מאמר לתחרות

כיסוף

New member
לא יש לך טעות

אני לא משרשרת לדיון רק עם מי שמסכים איתי אבל בעניין הזה אני מעדיפה לא להגיד מה אני חושבת אוקיי? במילא לא נגיע להסכמה בעניין. בגלל קו המחשבה שלי. אז בשביל מה לטחון לא?
 

moran f

New member
באיזה עניין?

כי בעניין הצורך להוכיח משהו חשבתי שכן אמרת את דעתך. אבל אם את לא רוצה להמשיך לדון בזה, פשוט אל תגיבי...
 

0ne Man

New member
העליתי את הסקר שהצעת../images/Emo70.gif

בשינויים קלים. הסקר נכתב לשם נוחות בלשון זכר, אולם כמובן הכוונה לשני המינים. אתם מוזמנים להצביע בסקר! תודה למורן פ. שהעלתה את הרעיון לסקר, וניסחה את השאלות.
 

moran f

New member
הפרת את האיזון היפה שלי...

אבל אתה צודק - התשובה שהוספת הייתה חסרה (למרות שבמבט ראשון נראה לי שקשה להבדיל בינה לבין "אני חושב שאני לא צריך להוכיח" - אולי כדאי לחדד קצת את ההבדל?)
 

0ne Man

New member
זה הסקר שלך - תציעי נוסח ברור יותר

ואני אשנה את הנוסח לפי הצעתך.
 

moran f

New member
אם היה לי הייתי מציעה

אבל אני אמשיך לחשוב על זה ואולי אני אמצא פתרון. אם יש מישהו שיש לו רעיון, אני אשמח לשמוע.
 

moran f

New member
ואגב

דווקא היה יכול להיות מאוד מעניין לקרוא סקר קצת יותר רציני בנושא. אולי יום אחד סטודנט לפסיכולוגיה ירים את הכפפה ויעשה עבודה בנושא (או שכבר נעשתה?).
 
אני לא הייתי כ"כ אופטימית.

כאילו, יפה שיש כוח רצון וכל זה. אבל יש גם לקוי שמיעה שלא ניחן ביחסי אנוש. ולקוי שמיעה לא חכם במיוחד. ועוד, ועוד. לא תמיד רצון גורם להישגים. ואני גם מכירה לקויי שמיעה שהשקיעו בעבודה ובלימודים את כל המאמצים שלהם והם לא הצליחו. מפריעה לי ההאדרה של הליקוי, כאילו שזה כוח מניע ודוחף וגורם. יכול להיות שכן. אבל גם יכול להיות שלא. לא אני ולא אתה מכירים מספיק לקויי שמיעה כדי לקבוע מסקנה נחרצת בנושא. לא חושבת שלקוי שמיעה נבדל מאדם רגיל, רק בגלל שהוא לקוי שמיעה.
 

0ne Man

New member
ב-30/12 יתארח בפורום ד"ר ארז מילר

בואי נשאל את הד"ר מה דעתו על כך - האם הלקוי שמיעה נבדל מאדם רגיל מבחינת אישיות פסיכולוגית. אולי שנינו נלמד משהו מתשובתו של ד"ר מילר!
 

כיסוף

New member
גדול גדול גדול

כמה שאת צודקת
מספיק כבר להשוות בין שומעים לליקו"ש כל מילה שכתבת חקוקה בסלע
 

0ne Man

New member
לדעתי הפורום נועד לדיונים על

נושא זה בדיוק! איפה עוד יכולים לקויי השמיעה לדון על הנושא הזה בינם לבין עצמם, אם לא בפורום כאן?... אני מאמין שיש כאלה שהנושא מעניין אותם, בדיוק כשם שיש כאלה שהנושא לא מעניין אותם. לפיכך, נמשיך לדון בנושא, כל עוד יהיו גולשים בפורום שירגישו צורך לדון עליו.
 

