מאוכזבת מהעלאת השכר הנמוכה שקיבלתי...

  • פותח הנושא NAT 1
  • פורסם בתאריך

NAT 1

New member
מאוכזבת מהעלאת השכר הנמוכה שקיבלתי...

היי ישראל וכולם!
כבר שבוע משהו מציק לי והחלטתי לשמוע את דעתכם ולעשות קצת סדר בראש...

אוקיי אז זה הסיפור: אני עובדת טובה, הבוס שלי מאוד מרוצה מתפקודי. כשהתחלתי את העבודה לפני שנה וחמישה חודשים קיבלתי 5000 ש"ח ברוטו ל-7 שעות עבודה ביום ובראיון עבודה נאמר שאפשר לדבר על העלאה בשכר אחרי חצי שנה. איכשהו הזמן עבר והיו לי לבטים אם להישאר בעבודה או לא (לא בגלל השכר) ולא ביקשתי העלאה בינתיים. לפני כמה חודשים ביקשתי מכל מיני סיבות לעבור למשרה חלקית וקיבלתי (עברתי ל-3000 ברוטו). כעת, לפני כשבועיים ולאחר שנה וחמישה חודשים, החלטתי סוף סוף לבקש העלאת שכר.
לא עשיתי בדיקה מקיפה על השכר הנהוג בתחום שלי למרות שאני יודעת שזה תחום שלא מרוויחים בו הרבה בכללי, ולא ממש מצאתי מידע לגבי כמה נהוג לבקש העלאה בשכר בהתאם לותק שלי. ביקשתי לפי מה שהרגשתי שמגיע לי, בהתחשב באיכות העבודה והותק היחסי שלי - 8-9 ש"ח יותר לשעה, משמע 740-840 ש"ח יותר בכל חודש. הבוס שלי החליט להעלות לי את השכר ב-250 ש"ח בלבד (ורק מעוד חודשיים, אחרי החגים), וכן, באקטובר 2016, בתנאי שאשאר עד אז, לתת לי בונוס חד פעמי של 3000 ש"ח, שיוצא בערך עוד 250 ש"ח לכל חודש אם מחלקים את זה, אבל רק אם אשאר עד אז (מבחינתו הוא נותן לי את זה כתמריץ כדי שאשאר).

עכשיו לסיבות שזה מפריע לי:
1) אני מרגישה שביחס לותק שלי ולבקשה ראשונה בנושא, 250 ש"ח זה מעט מידי. כמה נהוג להעלות שכר (לא בהייטק) אחרי שנה וכמה חודשים? יש לציין שהחברה חדשה ולא רווחית עדיין, אבל היא צומחת מהר. ובכל מקרה, הייתי עובדת נוחה, לא ביקשתי עד עכשיו שקל נוסף.
2) הבוס שלי מתכוון לתת לי בונוס חד פעמי באוקטובר 2016, אבל אני בכלל תכננתי, אם אשאר, לבקש העלאה נוספת בשכר עוד שנה. ככה שאם הוא אומר לי מראש שהוא ייתן לי בונוס, כנראה אין לו תוכניות להעלאות לי את השכר באופן קבוע (ולא בצורת בונוסים חד פעמיים) מתישהו עוד שנה שוב. השאלה היא כל כמה זמן נהוג לבקש העלאה בשכר במקום עבודה? בעצם, המצב כרגע הוא שהוא גם נתן לי העלאה נמוכה וגם חסם לי את האפשרות לשדרג אותה בזמן הנראה לעין. איך זה נראה לך? האם לדעתך זה טוב ומשתלם?
3) ובעיקר, אני מרגישה איזה סוג של ניצול, כי מצד אחד הוא אומר שהוא מאוד מרוצה ממני ומצד שני העלאת השכר נראית לי לא נדיבה ולא מביעה הערכה אמיתית. אולי אני מדברת כך מחוסר נסיון? מה אתה חושב?

מצטערת על האורך, אשמח לשמוע כל עצה, מחשבה או דעה בנושא.
המון תודה!!!
ושבת שלום
 
כמה טיפים לקרת משא ומתן הבא


תודה על השיתוף, NAT1.
אכזבה לעתים קרובות נובעת מציפיות - בין אם מודעות או לא מודעות שלנו - שהצבנו לעצמנו לפני משא ומתן. כשהם לא תואמות את המציאות, אנחנו חווים אכזבה. זה טבעי. לכן בפעם הבאה, התכונני היטב למשא ומתן.
לשאלתך, קשה מאד להעריך ולענות לך בצורה מדויקת, בלי מידע מוקדם על תחום העיסוק שלך.
באופן כללי, בתחומי עבודה שהשכר נושק לשכר מינימום, לעתים קרובות העלאה ממוצעת הינה 1-2 ₪/לשעה, בממוצע אחד לשנה עד חמש שנים. שוב תלוי בתחום, ובתנאים שסוכם מראש בשלב של קבלה לתפקיד. לעת עתה, אני מעריך שהבוס שלך, לפי אמות מידה שלו, היה בהחלט נדיב.
העלאה משמועתית יותר יכולה להתקבל בברכה, כשאת מחליטה להגדיל ראש ולתת ערך מוסף לבוס או למערכת שבה את עובדת. במידה ויש מקום, פתיחות או נכונות מצדם לנושא, הייתי מציע לחשוב על רעיונות לקחת אחריות נוספת במסגרת התקפיד הנוכחי, וכך לבוא למשא ומתן עם הצעה מטיבה לצד שני. בחני רעיונות שיהיו מועילים ולא ייחשבו כמובנים מאליהם.
כך, אני מעריך, את יכולה להגדיל את הסיכויים שלך לקבל העלאה משמעוית בפעם הבאה.
 
למעלה