ועוד קצת על 2 הדגמים הנ"ל
שלום
1. BOSE 901: מלבד EQ טורי שעליו הדיון, החברה עשתה עוד כמה שינויים מהמקובל ברמקול הזה. הסליל של הרמול נבנה מאלומיניום במקום נחושת, ע"מ להוריד במשקל. החוט היה במבנה משושה ולא עגול, ע"מ למקסם את הנפח לאותו מספר ליפופים. הרמקול התהדר שניתן לחבר אותו ישירות לחשמל (110V/60HZ)
ולא יגרם לו נזק! מלבד העובדה שהיו אילו 9 רמקולי Full Range עם 8 יח' כלפי הקיר ורק אחת כלפי המאזין. הם גם הגיעו עם רגליות מקוריות.
2. KEF 103.4: מלבד ה-KUBE 200 שבא במקרה הזה לתקן רק את הנמוכים!
בנמוכים הותקנו ברמקול 2 וופרים (שוכבים, ולא כלפי המאזין, כמקובל) שחוברו ע"י צינור מתכת. הצליל יצא מפתח עגול בקידמת הרמקול. לרמקול היתה עכבת יציבה של 4 אוהם ע"פ כל תחום התדר.
אף אחת מהחברות הנ"ל לא המשיכה בקו ה-"חדשני" וה-"יצירתי" שלה. מה שמראה שהפתרונות לא היו כהבטחתם. יאמר ש-2 המוצרים יצאו לשוק בערך באותה תקופה: סוף שנות ה-70. זו היתה תקופה של פריחה בשוק השמע, והרבה מוצרים שווקו בעזרת תאור משכנע על "טכנולוגיות" חדשות ועדיפות. לימים, זה לא החזיק מים. זמן קצר אחרי (תחילת שנות ה-80) הופיע ה-CD וכל מה שיוצר אז, התהדר ב-CD READY.
יצא לי לשמוע אותם, וגם חשבתי לרכוש את ה-KEF בשעתו. כידוע בחרתי בקליפש על פניו, וטוב שכך.