אני מבין את זה אחרת
המשפט הזה: "השביל יהיה מעבר לאזור המפלט במקרה בו לא נדרש מעקה בטיחות על פי ההצדקים הרגילים , כמתואר בתרשים 5.9 ,או מעבר למעקה הבטיחות, בתוך הרוחב הפעיל, במקרים בהם מאפייני הדרך מחייבים שימוש במעקות אלה"
אומר שזה או מעקה בטיחות או איזור מפלט, לא שניהם.
אבל יש נקודה נוספת: מה שמבדיל בין שביל נפרד לנתיב אופניים בשוליים זה קריטריון נפח תנועה ומהירות. כרגע זה 70 קמ"ש. אם יעלו את זה ל-80 קמ"ש, זה יאפשר נתיב אופניים (במקום שביל נפרד) בחלק גדול מהמקומות שבהם רוכבי כביש רוכבים בסופ"ש. בכבישים בהם מותרת מהירות גבוהה יותר, אני לא בטוח שנתיב נפרד זה מספיק (זה ממילא זהה לשוליים מבחינת ההגנה לרוכב), לדוגמה כביש 4.
המשפט הזה: "השביל יהיה מעבר לאזור המפלט במקרה בו לא נדרש מעקה בטיחות על פי ההצדקים הרגילים , כמתואר בתרשים 5.9 ,או מעבר למעקה הבטיחות, בתוך הרוחב הפעיל, במקרים בהם מאפייני הדרך מחייבים שימוש במעקות אלה"
אומר שזה או מעקה בטיחות או איזור מפלט, לא שניהם.
אבל יש נקודה נוספת: מה שמבדיל בין שביל נפרד לנתיב אופניים בשוליים זה קריטריון נפח תנועה ומהירות. כרגע זה 70 קמ"ש. אם יעלו את זה ל-80 קמ"ש, זה יאפשר נתיב אופניים (במקום שביל נפרד) בחלק גדול מהמקומות שבהם רוכבי כביש רוכבים בסופ"ש. בכבישים בהם מותרת מהירות גבוהה יותר, אני לא בטוח שנתיב נפרד זה מספיק (זה ממילא זהה לשוליים מבחינת ההגנה לרוכב), לדוגמה כביש 4.