מאבק תושבי מבשרת ב-A1 -נעבור לחדשות הדמיוניות

מצב
הנושא נעול.

amithi1

New member
מאבק תושבי מבשרת ב-A1 -נעבור לחדשות הדמיוניות
ממשיך מאבקם 'הנוגע ללב' של תושבי מבשרת בפרויקט הקו המהיר לירושלים. מארגני המאבק הפיקו מהדורת חדשות פיקטיבית ובה מתוארת פריצת שריפה ביערות העד של מבשרת כתוצאה מגצים שניתזו מהעבודות על כרייתה של מנהרת הרכבת (פתחה המזרחי של מנהרה מס' 3 שאמורה להיכרות בצדה המזרחי בשיטת הפיצוצים הקונבנציונאלית - ב.ל), המתוכננת לעבור בקרבת הישוב. פרץ היצירתיות הזה של אנשי מבשרת הרשים גם את רזי ברקאי מ"מה בוער" של גל"צ, אשר העלה לשידור את יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ יואל חסון, שביחד עם ח"כ רחל אדטו (שניהם ממפלגת קדימה), השתתף אף הוא במיזם סטייל אורסון וולס (עאלק..) של החבר'ה ממבשרת. "אתם השתגעתם?!", שאל רזי והוסיף: "זה הרי הזוי!". חסון לא התבלבל והשיב שמדובר רק בחלק של מאבק גדול יותר שמטרתו להביא לבנייתה של תחנת רכבת במבשרת על תוואי הקו המהיר: "בונים קו מירושלים למבשרת" (כן, כך, בדיוק במלים האלו), אמר חסון, "למה לא להקים גם תחנה?" שאל. בגל"צ לא התעצלו והביאו את תגובתו של שר האוצר ותושב מבשרת אף הוא, יובל שטייניץ. שטייניץ, שמפתיע לטובה בעניין עמדתו בנושא רווחי הגז העתידי, הפתיע גם כאן כשהצהיר שהמדינה לא תיכנע לאינטרסנטים מקומיים אשר מנסים לפגוע באינטרס הלאומי.
תושבי מבשרת ידועים באינטרסים שלהם
זו לא פעם ראשונה שהם מתעוררים בנושא. כנראה עד שהרכבת לא תנוע על קו A1, נמשיך להיתקל מדי פעם בגורמים שינסו לעכב אותו עוד קצת. אגב, ידוע למישהו מה הוחלט לגבי פינוי העפר למחצבה ליד מסילת ציון?
 

Ccyclist

Well-known member
מאבק תושבי מבשרת ב-A1 -נעבור לחדשות הדמיוניות
ממשיך מאבקם 'הנוגע ללב' של תושבי מבשרת בפרויקט הקו המהיר לירושלים. מארגני המאבק הפיקו מהדורת חדשות פיקטיבית ובה מתוארת פריצת שריפה ביערות העד של מבשרת כתוצאה מגצים שניתזו מהעבודות על כרייתה של מנהרת הרכבת (פתחה המזרחי של מנהרה מס' 3 שאמורה להיכרות בצדה המזרחי בשיטת הפיצוצים הקונבנציונאלית - ב.ל), המתוכננת לעבור בקרבת הישוב. פרץ היצירתיות הזה של אנשי מבשרת הרשים גם את רזי ברקאי מ"מה בוער" של גל"צ, אשר העלה לשידור את יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ יואל חסון, שביחד עם ח"כ רחל אדטו (שניהם ממפלגת קדימה), השתתף אף הוא במיזם סטייל אורסון וולס (עאלק..) של החבר'ה ממבשרת. "אתם השתגעתם?!", שאל רזי והוסיף: "זה הרי הזוי!". חסון לא התבלבל והשיב שמדובר רק בחלק של מאבק גדול יותר שמטרתו להביא לבנייתה של תחנת רכבת במבשרת על תוואי הקו המהיר: "בונים קו מירושלים למבשרת" (כן, כך, בדיוק במלים האלו), אמר חסון, "למה לא להקים גם תחנה?" שאל. בגל"צ לא התעצלו והביאו את תגובתו של שר האוצר ותושב מבשרת אף הוא, יובל שטייניץ. שטייניץ, שמפתיע לטובה בעניין עמדתו בנושא רווחי הגז העתידי, הפתיע גם כאן כשהצהיר שהמדינה לא תיכנע לאינטרסנטים מקומיים אשר מנסים לפגוע באינטרס הלאומי.
אסור שיעכבו את הקו, אבל למה לא שאטל לירושלים?
ממילא מתוכנננים בבנייני האומה 4 רציפים, אפשר לתת אחד מהם לשאטל למבשרת. את הקו בין ירושלים לתל-אביב אסור לתת להם לעצור שם. התחנה הסבירה היחידה בין בנייני האומה לאיילון היא נתב"ג.
 

