מאיפה כדאי להזמין?

teach23

New member
מאיפה כדאי להזמין?

הזמנת קרוזים מחברות מתווכות כמו סנורמה וכאלה, עולה יותר כסף (עמלות וכו').

הכוונה לקרוזים רק של חברות בינלאומיות (לא מנו ספנות וכאלה). האם יש אתר מומלץ כלשהו עם מחירים טובים ששווה להזמין משם קרוז?

יש את האתר של החברה עצמה, אבל אני לא בטוח שהמחירים שם הכי זולים שניתן למצוא
 
הזמנת שייט

תודה על שאלתך.

למען הסדר הטוב רק אציין שדווקא החברה שהזכרת היא לא מתווכת אלא נציגת מכירות רשמית ובלעדית של תאגיד רויאל קריביאן וסילברטי (מן הסתם מוכרת את האניות של תאגידים אלו בלבד)

השאלה מאיפה כדאי להזמין היא שאלה שמאוד תלויה במי המזמין.
נתחיל מהסוף - אין ספק שמי שנובר ונובר ומוכן לקחת סיכונים לא מחושבים, עשוי או עלול (תלוי את מי שואלים) במקרים מסויימים למצוא מחיר זול יותר מהספקים והנציגים הרשמיים.
אבל, בואו נחזור כמה צעדים אחורה ונמנה את היתרונות והחסרנות.
החברות המתווכות בוודאי לא יקרות יותר מאשר חברות השייט ונציגיהם בארץ וגם אם מקבלות עמלה הרי שהעמלה נגזרת מהמחיר הרשמי ולא על חשבון הלקוח.
להיפך, דווקא בזכות העמלות שניתנות לסוכנים, יכולות חברות הנסיעות השונות תת הנחה או להיות אטרקטיביים יותר מאשר ספקים רשמיים.
כמובן שכמו בהרבה בדברים במסחר החופשי, הרי שאין כלל או חוק נחרץ וצריך לבדוק כל מקרה לגופו.
צריך להבין שהעולם המסחרי של השייט בנוי לפי שווקים (שוק) אינו דומה השוק האירופאי לשוק האמריקאי או לזה הסיני וכיוצ"ב. כמו בכל דבר גם כאן אנחנו מדברים על היצע וביקוש ולכן אין ספק שתמיד יסתתר לו איזשהו אתר כזה או אחר שעשוי למכור לך בזול יותר.

אלא שפה אנחנו צריכים לדבר על צרכנות קרוזים נבונה שמשמעותה היא נוסחה שלדעתי צריכה להיות המדד להיכן מזמינים את השייט.
הנוסחה לוקחת בחשבון את תדירות הנסיעה, עלות הנסיעה, חישוב הסיכונים.

אסביר:
תדירות הנסיעה, גם אם אתה מכור לקרוזים של חברות שייט בינלאומיות, רב הסיכויים שאתה תסע ללא יותר משלוש קרוזים בשנה. כלומר לא מדובר כאן במוצר שנצרך על ידך באופן קבוע ולכן מציאת הנתיב הזול ביותר הוא הקריטי

עלות הנסיעה, נניח שאתה נוסע 3 פעמים בשנה, מרכיבי הנסיעה יהיו חייבים לכלול טיסות, העברות ואם אתה רוצה ללכת על בטוח ולהגיע יום קודם אז גם מלון.
כלומר שגם אם בחרת ללכת על חדר פנימי גרנטי אתה מדבר כאן על הוצאה שהרבה יותר קרובה ל 2000$ מאשר ל 1000$

חישוב הסיכונים, בשלב זה אנו ניקח את תדירות הנסיעה פלוס העלות של כל אחת מהנסיעות וננסה לחשב עד כמה אנחנו יכולים להרשות לעצמנו להיות פחות בטוחים בכל דבר ועניין לגבי הנסיעה שלנו

רוצה לומר, בענף השייט ברב המקרים ככל שהעסקה זולה יותר ומסתורית יותר (אתר לא רשמי או לא מוכר או לא ישראלי) כך הסיכונים רבים יותר. האם לאור 2 הקריטריונים אתה מעדיף להעמיד בסיכון את ההוצאה ובייחוד ביחס לתדירות?

