישר לתוך הבלגן של החניון, עם מדרכה עמוסה שהופכת למתחם איסוף נוסעים מאולתר, כי משום מה רכבת ישראל מתעקשת לא להתחשב בעובדה שלהרבה נוסעים בתחנות הפרבריות יש מישהו שמחכה לאסוף אותם ולתכנן את החניון בהתאם. כדי להגיע לשביל האופניים והולכי הרגל צריך לחצות את כל הבלגן הזה כולל הכניסה והיציאה מהחניון שהם די עמוסים כשמגיעה רכבת מתל אביב. בנוסף הגישה ליישוב היא לאורך הכביש שמוביל לתחנה ודורשת עיקוף לא קטן לכיוון דרום מערב ואז לצפון מזרח כדי להגיע לכיכר הכניסה ליישוב עצמו, סהכ כקילומטר הליכה כדי להגיע לבתים הראשונים. בנוסף מתוכנן במקום איזור תעשיה, ונראה שהכניסות והיציאות למבני התעשיה יהיו מהכביש הזה כך שתהיה עוד הפרעה להולכי הרגל והרוכבים. חבל שלא ביצעו שביל ייעודי להולכי רגל מצפון לתחנה ומצידו השני של הנחל שהיה מקצר משמעותית ומנעים את הגישה ליישוב. אני כן אגיד שנטעו לא מעט עצים לאורך הכביש כך שאולי בעוד עשור כל ההליכה הזאת תרגיש קצת יותר נעימה עם צל, אבל היא עדיין תהיה ארוכה שלא לצורך.

צירפתי צילום מסך עם השביל הקיים באדום ומה שאני מציע בכחול.
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot 2024-07-29 at 14.04.24.png
    Screenshot 2024-07-29 at 14.04.24.png
    6.8 MB · צפיות: 9

Ccyclist

Well-known member
אני לא יכול להיכנס לכתבה אבל יכול לתרום מניסיוני כאחד שמגיע מידי פעם ברכבת לבקר את משפחתי במזכרת בתיה ודווקא כן יוצא ממנה לרוב בהליכה. קודם כל אציין שתחנת הרכבת החדשה, למרות התדירות והמיקום הבעייתים, היא שיפור עצום לעומת המצב הקודם שבו היה צריך להגיע לתחנת רחובות ולקחת משם אוטובוס עם נסיעה של 45 דקות ומעלה.

אני לא יודע מה מספר הנוסעים החודשי בתחנה. אני רק יכול להגיד שבכל פעם שהגעתי ברכבת הייתה כמות יפה של נוסעים שירדו בתחנה (ברמה של תור לא קטן בכניסה למדרגות שיוצאות מהרציף לאולם התחנה). התחנה הקרובה ביותר עם שירות טוב היא תחנת רחובות, ובשעות העומס הנהיגה אליה יכולה בקלות להימשך חצי שעה ויותר, וגם שם יש מצוקת חניה קשה, כך שאני לא חושב שמישהו מיישובי האיזור יטרח לנסוע עד אליה. זה מראה שאם ישפרו את התדירות יש לתחנה פוטנציאל משמעותי לגדילה בכמויות הנוסעים.

לגבי האוטובוסים, אין לי מושג מה טענת הכתבה בנושא. בפעמים המעטות שהשתמשתי באוטובוס כדי להגיע ליישוב לא הייתה לי שום בעיה, יש סינכרון טוב בין הרכבת לאוטובוסים והנסיעה קצרה יחסית וללא פקקים.

לגבי שביל האופניים והמדרכות - ממבנה התחנה הקטן יוצאים ישר לתוך הבלגן של החניון, עם מדרכה עמוסה שהופכת למתחם איסוף נוסעים מאולתר, כי משום מה רכבת ישראל מתעקשת לא להתחשב בעובדה שלהרבה נוסעים בתחנות הפרבריות יש מישהו שמחכה לאסוף אותם ולתכנן את החניון בהתאם. כדי להגיע לשביל האופניים והולכי הרגל צריך לחצות את כל הבלגן הזה כולל הכניסה והיציאה מהחניון שהם די עמוסים כשמגיעה רכבת מתל אביב. בנוסף הגישה ליישוב היא לאורך הכביש שמוביל לתחנה ודורשת עיקוף לא קטן לכיוון דרום מערב ואז לצפון מזרח כדי להגיע לכיכר הכניסה ליישוב עצמו, סהכ כקילומטר הליכה כדי להגיע לבתים הראשונים. בנוסף מתוכנן במקום איזור תעשיה, ונראה שהכניסות והיציאות למבני התעשיה יהיו מהכביש הזה כך שתהיה עוד הפרעה להולכי הרגל והרוכבים. חבל שלא ביצעו שביל ייעודי להולכי רגל מצפון לתחנה ומצידו השני של הנחל שהיה מקצר משמעותית ומנעים את הגישה ליישוב. אני כן אגיד שנטעו לא מעט עצים לאורך הכביש כך שאולי בעוד עשור כל ההליכה הזאת תרגיש קצת יותר נעימה עם צל, אבל היא עדיין תהיה ארוכה שלא לצורך.

