מאמר דעה של אלמנתו של בועז לחובר ז"ל

tkatzir

New member
זה חדש לך?

זה לא רק בהקשר של אופני כביש,
זו השפה בארץ, וזו התרבות שלנו.
&nbsp
מישהו (לא חשוב מי) אמר לאחרונה:
פעם השיח היה 'אני מסכים איתך' או 'אני לא מסכים איתך.'
היום השיח הוא 'אני מסכים איתך' או 'אני שונא אותך.'
&nbsp
טל.
 

ItsikH

Member
המדאיג הוא תמימות הדיעים הגורפת
הייתי אומר שאפילו את הקהילה הגאה מקבלים יותר מאשר אותנו
 

יעקב 471

New member
הכלבים נובחים , אז שימשיכו , לי זה לא מפריע.

אופניים על הכביש היו מאז ומעולם , תמיד, ייתכן שלא בכמויות האלו אבל תמיד היו . היו כמובן הרבה פחות כלי רכב וזו אולי עוד סיבה אחת למה הטוקבקים האלו של הנהגים , ובנוסף לא היה מקום לפרסם תגובות , לא טוקבקים ולא בטיח.
אני רוכב על אופניים מגיל בר מצווה ותמיד על הכביש . בצעירותי עבדתי בתור שליח על אופניים כמובן ורכבתי ברחבי תל אביב והסביבה יום יום , לא הייתה שום בעיה, וגם היום אני רוכב יום יום על הכביש במקומות הכי סואנים , נזהר ומקווה לטוב.
אז ה-
נובחים וה-
עוברת.
 

חוריפיש

New member
זו לא תופעה יחודית בישראל

אם תראה ביוטיוב ומקומות אחרים תגובות שעוסקות ברוכבי אופניים (לדוגמה, בסרטונים על עימותים בין רוכבי אופניים לכלי רכב), תראה שם תגובות מאוד דומות למה שרואים בישראל (לדוגמה, האמפתיה לנהג הפוגע שצריך לשאת טראומה כל חייו לעומת חוסר אמפתיה לרוכב אופניים שנהרג).

מה שכן, נראה שלכאן עדיין לא יבאו פעולות נגד רוכבי אופניים. ראיתי בכמה מקומות בעולם מתיחת חוט תייל לרוחב שביל אופניים מתוך כוונה לפגוע ברוכבי אופניים, דריסה מכוונת של רוכבי אופניים וכו'.

לפחות מהנסיון הקצר שלי, הטוקבקיסטים לא מייצגים את רוב הנהגים.
 
הטראומה כביכול אינה בגלל הפגיעה במובן של רגשות אשמה של הנהג

זה נובע יותר מהקטע של חוסר הנוחות והטרטור מצד המשטרה , חקירות וחשש מהליך משפטי שעלול לגרום המון כאב ראש לנהג הפוגע. אני בטוח שאם הם לא היו חוששים מהבלגן הצפוי המצב שלנו על הכביש היה שונה לגמרי .
אז שימשיכו לפחד ושלא יבלבלו לי את ה,,,,, עם הדיבורים על טראומה .
 

יעקב 471

New member
ברורררררר, מסכים אתך צוציקון.

יש לי כמה דוגמאות שמאששות את מה שכתבת וברוב המקרים במפגשים האלו בין נהג ורוכב זה המצב.
 

חוריפיש

New member
נפשו של הנהג הפוגע אינה הנושא של הודעתי

ובכל זאת אני חולק על דעתך. אני חשוב שרוב האנשים פשוט לא רוצים לפגוע באחרים. תמיד יש אנשים חסרי מוסר שמה שירתיע אותם זה העונש הצפוי (על כל היבטיו), אבל אין זה שונה מנוכלים שגוזלים מאנשים את כל חסכונותיהם, סוחרי סמים ועבריינים למינהם. ללא ענישה מצבנו היה גרוע יותר גם אם לא היינו רוכבי אופניים.

זה אגב נסיוני על הכביש. אני מודה, זה נסיון מאוד קצר עד כה.
 
