מה אגיד לך...
נשמעת לרגע, במיוחד בגינוי הבדווים, הומניסט קלאסי (לא פומו..), וההשוואה שערכת בין הבדווים לבין הטלת הפצצה על הירושימה די מרשימה, אלא שאליה וקוץ רציני בה. ההיה זה לנין שאמר בזמן שכורתים עץ עפים שבבים? לדעתי, גם הפומו בנטייתו לנזילות מירבית (מה שאתה מכנה/קורא - שאתה כפומו מחפש תחומי ידע או שיטות נוספות) מעיף שבבים רבים, ועל חלק מהם מצביע זיו בעוצמה רבה. יתרה מכך, אני מודע למתח הקיים בין גישות אקולוגיות (לא טענתי שאלה גישותיך ) פרו-אליליות, שואפות להרמוניה, קצת בעד "סטגנציה" בהתפתחות המדעית, המכונות "נשיות" [ראה פולחני האלה גם בארצנו] לבין גישות מערביות, תחרותיות, בעד שינוי בלתי פוסק, "קידמה" והתפתחות המכונות "גבריות". הביקורת של גישות אקולוגיות נשמע כ"חתרני", הוא מציג את הישגי המדע מהצד השלילי שלו בעיקר, [ תמיד יצביעו על כך שרופאים גברים מפתחים שיטות טיפול לנשים, ובכך מנציחים איזו עליונות מגדרית, ממשיכים את הדיכוי, וכאלה..], ברם מהצד השני, טיפול גנטי בבני אדם, הצלחות בהימנעות מניתוחים הדורשים חיתוך בגוף, שיחזור חלקי גוף וכו' הם הצד השני של הדברים. נכון, בעלי חיים משלמים מחיר יקר מאוד עבור הקדמה הרפואית, אבל אותו מדע, הפלא ופלא עסוק במאבק לשימור מינים נכחדים, בחקר מינים אלה ואפילו שחרורם לחופשי. ר"ל, אין אפשרות לראייה חד-צדדית של הדברים, או לראיית שחור-לבן, עם זאת, הנזילות המושגית של הפומו "קורצת" תמיד לאותם שאינם טורחים לדעת יותר ממנו. יתרה מכך, נכון טבלאות, תרשימי זרימה הם באמת יפות, אבל מטרתן אינו קישוט. דומני, שגם אתה מעיד על כך שאתה "צובר ידע", וגם אתה עורך מיפוי כזה או אחר של ידע. במה המיפוי שאתה עושה - כאן אני מסתכן - טוב יותר, נכון יותר, פחות אלים, פחות מכאיב מצבירת הידע ופיענוחו על ידי המודרניזם?