מבלפסט ועד קורק

thesheep

New member
חולק קשות (וסליחה מראש)

געגעוע אבל, * יש מספיק מקומות בגאלוואי (וערים אחרות) בו צעירים משועממים שוברים בקבוקים של בירה ברחוב, מתפרעים ושוברים חלונות. * בכבישים לא הרגשתי שום אדיבות עודפת ואף אחד לא נופף לי לשלום, אולי בכפר. * הנשים לא יודעות להתלבש, אין להם שום טעם (ללכת עם שמלת ערב באמצע היום?!) ועד כמה שאני חושב שישראלים לא מתלבשים משהו, אנחנו הרבה יותר מוצלחים. מה גם שהחצאיות של הבנות בבתי הספר ממש ממש קצרות, לא לעניין בכלל! * אותי כן "דפקה" אירית שכאילו ניסתה לעזור לי בתור בנמל התעופה, ובסוף עקפה אותי בגסות. * המוסיקה האירית הרבה פחות מגוונת מהמוסיקה הים תיכונית. זה שאני לא אוהב מוסיקה ים תיכונית זה משהו אחר. אבל כן, היא ממש שווה! :) * שם צועקים ועוד איך "כפרה מאמי", רק במבטא אירי כבד. "oy paddy! how's you mother??" * קופאיות ממש לא אומרות לך תודה, הן אנטיפתיות ומגעילות כמו כל קופאית בישראל. * אני לא הרגשתי שתודעת השירות שלהם גבוהה בטירוף. * מי רוצה פאב פתוח בבוקר? התארחתי בדירה שכורה מעל פאב, וב8 בבוקר כבר מתחיל רעש איום של שיכורים. * הם אכן הרע במיעוטו, אבל הם בדרך להיות אירופאים - לאט ובזהירות. בקיצור, אני מטורף על אירלנד, ומבחינתי זה ה-מקום שלי, אבל צריך גם להעריך את ישראל ולצאת קצת מהחלום הזה שהכל באירלנד מושלם.
 
אתה טועה

גרתי בהמון מקומות באירלנד ולא נראה לי שהיה יום שמישהו לא נופף לי לתודה או שלא קיבלתי זכות קדימה, חזרתי לארץ וחטפתי שוק, ועל זה אין עוררין- בארץ נוהגים כמו בהמות ובאירלנד הם מנומסים על הכבישים, יש לנו המון מה ללמוד מהם. ולא הייתי שם במסגרת טיול, עבדתי שם והיו לי כיסוחים שם עם ספקים אירים אבל הקומבינה והנסיון הבלתי פוסק לעשות עלייך קופה פשוט לא קיים כמו פה... אין ספק שהילדים השיכורים שם הם ערסים אמיתיים (גם המבוגרים) אבל אירלנד זו מדינה נקייה, אתה הולך בתחנה המרכזית בת"א או בב"ש ופשוט בא לך להקיא מהלכלוך, איכס, באירלנד הרחובות נקיים! הנשים שם שמנות ואמורפיות אבל הנשים, החברה הגבוהה, מתלבשות הרבה הרבה יותר טוב מהחברה הגבוהה כאן בארץ, לא דיברתי על ילדות בית ספר... ובארץ, שאתה נכנס לחנות בגדים, שלא נדבר על המוזיקה הגבוהה , מתלבשות עלייך 10 מוכרות ובמתק שפתיים "מאמי מה נשמע מאמי?" שם יש תרבות קנייה, שאתה מבקש- מביאים לך, לא מגלגלים עיניים כמו פה... אני לא אומרת שאירלנד זו המדינה התרבותית בעולם, אבל היא כזאת כייפית, נקייה, אני לא אומרת שהכל מושלם אבל המנטליות בעיניי מושלמת, האנשים שם פשוט באו לי טוב.
 

GnarledCynic

New member
אני עם 'הכבש'...