צודק, רוב האנשים לא רוצים לפגוע באחרים .

אני לא מאמין שיש נהג שרואה רוכב אופניים לפניו ומחליט להוריד אותו , ברור שלא.
אני התייחסתי למה שקורה אחרי הפגיעה וכל הטרטור שנגרם לנהג הפוגע כתוצאה מכך , ומירב הטוקבקיסטים מתכוונים לזאת . שלומו של הרוכב לא מעניין אותם במיוחד. זאת דעתי .
 

דני 10001

New member
מה שיותר חשוב מבחינתי מתגובות הטוקבקיסטים........

הכתבה היתה על קידום סגירת מקטעי כבישים צדדיים מסויימים לרכיבת אופני כביש בטוחה בסופי שבוע . אינטרס מספר אחד שלנו לדעתי ועדיף היה להתאחד ולהפנות את האנרגיות שלנו לשם מאשר להתעצבן ללא כל טעם ותועלת על כל מיני תגובות של בורות ובהמתיות מצד נהגים שלא מעניין אותם אף אחד כולל אף אחד כולל גם לא רכבים אחרים . אני לא מדבר על הנהגים הללו שלא יעזור לנו כנראה בשלב זה כלום . אני מדבר על שגם הנהג הכי טוב,אדיב וזהיר וגם הרוכב הכי קפדן ומקצוען עלולים לעשות טעות קטנטנה וכל טעות כזאת יכולה להיות קריטית במקרה שלנו . לפעמים השוליים הופכים בבת אחת לצרים עד ללא קיימים בכלל , לפעמים זכוכיות , חפץ כלשהו או בור פתאומי שגורמים לנו לתגובה אינסטנקטיבית של מאית שניה להתחמק ולסטות מעט לכיוון הכביש במקום להתרסק או להתפנצר ואז להתקרב קירבה מסוכנת לרכב חולף . אותו כנל אלף טעויות אפשריות בתום לב מצד הנהגים כי אף אחד אנינו מושלם . ספורט זה בריא וחשוב ורכיבת אופניים זה אחלה ספורט אבל אני באופן אישי לא סומך ולא רוצה להפקיד את חיי בידי אחרים ולא רוצה לקחת סיכון של לא לחזור או לחזור נכה חלילה מפעילות שצריכה להיות בריאה ומהנה . בשבילי ההצעה שעלתה בזמנו ( וחבל שירדה מהפרק ) היתה יכולה להיות הפשרה האולטימטיבית מבחינתי לעסוק בתחביב ללא הסיכון הרב בצידו.
 

ItsikH

Member
סגירת כבישים לא רק שאינה מידתית, ותעורר בצדק התנגדות עזה
היא אף מנוגדת בתכלית לאינטרס הרוכבים עצמו, כי מעודדת הגבלת רכיבה מחוץ לאותם כבישים מוגבלים, בשעות המעטות שייסגרו. מה שעדיף, כבר נוסה, ויכול לתרום הרבה יותר, הוא אכיפה מוגברת בשעות אלו בכבישים המדוברים.
 

דני 10001

New member
למשל.....

למשל לדוגמא דובר בזמנו על סגירת הנתיב המהיר מבין גוריון לתל אביב בסופי שבוע לטובת רוכבי אופניים אשר ממילא מיותר לשימוש הרכבים היות ואין לנהגים הצדקה לשלם כשכביש 1 פנוי לחלוטין ? כך שיש פתרונות גם יצירתיים וגם מידתיים . בכל מקרה הכוונה שפתרונות אלו יבואו כאופציה נוספת למי שלא רוצה להסתכן , ולא במקום ועל חשבון הגבלת רכיבה מחוץ לאותם הכבישים כך ששום אינטרס שלנו לא יפגע . ולגבי הגברת אכיפה , עד שזה יקרה ואם זה יקרה וגם כאשר זה יקרה עדיין לא מונע ולא נותן פיתרון לטעויות לא מכוונות של רוכבים/נהגים שתמיד יכולות להתרחש כפי שציינתי לעיל .
 

