בדיוק בגלל זה אין משמעות האם מדובר ברשויות מטרופוליניות או בממונים מחוזיים.לדעתי החשיבה במונחים של עיר כזו או אחרת בגוש עירוני היא פסולה ויוצרת מסלולים אבסורדיים (ע"ע הוד השרון והמערכת המפוצלת בערי השרון). מסלולים צריכים לחבר אזורים לאורך צירים מבלי להתישב בגבולות עירוניים.
שתיהם דבר גרוע.
כל עוד המשכורת של האחראי על רמת השירות לא קשורה לרמת הביצוע, המצב ימשיך להיות גרוע.
ברגע שרמת שירות טובה תעלה את ההכנסות של הממונה, והוא יוכל להשתמש בהכנסות האלה כדי לממן עוד כח אדם שיוכלו לפקח על השירות או להנות מבונוס כלשהו על הצלחה, וכשרמת השירות תרד והוא יאלץ לחלום על הבונוס ולוותר על חלק מכח האדם שלו, רק אז יש סיכוי לניהול נכון של תח"צ שיביא עוד נוסעים.
כמובן, שיש צורך בפיקוח עליון שיוודא שהממונה לא פוגע ברמת השירות המינימלית שהוגדרה, והסעיף הזה בערך אמור להיות התפקיד של משרד התחבורה ותו לא.