מבחינתי אירלנד היא המקום המושלם ביחס לכל מדינה אחרת, האירים הרבה יותר נעימים מהישראלים ומהרבה אירופאים, אבל מה שאת מתארת הוא מעל ומעבר לכל מה שיצא לי לחוות באירלנד. לא זכורה לי, למשל, התנהלות מאוד שונה בכבישים. למעשה, הבחור שהסיע אותי לא הפסיק להתלונן על הנהיגה הגרועה של כולם מסביבו.. [בייחוד נשים: .Ooh, I'm a woman, I can do a lot of thing at once" .I use my cell phone, check myself in the mirror and drive this car at the same time "!Eh, I look horrible. I hate Myself!' Dammit, woman <-:
 

Ice Age

New member
לגבי נהיגה

אף אחד לא אמר שהם נוהגים יותר או פחות טוב. הרי בכל זאת, גם שם יש חמישים אחוז נשים על הכביש...
אבל בהחלט אדיבים יותר. דוגמה קטנה ששמתי לב אליה בתור נהג: אם נהג אירי יראה מישהו שמנסה להשתלב מרחוב צדדי או חניה, הוא מיד ייתן לו להכנס. ככה שאתה תמיד משתלב מהר ולא צריך לחכות. ובתור רוכב אופניים (אני תמיד מעדיף לרכב שם באופניים בתוך דבלין מאשר ברכב): אין מה להגיד, אתה פשוט מרגיש בטוח. בארץ אני לא נוסע בכביש כי זה פחד מוות. ושם אין לי בעיה עם זה, הנהגים מאוד זהירים ומתחשבים.
 

thesheep

New member
איך משיגים סטטיסטיקות על הדברים האלה??

באמת, הייתי רוצה פעם לעשות השוואה בין ישראל לאירלנד (ואולי גם איטליה).
 

jonbaum

New member
לא יודע איך משיגים סטטיסטיקות

אבל מהנסיון שלי איטליה לוקחת את הפרס מבחינת נהיגה פראית ואגרסיבית - פחד אלוהים. כבר שנים שלא נהגתי בארץ, אז קשה לי להגיד, אבל בשני הביקורים האחרונים שלי שם (כבר לפני 6 שנים ויותר) שכרתי מכונית והיו לי כמה וכמה מקרים מפחידים. מה שזכור לי במיוחד זה עקיפות פרועות בכבישים מהירים - נגיד אם אני עוקף מישהו, אז לפני שאני מספיק לחוזר לנתיב האיטי מישהו עוקף אותי בפראות מצד ימין. אין שום ספק בעולם שההתנהלות על הכבישים באירלנד יותר רגועה (באופן כללי).
 

thesheep

New member
שזה קצת מפתיע

בהתחשב בעובדה שבחודשים החמים יש שם המון תיירים שלא מצליחים להבין איך מתפעלים רכב כשהנהג בצד ימין...
 

thesheep

New member
מפתיע שהאירים כאלה רגועים

יחסית לכמות התיירים שעושים טעויות על הכביש (נוסעים לאט בנתיב המהיר, יורדים לשוליים...).
 

jonbaum

New member
לא חושב שתיירים מבולבלים הם אלמנט חשוב

אולי במידה מסויימת בדרכים בינעירוניות, אבל בטח לא בתוך העיר. אני חוזר על הדוגמא שנתתי באחת ההודעות הקודמות. קורה לפעמים, במיוחד בגלל שאור אדום מתחלף ישר לאור ירוק בלי לעבור דרך אור צהוב באמצע, שהמכונית הראשונה בתור לוקחת נצח נצחים עד שהיא זזה, ולמעט מקרים מעטים מאוד שזכורים לי, אף אחד לא צופר, ואני כל פעם נדהם מחדש. מה שכן, בדיוק לפני כמה ימים מישהו סיפר לי שבאיזה כביש צר בקונמרה הגיעה מולו מכונית של תיירים איטלקים ממש בצד הלא נכון של הכביש והתנגשה בו חזיתית. הוא נסע מאוד לאט ובוולבו טנק ולא קרה לו כלום, אבל האיטלקים נפצעו קשה.
 