חוריפיש

New member
יש בעיה אחת גדולה בפתרון הזה

היא נותנת פתרון לשיעור מבוטל מבין רוכבי האופניים בארץ. מספר רוכבי הכביש ביחס למספר רוכבי האופניים הוא קטן גם ככה, ומיעוט מבינהם ישתמש בפתרון כזה (ולו רק בגלל סיבות גאוגרפיות).
ריכוז המאמצים (לדעתי) צריך להיות בתשתיות וחינוך הנהגים. אתה בעצמך אמרת שהבעיה העיקרית הם לא הנהגים ששום דבר לא יעזור איתם, אלא הנהגים הלא מודעים. אפשר פשוט להגביר את המודעות שלהם.
 

דני 10001

New member
הבהרה

ראשית הרעיון שהועלה ע"י אחד מחברי הכנסת היה להקצות בכל אזור מאזורי הארץ קטע כביש צדדי אשר יוחלט לגביו שהוא מתאים לסגירה , כך שהפתרון היה אמור כן לשרת את כלל הרוכבים בכל אזורי הארץ . לגבי הנהגים וחינוכם , טענתי בדיוק את ההפך ממה שכתבת , אמרתי שגם הנהגים הכי כן מודעים ושלא זקוקים לשום חינוך ונוהגים במשנה זהירות ואותו כנ"ל לגבי הרוכבים הכי זהירים בעולם ששומרים על כל הכללים , גם האוכלוסיות הללו לא חסינות בפני טעויות נהיגה/רכיבה גם אם נעשות בתום לב ( הרי כולנו רק בני אדם ) , כאשר עבורנו כל טעות כזאת יכולה להיות קריטית . נתתי לדוגמא מצב למשל של זכוכיות , חפץ או בור פתאומי בשוליים שמחייב אותנו כרוכבים לסטות אנסטינקטיבית לכיוון הכביש בכדי לא להתרסק , מצב היכול לגרום להצמדות מסוכנת לתנועה חולפת . אותו כנ"ל טעויות אנוש מצד הנהגים שתמיד יכולות לקרות . מפגש כזה בעיתוי לא טוב של טעות בו זמנית משני הצדדים יכולה להגמר רע מאוד ושום משטרה או חינוך לא יעזרו פה . ובכל מקרה אין שום סתירה בינינו ובין הדברים וההצעות הטובות שהעלתה . הדברים יכולים להתבצע במקביל ואינם צריכים לבוא אחד על חשבון השני. גם חינוך למודעות , גם עקיפה מוגברת וגם בנוסף מתן האופציה של מקטעי כביש מוגנים לבחירת הרוכבים המעוניינים בכך .
 

חוריפיש

New member
הדוגמה שנתת היא בדיוק הסוג שאפשר לפתור ע"י חינוך

הרי אם נהג הרכב ידע שרוכבי אופניים עשויים לסטות מהנתיב בפתאומיות עקב מכשולים שלא ניתן לראות מרחוק, הוא ישמור מרחק בעקיפה ויאט את מהירותו.

המצב היום הוא שכאשר הרוכב הוא על השוליים, הנהגים עוברים בנתיב הימני בלי להתרחק מרוכב האופניים ומבלי להאט, כלומר הם לא משנים כלל את התנהגותם כשעוקפים רוכבי אופניים, לפחות זה נסיוני (וכשאני בנתיב הנסיעה, הם דווקא משנים את התנהגותם ומתרחקים מאוד, לפחות הרוב). וזה לדעתי בעיקר מחוסר מודעות. בדיוק כפי שאני מאמין שנהגי משאיות לא מודעים להדף הרוח שנוצר כשהם עוקפים ועלול לסכן רוכבי אופניים.
למעשה יש נסיון להעביר חקיקה, שבין השאר תגדיר מרחב של מטר וחצי שינתן לרוכב בעקיפה (מהצד).

אם המטרה שלך היא 0 תאונות, זה לא יקרה, גם במדינות עם תרבות אופניים מפותחת משלנו ישנם הרוגים בין רוכבי האופניים. השאיפה היא לצמצם את מספר התאונות ומספר ההרוגים. ראה למשל את הולכי הרגל. יש להם נתיבים משלהם (מדרכות), והם רוב הזמן נמצאים עליהם. הם לא הולכים לצידי כבישים מהירים וישנם חוקים שמגינים עליהם. ולמרות זאת כ-100 הולכי רגל נהרגים מדי שנה בארץ.

ועוד משהו לגבי רעיונות שמועלים ע"י חברי כנסת: חלקם מחפשים כותרות או פתרונות אינסטנט ואינם בקיאים בנושא. שתי דוגמאות הן חבר הכנסת שהציע שרוכבי אופניים ירכבו בניגוד לכיוון התנועה (בדומה להולכי רגל) ואחר שהציע לאסור רכיבה באופניים בכבישים בין עירוניים (נדמה לי שזה אותו אחד שאחר כך, כשהסבירו לו את הבעייתיות בהצעה, הציע לסגור כבישים בשבת, אבל אני לא בטוח).
 

ItsikH

Member
את רעיון איסור רכיבה בכבישים בין עירוניים שמעתי במו אוזניי מ
ח"כ המתהדר לכאורה בעידוד רכיבת אופניים, שלא לדבר על ליברליזם באופן כללי - פייגלין.
 

ItsikH

Member
החרדה מובילה להחלטות לא מועילות ולא סבירות, הנה למשל
החברה הלאומית לדרכים ניסחה תקן מחייב לשבילי אופניים:לדעת המומחים האלו, לא רק שהשוליים לא הולמים ולא בטיחותיים, גם מעבר למעקה הבטיחות אין די הגנה לרוכב, ויש להקצות שטח מילוט נוסף בין מעקה הבטיחות לשביל האופניים.
לכאורה דרישה נהדרת, המשמעות המעשית היא שלא ייסללו שבילים כאלו, כשהקצאת השטח הנדרשת להם מתקרבת לכביש נוסף.
בהשוואה, ניתן לנסוף לפעול להגנת הולכי רגל על המדרכות מפני נהגים שמאבדים שליטה ועולים עליהן - הרי יש כאלו מקרים... האם הולך רגל מביא את האפשרות הזו בחשבון בבואו ללכת על המדרכה?
הרציונלי והסביר הוא להכיר בסכנות המובנות לענף הספורט שלנו, ולפעול לצמצומן ולהכלתן - בדיוק כמו בדוגמת הולך הרגל.
 

חוריפיש

New member
ראיתי את זה עכשיו, תיקון קטן

למיטב הבנתי זה או איזור מילוט או מעקה בטיחות, לא גם וגם.
החלק הבעייתי לדעתי הוא האפשרות לשבילי אופניים בין עירוניים דו סיטריים, פשוט נהדר, רוכבי אופניים רוכבים זה מול זה במהירות יחסית של 70 קמ"ש במרחק של מטר זה מזה.

זה גם אומר שגם בדרכים בין עירוניות נצטרך לחפש את המשך השביל, או לנסות להשתלב בתנועה כשאנחנו בצד הלא נכון של הכביש...
עושה רושם שהם גם לא מודעים למהירויות הרכיבה של רוכבים ספורטיביים.

מעניין איך יראה שביל האופניים שאמור להיות סלול תוך מספר חודשים לאורך כביש החוף (בין מחלף הסירה למחלף גלילות).

אגב, אני הבנתי שכל כביש שמתוכנן מעתה, יצטרך לכלול גם שביל\נתיב אופניים. נדמה לי שגם ראיתי תכנון כזה באיזשהו מקום.
 

ItsikH

Member
גם וגם, הטענה היא שמעקה הבטיחות לא נועד להגן על מי שמצידו ה
שני, כי אם לעכב את המכונית הפוגעת בלבד.
את הסתייגותי לגבי השביל הדו כיווני העליתי בדיון בו נכחתי לפני שנים רבות, זה לא ממש עניין מישהו.
 
למעלה