easylivin

New member
אסור שיעכבו את הקו, אבל למה לא שאטל לירושלים?
ממילא מתוכנננים בבנייני האומה 4 רציפים, אפשר לתת אחד מהם לשאטל למבשרת. את הקו בין ירושלים לתל-אביב אסור לתת להם לעצור שם. התחנה הסבירה היחידה בין בנייני האומה לאיילון היא נתב"ג.
אז אשאל שוב: כמה תעלה התחנה הזאת ואיפה בדיוק
יבנו אותה? הרי הקו כבר הוזז מעבר לאותו קו ירוק דמיוני אך מאיים, וזה בעקבות דרישה מצד אותם התושבים בדיוק. תחנה תת-קרקעית או על גשר גם תעלה הון תועפות, ולא תספק את התמורה הנדרשת ברמה הלאומית מכיוון שזמן הנסיעה ברכב ממבשרת לתחנת האומה קצר אפילו יותר מאשר משכונות רבות בירושלים עצמה... בנוסף, חייבים להבין שכדי שאותו "שאטל" לא יקשה על הקו מבחינה תפעולית כלל, צריכים שתי מסילות נוספות בקטע. בכל מצב אחר הוא עשוי לעכב את הרכבות בקו החשוב ממנו פי 1000. וכל זה בשביל לחסוך לתושבי מבשרת נסיעה של רבע שעה לתחנת האומה?..
 

jp3raptor

Member
אז אשאל שוב: כמה תעלה התחנה הזאת ואיפה בדיוק
יבנו אותה? הרי הקו כבר הוזז מעבר לאותו קו ירוק דמיוני אך מאיים, וזה בעקבות דרישה מצד אותם התושבים בדיוק. תחנה תת-קרקעית או על גשר גם תעלה הון תועפות, ולא תספק את התמורה הנדרשת ברמה הלאומית מכיוון שזמן הנסיעה ברכב ממבשרת לתחנת האומה קצר אפילו יותר מאשר משכונות רבות בירושלים עצמה... בנוסף, חייבים להבין שכדי שאותו "שאטל" לא יקשה על הקו מבחינה תפעולית כלל, צריכים שתי מסילות נוספות בקטע. בכל מצב אחר הוא עשוי לעכב את הרכבות בקו החשוב ממנו פי 1000. וכל זה בשביל לחסוך לתושבי מבשרת נסיעה של רבע שעה לתחנת האומה?..
מומלץ להשתמש בפתרון החיפאי.... טלפורטציה
 