צלף

New member
אני מסכים שבמסלול המירוץ הלק"ש

מתחילים על אדן הזינוק עם משקולת על הרגליים לעומת השומעים שלהם קל יותר. לפעמים רצון חזק מפצה על המשקולת המכבידה, ולפעמים לא...
 

clairvoyance

New member
ניסיון לחדד חשיבה סטטיסטית!

אמנם אני עדיין לא מתעסקת עם מחקר, אבל חשוב להזכיר את הנקודות הבאות כאשר ישנם מחקרים סטטיסטיים ומסקנות (ואני מתכוונת כמובן למחקרים מדעיים):
במחקרים בפסיכולוגיה - כאשר מחפשים מתאם בין שני משתנים (בדוגמא הזאת - לקות שמיעה מול שאיפה להצטיינות), מחפשים מתאם שהוא לא 100%, גם לא 90%, למעשה, רוב המחקרים בפסיכולוגיה שטוענים "שיש קשר בין X ל Y" מסתמכים על מתאם (קשר) של 30% (לפעמים יותר ולפעמים אף פחות! ).
העובדה שמסתמכים על מתאמים "נמוכים" היא פשוט משום שאנו מודעים לעובדה שיש שונות בין האנשים ולכן לא ניתן כמעט למצוא מאפיינים של בני אדם עם מתאם של 100%. תחשבו על זה, אפילו המשפט "לכל האנשים יש שני רגליים" הוא לא נכון.. (כמובן שכאן, בכל זאת ניתן למצוא מתאם גבוה יחסית), ואילו במשתנים פסיכולוגים, זה קשה עוד יותר.
כמו כן, ניתן אילו משתנים נוספים ניתן למצוא על מנת לשפר את יכולת החיזוי.. למשל, מצב משפחתי, דרגת הליקוי שמיעה, מספר החברים שיש ללק"ש וכו'. במקרה הזה (ואל תאכלו אותי), שתומך בתיאוריה של צלף שלמיעוטים יש דחף להוכיח את עצמם, הייתי מצפה למצוא שאצל לקויי שמיעה שחונכו במסגרות אינדיווידואליות ימצא מתאם גבוהה יותר מאשר אצל לק"ש שחונכו במסגרות אחרות. (וכאן יש הסתייגות כלשהי, כי אני לא באה לטעון שמסגרות אינדיווידואליות יותר טובות ללק"שים, משום שנראה לי שמראש מייעדים דווקא את בעלי הסיכויים הגבוהים יותר למסגרת אינדיווידואלית, ואולי המתאם הזה לא היה נמצא אילו היינו לוקחים אוכלוסייה של לק"ש, וממינים אותם בלי סדר הגיוני לחינוך כזה או אחר..). מקווה שלא סיבכתי אותכם מידי
ואני חושבת שבוודאי שאפשר לנסות ולמצוא מחקרים על הנושא..
 

0ne Man

New member
את צודקת

למעשה, בודקים מתאם לא רק לגבי הקבוצה עליה עושים את המחקר, אלא משווים את המתאם עם קבוצות אחרות, ומסיקים מסקנות לגבי התוצאות. לדוגמא, אם יקחו קבוצה של 1000 שומעים ויגיעו למסקנה של-5% מהשומעים יש דחף להצטיין ולהוכיח את עצמם, ואחר כך יקחו קבוצה של 1000 לקויי שמיעה ויגיעו למסקנה שבקבוצה של הלק"ש יש ל- 15% דחף להוכיח את עצמם ולהצטיין, אזי יגידו לקבוצה של הלק"ש יש מאפיין בולט של רצון להצליח ולהצטיין, אפילו שהמספר 15% הוא נמוך יחסית בפני עצמו. עצם העובדה שהוא כפול פי 3 מהקבוצה של השומעים מעיד על השונות המובהקת של קבוצת לקויי השמיעה מול קבוצת השומעים. אני מאמין שאכן קיים שוני בין שתי הקבוצות, בכך שלקבוצת לקויי השמיעה אכן יש יותר דחף להוכיח את עצמה מאשר לקבוצת השומעים. אני אעשה מאמצים לחפש באינטרנט מחקר על הנושא. אם אמצא, אביא אותו לפורום.
 
למעלה