מאמר - תשובות לטענות נפוצות

inbal76

New member
מאמר - תשובות לטענות נפוצות

תשובות להורים מסיונרים מאמר זה בא לענות על הטענות נפוצות נגד נשים שאינן רוצות ילדים, המועלות שוב ושוב, בעיקר ע"י אמהות שנורא דחוף להן לספר לנו כמה שהן מאושרות וכמה שאנחנו טועות (וגם כמה שסתם מתלהמים). אנא, קראו, ואל תחזרו בפורום על אותן טענות (או אחרות), הוא אינו קיים לצורך הויכוחים האלה, ולמען האמת נמאס לנו מהם. (הערה: המאמר כתוב בלשון נקבה, אך הוא מכוון גם לגברים.)
טוב, אז ככה, אני אמא (או אבא) ורק רציתי לומר לכן שאתן עושות טעות איומה! ילדי המקסימים הם פשוט האושר של החיים שלי! הטעם לחיי! מה הטעם לחיים שלכן אם אין לכן ילדים? אתן לא יודעות מה אתן מפסידות! אז ככה: דבר ראשון, זה באמת נפלא שיש לך ילדים מקסימים, ושהם נותנים טעם לחייך! אבל יש אנשים, כן אפילו נשים, שמוצאות טעם לחיים בדברים אחרים. האבולוציה והחברה "חינכו" אותנו לחשוב על האמהות כעל מטרת חייה המרכזית (אם לא היחידה) של האישה. אבל אנחנו במאה ה-21, תודה לאל, והשתחררנו כבר מכמה וכמה תפיסות מיושנות. מותר לנו היום כבר לצאת לעבודה, מותר לנו להצביע בבחירות, מותר לנו ללבוש מכנסיים, מותר לנו לעשות הרבה דברים שפעם לא היו עולים על הדעת, וכן - מותר לנו גם להחליט בעצמנו איפה לחפש את ההגשמה העצמית ואת האושר שלנו. אין ספק שלא להיות אמא זה ויתור על הרבה דברים נפלאים. מצד שני, כן להיות אמא זה ויתור על דברים נפלאים אחרים. כל אחד עושה את הויתורים שלו לפי מה שאומר לו לבו. לבך אומר לך שויתור על האמהות כבד יותר מכל ויתור אחר. אבל את בוודאי יודעת שלכל אדם יש לב אחר, נפש אחרת, מאווים ושאיפות אחרים... זה חלק מהיופי של המין האנושי: לא כולנו אותו הדבר מבפנים. אנחנו בני אדם, לא רובוטים מתוכנתים. ותודה לאל שכך!
אם כבר מדברים על המין האנושי - באמת מה עם זה? חשבתן מה יהיה אם כולם יהיו כמוכן ויפסיקו להוליד ילדים? איך המין האנושי ימשיך להתקיים? האידיאולוגיה שלכן הולכת להכחיד אותנו! ראשית, הסירי דאגה מליבך! המין האנושי רחוק מאוד מלהיות בסכנת הכחדה. למעשה יש מדינות שנאלצות להגביל את הילודה בגלל פיצוץ אוכלוסין. בעולם יש ברגע זה ממש מיליוני ילדים יתומים או רעבים. סכנת הכחדה תהיה רלוונטית רק במצב שבו מספר הילדים בממוצע לאדם יהיה נמוך מ-1. המציאות רחוקה מזה. על כל אישה שלא יולדת - יש אישה אחת לפחות שיולדת שני ילדים ומעלה. אם את עדיין אחוזת פחד מכך שהמין האנושי הולך להעלם מחר בבוקר (או סתם חלשה בחשבון) - אנו מתחייבות בפנייך שאם תפרוץ שואה גרעינית שתשמיד את רוב האנושות - נשקול מחדש
העיקר שתשני טוב בלילה. שנית, מטרתנו איננה "להפיץ אידיאולוגיה" ולשכנע אנשים לא להביא ילדים לעולם. מטרתנו רק לעזור לאלו שכבר החליטו החלטה כזאת להתמודד עם הקשיים שהיא מציבה, וכן גם להביע את דעתנו ש-זוהי זכותנו. תרצי או לא תרצי, ללדת זו זכות בלבד. זו אינה חובתה של כל אישה ללדת כדי להמשיך את האנושות. החברה לא תתמוטט אם אנשים יהיו מודעים לאופציה שבה לא יולדים. לעומת זאת, יהיו פחות הורים ש"בעצם לא רוצים ילד.. אבל לכולם יש ילד אז נלד גם"
ולא מפריע לכן שאתן עוצרות את זרימת הדורות שלכן? שאף אחד לא ייצג בגאווה את דור ההמשך שלכן? לא, האמת שלא כל כך. אבל תודה על ההתעניינות
באמת? ומה היה קורה אם ההורים שלכן היו חושבים כמוכן? איך הייתן מרגישות אם אמא שלכן לא היתה רוצה ללדת אותכן? אם אמא שלנו לא היתה יולדת אותנו, אז לא היינו מרגישות כלום, כי לא היינו קיימות. מי שלא קיים לא נפגע מכך שהוא לא קיים. זה לא כאילו שיש איזה מקום שחיים בו כל הילדים שעוד לא קיימים, והם מחכים שאמא שלהן תכנס להריון בשביל ללדת אותם. ה"ילדים שלא נולדו" הם לכל היותר תאי זרע וביציות שמעולם לא נפגשו, ותאי זרע וביציות לא נעלבים. זה ידוע. למעשה כולנו (כן, אפילו את) "הורגים" תאי זרע או ביציות (בהתאם למין שלנו) על בסיס קבוע. ואגב, מה אם במקום להתחתן עם בעלך וללדת את ילדיו היית בוחרת להתחתן עם... מישהו אחר? (החבר שלך לשעבר, נניח?) ומה אם היית יולדת לו ילד? יכול היה להיות לך היום ילד אחר - אבל את, לשיטתך, מנעת ממנו את החיים! לא חבל? ואולי הוא היה יוצא ילד מקסים! איך את חושבת ש"מרגישים" כל אותם ילדים שהיית יכולה לעשות ולא עשית? שאלה אבסורדית במקצת, לא? כך גם השאלה שאלך. [המשך בהודעה הבאה מפאת האורך]
 