davidfainshtein

Member
מנהל
מומלץ להשתמש בפתרון החיפאי.... טלפורטציה
 

Ccyclist

Well-known member
אז אשאל שוב: כמה תעלה התחנה הזאת ואיפה בדיוק
יבנו אותה? הרי הקו כבר הוזז מעבר לאותו קו ירוק דמיוני אך מאיים, וזה בעקבות דרישה מצד אותם התושבים בדיוק. תחנה תת-קרקעית או על גשר גם תעלה הון תועפות, ולא תספק את התמורה הנדרשת ברמה הלאומית מכיוון שזמן הנסיעה ברכב ממבשרת לתחנת האומה קצר אפילו יותר מאשר משכונות רבות בירושלים עצמה... בנוסף, חייבים להבין שכדי שאותו "שאטל" לא יקשה על הקו מבחינה תפעולית כלל, צריכים שתי מסילות נוספות בקטע. בכל מצב אחר הוא עשוי לעכב את הרכבות בקו החשוב ממנו פי 1000. וכל זה בשביל לחסוך לתושבי מבשרת נסיעה של רבע שעה לתחנת האומה?..
על מסילה כפולה אפשר להריץ 8 רכבות לכיוון בשעה
ואני אומר את זה על בסיס קטע דו מסילתי בינעירוני שאני משתמש בו פעם בחודש-חודשיים. אני לא חושב שרכבת ישראל מתכוונת להריץ יותר מ4 רכבות בשעה על הקו החדש לירושלים. תחנה לשאטל על שלוחה נפרדת (כדי שלא יהיו עיכובים לקו המהיר) לא תאיט את הקו המהיר בצורה שניתן להבחין בה, מקסימום דקה או שתיים של האטה כדי שרכבת השאטל תחצה את המסוט וגם את זה אפשר לתזמן כך שלא מבצעים חציה כזו כשהרכבת בקו הראשי נמצאת 5 דקות נסיעה משם. להגיד שבבוקר אפשר להגיע ממבשרת לבנייני האומה ב15 דקות זו אמונה בטלפורטציה חיפאית. תמיד יש איזה דיווח על "פקקים מגינות סחרוב". בלי מפה אני לא יכול להגיד איפה בדיוק אפשר לתכנן משהו, אבל יש שני עמקים שאפשר לשים בהם שלוחה בודדת.
 

jp3raptor

Member
על מסילה כפולה אפשר להריץ 8 רכבות לכיוון בשעה
ואני אומר את זה על בסיס קטע דו מסילתי בינעירוני שאני משתמש בו פעם בחודש-חודשיים. אני לא חושב שרכבת ישראל מתכוונת להריץ יותר מ4 רכבות בשעה על הקו החדש לירושלים. תחנה לשאטל על שלוחה נפרדת (כדי שלא יהיו עיכובים לקו המהיר) לא תאיט את הקו המהיר בצורה שניתן להבחין בה, מקסימום דקה או שתיים של האטה כדי שרכבת השאטל תחצה את המסוט וגם את זה אפשר לתזמן כך שלא מבצעים חציה כזו כשהרכבת בקו הראשי נמצאת 5 דקות נסיעה משם. להגיד שבבוקר אפשר להגיע ממבשרת לבנייני האומה ב15 דקות זו אמונה בטלפורטציה חיפאית. תמיד יש איזה דיווח על "פקקים מגינות סחרוב". בלי מפה אני לא יכול להגיד איפה בדיוק אפשר לתכנן משהו, אבל יש שני עמקים שאפשר לשים בהם שלוחה בודדת.
אין איפה להקים תחנה
וגם אם היה אז יש בעייה עם הקו הירוק וגם אם לא היה אז העלות אסטרונומית וגם אם לא הייתה פשוט לא מגיע לתושבי מבשרת שהם NIMBY שעיכבו את הפרויקט בעבר והסיטו הקו לתוך השטחים
 

easylivin

New member
אין איפה להקים תחנה
וגם אם היה אז יש בעייה עם הקו הירוק וגם אם לא היה אז העלות אסטרונומית וגם אם לא הייתה פשוט לא מגיע לתושבי מבשרת שהם NIMBY שעיכבו את הפרויקט בעבר והסיטו הקו לתוך השטחים
 