צירפתי צילום מסך עם השביל הקיים באדום ומה שאני מציע בכחול.

צודק, אם כי אני הייתי מפצל את השביל ממעגל התנועה הראשון שבכניסה לחניון, שם יש הכנה לחצייה של הנחל, אך את השביל הייתי מגשר בזווית ישרה יותר צפונה.

יטענו מי שיטענו שאיננו מבינים את ה"ייעוד" של מסלול הליכה בן קילומטר כשאפשר לעשות זאת ב 600 מטר. חוכמת החלם של התיכנון בארץ מחבלת ביכולת הבסיסית ביותר ללכת לתחנת הרכבת.
 

מיקלוש77

Well-known member
מהתדירות הגרועה "סובלים" לא רק תושבי איזור מזכרת בתיה, אלא כל התושבים לאורך הקו המסילתי הזה.
לא ברור למה באר שבע מקבלת תדירות גרועה כל כך של רכבת אחת בשעה בשפל ושתיים בשיא. ואני לא מדבר על סגירת המקטע משדרות לאשקלון, סגירה שלפניה היו 3 רכבות בשעה בשיא, כי זה היה קו דרך הנגב המערבי שלא יעיל מספיק למי שצריך מבאר שבע לתל אביב.

עיר בסדר הגודל של באר שבע צריכה לפחות 3 או 4 רכבות בשעה. אני מקווה שעם סיום שדרוג מערכת האיתות, שהיה מתוכנן לתחילת 2024 אבל נדחה לסוף 2025, אחת או שתיים מתוך הרכבות הנוספות שייכנסו לאיילון יהיו מבאר שבע.

הגדלת התדירות לבאר שבע תאפשר עצירה נוספת בשעה בתחנות שלאורך הקו שכרגע מקבלות רכבת אחת בשעה גם בשיא, כי הרכבת השנייה בשעה מבאר שבע בשיא, זו שממשיכה לכרמיאל - מדלגת עליהן.

וכמובן, מייחל להתחלת פרוייקט החישמול מלוד דרך קריית גת לבאר שבע שיאפשר גם הוא שדרוג בשירות.
 

Ccyclist

Well-known member
לא ברור למה באר שבע מקבלת תדירות גרועה כל כך של רכבת אחת בשעה בשפל ושתיים בשיא. ואני לא מדבר על סגירת המקטע משדרות לאשקלון, סגירה שלפניה היו 3 רכבות בשעה בשיא, כי זה היה קו דרך הנגב המערבי שלא יעיל מספיק למי שצריך מבאר שבע לתל אביב.

עיר בסדר הגודל של באר שבע צריכה לפחות 3 או 4 רכבות בשעה. אני מקווה שעם סיום שדרוג מערכת האיתות, שהיה מתוכנן לתחילת 2024 אבל נדחה לסוף 2025, אחת או שתיים מתוך הרכבות הנוספות שייכנסו לאיילון יהיו מבאר שבע.

הגדלת התדירות לבאר שבע תאפשר עצירה נוספת בשעה בתחנות שלאורך הקו שכרגע מקבלות רכבת אחת בשעה גם בשיא, כי הרכבת השנייה בשעה מבאר שבע בשיא, זו שממשיכה לכרמיאל - מדלגת עליהן.

וכמובן, מייחל להתחלת פרוייקט החישמול מלוד דרך קריית גת לבאר שבע שיאפשר גם הוא שדרוג בשירות.

אכן, לא ברור לי למה השירות לבאר שבע מצומצם כל כל כאשר חיפה וירושלים מקבלות 3 ו 2 רכבות בשעה. אני מניח ש"חשוב" להפלות את הדרום.
 

scooby5

Member
לא ברור למה באר שבע מקבלת תדירות גרועה כל כך של רכבת אחת בשעה בשפל ושתיים בשיא. ואני לא מדבר על סגירת המקטע משדרות לאשקלון, סגירה שלפניה היו 3 רכבות בשעה בשיא, כי זה היה קו דרך הנגב המערבי שלא יעיל מספיק למי שצריך מבאר שבע לתל אביב.

