מבחן פפסי


היה בשנות ה 70 בארצות הברית וקבע שבמבחן טעימה עיוור יותר העדיפו פפסי על קולה.

כל המתחכמים כמו הנרי אמרו כן בגלל שהקמפיין של קולה יותר טוב הם מצליחים יותר(תאורית האדם הטיפש שמגיע לדרגה קיצונית.)

למה קיצונית?

להאמין שבגלל קמפיין אנשים בוחרים במשהו אחד באופן עקבי על משהו אחר למרות שהדבר השני אפשרי לבחירה הוא לא מוסתר

או כמעט לא קיים זה אמונה קיצונית בחוסר האמון של אנשים לבחור מה טוב להם.


בהתחלה קולה אמרו שזה שקר והמבחן מוטה אחרי שבדקו בעצמם ראו שזה נכון ויותר אנשים בוחרים פפסי.


החידה נשארה וחובבי השיווק חגגו אבל הפיתרון פשוט - וחשבתי עליו לבד עכשיו אבל בעצם חשבו עליו הרבה הרבה לפני...

כמו שכתוב בויקי - בטעימה חד פעמית הרוב מעדיפים את המשקה המתוק יותר.

ובמבחן טעימה הטעימה היא חד פעמית - לא שותים את כל הבקבוק/פחית.
 

ai27

Well-known member
החידה נשארה וחובבי השיווק חגגו אבל הפיתרון פשוט - וחשבתי עליו לבד עכשיו אבל בעצם חשבו עליו הרבה הרבה לפני...
כמו שכתוב בויקי - בטעימה חד פעמית הרוב מעדיפים את המשקה המתוק יותר.
ובמבחן טעימה הטעימה היא חד פעמית - לא שותים את כל הבקבוק/פחית.
לסיפור(שהתחיל ב1975) היה המשך (גם הוא שיווקי) שהתעלמת ממנו.
בתגובה למבחן הפפסי, בקוקה-קולה נכנסו לדיכאון.
אמרו "איך נוכל להמשיך למכור מוצר נחות?"
"המתחרה יאכל אותנו חי"
וכו'.

ולכן, בלית ברירה, שלחו את מהנדסי המזון להמציא את הנוסחא האולטימטיבית
שתהיה טעימה גם מקוקה-קולה הקלאסית, וגם מהפפסי
NEW COKE יצא ב1985 - והיה פלופ טוטאלי. אנשים פשוט שנאו את הטעם החדש, למרות עליונותו במבחני טעימה והשיווק המאסיבי
וקנו רק את המתכון הוותיק שמותג כ"קוקה קולה קלאסי".

ואז בקוקה קולה - מצאו את הפיתרון האולטימטיבי:
המשיכו לשווק את הקוקה-קולה שכולם אוהבים,
ובמקביל התחילו להוציא נוסחאות חדשות - טעמים חדשים עם שם אחר, שמנצחים את פפסי דווקא במבחן הטעימה העיוורת
לאוהבי קולה מתוקה במיוחד (נפוץ במגזרי ההשמנת-יתר של ארה"ב) - קוקה-קולה דובדבן.
לאוהבי קולה עם ריח חזק יותר - קולה ווניל-תפוזים
וכך המתחרים צריכים לבזבז יותר על שיווק, כדי להשאר תחרותיים (לקוקה-קולה לא שווה לגרום להם פשיטת-רגל, כי המצאות מתחרה מוכיחה שהמחירים שלהם לא מופקעים)
 

פולגאר

Well-known member
לסיפור(שהתחיל ב1975) היה המשך (גם הוא שיווקי) שהתעלמת ממנו.
בתגובה למבחן הפפסי, בקוקה-קולה נכנסו לדיכאון.
אמרו "איך נוכל להמשיך למכור מוצר נחות?"
"המתחרה יאכל אותנו חי"
וכו'.

ולכן, בלית ברירה, שלחו את מהנדסי המזון להמציא את הנוסחא האולטימטיבית
שתהיה טעימה גם מקוקה-קולה הקלאסית, וגם מהפפסי
NEW COKE יצא ב1985 - והיה פלופ טוטאלי. אנשים פשוט שנאו את הטעם החדש, למרות עליונותו במבחני טעימה והשיווק המאסיבי
וקנו רק את המתכון הוותיק שמותג כ"קוקה קולה קלאסי".