easylivin

New member
על מסילה כפולה אפשר להריץ 8 רכבות לכיוון בשעה
ואני אומר את זה על בסיס קטע דו מסילתי בינעירוני שאני משתמש בו פעם בחודש-חודשיים. אני לא חושב שרכבת ישראל מתכוונת להריץ יותר מ4 רכבות בשעה על הקו החדש לירושלים. תחנה לשאטל על שלוחה נפרדת (כדי שלא יהיו עיכובים לקו המהיר) לא תאיט את הקו המהיר בצורה שניתן להבחין בה, מקסימום דקה או שתיים של האטה כדי שרכבת השאטל תחצה את המסוט וגם את זה אפשר לתזמן כך שלא מבצעים חציה כזו כשהרכבת בקו הראשי נמצאת 5 דקות נסיעה משם. להגיד שבבוקר אפשר להגיע ממבשרת לבנייני האומה ב15 דקות זו אמונה בטלפורטציה חיפאית. תמיד יש איזה דיווח על "פקקים מגינות סחרוב". בלי מפה אני לא יכול להגיד איפה בדיוק אפשר לתכנן משהו, אבל יש שני עמקים שאפשר לשים בהם שלוחה בודדת.
אפשר להריץ כמות גדולה של רכבות בתנאי
שכולן נוסעות במהירות זהה. אבל להריץ 4 רכבות מהירות וגם 2 רכבות איטיות על אותה המסילה - זה כבר הרבה יותר מסובך... חוץ מזה, בניית תחנת קצה על שלוחה במבשרת - אתה רציני? גם עלות של תחנת ביניים תהיה אסטרונומית, ואם אתה באמת מכיר את תוואי השטח - שלוחה פירושה מנהרה נוספת! אז מה, אולי אנשי מבשרת באמת יהיו מוכנים להתנדב לשמור על אתר הבנייה עם דליים ומטפים מפני גיצים שעשויים להצית את היער, במידה ויסכימו לממן להם שלוחה ממונהרת על חשבון תקציב המדינה?
בקיצור, כל הטיעונים שלהם לא מחזיקים מים. גם טיעון הפקקים לא ממש תופס, כי קו הרכבת עשוי לצמצם אותם באופן ניכר. ובכל אופן יהיה יותר זול להוסיף נתיב לכביש (למרות תנאי השטח הלא-פשוטים והכל) מאשר לבנות להם מקלט אטומי ומעלית לנתב"ג, כפי שהם היו רוצים.
 

Ccyclist

Well-known member
אפשר להריץ כמות גדולה של רכבות בתנאי
שכולן נוסעות במהירות זהה. אבל להריץ 4 רכבות מהירות וגם 2 רכבות איטיות על אותה המסילה - זה כבר הרבה יותר מסובך... חוץ מזה, בניית תחנת קצה על שלוחה במבשרת - אתה רציני? גם עלות של תחנת ביניים תהיה אסטרונומית, ואם אתה באמת מכיר את תוואי השטח - שלוחה פירושה מנהרה נוספת! אז מה, אולי אנשי מבשרת באמת יהיו מוכנים להתנדב לשמור על אתר הבנייה עם דליים ומטפים מפני גיצים שעשויים להצית את היער, במידה ויסכימו לממן להם שלוחה ממונהרת על חשבון תקציב המדינה?
בקיצור, כל הטיעונים שלהם לא מחזיקים מים. גם טיעון הפקקים לא ממש תופס, כי קו הרכבת עשוי לצמצם אותם באופן ניכר. ובכל אופן יהיה יותר זול להוסיף נתיב לכביש (למרות תנאי השטח הלא-פשוטים והכל) מאשר לבנות להם מקלט אטומי ומעלית לנתב"ג, כפי שהם היו רוצים.
אתה יכול לתת לי לינק למפה כלשהי?
קודם כל - בין מבשרת לירושלים הרכבות כבר יצטרכו להאט כי אי אפשר להגיע לצומת שבין הקו הדו מסילתי לרציפים בבנייני האומה במהירות המירבית. בסך הכל מדובר בקו רכבת תקני, 160 קמ"ש, לא קו במהירות גבוהה - 250-300 קמ"ש. בין הגשר למנהרה וודאי יהיה מקום למסוט כלשהו. המיקום הוא שיכתיב אם אפשר לשים איזו שלוחה קרקעית לאורך הטראסות באחד העמקים שליד שכונה ה'. מנהרה זה קצת מוגזם. אם אני מבין נכון אין מקום למסילה שלישית על הגשר או במנהרה. בכל מקרה "מעלית לתל-אביב" אי אפשר לבנות להם בלי שהיא תייקר את בניית הקו ותאיט אותו.
 