נכון הדבר שהתשובה היא אינדיבידואלית ולכן אני אומר שאני לא רואה כל סיבה לסכן את הנסיעה בגלל חסכון של אפילו עד 1000 ש"ח לאדם.
לא שאני חלילה מזלזל אך המדיניות הרשמית והברורה של חברות השייט היא כי על לקוח להרשום בשוק המסחרי אליו הוא משתיך
אם אתה תושב ישראל והחלטת לרכוש באתר אמריקאי פירושו של דבר וגם אם מאוד תרצה להתעלם מכך שעפ"י הנהלים הפשוטים חברת השייט רשאית למנוע את עלייתך. נכון, לא בטוח שזה יקרה וכל חברייך אמרו לך שזה שטויות, אבל האם אתה רוצה להעמיד את הכסף שהשקעת באחד מתוך 3 הפעמים בשייט שלך בסיכון?

כמו שאמרתי ואני שב ומדגיש שצריך לסייג והאמירה הזאת איננה חד משמעית ללא יוצאים מן הכלל, אבל זה משהו שבהחלט שווה לחשוב עליו

ולכן ההמלצה שלי היא תמיד תמיד לגשת לכתובת ישראלית לחברה ישראלית ולחברה שעובדת עם כל חברות השייט ולא מוטית לטובת חברת שייט כזו או אחרת.

מקווה שנתתי יריעה רחבה יותר בעניין
אשמח לשמוע דעות ותגובות
 

teach23

New member
תודה על התשובה מני

אכן נתת יריעה רחבה בעניין.
&nbsp
אז אשאל עוד שאלה... האם לדעתך חברת סנורמה נותנת מחירים הוגנים ביחס לשוק?
 
סוכנויות שייט ישראליות

כשקיבלתי על עצמי לנהל את הפורום, החלטנו כי הפורום יעשה כמיטב יכולתו להיות בית לשאלות עניניות הקשורות בעולם השייט ולא חלילה כזירה עסקית להמלצות או חלילה אי המלצות, אשר על כן אני לא מרגיש בנוח להתייחס באופן ישיר לשאלתך ולא בגלל שיש לי חלילה משהו כנגד. להיפך. אבל אינני רוצה שהפורום ייכנס בכלל לפינה הזאת. מה שכן אני יכול אולי להאיר כמה דברים אופן כללי להבנת הגורמים השונים.

חברת סנורמה בניגוד לסוכנויות נסיעות המתמחות בשייט היא נציגה בלעדית של תאגיד רויאל קריביאן וסילברטי בישראל.
מדובר בחברה ותיקה שלזכותה ייאמר הייתה מהראשונות להביא את מוצר השייט לציבור הישראלי (כנציגי התאגיד). אין לי כל יכולת או זכות לקבוע על הוגנות מחירים של אף חברה ובטח ובטח שלא על נציגות רשמית ובלעדית של תאגיד שייט כמו רויאל קריביאן ולא לשם כך התכנסנו כאן.
כל צרכן נבון עושה בדיקה ומוצא לעצמו את העסקה המשתלמת ביותר עבורו.
אין לי ספק כי בכל הקשור לתאגיד אותו היא מייצגת, לחברת סנורמה המחירים הרשמיים לשוק הישראלי ולכן חזקה עליהם שהמחירים הוגנים.

חברת סנורמה הינה בבעלות משותפת של חברת קשרי תעופה - חברה בורסאית ואשר כפופה בשל כך לחוקים הקשורים בחברות בורסאיות ולפיקוח שכזה. כנציגת תאגיד השייט היא גם מוכרת את מוצרי התאגיד לכלל הסוכנים במדינת ישראל ולכן אין לי ספק כי היא נשמעת לחוקים, תקנות של הממונה על ההגבלים העסקיים וכמובן עוד לפני - כחברה ותיקה וידועה בענף התיירות בישראל.

אשמח לענות בשאלות הקשורות לעולם השייט עצמו
 
למעלה