עיר בסדר הגודל של באר שבע צריכה לפחות 3 או 4 רכבות בשעה. אני מקווה שעם סיום שדרוג מערכת האיתות, שהיה מתוכנן לתחילת 2024 אבל נדחה לסוף 2025, אחת או שתיים מתוך הרכבות הנוספות שייכנסו לאיילון יהיו מבאר שבע.

הגדלת התדירות לבאר שבע תאפשר עצירה נוספת בשעה בתחנות שלאורך הקו שכרגע מקבלות רכבת אחת בשעה גם בשיא, כי הרכבת השנייה בשעה מבאר שבע בשיא, זו שממשיכה לכרמיאל - מדלגת עליהן.

וכמובן, מייחל להתחלת פרוייקט החישמול מלוד דרך קריית גת לבאר שבע שיאפשר גם הוא שדרוג בשירות.
וגם הרכבת ה"מהירה" (תזכורת: "בש ב 50 דקות") עוצרת בק.גת ובלוד.
אם מוסיפים עוד רכבת בשעה, המסלול של הרכבת לכרמיאל צריך להיות ישיר בין בש לתל אביב, בדומה למסלול בין חיפה לתל אביב (שגם שם האריכו על ידי הוספת עצירות בהרצליה ובחדרה, מה שלא היה פעם).
 

Ccyclist

Well-known member
וגם הרכבת ה"מהירה" (תזכורת: "בש ב 50 דקות") עוצרת בק.גת ובלוד.
אם מוסיפים עוד רכבת בשעה, המסלול של הרכבת לכרמיאל צריך להיות ישיר בין בש לתל אביב, בדומה למסלול בין חיפה לתל אביב (שגם שם האריכו על ידי הוספת עצירות בהרצליה ובחדרה, מה שלא היה פעם).

כרמיאל - ב"ש זה קו זמני וכך היחס אליו. במקור הרכבת לכרמיאל היתה אמורה להגיע לירושלים, המנהרות בתוואי לכרמיאל היו אמורות להיות מחושמלות. יונה יהב ועיריית חיפה טירפדו את פרוייקט החישמול צפונה בקמפיין השקרים וההפחדות שלהם, אז הרכבת שינתה את יעד הרכבת לבאר שבע.

הצבע של הקו שייך לרכבת שהיתה מסתיימת בתל אביב במקום להמשיך צפונה.
 

scooby5

Member
כרמיאל - ב"ש זה קו זמני וכך היחס אליו. במקור הרכבת לכרמיאל היתה אמורה להגיע לירושלים, המנהרות בתוואי לכרמיאל היו אמורות להיות מחושמלות. יונה יהב ועיריית חיפה טירפדו את פרוייקט החישמול צפונה בקמפיין השקרים וההפחדות שלהם, אז הרכבת שינתה את יעד הרכבת לבאר שבע.

הצבע של הקו שייך לרכבת שהיתה מסתיימת בתל אביב במקום להמשיך צפונה.
אתה משכנע את המשוכנע.
עדיין, המצב הזמני הזה, יימשך עוד כמה שנים טובות, וכבר קיים משהו כמו 5 שנים.
אין סיבה לא לשנות את זה, ולהחזיר חזרה את הרכבת הזו, לפעול כישירה (עד התלונות של ר.עיריית ק.גת היא אכן היתה כזו)
 

raya

Well-known member
וגם הרכבת ה"מהירה" (תזכורת: "בש ב 50 דקות") עוצרת בק.גת ובלוד.
אם מוסיפים עוד רכבת בשעה, המסלול של הרכבת לכרמיאל צריך להיות ישיר בין בש לתל אביב, בדומה למסלול בין חיפה לתל אביב (שגם שם האריכו על ידי הוספת עצירות בהרצליה ובחדרה, מה שלא היה פעם).
50 דקות - מעולם לא עמדו ביעד הזה.
אשמח לרכבות מהירות מבאר שבע לתחנות תל אביב בתדירות גבוהה יותר, לצערי - כיום זה לא קורה.
 

raya

Well-known member
לא ברור למה באר שבע מקבלת תדירות גרועה כל כך של רכבת אחת בשעה בשפל ושתיים בשיא. ואני לא מדבר על סגירת המקטע משדרות לאשקלון, סגירה שלפניה היו 3 רכבות בשעה בשיא, כי זה היה קו דרך הנגב המערבי שלא יעיל מספיק למי שצריך מבאר שבע לתל אביב.

עיר בסדר הגודל של באר שבע צריכה לפחות 3 או 4 רכבות בשעה. אני מקווה שעם סיום שדרוג מערכת האיתות, שהיה מתוכנן לתחילת 2024 אבל נדחה לסוף 2025, אחת או שתיים מתוך הרכבות הנוספות שייכנסו לאיילון יהיו מבאר שבע.

הגדלת התדירות לבאר שבע תאפשר עצירה נוספת בשעה בתחנות שלאורך הקו שכרגע מקבלות רכבת אחת בשעה גם בשיא, כי הרכבת השנייה בשעה מבאר שבע בשיא, זו שממשיכה לכרמיאל - מדלגת עליהן.

וכמובן, מייחל להתחלת פרוייקט החישמול מלוד דרך קריית גת לבאר שבע שיאפשר גם הוא שדרוג בשירות.
מקווה יחד איתך!
והרכבת בקו הנגב הדרומי לא היתה ישימה עבור מי שרצה להגיע מבאר שבע לתל אביב.
 
לא ברור למה באר שבע מקבלת תדירות גרועה כל כך של רכבת אחת בשעה בשפל ושתיים בשיא. ואני לא מדבר על סגירת המקטע משדרות לאשקלון, סגירה שלפניה היו 3 רכבות בשעה בשיא, כי זה היה קו דרך הנגב המערבי שלא יעיל מספיק למי שצריך מבאר שבע לתל אביב.

עיר בסדר הגודל של באר שבע צריכה לפחות 3 או 4 רכבות בשעה. אני מקווה שעם סיום שדרוג מערכת האיתות, שהיה מתוכנן לתחילת 2024 אבל נדחה לסוף 2025, אחת או שתיים מתוך הרכבות הנוספות שייכנסו לאיילון יהיו מבאר שבע.

הגדלת התדירות לבאר שבע תאפשר עצירה נוספת בשעה בתחנות שלאורך הקו שכרגע מקבלות רכבת אחת בשעה גם בשיא, כי הרכבת השנייה בשעה מבאר שבע בשיא, זו שממשיכה לכרמיאל - מדלגת עליהן.

וכמובן, מייחל להתחלת פרוייקט החישמול מלוד דרך קריית גת לבאר שבע שיאפשר גם הוא שדרוג בשירות.
השירות הנורמלי בקו לבאר שבע צריך להיות כמו השירות בקו החוף , שנתחיל בסוף שנות ה90.
שתי רכבות בשעה מהירות שעוצרות רק בלוד ובקרית גת( אחת מהם גם בלהבים), ושתי רכבות פרבריות שיוצאות מקרית גת עד תל אביב ועוצרות בתחנות בדרך.
מאמין שדבר כזה יקרה רק שתפתח המסילה הרביעית.
 

scooby5

Member
השירות הנורמלי בקו לבאר שבע צריך להיות כמו השירות בקו החוף , שנתחיל בסוף שנות ה90.
שתי רכבות בשעה מהירות שעוצרות רק בלוד ובקרית גת( אחת מהם גם בלהבים), ושתי רכבות פרבריות שיוצאות מקרית גת עד תל אביב ועוצרות בתחנות בדרך.
מאמין שדבר כזה יקרה רק שתפתח המסילה הרביעית.
לא רואה הצדקה אמיתית לשתי עצירות בשעה בק.גת, בהינתן שאין רכבת ישירה נוספת
 

ערןל1

Active member
אפשר להסתכל על חצי הכוס המלאה, יש הרבה אנשים עם רכב שעדיין בוחרים ברכבת.
 

Ccyclist

Well-known member
אפשר להסתכל על חצי הכוס המלאה, יש הרבה אנשים עם רכב שעדיין בוחרים ברכבת.

זה לא חצי, זה אמצעי מקובל מאד לעבור לתח'צ בשלב מסויים של הנסיעה. זה קיים למשל בחניון הצפוף מצפון לתחנת הרצליה.

מנקודת מבט של נהג - ככל שמתקרבים למרכז המטרופולין הדרכים יותר פקוקות והסיכוי למצוא חניה יורד בעוד שמחיר החניונים עולה. נקודת המעבר מהרכב הפרטי לתח'צ תלוייה במשתנים כמו זמינות החניה ומחיריה, מחירי התח"צ ותדירותה.

אם הייתי באזור קיבוץ חולדה למשל, יכול להיות שהייתי מעדיף לנהוג לתחנות רחובות או יבנה מערב (כשקו השרון - אשקלון יחזור לתדירות מלאה) כי למרות שיש הבדל בין לנהוג 10 דקות למזכרת בתיה ו 20-30 דקות לשתי האחרות - התדירות בחזור לחולון או יבנה מערב תנצח בעיניי כל תיאום אפשרי עם רכבות ההלוך ממזכרת בתיה.
 