Ccyclist

Well-known member
אתה יכול לתת לי לינק למפה כלשהי?
קודם כל - בין מבשרת לירושלים הרכבות כבר יצטרכו להאט כי אי אפשר להגיע לצומת שבין הקו הדו מסילתי לרציפים בבנייני האומה במהירות המירבית. בסך הכל מדובר בקו רכבת תקני, 160 קמ"ש, לא קו במהירות גבוהה - 250-300 קמ"ש. בין הגשר למנהרה וודאי יהיה מקום למסוט כלשהו. המיקום הוא שיכתיב אם אפשר לשים איזו שלוחה קרקעית לאורך הטראסות באחד העמקים שליד שכונה ה'. מנהרה זה קצת מוגזם. אם אני מבין נכון אין מקום למסילה שלישית על הגשר או במנהרה. בכל מקרה "מעלית לתל-אביב" אי אפשר לבנות להם בלי שהיא תייקר את בניית הקו ותאיט אותו.
גרתי במבשרת 9 חודשים ב82. אני יודע שתלול
אבל אני יודע מה זה נוף טראסות ירושלמי, גדלתי בגילה. תן לי את המיקום ונראה אם אפשר להעביר שלוחה קרקעית על הטרסות שתגיע לאזור רחוב הראל.
 

Ccyclist

Well-known member
גרתי במבשרת 9 חודשים ב82. אני יודע שתלול
אבל אני יודע מה זה נוף טראסות ירושלמי, גדלתי בגילה. תן לי את המיקום ונראה אם אפשר להעביר שלוחה קרקעית על הטרסות שתגיע לאזור רחוב הראל.
מצאתי מפה עם פירוט כללי, צירפתי, ואערוך בעתיד
מצאתי את המפה הבאה: http://www.zmz.co.il/VIRUF/TRAIN1.jpg שים לב ששכונה ה' חסרה. לפי המפה התוואי בכלל עוקף את מבשרת, ויש תחנה מתוכננת בכיכר ציון. אין נתונים על גובע היציאה ממנהרת הכניסה לירושלים.
 

easylivin

New member
מצאתי מפה עם פירוט כללי, צירפתי, ואערוך בעתיד
מצאתי את המפה הבאה: http://www.zmz.co.il/VIRUF/TRAIN1.jpg שים לב ששכונה ה' חסרה. לפי המפה התוואי בכלל עוקף את מבשרת, ויש תחנה מתוכננת בכיכר ציון. אין נתונים על גובע היציאה ממנהרת הכניסה לירושלים.
המפה לא מדוייקת ולא ניתן לראות בה את
הטופוגרפיה המסובכת של האזור. ולכן אמליץ לך פעם נוספת: השתמש ב-Google Earth ובמידע שכבר נתתי לך בהודעה הקודמת. הוא מתבסס על שרטוטי התכנית הרשמיים שאני פשוט לא מעוניין לפרסם. למה? כי אני לא רוצה שהפרוייקט יעוכב פעם נוספת, ולא רוצה שאנשי ה-NIMBY יקבלו פרס על חשבון כספי המסים שלי. זה הכל.
 

easylivin

New member
המפה לא מדוייקת ולא ניתן לראות בה את
הטופוגרפיה המסובכת של האזור. ולכן אמליץ לך פעם נוספת: השתמש ב-Google Earth ובמידע שכבר נתתי לך בהודעה הקודמת. הוא מתבסס על שרטוטי התכנית הרשמיים שאני פשוט לא מעוניין לפרסם. למה? כי אני לא רוצה שהפרוייקט יעוכב פעם נוספת, ולא רוצה שאנשי ה-NIMBY יקבלו פרס על חשבון כספי המסים שלי. זה הכל.
אבל מה שכן: במפה הזאת רואים היטב את
הקו הירוק, שרק בגלל אותם אנשי NIMBY ממבשרת התוואי הוזז מעבר לו...
 

Ccyclist

Well-known member
מצאתי מפה עם פירוט כללי, צירפתי, ואערוך בעתיד
מצאתי את המפה הבאה: http://www.zmz.co.il/VIRUF/TRAIN1.jpg שים לב ששכונה ה' חסרה. לפי המפה התוואי בכלל עוקף את מבשרת, ויש תחנה מתוכננת בכיכר ציון. אין נתונים על גובע היציאה ממנהרת הכניסה לירושלים.
הנה שתי האופציות שאני חושב שהן אפשריות:
האופציה הכתומה: שלוחה קצרה אחרי גשר נחל לוז, תחנה בהמשכו הצפוני של רחוב הראל. האופציה הכחולה: המשך המסילה לעמק שורק שממערב לעיר. באופציה הזו ניתן לחבר את בית שמש לבנייני האומה במקום למלחה, אני מראה שלוחה למבשרת אבל אפשר לשים תחנה במוצא או שבי ציון. אני מודע שיכול להיות שיצטרכו מעלית פיניקולר מהתחנות למפלס הרחוב באזורים האלו.
 

