הנה תחנת Portslade שהיתה בעבר התחנה הקרובה לדירת הנופש (בית מחולק) ששכרנו במשך כמה קייצים בשנות התשעים.
maps.app.goo.gl
אם יוצאים מהתחנה ופונים שמאלה / דרומה נמצאים ברחוב קניות פרברי שמעולם לא היה הכי טוב שבעולם, אך תמיד היו בו החנויות הבסיסיות לקיום פרברי. יש בקרבתה תחנות אוטובוס על הרחוב הראשי וכן תחנות על הרחוב שבחזית התחנה שהוא ציר רוחב מקביל לציר הראשי שבצד הדרומי של הרחוב. בין הרחובות הראשיים יש רחובות משניים של בנייה צמודת קרקע, בקרבת המסילה יש מבנים לוגיסטיים כמו מחסנים, דואר וחשמל ויש גם שיכון של בניינים בני 3 קומות בארכיטקטורה שיוצרת אשליה של בינוי פרברי.
זו תחנה בלב שטח בנוי, 750 מטר מהלגונה או קילומטר מקו החוף, 2 קילומטר מסוף הפרברים והכביש העוקף שמאחורי העיר. בתרגום לתל אביב ובאוריינטציית צפון דרום במקביל לחוף המסילה היא ברחוב ריינס, טיפה אחרי דיזינגןף, בתירגום לנתניה - ציר שדרות בינימין ושדרות וויצמן.
אם היו מבקשים מרכבת ישראל לתכנן מסילה רוחבית לאזור - הם היו ממקמים אותה מצפון לכביש העוקף, ה A27, ומבקשים מתושבי הפרברים להגיע אליה מי ברכב ומי באוטובוס. בצד השני של העיר זה אכן מה שקורה עם המסילה, אך יש לכך סיבות טופוגרפיות והיסטוריות כי המוקד של המסילה היה לשרת את העיירה לואיס (איות: Lewes אך נהגיית לואיס, אנגלית אינה שפה פונטית), בירת מחוז איסט סאססיקס שם נמצאים מוקדי שלטון כמו בית המשפט.
מתלנת פורטסלייד מזרחה היו בעבר שתי רכבות בשעה ללונדון ושתיים לברייטון. יתכן שכיום יש רכבת שלישית לברייטון.
הרכבות נוסעות מזרחה עד לצומת לפני הגישה לתחנת ברייטון, אלו לברייטון פונות דרומה ומסתיימות בתחנת הטרמינל שם, אלו ללונדון - צפונה למסילה הראשית ומסתיימות בתחנת ויקטוריה. מערבה הרכבות משרתות שורת עיירות לאורך החוף, שתי רכבות מסתיימות בלילטהאמפטון, אחת בפורטסמות' וכיום - שתיים ממשיכות לסאות'האמפטון.
בקצה המערבי של התחנה יש מפגש מסילה -כביש, אך קשה לבנות הפרדה מפלסית בלב רחוב שוקק.
מיקום התחנה טיפוסי לתחנה פרברית מחוץ ללונדון, בלב הפרבר אותו היא משרתת. אם תסיירו כמה תחנות לכל כיוון לאורך הקו תראו מיקומים עירוניים דומים, אם כי שוקקים פחות כי בחלקם אין רחוב ראשי ממש ליד התחנה.
למרות שקרוביי גרו קילומטר וחצי מהתחנה בשני כיוונים מנוגדים - היה מדובר בנסיעת אוטובוס קצרצרה של 5-10 דקות. אפילו רכבתי אליהם מהתחנה הזו פעם - פעמיים.
לתחנה יש מבנה קומתיים ויקטוריאני מרשים ליד הרציף הדרומי שלה, אך מבחינת חתימת קרקע יש בה שני רציפים, שתי מסילות, בניין בגודל של מספר בתים פרטיים צמודים וחניון קטנטן עם כ 20 מקומות. זה כל מה שצריך ל 5 רכבות לכיוון בשעה, לא המפלצות גוזלות השטח הבינעירוניות שבונים בארץ לרכבת או שתיים לכיוון בשעה.