inbal76

New member
המשך

טוב, לפי דעתי אתן פשוט אגואיסטיות. לא ללדת זה מעשה אנוכי! לא, זה לא. למעשה ההיפך הוא הנכון. הצורך להביא ילד לעולם נובע קודם כל ממניעים אגואיסטיים. רוב האנשים עושים ילדים למען ההגשמה העצמית שלהם, האושר של עצמם, כדי שיהיה מישהו שיטפל בהם לעת זיקנה, וכדי שיהיה להם דור המשך. סיבת נוספת - להיות כמו כולם. ומה עם כל האמהות שמביאות ילדים כי הן בודדות?? כי החיים שלהן "ריקים"?? כי הן פשוט נכנסו להריון - אז יאללה... כל אלה הן סיבות אנוכיות לגמרי. אין בהן כל מחשבה על כלל האנושות (כי אז היו מעדיפים לאמץ), ואפילו לא על הילד שיוולד עצמו. יתרה מזאת: אנשים רבים עושים ילדים על אף שאין להם כלל את האמצעים או הכישורים המתאימים להיות הורים, והתוצאה היא חיים של סבל עבור ילדיהם. להביא ילדים זוהי זכות. ויתור על זכות הוא אינו מעשה אנוכי. אם יש אישה שבוחרת לא ללדת מסיבות אנוכיות (ומן הסתם יש גם כאלה) - הרי שזו אנוכיות שאינה פוגעת באף אדם, ולכן אין בה כל רע (בניגוד לאנוכיות של מי שכן יולדת, ולוקחת את הסיכון שילדיה יחיו בעולם קשה ואולי יסבלו). אבל חשוב מזה: ההנחה המובלעת בקביעה שלא ללדת זה אנוכי, היא שמטרת קיומה היחידה של אישה היא לגדל ילדים. ההנחה היא שאישה חייבת להיות מוכנה לחיות למען אדם אחר, לבטל את כל רצונותיה האחרים ולהקדיש את עצמה באופן מוחלט למענו. אם אינה מוכנה להיות "שפוטה" ואינה מקבלת על עצמה את הגורל הזה - היא אנוכית. במילים אחרות - לאישה אין זכות לרצות לחיות בשביל עצמה . זוהי הנחה שוביניסטית ממדרגה ראשונה, ואנו דוחות אותה מכל וכל. האם חזרנו לימי הביניים? אתן מגדירות את עצמכן ואת אחותיכן לפי הישגי חלציהן?? אה, ועם כל הכבוד (ויש כבוד), אנא נסי להבא לא לקבוע קביעות אודות אופיים של אנשים שאינך מכירה. זוהי אינה גישה סובלנית ומכובדת. תודה.
סליחה?! להביא ילדים זה אנוכי?! הרי לגדל ילד זאת הנתינה הכי גדולה שיש! נכון, לגדל ילד (בניגוד ל"להביא ילד לעולם"), זה לא אנוכי. אבל זה גם לא אלטרואיזם כזה גדול כמו שנדמה לך. ראשית, הנתינה שלך לילדייך היא חובתך . ברגע שילדת אין לך בחירה חופשית בעניין, ונתינה שאינה נובעת מבחירה חופשית היא בהחלט לא הסוג הכי נעלה של נתינה. אישה שאינה יולדת, אינה מעדיפה של הצרכים שלה על פני צרכיו של מישהו אחר. ה"מישהו האחר" הזה (ילדיה) הרי לא קיים! ואם היא בוחרת לא להביאו לעולם - אז הבחירה בין הצרכים שלה לצרכים שלו לעולם לא תעמוד על הפרק. אך לא נכון לומר שאמא לילד *בוחרת* להעדיף את צרכיו, ועל כן היא קדושה. היא פשוט חייבת להעדיף אותם. שנית: הנתינה שלך היא רק לילד שלך . זה לא אלטרואיזם לאהוב את המשפחה שלך ולדאוג לה. זה יותר קרוב ללאהוב את עצמך. הרי כל נתינה שלך לילדך, היא בעצם נתינה שלך לעצמך. וכמובן שזה לא בלי תמורה, שהרי את