easylivin

New member
הנה שתי האופציות שאני חושב שהן אפשריות:
האופציה הכתומה: שלוחה קצרה אחרי גשר נחל לוז, תחנה בהמשכו הצפוני של רחוב הראל. האופציה הכחולה: המשך המסילה לעמק שורק שממערב לעיר. באופציה הזו ניתן לחבר את בית שמש לבנייני האומה במקום למלחה, אני מראה שלוחה למבשרת אבל אפשר לשים תחנה במוצא או שבי ציון. אני מודע שיכול להיות שיצטרכו מעלית פיניקולר מהתחנות למפלס הרחוב באזורים האלו.
שתיהן בלתי-ישימות. נקודה.
הכתומה היא בעצם גשר עצום (דומה לגשר 10) מעל אותו העמק שאנשי מבשרת כה חפצים בעיקרו. הכחולה בכלל לא מובנת - זאת אמורה להיות רכבת קלה? איפה שי מקום לרכבת כבדה בתוואי הזה בכלל?!.. וחוץ מזה, אתה ממשיך להתעלם ממה שאומרים לך: זה יקר ומיותר, וזה גם יעכב את הפרוייקט. למרות ההתעלמות מצדך לא אתעייף לחזור על זה שוב ושוב.
 

Ccyclist

Well-known member
שתיהן בלתי-ישימות. נקודה.
הכתומה היא בעצם גשר עצום (דומה לגשר 10) מעל אותו העמק שאנשי מבשרת כה חפצים בעיקרו. הכחולה בכלל לא מובנת - זאת אמורה להיות רכבת קלה? איפה שי מקום לרכבת כבדה בתוואי הזה בכלל?!.. וחוץ מזה, אתה ממשיך להתעלם ממה שאומרים לך: זה יקר ומיותר, וזה גם יעכב את הפרוייקט. למרות ההתעלמות מצדך לא אתעייף לחזור על זה שוב ושוב.
השלוחה בעברו הצפוני של העמק וחובקת קרקע.
מקרא: שחור - מנהרה (מיקום בקירוב) אפור - גשרים ורמפות לבן - תוואי קרקעי אני בטח שהם לא יתקשו להרחיב את רחוב הראל 500 מטר צפונה. כבר יש להם מבנים מעבר לקו הירוק.
 

easylivin

New member
השלוחה בעברו הצפוני של העמק וחובקת קרקע.
מקרא: שחור - מנהרה (מיקום בקירוב) אפור - גשרים ורמפות לבן - תוואי קרקעי אני בטח שהם לא יתקשו להרחיב את רחוב הראל 500 מטר צפונה. כבר יש להם מבנים מעבר לקו הירוק.
אבל מה עם הנוף? מה עם הגיצים שיעופו?

משום מה אתה לא רוצה להקשיב: אנשי מבשרת לא בדיוק ישמחו להצעתך. מה שהם רוצים זו תחנה תת-קרקעית על הקו הראשי ולא שום דבר אחר. הם לא יתפשרו כפי שלא התפשרו בעבר, וגרמו להזזת תוואי הקו אל מחוץ ליישוב ומעבר לקו הירוק. ולכן לא נותר אלא לקוות שהרעיון יידחה על הסף. מקרה ממש נדיר שבו אני מחזיק אצבעות לשר האוצר...
 

Ccyclist

Well-known member
אבל מה עם הנוף? מה עם הגיצים שיעופו?

משום מה אתה לא רוצה להקשיב: אנשי מבשרת לא בדיוק ישמחו להצעתך. מה שהם רוצים זו תחנה תת-קרקעית על הקו הראשי ולא שום דבר אחר. הם לא יתפשרו כפי שלא התפשרו בעבר, וגרמו להזזת תוואי הקו אל מחוץ ליישוב ומעבר לקו הירוק. ולכן לא נותר אלא לקוות שהרעיון יידחה על הסף. מקרה ממש נדיר שבו אני מחזיק אצבעות לשר האוצר...
לא יתפשרו-ישארו בלי כלום. כבר בונים את המנהרה
מקסימום יטוסו על הגיצים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה