הדוגמה שנתת היא בדיוק הסוג שאפשר לפתור ע"י חינוך
הרי אם נהג הרכב ידע שרוכבי אופניים עשויים לסטות מהנתיב בפתאומיות עקב מכשולים שלא ניתן לראות מרחוק, הוא ישמור מרחק בעקיפה ויאט את מהירותו.
המצב היום הוא שכאשר הרוכב הוא על השוליים, הנהגים עוברים בנתיב הימני בלי להתרחק מרוכב האופניים ומבלי להאט, כלומר הם לא משנים כלל את התנהגותם כשעוקפים רוכבי אופניים, לפחות זה נסיוני (וכשאני בנתיב הנסיעה, הם דווקא משנים את התנהגותם ומתרחקים מאוד, לפחות הרוב). וזה לדעתי בעיקר מחוסר מודעות. בדיוק כפי שאני מאמין שנהגי משאיות לא מודעים להדף הרוח שנוצר כשהם עוקפים ועלול לסכן רוכבי אופניים.
למעשה יש נסיון להעביר חקיקה, שבין השאר תגדיר מרחב של מטר וחצי שינתן לרוכב בעקיפה (מהצד).
אם המטרה שלך היא 0 תאונות, זה לא יקרה, גם במדינות עם תרבות אופניים מפותחת משלנו ישנם הרוגים בין רוכבי האופניים. השאיפה היא לצמצם את מספר התאונות ומספר ההרוגים. ראה למשל את הולכי הרגל. יש להם נתיבים משלהם (מדרכות), והם רוב הזמן נמצאים עליהם. הם לא הולכים לצידי כבישים מהירים וישנם חוקים שמגינים עליהם. ולמרות זאת כ-100 הולכי רגל נהרגים מדי שנה בארץ.
ועוד משהו לגבי רעיונות שמועלים ע"י חברי כנסת: חלקם מחפשים כותרות או פתרונות אינסטנט ואינם בקיאים בנושא. שתי דוגמאות הן חבר הכנסת שהציע שרוכבי אופניים ירכבו בניגוד לכיוון התנועה (בדומה להולכי רגל) ואחר שהציע לאסור רכיבה באופניים בכבישים בין עירוניים (נדמה לי שזה אותו אחד שאחר כך, כשהסבירו לו את הבעייתיות בהצעה, הציע לסגור כבישים בשבת, אבל אני לא בטוח).