מפיקה בעצמך הרבה אושר, הנאה, אהבה בחזרה, ובטחון לעתידך האישי מהטיפול בילדייך. על כן זו אינה נתינה שחפה מאגואיזם. כלל וכלל לא. שלישית ואחרונה: במהלך חיינו יש לנו המון הזדמנויות לנתינה לזולת, בדרכים רבות ומגוונות. כולנו תקווה שמסירותך לילדייך לא תמנע ממך לראות אותן. (טריוויה שאולי תעניין אותך לדעת: לאמא תרזה לא היו מעולם ילדים. אז מה את אומרת - אישה אגואיסטית ביותר, לא?)
אתן כנראה לא מסוגלות להעניק חום ואהבה... תתפלאי, אנחנו כן
ושוב, נודה לך אם תמנעי מלהניח הנחות מופרכות על אנשים שמעולם לא פגשת.
טוב, הבנו, אתן לא רוצות ילדים אז אל תלדו. זה החיים שלכן ותעשו מה שבא לכן. אבל אני לא מבינה למה צריך לפתוח על זה פורום? מה יש לכן לדבר על זה? הפורום נפתח במטרה להוות קבוצה חברתית לנשים שלא רוצות ללדת ילדים (והוא לא פורום "ילדים - כן או לא?"). אנא קראי גם את הודעתה של gertrude אם אינך מבינה למה הוא לא. בחרנו בחירה שאנשים רבים לא מבינים ולא מקבלים, וזה לא קל ללכת נגד הזרם. יש לבחירה הזאת גם מחיר אישי. כמו כל פורום תמיכה בתפוז (יש רבים כאלה, מדוע אינך הולכת ושואלת אותם מה פתאום הם רוצים לדבר על זה?) - זה מקום שעוזר לנשים כמונו (ואולי גם גברים) לדעת שהן לא לבד ולהתמודד עם הקשיים, כמו גם לחלוק את הצדדים היפים של העניין. (כן, יש לזה גם צדדים יפים! את בוודאי מתקשה להאמין, אבל האמת שזה לא מעניין אותנו. אנחנו לא כאן בשביל לשכנע אותך בזה.) ובכלל, את לא מבינה למה צריך פורום כזה? אז אל תביני. לא נורא. אני עצמי לא מבינה למה צריך פורום "שופינג" ופורום "קרייג דיוויד", אך מסתבר שיש כאלה בתפוז, וזה ממש לא מפריע לי. אם יש פורום - כנראה שמישהו צריך אותו. למה זה כל כך אכפת לך? מפריע לך שאנשים עם דיעות שונות משלך מרשים לעצמם להביע אותן? זכותנו לדבר על מה שמתחשק לנו. את ממש לא חייבת להכנס ולהקשיב.
כן, האמת שזה מפריע לי! כי מה יקרה אם בחורה צעירה שלא יודעת כלום מהחיים שלה תכנס לפורום שלכן, ותשתכנע לא להביא ילדים? יקרה אסון! השמיים יפלו! החברה תתמוטט והאנושות תכחד! אה, בעצם לא... כפי שכבר אמרנו, המטרה של הפורום הזה היא לא לשכנע אף אחת לא ללדת, וקשה להאמין שמישהי שיש לה רצון אמיתי להיות אמא תשנה את דעתה רק בגלל שנכנסה הנה במקרה. אם מישהי החליטה ככה - כנראה שלא היה לה באמת את הרצון הזה, והיא פשוט חשבה שהיא חייבת, כי ככה כולם אומרים ועושים והיא חייבת להיות כמו כולם. אז אולי היא תגלה פתאום שיש לה זכות בחירה, ולא חייבים לעשות ילדים רק "כי לכולם יש". ואולי יחסכו מאיזה ילד חיים אומללים עם אמא ממורמרת, שההורות לא באמת מתאימה לה. וכמובן שהיא תוכל גם לשנות את דעתה בעתיד, ואף אחד כאן לא כופה עליה כלום, והיי סמוכה ובטוחה שכל משפחתה וסביבתה והעולם כולו יפעילו עליה לחץ אטומי לשנות אותה.
 

