מבלפסט ועד קורק

מבלפסט ועד קורק

לכל המטיילים- גרתי תקופה ארוכה באירלנד המדהימה, מאיזור בלפסט ולונדון דרי ועד קורק ומחוז קארי המדהים ביופיו... אירלנד אירלנד, אין עלייה, יפה, חזקה ומלאת אופי, בכל מקום האנשים שונים והצבעוניות שלהם שונה לגמרי. מההארד קור של דרי ואיזור ניו קאסל ווסט ועד לרכות של קילארני, שהם לדעתי, חיים על ענן... אשמח לענות לשאלות לפנינות יופי לא הכי מתוירות וגם למתוירות. ואין על אירלנד, פשוט אין.
 

jonbaum

New member
אני גם גר באירלנד (דבלין)

אם היה לך כל כך טוב אז למה עזבת? אשמח לשמוע על מקומות לא מתויירים שאולי פעם תהיה לי הזדמנות להגיע אליהם.
 

thesheep

New member
הנה שאלה

דרי בשבילי הייתה פשוט מקום קר ואפור, וכל מה ששמעתי על בלפאסט עד היום זה "להתרחק משם". חושבת אחרת?
 
בלפאסט ? להתרחק משם?

בלפאסט היא אחת הערים הכי מעניינות ומרתקות , מבחינה היסטורית , שהייתי בהן. בנוסף לזה שהיא יפה (האבן האדומה של בלפאסט) וכיף לטייל בה.
 

jonbaum

New member
הייתי בבלפאסט רק פעם אחת

(אמנם בענייני עבודה ולא טיול), ולא התרשמתי שהיא עיר יפה במיוחד, אבל אולי לא ראיתי מספיק. אני לא יודע כמה עניין תיירותי יש בה, אבל למגורים היא דווקא נראית לי נחמדה - מבחינת היצע בקניות, חיי תרבות וכו'. יש בה למשל מוזיאון מדע נפלא לילדים (ששמו W5) שאנחנו בהחלט מתכוונים לקחת לשם את הבנות שלנו בשלב זה או אחר. ומדצמבר השנה יהיה שם סניף מפלצתי של איקאה שמשום מה כולם מחכים לו בקוצר רוח. מצד שני, לאנשי הרפובליקה המניות של בלפאסט ירדו בשנים האחרונות עם הגעת כל הרשתות הבריטיות לערים הגדולות (והקטנות). פעם, היה אקסייטמנט עצום לנסוע לבלפאסט כי היה שם מרקס אנד ספנסר, BOOTS, DEBENHAMS וכו', אבל היום יש את כל זה (וגם הרבה יותר) בדבלין אז אין צורך לנסוע.
 

thesheep

New member
איקאה באירלנד??

שמישהו יעצור את השוודים האלה! אני תוהה לעצמי אם איקאה תהיה כזו סיפור של הצלחה כמו בארץ, הם הגיעו למצב בו הם לא צריכים לקבל תלושים לחג!
 

jonbaum

New member
יהיה סניף גם בדבלין

הסניף בבלפסט הולך להפתח רשמית לקול תרועה רמה ב-13 לדצמבר. איזה כיף - 29000 מטר רבוע של קיטים. בדבלין קיבלו אישור בניה לפני כמה זמן אבל עד כמה שידוע לי עדיין לא התחילו לבנות. לדעתי זו תהיה הצלחה היסטרית, קודם כל כי רהיטים באירלנד מאוד יקרים, וחוץ מזה כבר המוני אנשים נוסעים ממילא לאיקאה באנגליה או בסקוטלנד (הם עושים משלוחים לאירלנד). לכן בעצם הם החליטו להקים כאן סניפים. אגב, תסלח לי על הבורות המזעזעת, אבל מה זה תלושים לחג?
 

thesheep

New member
תלושים לחג..

לא יכול להיות שיש את זה רק בארץ.. ברוב החברות הגדולות מביאים לעובדים מתנה לחג - תלושי קניה בשווי 200-500 ש"ח שמכובדים בהרבה רשתות בגדים, מזון... באיקאה לא.
 

jonbaum

New member
הבנתי. באמת הזכרת לי נשכחות

אני לא חושב שיש דבר דומה לזה כאן. מה שכן מזכיר את זה זה מה שנקרא BOOK TOKENS, שאיתם אפשר לקנות ספרים בכל חנות ספרים. ואפשר כמובן לקנות GIFT VOUCHER כמעט בכל חנות או מסעדה, אבל הם תקפים רק באותה החנות או מסעדה ולא בכל מיני מקומות אחרים. רק בקניות החדש בDUNDRUM אפשר לקנות GIFT VOUCHER שתקף בכל החנויות של הקניון, עד כמה שאני יודע.
 
גולוואי ושאנאגארי...

עזבתי כי הספיק לי ומיציתי, עבדתי שם ואחרי תקופה רציתי הביתה... גרתי גם בסקוטלנד אבל אליה הרבה פחות התחברתי... אין מה להשוות! אני אהבתי את דרי, גם את בלפסט, בלפסט אמנם מחוספסת אבל זה מה שאהבתי בה, החיספוס שבאנשים וברחובות, חוצמזה גיליתי שהאנשים בבלפסט הם האירים הכי ישראליים ואמיתיים שיש, הרבה פחות אירופאיים ופלצנים מבדרום או בדבלין. דרי יפה, הנוף שלה משגע, מזכירה קצת את קילארני, האיזור שכולם מכירים בתור "הטבעת של קארי", המון נחלים מפלים וירוק... פשוט פחות מתויירת, איזורים שאהבתי שלא מוצפי תיירים זה יותר באיזור גולוואי, עיר תוססת שסביבה חוף משגע והמון ירוק, אפשר להתחיל שם ולהמשיך לכיוון מאיו. יש מקום שצמוד למידלטון (קורק) שנקרא שאנאגארי, רצועת חוף יפה עם אי שעליו מגדלור, 20 דקות מקורק.ממליצה. דווקא את דבלין לא אהבתי בכלל, לא יודעת למה, אם כבר עיר אז קורק או גולוואי- אולטימטיביות לבילויים...
 

thesheep

New member
מסכים לגבי גאלוואי

אני מאוהב בעיר הזו. ישבתי לנגן שעות ברחוב הShopping st. (וגם הרווחתי לא רע!), טיילתי בכל האיזור, חרשתי את כל הפאבים.. פשוט תענוג. את קורק ממש לא אהבתי, זו עיר נמל מאד גדולה ומאד "אפלה" לטעמי. יש שם חנות אחת קסומה בשם The Living Tradition שרק שם אפשר לבלות כמה שעות, וכמה פאבים לא רעים בכלל, שלי אישית לא יצא לבלות בהם יותר מדי.
 

thesheep

New member
אגב, על Downhill שמעת?

זה אחד המקומות היחידים שנהניתי ממנו בצפון - חוף ים, מדשאות קסומות עם מבנים היסטוריים, והוסטל אחד אגדי.
 

jonbaum

New member
שאנאגארי - באמת מקום יפה

שם גם נמצא הבית ספר המפורסם לבישול בשם Ballymaloe, שהוא מקום מדהים בפני עצמו
 
לונדון דרי

לונדון דרי או לונדונדרי זה אותו דבר, דרך אגב, אין מצב להגיד לאירי לונדון דרי , זה בערך כמו לקרוא לישראל פלסטין בשבילם, זה היה השם של דרי לפני המלחמה, האירים השורשיים קוראים לאיזור הזה פרי דרי- כלומר דרי החופשית, וכולם פשוט קוראים לזה דרי...
 

GnarledCynic

New member
האאא. געגועים :)

גולוואי עיר מדהימה מדהימה מדהימה. הייתי רק בדרום אז לא יצא לי להיות בבלפאסט, אבל אין ספק שאבקר שם בפעם הבאה שאגיע לאירלנד.
 
האא געגועים 2

געגוע, כי אין כזה דבר שיהיה שם שקיות ניילון או קופסאות סיגריות זרוקות ברחוב, שם יודעים שהמקום של האשפה זה בפח. כי אין מצב שמישהו יחתוך אותך בגסות בצומת ממש בשנייה שאתה בא להיכנס, כי שם לתת זכות קדימה בכיכר זה משהו שעושים בכייף, ולא חוטפים אותו בכח, כי שם שמישהו נותן לך לעקוף, אתה מנופף לו ומכיר לו תודה והוא מנופף בחזרה , לא פותח את החלון וצועק "אמא שלך..." כי שם הנשים, אפילו שהן הרבה פחות יפות מכאן, עטופות ולא הולכות עירומות, אולי בגלל החורף, או כי יש להן מודעות לטיפת קלאס... כי שם הנוף עוצמתי וירוק, והרוח נושבת בטירוף... כי שם האנשים אומרים אחד לשני שלום לפני שהם חושבים "אייך הוא הולך לדפוק אותי" בגלל שהמוזיקה האירית פי מאה יותר שווה ממוזיקה ים תיכונית... בגלל הגינס (למרות שלנו יש גולדסטאר והיא לא פחות טובה) כי לא צורחים שם "כפרה מאמי" למוכרות בחנות, כי הקופאית בסופר אומרת לך תודה, כי אפשר למצוא פאב פתוח מעבר לכביש, והוא יהיה פתוח גם בבוקר כי תודעת השירות שלהם גבוהה בטירוף, כשבארץ זה פשוט לא קיים והדרך שלהם לבקש משהו היא בדרכי נועם ולא כאילו אתה חייב להם משהו, והם הרע במיעוטו של הפלצנות האירופאית...
 
לא להיות שלילי

ולא הכל כמו בדבלין, לך קצת לגור בקילארני או בשאנגארי ודבר איתי אז... דבלין כמו כל מטרופולין אחרת בעולם, לא ממש שונה או מיוחדת
 
לגבי קילארני...

למרות שאני מת על העיר הזאת והסביבה שלה , לגור בה זה ממש ממש לא תענוג גדול. לפי מה ששמתי לב , בעיקר בסופי שבוע , מתאספים בעיר כל מיני ילדים עם מכוניות כמו שרואים ב"מהיר ועצבני" (טורבו , אגזוזי לחץ וכו') ולא מפסיקים לעשות רעש , פשוט גועל נפש...
 
למעלה