Tin Flute Lady

New member
אני חושבת שיש מידה מסוימת של יותר אדיבות

מאשר בארץ.. באמת לא צפצפו לי גם כשלא שמתי לב שהתחלף הרמזור, ולא חתכו אותי בפראות כמו שקורה בארץ. מצד שני, אני חושבת שקצת קשה לתפוס מה בדיוק אופי הנהיגה כשנוהגים זמן קצר כל כך וכל הזמן עוברים ממקום למקום. סה"כ ראיתי בדרכים הרבה שלטים שמונים את מספר ההרוגים בשנה האחרונה, ככה שגם באירלנד נראה שיש בעיות בתחום הזה. מאוד הפתיע אותי העניין של המהירות בדרכים הצדדיות יותר. 100 קמ"ש בכבישים שבארץ אם היה מותר לנסוע בהם 60 קמ"ש הייתי אומרת שממש צ'יפרו אותנו. יכול להיות שהם מניחים שאנשים פשוט יאטו באופן עצמאי בהתאם לתנאי הדרך או משהו.. בכל מקרה, אני, במיוחד בהתחלה, הסתפקתי ב70-80 קמ"ש במקומות האלה, עד שהתרגלתי לטוס גם כן כמו כולם (ועדיין, במקומות עקלקלים האטתי לפעמים אפילו יותר, כי לא היה לי מושג מה נמצא מאחורי הסיבוב, ולפעמים היתה שם משאית :-*). בשום שלב לא צפצפו לי, לא הבהבו לי ולא שום דבר "ישראלי" שכזה. היו כמה פעמים שעקפו אותי, אבל בצורה זהירה ומסודרת, בלי שאני אחטוף התקף לב. אחרי שהתרגלתי לרוחב של האוטו גם אני עקפתי כמה פעמים, והייתי מאוד גאה בעצמי (רק שאני עשיתי את זה תוך כדי שאני ממלמלת אמא'לה אמא'לה אמא'לה, רק כדי להיות on the safe side
)
 

jonbaum

New member
ממש לא בעיה לנהוג באירלנד

עובדה שאני עושה את זה כל יום.....
 

Ice Age

New member
תאונות הדרכים

הן בעיה שם בדיוק כמו אצלנו. אבל כנראה שבאירלנד הבעיה היא יותר בגלל תנאי הדרך ופחות בגלל חוסר אדיבות או נהיגה פרועה: למשל כל הכבישים המאוד צרים שמאכלסים הרבה מכוניות ומשאיות שבקושי עוברות בהם במקביל. ועוד עם הגבלות המהירות הלא כ"כ הגיוניות כמו שציינת. אבל בעוד אצלנו 90 קמ"ש זה המלצה וכולם יכולים לנסוע יותר מזה וגם עושים זאת, באירלנד המהירות המותרת היא לא משהו שאפשר ממש לנסוע בו כל הזמן, במיוחד אם יש תנועה נגדית או שאתה סתם נתקע אחרי איזו משאית.
 

jonbaum

New member
תאונות באירלנד

הן בעיה קשה, והגורם העיקרי הוא לא תנאי הדרך, וגם לא מהירות מופרזת, אלא אלכוהול. עדות לכך היא שרוב רובן שהתאונות באירלנד מתרחשות בלילות שבין שישי לשבת, ובין שבת ויום ראשון באמצע הלילה, דווקא כשאין הרבה תנועה. יש גם המון תאונות שנקראות SINGLE VEHICLE COLLISION, כלומר מכונית אחת נוסעת לה בנחת, ופתאום מתנגשת בקיר או בעץ. וכמובן שהסיבה היא שהנהג הוא שיכור באותו הזמן. הבעיה היא כמובן חמורה במיוחד בדרכים משניות - הרי באמצע שומקום קצת קשה לאכוף את החוק. בדבלין בזמן האחרון יש שיפור ניכר בנושא אכיפה, ואם נתפסים שיכורים בעת נהיגה זו שלילה מיידית לשנתיים (ובאמת נתפסים).
 

jonbaum

New member
מהירויות מקסימום

הן אכן בדיחה גרועה באירלנד, ומה שעוד יותר עצוב הוא שלפני שנה או שנתיים עברו ממיילים לשעה לקמ'ש, והיתה הזדמנות פז לעשות סדר בעניין הזה, ובמקום זה דבקו בשיטה של "דרך ראשית X קמ'ש", "דרך משנית Y קמ'ש" וכו' בכלל בלי להתחשב באיכות של אותה הדרך או בעיקולים שבה. לכן יש שבילים בכפר שאפשר לעשות בהם 80 קמ'ש. ברור שלא חייבים לנסוע במהירות המקסימום, אבל במקרה כזה, גם 70 היא מהירות פרועה לחלוטין, אבל היא חוקית לגמרי ואי אפשר לעשות שום דבר נגד נהג שנוסע כך.
 