ואז בקוקה קולה - מצאו את הפיתרון האולטימטיבי:
המשיכו לשווק את הקוקה-קולה שכולם אוהבים,
ובמקביל התחילו להוציא נוסחאות חדשות - טעמים חדשים עם שם אחר, שמנצחים את פפסי דווקא במבחן הטעימה העיוורת
לאוהבי קולה מתוקה במיוחד (נפוץ במגזרי ההשמנת-יתר של ארה"ב) - קוקה-קולה דובדבן.
לאוהבי קולה עם ריח חזק יותר - קולה ווניל-תפוזים
וכך המתחרים צריכים לבזבז יותר על שיווק, כדי להשאר תחרותיים (לקוקה-קולה לא שווה לגרום להם פשיטת-רגל, כי המצאות מתחרה מוכיחה שהמחירים שלהם לא מופקעים)
לא זכור לי שהיה קוקה-קולה דובדבן.
מה שזכור לי שהיה קינלי וספרייט תחת המותג של קוקה קולה.
 

ai27

Well-known member
לא זכור לי שהיה קוקה-קולה דובדבן.
זה משקה מאוד-מאוד מתוק (כמו הקולה, רק מתוק-מבחיל, עם תוספת קלה של דובדבן), שלא זכה להצלחה כזו גבוהה מחוץ לארה"ב, ולכן לא משווק בכל מקום.
קוקה קולה ווניל תפוזים הגיע לארץ?
מה שזכור לי שהיה קינלי וספרייט תחת המותג של קוקה קולה.
אבל זה לא משקה קוקה-קולה עם מתכון קצת שונה
זה טעם אחר לגמרי
 
נערך לאחרונה ב:

פולגאר

Well-known member
זה משקה מאוד-מאוד מתוק (כמו הקולה, רק מתוק-מבחיל, עם תוספת קלה של דובדבן), שלא זכה להצלחה כזו גבוהה מחוץ לארה"ב, ולכן לא משווק בכל מקום.
קוקה קולה ווניל תפוזים הגיע לארץ?
אני לא הבן אדם לשאול אותו את זה :-):
אבל זה לא משקה קוקה-קולה עם מתכון קצת שונה
זה טעם אחר לגמרי
נכון, אבל זה תחת המותג של קוקה קולה.
בדובדבן, זה אותו מתכון?
 
לסיפור(שהתחיל ב1975) היה המשך (גם הוא שיווקי) שהתעלמת ממנו.
בתגובה למבחן הפפסי, בקוקה-קולה נכנסו לדיכאון.
אמרו "איך נוכל להמשיך למכור מוצר נחות?"
"המתחרה יאכל אותנו חי"
וכו'.

ולכן, בלית ברירה, שלחו את מהנדסי המזון להמציא את הנוסחא האולטימטיבית
שתהיה טעימה גם מקוקה-קולה הקלאסית, וגם מהפפסי
NEW COKE יצא ב1985 - והיה פלופ טוטאלי. אנשים פשוט שנאו את הטעם החדש, למרות עליונותו במבחני טעימה והשיווק המאסיבי
וקנו רק את המתכון הוותיק שמותג כ"קוקה קולה קלאסי".
התעלמתי כי לא רלוונטי.

ואז בקוקה קולה - מצאו את הפיתרון האולטימטיבי:
המשיכו לשווק את הקוקה-קולה שכולם אוהבים,
ובמקביל התחילו להוציא נוסחאות חדשות - טעמים חדשים עם שם אחר, שמנצחים את פפסי דווקא במבחן הטעימה העיוורת
לאוהבי קולה מתוקה במיוחד (נפוץ במגזרי ההשמנת-יתר של ארה"ב) - קוקה-קולה דובדבן.
לאוהבי קולה עם ריח חזק יותר - קולה ווניל-תפוזים
די שולי,אולי בארה"ב אוהבים את הקולה דובדבן אבל ביחס לכלל המכירות זה זניח.

וכך המתחרים צריכים לבזבז יותר על שיווק, כדי להשאר תחרותיים (לקוקה-קולה לא שווה לגרום להם פשיטת-רגל, כי המצאות מתחרה מוכיחה שהמחירים שלהם לא מופקעים)
המצאת עכשיו משהו :ROFLMAO:
 

ai27

Well-known member
התעלמתי כי לא רלוונטי.
להפך
אתה הסברת למה היה הפסד במבחני טעימה - אך פספסת את הפקת הלקחים.
הלקח האמתי - הוא כמובן "אם זה עובד - אל תיגע!"
מקסימום - אפשר להוציא מוצר שני שיתחרה בפרמטר הנוסף.
די שולי,אולי בארה"ב אוהבים את הקולה דובדבן אבל ביחס לכלל המכירות זה זניח.
בארה"ב מדובר בטעם מאוד פופולרי. וגם מוכרים אותו מחוץ לארה"ב: בחצי מאירופה וביפן.
נדמה לי שהוא מיוצא בעיקר בפחיות.
המצאת עכשיו משהו
דווקא חשבתי שתאהב את זה. זה היה פטנט שבאינטל מאוד אהבו.

ללפידונים קשה להבין את זה, אבל לתאגיד לא מפריע שיש לו מתחרים.
כי מה שחשוב לתאגיד - זה אחוז הרווחים שלהם,
וקיומו של מתחרה (זול יותר או עם הוצאות גבוהות יותר) - מונע מפוליטיקאים חמדנים לדפוק להם קנסות.
 
הלקח האמתי - הוא כמובן "אם זה עובד - אל תיגע!"
לא נכון,הלקח הוא ברגע שמשתרשת האמונה שפפסי יותר טעים

זה אומר שכל השיווק של קוקה קולה הוא שקר,הם היו חייבים לבדוק

את המציאות.

דווקא המסקנה הנכונה הייתה צריכה להיות של פפסי - לנסות להוציא מוצר חדש פחות מתוק.
 

ai27

Well-known member
לא נכון,הלקח הוא ברגע שמשתרשת האמונה שפפסי יותר טעים
זה אומר שכל השיווק של קוקה קולה הוא שקר,הם היו חייבים לבדוק
את המציאות.
הבעיה היא שיש לך תפיסת מציאות משובשת.
זה אף פעם לא רק עניין של טעם, ומן הסתם פרסום ועיצוב אריזה זה רק חלק מזה,
בפועל - אין באמת מטרה לגרום לצד השני לפשוט רגל. המטרה היא להרוויח כמה שיותר. לנפח את הדיווידנדים וערך המניות.
וגם פפסי יודעים שאם הם יהיו אגרסיבים מדי - קולה יצטרכו להגיב, ובסוף הם ירוויחו פחות - לא יותר.

כל הפעולות האלו של טעמים חדשים, החלפת נוסחאות, פרסום אגרסיבי וכו' - מערערים את השוק, מייצרים מלחמת מחירים שגורמת לכל היצרניות להרוויח פחות או להפסיד זמנית - עד שהשוק מגיע להתייצבות חדשה.
אז לא תראה אותם בתקופות מיתון כמו עכשיו,
אלא כשיש עודף גדול בקופה, מגדילים כושר ייצור והדירקטוריון מחליט להפנות את הרווחים למהלך אגרסיבי עם פוטנציאל ארוך-טווח, במקום עוד דיווידנדים.
דווקא המסקנה הנכונה הייתה צריכה להיות של פפסי - לנסות להוציא מוצר חדש פחות מתוק.
אתה לא באמת יודע מה מצבם מבחינת אחוז-רווחים, כושר ייצור, ואפילו מוכנות של בעלי המניות למהלך כזה.
מבחינת פפסי - היה להם קלף פרסומי מנצח שהם ניגנו עליו עשרות שנים,
ולמרות שלקוקה-קולה היה קלף מנצח מוכן בשרוול - הם לא פעלו ישירות לערער על הפרסום של פפסי.

הם פשוט הצהירו - שעובדתית מבחני הטעימה לא משקפים לחלוטין, אחרת NEW COKE היה שובר את השוק.
יש מי שהאמין לזה
ויש מי שהאמין לזה.
 
המטרה היא להרוויח כמה שיותר. לנפח את הדיווידנדים וערך המניות.
וגם פפסי יודעים שאם הם יהיו אגרסיבים מדי - קולה יצטרכו להגיב, ובסוף הם ירוויחו פחות - לא יותר.
רואים שאתה לא מבין בעסקים,

אתה מניח שיש קנוניה(בלי להוכיח) שפפסי בכוונה לא נלחמת חזק בשביל שקולה לא תילחם

בחזרה חזק ושניהם יפסידו.

האמת שפפסי ניסתה בכל הכוח בעבר לכבוש את המקום הראשון בקטגוריה כי יש רווחים גדולים

מאוד למי שמצליח ופשוט לא הצליחה כי המשקה שלה פחות טעים בעיני רוב האנשים.

אחרי שהתייאשו עברו לקנות חטיפים כי זה מוצר משלים הרבה פעמים לשתיה שלהם,

ואח"כ עוד סוגי שתיה נוספים.

הם פשוט הצהירו - שעובדתית מבחני הטעימה לא משקפים לחלוטין, אחרת NEW COKE היה שובר את השוק.
יש מי שהאמין לזה
ויש מי שהאמין לזה.
לא עיניין של אמונה - גם אני לא ידעתי את האמת שנים ארוכות עד שלא בדקתי את הנושא במקרה עכשיו.

העובדה היא שקולה יותר מצליחה בהרבה והשאלה היחידה שנשארה פתוחה זה למה.

ועליה עניתי.
 

ai27

Well-known member
רואים שאתה לא מבין בעסקים,
אתה מניח שיש קנוניה(בלי להוכיח) שפפסי בכוונה לא נלחמת חזק בשביל שקולה לא תילחם
בחזרה חזק ושניהם יפסידו.
ברור לי שאתה לפידון עם הבנה אפסית בכספים.
מסבירים לך שאין קנוניה - ככה עסקים עובדים,
אבל אתם תקועים עם חשיבה כלכלית מלפני 170 שנה...
האמת שפפסי ניסתה בכל הכוח בעבר לכבוש את המקום הראשון בקטגוריה כי יש רווחים גדולים
מאוד למי שמצליח ופשוט לא הצליחה כי המשקה שלה פחות טעים בעיני רוב האנשים.
ושוב אתה מפספס את מימד הזמן, והיתרון של המתחרה הכי גדול בשוק.
פפסי הגו את מבחן הפפסי כשארה"ב יצאה ממיתון 1973
והם הבינו שהולך להם קלף מטורף, המכירות שלהם הלכו ועלו, בזמן שקוקה-קולה התקשו להגיב.
קוקה-קולה הגיבו רק עשור לאחר מכן - אחרי שמיתון שנות ה80 דעך בארה"ב (ועדיין בזמן שרוב העולם היה במיתון, שריסק את כלכלת ישראל כמעט לחלוטין).
אז בעצם קוקה-קולה מינפו את זה שיש להם תקציב פנוי גדול יותר, והגיבו דווקא כשלפפסי היה פחות כסף.

אבל מה שקרה אחרי זה - היה שקוקה-קולה המשיכו לפרסם בעיקר את הברנד העיקרי,
שמת לב שהם לא דחפו את טעם הדובדבן לכל מדינה,
ואפילו בחו"ל היו להם מעט פרסומות.
אחרי שהתייאשו עברו לקנות חטיפים כי זה מוצר משלים הרבה פעמים לשתיה שלהם,
ואח"כ עוד סוגי שתיה נוספים.
ככה זה עם תאגיד: יש רווחים והדירקטוריון צריך להחליט מה עושים איתם
להחזיר דיבידנד גבוה לבעלי המניות
לשקיע בהתרחבות ומסע פרסום אגרסיבי (הפסד בטווח קצר לטובת דיבידנד גבוה בטווח הארוך)
לשווק טעמים חדשים או לקנות חברות אחרות,
לא עיניין של אמונה - גם אני לא ידעתי את האמת שנים ארוכות עד שלא בדקתי את הנושא במקרה עכשיו.
העובדה היא שקולה יותר מצליחה בהרבה והשאלה היחידה שנשארה פתוחה זה למה.
ועליה עניתי.
מבחן הפפסי הפך את זה לעניין של אמונה,
האם בכלל תבדוק איזה טעם יותר טוב?
האם גם הבדיקה הפרטית שלך תהיה מוטה?
כל העיסוק בזה - הגדיל את מכירות הקולה על פני משקאות אחרים

וחברות הפרסום השתמשו בזה כדי להעצים את החשיבות של שטיפת המח שהם עושות (ולגבות יותר כסף).
 

אלפיני

Well-known member
ולכן, בלית ברירה, שלחו את מהנדסי המזון להמציא את הנוסחא האולטימטיבית
שתהיה טעימה גם מקוקה-קולה הקלאסית, וגם מהפפסי
NEW COKE יצא ב1985 - והיה פלופ טוטאלי. אנשים פשוט שנאו את הטעם החדש, למרות עליונותו במבחני טעימה והשיווק המאסיבי
וקנו רק את המתכון הוותיק שמותג כ"קוקה קולה קלאסי".
זה הגיע אף לקיצוניות יתר. היו אנשים שתבעו את קוקה קולה על הורדת המתכון הקלאסי בכך שנמנעת מהם הפריבילגיה לשתות מה שהם אוהבים.

יש הטוענים שכל הסיפור עם ה NEW COKE היה בעצם גימיק שיווקי שנועד לחזק את הקלאסי בכך שאיימו להוציאו מהמחזור.
 
יש הטוענים שכל הסיפור עם ה NEW COKE היה בעצם גימיק שיווקי שנועד לחזק את הקלאסי בכך שאיימו להוציאו מהמחזור.
זה מה שנקרא חובבנות קנוניות...

אמירה יותר נכונה זה להגיד שזה היה win win מבחינת קוקה קולה,

אם החדש יצליח נהדר,אם הישן יצליח מצוין.

אלוהים(הצרכן) נתן אלוהים לקח.
 

סבא של כיפה אדומה

Well-known member
מנהל

היה בשנות ה 70 בארצות הברית וקבע שבמבחן טעימה עיוור יותר העדיפו פפסי על קולה.

כל המתחכמים כמו הנרי אמרו כן בגלל שהקמפיין של קולה יותר טוב הם מצליחים יותר(תאורית האדם הטיפש שמגיע לדרגה קיצונית.)

למה קיצונית?

להאמין שבגלל קמפיין אנשים בוחרים במשהו אחד באופן עקבי על משהו אחר למרות שהדבר השני אפשרי לבחירה הוא לא מוסתר

או כמעט לא קיים זה אמונה קיצונית בחוסר האמון של אנשים לבחור מה טוב להם.


בהתחלה קולה אמרו שזה שקר והמבחן מוטה אחרי שבדקו בעצמם ראו שזה נכון ויותר אנשים בוחרים פפסי.


החידה נשארה וחובבי השיווק חגגו אבל הפיתרון פשוט - וחשבתי עליו לבד עכשיו אבל בעצם חשבו עליו הרבה הרבה לפני...

כמו שכתוב בויקי - בטעימה חד פעמית הרוב מעדיפים את המשקה המתוק יותר.

ובמבחן טעימה הטעימה היא חד פעמית - לא שותים את כל הבקבוק/פחית.
תמיד פפסי היה לי יותר טעים.
לא שאני חסיד גדול של המשקה הזה, אני מקפיד שלא לקנות אותו
אבל לפעמי לפעמים מתחשמק לי קולה
ואז רק פפסי.
 

מלאכת מחשבת1

Well-known member
נו, ולאיזה מסקנה מהפכנית הובילה אותך התובנה שחשבת עליה לבד..:) ;) שלפתע צצה במוחך ?
תמכור את מניות קוקה קולה שלך ותקנה במקומה פפסי ?
 

מלאכת מחשבת1

Well-known member
הלקח כמובן ששיווק מוגבל בכוחו,יותר ממה שחושבים.
קנוניתי יקירי...תקרא מה שכתבת.
חשבת לפני כן שאיש שיווק יכול בכוח להכניס את ידו לכיסך ולהכריח אותך לקנות ?
"יותר ממה שחושבים " ? למי אתה מתכוון ?
למה אתה תמיד מתעסק עם דברים שאינך בקיא בהם?

מנצל"ש - או אולי התכוונת ל לערוץ 14 ? |שמח||שמח||שמח||שמח|
קיבלתי בקשה דחופה מעפרה שטראוס , שאבקש בדחילו ורחימו משני ליצני הפורום , שירכשו מתוצרת שטראוס אחרת שטראוס תיקלע לקשיים.

הערת ביניים לסנטה - אין צאנס בעולם שמוצר של "סלטי מיקי" יהיה יקר יותר מהמוצר המקביל של שטראוס [אותו מוצר ואותו משקל].
מוצרי שטראוס מיועדים לאליטות, לא לחורנים.
איכותם תמיד תהיה טובה יותר מאלו של כל היצרנים האחרים, ולכן גם המחיר.
איכות - טעם, חומרי גלם , מערכת אבטחת איכות , ניקיון , הקפדה על עובדים עם מודעות לאיכות וניקיון אישי.
 
הערת ביניים לסנטה - אין צאנס בעולם שמוצר של "סלטי מיקי" יהיה יקר יותר מהמוצר המקביל של שטראוס [אותו מוצר ואותו משקל].
מוצרי שטראוס מיועדים לאליטות, לא לחורנים.
איכותם תמיד תהיה טובה יותר מאלו של כל היצרנים האחרים, ולכן גם המחיר.
איכות - טעם, חומרי גלם , מערכת אבטחת איכות , ניקיון , הקפדה על עובדים עם מודעות לאיכות וניקיון אישי.
אז זהו מה שאתה אומר שייך לעבר(כמוך?) פעם הערבים היה חרא סחורה והיהודים טובה,

היום הכל תלוי,אין חוכמות אם מוכרים מיקי יותר יקר סימן שהוא יותר טעים לרוב האנשים.

חשבת לפני כן שאיש שיווק יכול בכוח להכניס את ידו לכיסך ולהכריח אותך לקנות ?
יש הרבה אנשים כמו הנרי שבפוסט אחר לפני כמה חודשים טובים אמר שמשכנעים אנשים

לקנות דברים שהם לא רוצים,והנה גם כאן התברר שהשיווק כוחו מוגבל גם אם נעשה

ברמה הגבוהה ביותר(פפסי וקולה.)

ולא משנה כמה פפסי יתאמצו בשיווק הם לא יצליחו עם המוצר(הדומה) שלהם לעבור את קולה.
 

מלאכת מחשבת1

Well-known member
אז זהו מה שאתה אומר שייך לעבר(כמוך?) פעם הערבים היה חרא סחורה והיהודים טובה,

היום הכל תלוי,אין חוכמות אם מוכרים מיקי יותר סימן שזה יותר טעים לרוב האנשים.
נעלבת כשכתבתי לך - אל תתעסק בדברים שאינך בקיא בהם ? לא מתאים לך....:)
נתחיל במאפיינים [למי שמכיר את התעשיה הזאת] - סלטי שטראוס כחברה , מאופיינת כחברה איכותית , כחברה שמשקיעה במו"פ בתחום עיסוקה.
כתבת "אם מוכרים מיקי יותר סימן שזה יותר טעים לרוב האנשים".
1. בדקת שמוכרים מיקי יותר ?
2. ונניח לרגע שמוכרים מיקי יותר, האם שני ליצני הפורום, הם קנה המידה לאיכות מוצרי מזון ?

אחד מהם, היה נוסע עד ל "שיפודי עזרא" בכדי לספר שיצא לאכול במסעדה ולדבריו היה משקיע 100 ש"ח עבור 4 אנשים.
השני יאכיל את משפחתו "במזון מוצל" ולא ירכוש את הדרוש מהירקניה השכונתית....
אבל עכשו הוא פתאום נהיה לארג' על חשבון שטראוס עלאק....
 
נעלבת כשכתבתי לך - אל תתעסק בדברים שאינך בקיא בהם ? לא מתאים לך....:)
עקצתי בחזרה...

בדקת שמוכרים מיקי יותר ?
מה הסיבה שסבא ישקר על זה?

להרוס את המוניטין על שטות כזאת?

גם יכול להיות ששטראוס יותר זול אם מיוצר בצורה יעילה יותר

ומוכרים כמות גדולה יותר.

במצב כזה מיקי יהיה יותר יקר.
 
למעלה