מאמר מרתק
חן שוב מוכיח יכולות השקעה והתמדה בלתי נדלות (ואני לא מתכוון להשמע כמו תעודת בית ספר). אני מחכה כל שבוע לחדשות הרכבת, וכשיש חומר קריאה ההנאה כפולה ומכופלת. ברצוני להוסיף רק שבלונדון חלק מקווי ה-UNDERGROUND אינם אלא רכבות פרבריות (קווי ה-DISTRICT, ה-METROPOLITAN וה-CIRCLE) בדומה ל-S-TOG בדנמרק או S-BAHN בגרמניה ואוסטריה. יש גם מספר רב של קווי רכבת ארצית שמשמשים גם לרכבות פרבריות. ברובם השירות (תדירות, מרחק בין תחנות, אורך הקו) די מזכיר את תצורת השירות של רכבת ישראל. למרות זאת, עובדת היות רוב הקווים חשמליים זה שנים מאפשר שירות עם תאוצה גבוהה יותר. אם כבר מדברים על רכבת פרברים, שאלה שאולי רצוי לשאול (ונשאל כאן בצורות שונות בפורום בעבר) היא האם אפיק נחל האיילון הוא המסלול האופטימלי לשירות הפרברי דרך ת"א? אולי במקום להכפיל את המסילות לארבע באיילון, היה רצוי לשקול כריית מנהרה מערבה משם בתוך ת"א, נאמר מתחת לקריה, דרום הקריה, כרליבך, רח' המסילה, תחנה מרכזית החדשה וחזרה לאיילון (או אולי אפילו להמשיך דרומה לוולפסון)? אז ניתן היה להשאיר את האיילון לשירות בינעירוני עם עצירות בתחנות שכבר נבנו, ולתת שירות פרברי לתוך לב ת"א. אומנם פתרון יקר יותר, אבל לא בטוח שבהרבה - הסטת האיילון למסילה הרביעית היא גם פרויקט מאוד יקר. סתם חומר למחשבה, דיון בפורום וויכוחים בין משרדי ממשלה.