Ice Age

New member
לגבי האיטלקים

אני זוכר שכששכרתי רכב בדבלין אז הייתי צריך לחכות. אמרו לי בסוכנות שבאותו בוקר היו כמה נהגים איטלקים שעשו תאונות עם הרכבים של ההשכרה אז לא היו להם רכבים פנויים...
 

jonbaum

New member
אני לא שלילי בכלל

אלא פשוט מציאותי. הגעתי למסקנה שבמעבר מארץ לארץ ישנם שלושה שלבים של הסתגלות - השלב הראשון בו הכל נראה נפלא, השלב השני בו הכל מעצבן, והשלב השלישי של השלמה ושל קבלה של החיובי יחד עם השלילי. זהו תהליך שאני עברתי כבר פעמיים, עם המעבר שלי ליפן בשנת 94, והמעבר לאירלנד בשנת 2000 (שלוש פעמים אם סופרים גם את עליה שלי לארץ, אבל אז הייתי ילד בן 11 וכנראה שבגיל הזה הדברים שונים), ואני כבר די מזמן בשלב של ההשלמה כאן באירלנד. לגבי השקיות ניילון אני בהחלט מסכים. ברגע שהנהיגו את המס, הן נעלמו בין לילה. בקשר לקופסאות סיגריות זרוקות אני לא זוכר אם ראיתי, אבל בדלי סיגריות יש בלי סוף, במיוחד מאז שהונהג האיסור על עישון במקומות ציבוריים. וחמור מזה, מזה כמה שנים כאשר אוספים זבל מהבית הזבל נשקל על ידי מכשיר באוטו-זבל, ומשלמים לפי משקל, ומאז שהונהגה השיטה הזו לא מעט אנשים נוסעים להרי ויקלו וזורקים שם את כל הזבל שלהם באחו. לא נדיר לראות דברים זרוקים בכל מיני מקומות בטבע. בקשר לנהיגה אני דווקא מסכים, במיוחד לגבי נהיגה בתור העיר, שבה בסך הכל התנועה מתנהלת בצורה די רגועה ואנשים נותנים זכות קדימה באדיבות. אני כל פעם נדהם מחדש שגם אם מישהו לוקח ממש AGES לצאת מרמזור ירוק, אף אחד לא צופר. מצד שני, מחוץ לעיר אנשים נוהגים כמו משוגעים, במיוחד בדרכים כפריות. חוש לבוש - מאוד תלוי באיזו שכבה חברתית מדובר, כמו שכבר אמרו כאן. לא נרחיב את הדיבור על אלה שמתעקשים כל הזמן ללבוש טריינינגים. נוף - אי אפשר שלא להסכים. אנשים בהחלט אומרים שלום אחד לשני, ומה שעוד יותר יפה, בדרך כלל מחזיקים את הדלת פתוחה אחד לשני בכניסה לבניינים או למשרדים. מוזיקה אירית - מעדיף לא להגיב כי אני ממש ממש לא אוהב מוזיקה אירית (החזרה האינסופית בה עושה לי חור בראש). גינס - שוב, ממש לא אוהב. קופאיות בסופר - דווקא מסכים. פה ושם נתקלתי בקופאית גסה, אבל לרוב הן נחמדות (יש גם קופאיים וגם הם בדרך כלל נחמדים). רק מה, לפחות באיזור שלי הן כמעט כולן מפולין או לטביה. פאב פתוח בבוקר - לא בדיוק מבין למה זה טוב. תודעת שירות - הסחפות פראית. נכון שבחנויות המוכרים בדרך כלל נחמדים, אבל בכל מה שקשור בשירות של חברות גדולות, המצב די על הפנים. ניסית פעם להתקשר למוקד של EIRCOM?. אם לא, יש לך מזל. זה שמבקשים דברים בדרכי נועם - מסכים בהחלט. אז כפי שאת רואה, הדיעות שלי בהחלט מאוזנות לגבי הדברים השונים שהעלית בהודעה שלך. מה שכן, כבר קשה לי מאוד להשוות בין מה שקורה באירלנד לבין מה שבארץ כי אני כבר כל כך הרבה זמן לא שם (כבר יותר מ-13 שנה).
 
למעלה