זה לא חצי, זה אמצעי מקובל מאד לעבור לתח'צ בשלב מסויים של הנסיעה. זה קיים למשל בחניון הצפוף מצפון לתחנת הרצליה.

מנקודת מבט של נהג - ככל שמתקרבים למרכז המטרופולין הדרכים יותר פקוקות והסיכוי למצוא חניה יורד בעוד שמחיר החניונים עולה. נקודת המעבר מהרכב הפרטי לתח'צ תלוייה במשתנים כמו זמינות החניה ומחיריה, מחירי התח"צ ותדירותה.

אם הייתי באזור קיבוץ חולדה למשל, יכול להיות שהייתי מעדיף לנהוג לתחנות רחובות או יבנה מערב (כשקו השרון - אשקלון יחזור לתדירות מלאה) כי למרות שיש הבדל בין לנהוג 10 דקות למזכרת בתיה ו 20-30 דקות לשתי האחרות - התדירות בחזור לחולון או יבנה מערב תנצח בעיניי כל תיאום אפשרי עם רכבות ההלוך ממזכרת בתיה.
אני אפילו הייתי אומר שרכב הוא אמצעי תחבורה משלים לרכבת. כאשר משלבים רכב+רכבת לקטע הארוך של הנסיעה זה לרב יצא יותר משתלם מבחינת זמנים ונוחות מאשר אוטובוס+רכבת בגלל התיאום ומשך הנסיעה באוטובוס עד תחנת הרכבת. ולכן ככל שהחניונים יהיו יותר מותאמים לכמויות הנוסעים ככה יותר נוסעים ישתמשו ברכבת. אם לא יהיו מקומות חנייה, אותם אנשים לא ישלבו אוטובוס ורכבת או את כל המסלול באוטובוס אלה ייקחו את הרכב לכל המסלול.
 
רכבת אמורה להיות נגישה ברגל ובתחבורה ציבורית משלימה בוודאי עבור תושבי ערים. מובן שלא יכולה להיות תחנת רכבת בכל יישוב כפרי או אפילו אוטובוס בתדירות גבוהה מספיק, אבל לכל הפחות בעיר אפשר לצפות שיהיה ניתן להגיע לרכבת במהירות ונוחיות בלי רכב. כאשר בונים תחנות בשולי ערים במקרה הטוב או במקרה הרע בין כבישים ראשיים מחוץ לעיר, זה משרת רק את בעלי הרכבים הפרטיים ואז כמובן גם יהיו פקקים ועומס מה שירתיע בסוף גם בעלי רכבים פרטיים והרכבת לא תמצא את הפוטנציאל שלה. חניון גדול יותר הוא לא הפתרון, תחנות במיקומים מרכזיים ונגישים (ברגל!) זה הפתרון. גם קווי אוטובוס לתחנה יהיו טובים ותדירים יותר כאשר התחנה במיקום מרכזי לעומת תחנה באמצע שום מקום שחייבים להיות ייעודים לתחנה בלבד.
 

Ccyclist

Well-known member
רכבת אמורה להיות נגישה ברגל ובתחבורה ציבורית משלימה בוודאי עבור תושבי ערים. מובן שלא יכולה להיות תחנת רכבת בכל יישוב כפרי או אפילו אוטובוס בתדירות גבוהה מספיק, אבל לכל הפחות בעיר אפשר לצפות שיהיה ניתן להגיע לרכבת במהירות ונוחיות בלי רכב. כאשר בונים תחנות בשולי ערים במקרה הטוב או במקרה הרע בין כבישים ראשיים מחוץ לעיר, זה משרת רק את בעלי הרכבים הפרטיים ואז כמובן גם יהיו פקקים ועומס מה שירתיע בסוף גם בעלי רכבים פרטיים והרכבת לא תמצא את הפוטנציאל שלה. חניון גדול יותר הוא לא הפתרון, תחנות במיקומים מרכזיים ונגישים (ברגל!) זה הפתרון. גם קווי אוטובוס לתחנה יהיו טובים ותדירים יותר כאשר התחנה במיקום מרכזי לעומת תחנה באמצע שום מקום שחייבים להיות ייעודים לתחנה בלבד.

הבעיה שהיתה מסילה קיימת ופשוט בנו עליה תחנות. אלן טען פעם שרכבת ישראל היא רכבת משא שהוסבה להסעת נוסעים.

יתכן שבעתיד הפתרון יהיה לבנות מסילות שיתפצלו מהקו הראשי אל עבר תחנה במיקום מרכזי יותר במקום כמו קריית מלאכי שכל קשר בינה לתחנה מקרי ביותר.
 
למעלה