inbal76

New member
המשך 2 (ואחרון)

ומה איתכן? אתם לא חושבות בכלל על העתיד שלכן? חשבתן מה יהיה איתכן בגיל 60? מי ידאג לכן? מי יטפל בכן? לא תרגישו בודדות? אולי אז תצטערו על הבחירה שעשיתן, אבל כבר יהיה מאוחר מידי?? שאלה לעניין! נכון, ילדים הם סוג של בטחון לעתיד, והויתור עליהם כרוך בקשיים ושאלות מסוג זה (ואחרות). בדיוק לשם כך, בין היתר, קיים הפורום הזה, שמאפשר לנו גם להתייעץ, לדבר על הקשיים, לחשוב על פתרונות... בקיצור - לתמוך. לכל בחירה שאדם עושה בחייו יש מחיר מסוים (גם הבחירה להיות אמא, אגב). אבל תודה על דאגתך הכנה לעתידנו!
מבחר ציטוטים מאת עוברי אורח "טובי לב" שנקלעו לפורומנו: - "אתן מסכנות, אני מרחמת עליכן!" אנחנו ממש לא
אבל תודה לך על טוב ליבך. - "להביא ילד לעולם עם בן אדם שאת אוהבת, זה ליצור משהו שהוא פרי האהבה שלכם, מישהו שהוא שילוב של שניכם... ולגדל אותו ביחד ולהעניק לו אהבה ולקבל המון אהבה בחזרה... נראה בעיניי הדבר האידיאלי ביותר בחיים" יופי לך! (אך הביני נא, יקירה, מה ש"בעינייך" לא חייב להיות מה שבעיני כולם. לימדי לחיות עם זה.) - ילדים זו אמנם עבודה קשה והשקעה גדולה, אבל מצד שני הם נותנים בחזרה המון אהבה ואושר! אף אחד לא מטיל בכך ספק. - זה פשוט נורא שיש אנשים שלא רוצים ילדים! נכון! זה נורא ואיום ומזעזע! בואו נשרוף את כל המכשפות האלה שלא רוצות ללדת!
מילים לסיכום: אין לנו שום דבר נגד ילדים באופן כללי, או נגד הורים באופן כללי, או נגד האנושות באופן כללי. כל מה שאנו מבקשות הוא קצת... סובלנות. הכרה בזכותנו לחיות כראות עינינו. תודה ושלום
 
המשך 3 לדעתי

ללדת ילדים כדי שיטפלו בך לעת זקנה??????????????????????????? כמה זורקים את ההורים שלהם בבית אבות ? את יודעת????????????? ממש אגואיזם צרוף !!!!!!!!!!!!!! ומי אמר ש=פרי האהבה= בכלל יסתכל עליכם כשתהיו זקנים ? נותנים אהבה ואושר? תגידי את חיה בסרט ???????????????????????? אני מכבדת את דעתן של אלה שלא רוצות להביא ילדים מהסיבות שלהם.
 

המתצפת

New member
נכון!../images/Emo11.gif

אני פרי שנאה של ההורים שלי, שמשום מה לא הספיקו להתגרש כשהייתי ילד קטן. אין סיכוי שאהיה מסוגל לטפל בהם כשהם יהיו זקנים וחולים באותה מידה שהם מטפלים בהוריהם, בקושי אני מסתדר עם עצמי, ולא נראה לי שאגיע לגיל 40, ובטח שאני לא כ"כ אגואיסט להביא ילדים לעולם. למה אגואיסט? כי אין לי את האחריות הדרושה לטפל במשפחה ולהביא ילדים שיגדלו עם אבא כמוני זה לא כדאי, בעיני אגואיסטים הם אלו שפשוט מביאים ילדים בעוד שהם עצמם חסרי מקצוע נורמלי ולא מסוגלים לפרנס את עצמם כמו שצריך. רוב חברי(20+)לא מתכננים להביא ילדים לעולם, הרבה בגלל המצב הכלכלי שלא הולך להשתפר בעתיד הקרוב. להביא ילדים לפי דעתי צריך מתוך אהבה ואחריות ותכנון, ולא מסיבות דתיות/לרצות את ההורים והחברה או כי אין אמצעי מניעה... והתוצאות זה איך שהיום העולם נראה.
 

