מומחה לקנונית הסדר העולמי
Well-known member
אתגר הפפסי – ויקיפדיה
he.wikipedia.org
היה בשנות ה 70 בארצות הברית וקבע שבמבחן טעימה עיוור יותר העדיפו פפסי על קולה.
כל המתחכמים כמו הנרי אמרו כן בגלל שהקמפיין של קולה יותר טוב הם מצליחים יותר(תאורית האדם הטיפש שמגיע לדרגה קיצונית.)
למה קיצונית?
להאמין שבגלל קמפיין אנשים בוחרים במשהו אחד באופן עקבי על משהו אחר למרות שהדבר השני אפשרי לבחירה הוא לא מוסתר
או כמעט לא קיים זה אמונה קיצונית בחוסר האמון של אנשים לבחור מה טוב להם.
בהתחלה קולה אמרו שזה שקר והמבחן מוטה אחרי שבדקו בעצמם ראו שזה נכון ויותר אנשים בוחרים פפסי.
החידה נשארה וחובבי השיווק חגגו אבל הפיתרון פשוט - וחשבתי עליו לבד עכשיו אבל בעצם חשבו עליו הרבה הרבה לפני...
כמו שכתוב בויקי - בטעימה חד פעמית הרוב מעדיפים את המשקה המתוק יותר.
ובמבחן טעימה הטעימה היא חד פעמית - לא שותים את כל הבקבוק/פחית.