מבולבל אשמח לעצה

yaronbrosh80

New member
מבולבל אשמח לעצה

שלום רב לכולם,
אני אתחיל בהתנצלות על האורך ואודה לכל תגובה ראויה, שהרי מכל אדם ניתן ללמוד משהו
פרסמתי את ההודעה הזו בפורום נוסף אך בינתיים לא קיבלתי תשובה ולכן בחרתי לכתוב אותה גם פה

שמי ירון, אני בן 34 וגר באחת הערים בשרון, אני גרוש מזה שנתיים פחות או יותר ויש לי ילד קטן שאני רואה מספר פעמים בשבוע לכמה שעות, השעות היחידות שבהם אני מרגיש שקט
אני עובד כבר 9 שנים לערך באותו ענף שהוא מאוד אינטנסיבי ויצא לי להחליף בתקופה המצטברת 4-5 מקומות עבודה שברמת העיקרון אין שום הבדל מהותי בניהם, כולם מוכרים ומשווקים פחות או יותר אותו מוצר רק ב"תחפושת" שונה.

לפני כחצי שנה לערך התחלתי מקום עבודה חדש (גם כן בתחום הנ"ל), ומיום ליום אני מרגיש שאני פשוט לא מסוגל יותר לעסוק במקצוע הזה, זה מתבטא בדברים שמנוגדים לאופי שלי, ישיבה במקום בלי לעשות שום דבר, חוסר אחריות בתפקיד שיש בו לא מעט, מצב על בסיס כמעט יום יומי שאני צריך לגרד את עצמי מהמיטה בשביל לקום בבוקר למשרד ורק סופר את הדקות לסופו של יום.

אני יודע, כולם בטח יגידו לי זה בסדר להחליף מקצוע, וזה אכן מה ששקלתי לעשות.
פניתי ליועץ לימודים שאני מכיר אישית כבר מספר שנים, והוא המליץ לי ללכת ללמוד תחום שקשור למחשבים (שונה במהות שלו מהעבודה הנוכחית שלי), הקשבתי לו והלכתי ללמוד במשך מספר חודשים במכללה מובילה את הקורס הנ"ל, נהנתי מהקורס ורק חיכיתי לסיים על מנת שאוכל להתחיל לעסוק בתחום כפריילנסר בתחילת הדרך (בתחום זה רוב העובדים הם לא שכירים אלא עצמאיים).

הצלחתי להפתעתי, תוך פחות משבוע כבר השגתי לקוח ראשון בסכום נמוך יחסית אולם גם היקף העבודה שהייתי אמור לבצע הייתה באופן יחסי מועטה, עברו מספר שבועות ואני שם לב שאני לא מצליח לגשת לעבודה הזו, לא מחוסר זמן, ופה אני תקוע

לומר שמיציתי את התחום שבו אני עוסק כמעט עשור כן, חד משמעית.
לומר שאני רוצה לעסוק בתחום החדש גם כן, הוא מושך אותי מאוד, ואף הייתי במספר ראיונות עבודה כשכיר ולצערי לא התקבלתי בגין חוסר ניסיון (טבעי לחלוטין), אולם אני חושש כעת לנסות לפנות ללקוחות נוספים כי הלקוח שכן היה לי עזב ואני מפחד לגרום למוניטין שלילי כבר על ההתחלה.

אני נמצא בצומת מאוד לא פשוטה בחיים, כבר לא ילד (34), חייב לקבל החלטה שתוביל אותי להמשך קריירה יעילה יותר, וכמה שלא נעים להודות בזה חייב שגם במקצוע החדש ההכנסה תהיה נורמלית שכן במקצוע הנוכחי המשכורת שלי עלובה ולא השתנתה כבר 5 שנים, ביחד עם כל התשלומים שיש לי (שכ"ד, אשראי, תשלום מזונות לאישה לשעבר, דלק ועוד...)

אני כל החיים הייתי בן אדם שתמיד כח הרצון שלו והשאיפה קדימה הניעו אותו והובילו להצלחה במשך שנים רבות, כעת למרות שאני צעיר יחסית בגיל אני מרגיש תקוע, לא מסוגל להתקדם, לא מסוגל להחליט

יש לי עוד הרבה לרשום אבל אני יודע שגם ככה הגזמתי
אשמח לשמוע חוות דעת

תודה
ושבוע טוב

ירון
 
בוא נעשה סדר...

שלום, ירון

תודה על השיתוף.

נראה שאתה נמצא בתהליך של שינוי משמעותי בחייך, ואין ספק שעם גודל האחריות וההיקף שבמשימה הנוכחית, מוטלות עליך החלטות רבות ברמות שונות. מה גם שלנהל עסק עצמאי דורש התגייסות ומיומנויות שונות מאלו של חיי השכיר.

לפני שנתקדם, עליי לשאול אותך מספר שאלות:

1. אם היית יכול לנסח את ההחלטה שעליך לקבל עכשיו, איך היית עושה זאת במספר משפטים? בין מה למה אתה מתלבט, שדורש ממך לקבל החלטה כלשהי כרגע?

2. אם אתה בשלבים ראשוניים של הקמת עסק, בטרם שאתה עונה על השאלה הראשונה, הייתי מציע לך אולי שנחשוב ביחד, איזה עסק למעשה היית רוצה שיהיה לך? תאר נא את הרצון שלך במספר משפטים קצרים, אך מדויקים ככל היותר.

3. חששות הם נחלה של כל בעל עסק, קטן, בינוני או גדול, באשר הוא, עצם העובדה, שעלינו, בתור בעלי עסקים, להתמודד על בסיס תדיר וקבוע עם חוסר וודאות וקבלת החלטות. טעויות, ניסיונות, תיקונים לצד פיתוח יכולות חדשות ויצירת סביבה תומכת הם רק חלק קטן מדינמיקה היומיומית של בעל העסק.

תיארת חשש לפנות ללקוחות חדשים כי אתה פוחד ליצור מוניטין שלילי כבר על ההתחלה. האם זה החשש שלך, שמא במחשבה שנייה, היית מנסח אותו אחרת? והאם יש חששות נוספים?

בהמשך לשאלה השנייה, לצד הרצון להקים עסק עצמאי, קיימים ללא ספק גם החששות. זה לגמרי טבעי. הייתי מציע לך, לעלות את כולם על הנייר, ולרגע קט פשוט להסתכל עליהם. לרב עצם המודעות שלנו לחששות, יכולה לסלק חלק ניכר מהם.

אתה יכול לעשות את התהליך כאן בפורום או בינך לבין עצמך. ולשתף. אני מחכה לתשובות שלך.
 
למעלה