ליידי סלמאקיה
New member
מאמר נחמד.
אני חושבת שהדעות שלי נמצאות היכנשהו באמצע. אני לא מסכימה עם המאמר מילה במילה, אך יש טעם בכמה דברים המובאים שם. אני מסכימה שפולמן לא התכוון ליהדות, אך אני סבורה שהוא היה נגד כל ממסד דתי שהוא, ונגד הנצרות הקתולית בפרט. היהדות, בצורה הזאת, נופלת באמצע. אמנם אין לי ידע מעמיק במיוחד בנושא ההלכה היהודית, אבל לפי מה שאני יודעת, גם ביהדות יש ממסד ורבנים הכופים חוקים. אולי החוקים שונים מאלה של הקתולים, אך הם עדיין קיימים. אני מסכימה עם עקרון ה"הכל צפוי והרשות נתונה", לפיו כל אדם יכול לשנות את גורלו, ומסכימה שפולמן היה נגד הנצרות בעניין זה. בקשר למלאכים, אני חושבת שפולמן בחר לתת למלאכים שמות הלקוחים מן היהדות דווקא כדי להדגיש שהוא יוצא נגד כל ממסד דתי, ולא רק נגד הנצרות. חוץ מזה, אני חושבת שפולמן יוצא בספריו נגד כל הממסדים הדתיים הכופים חוקים ואמונות מסוימות על אנשים. אני חושבת שהוא האמין שכל אדם צריך להתפתח לבדו ולהבין דברים לא דרך הדת ודרך חוקים של אחרים. אולי יחסו כלפי היהדות היה פחות מחמיר מיחסו כנגד הנצרות הקתולית, אבל אני לא חושבת שהוא ביקש להלל את היהדות בספריו. מה שמפתיע הוא שהוא לא התייחס כמעט בכלל אל האיסלאם (אלא אם כן אני טועה ויש בספרים רמיזות-איסלאם כלשהן?), והרי זו הדת השנייה בגודלה בעולם, והיא דת מחמירה ביותר מבחינת חוקים. אשמח לקרוא עוד דעות בנושא.
אני חושבת שהדעות שלי נמצאות היכנשהו באמצע. אני לא מסכימה עם המאמר מילה במילה, אך יש טעם בכמה דברים המובאים שם. אני מסכימה שפולמן לא התכוון ליהדות, אך אני סבורה שהוא היה נגד כל ממסד דתי שהוא, ונגד הנצרות הקתולית בפרט. היהדות, בצורה הזאת, נופלת באמצע. אמנם אין לי ידע מעמיק במיוחד בנושא ההלכה היהודית, אבל לפי מה שאני יודעת, גם ביהדות יש ממסד ורבנים הכופים חוקים. אולי החוקים שונים מאלה של הקתולים, אך הם עדיין קיימים. אני מסכימה עם עקרון ה"הכל צפוי והרשות נתונה", לפיו כל אדם יכול לשנות את גורלו, ומסכימה שפולמן היה נגד הנצרות בעניין זה. בקשר למלאכים, אני חושבת שפולמן בחר לתת למלאכים שמות הלקוחים מן היהדות דווקא כדי להדגיש שהוא יוצא נגד כל ממסד דתי, ולא רק נגד הנצרות. חוץ מזה, אני חושבת שפולמן יוצא בספריו נגד כל הממסדים הדתיים הכופים חוקים ואמונות מסוימות על אנשים. אני חושבת שהוא האמין שכל אדם צריך להתפתח לבדו ולהבין דברים לא דרך הדת ודרך חוקים של אחרים. אולי יחסו כלפי היהדות היה פחות מחמיר מיחסו כנגד הנצרות הקתולית, אבל אני לא חושבת שהוא ביקש להלל את היהדות בספריו. מה שמפתיע הוא שהוא לא התייחס כמעט בכלל אל האיסלאם (אלא אם כן אני טועה ויש בספרים רמיזות-איסלאם כלשהן?), והרי זו הדת השנייה בגודלה בעולם, והיא דת מחמירה ביותר מבחינת חוקים. אשמח לקרוא עוד דעות בנושא.