karnity

New member
מצוין!!!!../images/Emo24.gif

את המאמר במלואו הכנסתי לקטגורית מאמרים.
 

ליטל ו

New member
LOL מצויין :)

כל הכבוד :) בואו באמת נפנה לזה אנשים במקום לעשות את השרשורים הארוכים והמעיקים האלה... *מתפרצת בדלת פתוחה* *מביטה סביב בתמיהה כשלא מהדהד בום*
 

inbal76

New member
הערות

אני מקווה שתאהבו את המאמר. הרשיתי לעצמי לצטט פה ושם מדברים שכתבו אחרות והתאימו. וכמובן - תראו את עצמכן חופשיות להוסיף טענות או תשובות שלא כתבתי, או לתקן אותי אם אתן רואות שטעיתי!
 

habubnik

New member
../images/Emo45.gif

סחתיין על החפירה וההשקעה שלך ענבל. כולי נרגשת שציטטת אותי, זה ממש כבוד. יש תמלוגים? ;) אני לא חושבת שזה ימנע מהמיסיונרים למיניהם או מיניהן להביע את דעתם פה, אבל זה סיום טוב בשביל להתחיל לדבר על מה שבאמת הפורום מיועד לו...
 
../images/Emo45.gif יפה מאוד

הייתי מוסיף את זה. הנקודה שמפני שפעם זה פשוט לא היה על הפרק וכל האנשים חשוכי הילדים היו או אלו שלא התחתנו או אלו שלא יכלו, גורמת לאנשים "לדאוג" לעתיד הבודד שלנו, מה שפשוט לא נכון כשמדובר בבחירה.
 

Mירב

New member
לא זוכרת כרגע שמות, אבל יש לא מעט

דמויות היסטוריות ידועות אשר היו "Child-Free" מבחירה. ההצהרות שלך שזה כאילו דבר חדש הן טועות ומטעות...
 

ליטל ו

New member
אני לא מסכימה אתך בעניין

הנתינה למשפחה, ודקויות פה ושם, אבל זה לא ביג דיל. בעניין הנתינה - יש משהו מאד יפה בעיני באופן שבו אנשים מסוגלים לתת את עצמם או להתמסר. זה לא מופיע רק במערכות יחסים בין ילדים להורים (ראיתי את זה בקשרים של BDSM, סתם בתור דוגמא). אמא שלי, למשל, נתנה (והרבה פעמים עדיין נותנת) המון המון מעצמה, והיתה אמא נפלאה ומקסימה. אני מלאת תודה ושמחה בכך, הידד - היא עשתה מעל ומעבר למה רוב ההורים נותנים - ואני לא חושבת שהיא עשתה את זה כי היתה חייבת, כי הכריחו אותה או כי משהו ביולוגי סובב לה את היד - היא עשתה את זה כי היא בחרה בכך מראש, כי היא רצתה ילד והיתה שלמה עם הבחירה ושמחה בה, כי זה נתן גם לה, והיה טוב באופן כללי. מבחינתי - כבוד הבחירות האלה במקומו מונח, הוא פשוט לא אומר שאני לא יכולה לתת ולאוהב באופנים אחרים. או באותו אופן - אנשים (או) שהם לא הילדים שלי. וחוץ מזה, אפשר לחשוב שנתינה, ועוד ספציפית באופן הזה, היא הדבר החשוב ביותר בעולם. אם מישהו יוצר יצירת אמנות מדהימה (לא ממש אכפת לי שהיו לשייקספיר ילדים, למשל), או נו, נגיד, מקדם את תהליך השלום, או פשוט חי את חייו ואחראי על עצמו, ואחראי על לעשות את עצמו מאושר - זה טוב. זה חשוב. זה מספיק, מבחינתי. בכלל, גם מה זה משנה אם זה מספיק מבחינתי - אני לא, ואף אחד כאן לא, השופט העליון של איך אנשים צריכים לחיות.
 
למעלה