מבקשת את דעתכם ועצתכם

יש הורים שמתנהגים אל הילדים שלהם

בדיוק כמו המטפלת שתוארה כאן ואף אחד לא חושב שהם מתעללים. ההתנהגות שלה היתה מתחת לכל ביקורת, היא נהגה שלא בהתאם להוראות שקיבלה אבל לא, היא לא התעללה. פעם היו נותנים לילדים בני 3 חודשים לאכול אוכל רגיל, מה שהיום יודעים שלא צריך לעשות, אז מה, ההורים אז התעללו בילדיהם? ושוב אני אגיד רוית, ששימוש יתר בצעקה "התעללות" גורם יותר נזק מתועלת. כל אמא מגוננת על הילדים שלה? את בטוחה?
 

רוית ב

New member
באמת???? לא כל אמא מגוננת???

וחוצמזה א. לא אמרתי שאין הורים שמתעללים ב. מה שמותר להןרה אסור לזר במקרים מסויימים ומטפלת זה זר
 
את יכולה לפרט מה מותר להורה

לעשות וייחשב כמעשה חינוכי אבל אצל מטפלת ייחשב התעללות? כי מבחינתי התעללות היא התעללות היא התעללות ואני לא מצליחה לחשוב על דוגמא כזו.
 

לבנה123

New member
לקרוא לילד עצלן זה חינוכי?

אני קוראת את מה שאתן כותבות ולא כ"כ מצליחה להבין למה זה "בסדר" והיא "רק חרגה מההנחיות".
 

עמית@

New member
ודאי שלא, אף אחד לא הצדיק

את התנהגותה המכוערת והאיומה, רק שלתבוע אותה על זה - אי אפשר.
 
זה לא חינוכי וזה לא בסדר

אבל זה גם לא התעללות, ובכל מקרה אני חושבת שגם להורים אסור לכנות את ילדיהם בשמות גנאי, כך שהלוגיקה ש"מה שמותר להורה אסור למטפלת" לא תופסת מבחינתי גם לא במקרה הזה. תראי, באופן אישי אין לי בעיה שיגדירו התעללות גם את מי שלא מברך את ילדו בברכת בוקר טוב. את העקרונות שאני מאמינה בהם אני מיישמת בחיי היום-יום (וכבר קראו לי צדקנית על כך), ונותנת לילדי את הכבוד הראוי להם. לא מדובר כאן במכות או בהתעללות נפשית שהביאה לפגיעה ב-well being של הילד. מדובר ב"סתם" התנהגות לא נאותה שלא נותנת כבוד לילד ושנקטעה מהר מאוד. זה לא הופך את ההתנהגות הזו ל"בסדר" אבל גם לא למשהו שצריך להעמיד לדין בגינו.
 

רוית ב

New member
תראי מירב...

יש הורים מתעללים - זה נכון. יש הורים שלא מגיע להם להיות הורים אבללל לדוגמא לי מותר להרים את הקול על הילדים שלי למטפלת אסור. לי מותר להחליט עבורו מה טוב לו ולמטפלת אסור היא צריכה למלא את ההוראות שלי - מותר לה לסרב לי ולא לעבוד אצלי אבל להנהיג סדר יום , לדוגמא..- זה התפקיד שלי ולא שלה. יש מטפלות שנוהגות להרדים את הילדים רוב שעות הבוקר (ראיתי בגן הציבורי) שיהיה להם שקט.. אני דווקא מפעילה את הילד בוקר כשהוא עירני כמה שיותר חשבתי על דוגמא - למשל אם ילד מתקרב לשקע חשמלי - לי מותר לתת לו אפילו טפיחה עדינה על היד למטפלת - אסור. את יודעת בבית שלנו יש 2 ילדים שבאים המון - יש להם אמא אחרת לא אני אני לא מחנכת אותם, אני לא צועקת, אני מעירה בעדינות ואם לא מצליח לי יש להם אבא מה שלו מותר לי אסור הוא ההורה שלהם אני לא. יש הרבה דוגמאות כאלו. לגבי התעללות - אסור גם להורים ואני, מה אני אגיד לך קשה לי לראות אמא שצועקת על הילד שלה עצלן תתהפך כבר... ואני בטוחה שהאינטונציה של המטפלת לא היתה במקום. בעיני זו התעללות נפשית ואני יודעת שהתינוקות מבינים היטב אינטונציות וישד להם רגשות בדיוק כמו שלנו אבפילו נדבי בכה ונעלב מאבא שלו פעם אחת כשהוא "נזף" בו באינטונציה מאוכזבת "למה אתה לא מחייך אנטיפט קטן.." הילד פרץ בדמעות מיד - בכי נעלב! נורא כעסתי עליו - תינוקות מבינים.
 

רוית ב

New member
ובנושא התעללות נפשית....

לקלל ולצעוק על הילד זו התעללות נפשית נכון אין לה סימנים פיזיים אבל זו בהחלט התעללות. גם לא לצחוק לילד ולהתעלם ממנו - זון התעללות - התעללו תנפשית בשקט בשקט עושים נזק אין כייות אין סימנים כחולים אבל בהחלט יש פגיעה רגשית. הגבול הוא דק אבל במקרה של המטפלת הזו זו התעללות נפשית והזנחה ברורה. אפילו החלפת חיתולים אם לא מתבצעת כל 4 שעות לדוגמא זו התעללות בילד שצריך לשכב בתוך חליתול רטוב שעות... - ולזה גם כמעט לא יופיעו סימנים. חשבתי המון על כל השרשור הזה, חשבתי "אולי אני היסטרית"... אבל ככל שאני מתעמקת וחושבת יותר ויותר - זה נושא רציני יש דברים שלילד אחד זה בסדר ויש כאלו שלילד אחר יגרמו נזק.. יש ילדים חסינים יותר רגשית מאחרים, פיזית מאחרים... יש כל מיני סוגים .. יש ילדים שזקוקים ליד יותר חזקה ויש כאלו שזה יגמור אותם ואף יזיק להם. אניחוזרת ואומרת לגבי המטפלת הזו הספתיפית - אם מדובר היה בילד שלי - זו התעללות לשמה!. - והיא היתה משלמת ביוקר.
 
בואי ניקח מקרה לדוגמא ותחשבי

מה היית רוצה שיקרה - המטפלת המדהימה שמצאת רואה את נדב הולך לשקע החשמל ועוד רגע האצבע שלו בפנים. עכשיו יש שתי אפשרויות - שהיא תגיד לו בעדינות "נדבי, אתה יודע שאסור" והוא יתעלם וידחוף את האצבע לשקע ויתחשמל או שהיא חלילה תרים קול עליו והוא אמנם ייבהל ממנה אבל לא יאונה לו כל רע. אני יודעת שכבר קראו לי על כך צדקנית, ובכל זאת אני לא יכולה להתעלם ממה שכתבת - את יכולה לקרוא לזה איך שתרצי טפיחה עדינה, פליק קטן, חמסיקה או כל מילה אחרת שמטרתה לאפשר לך להרגיש טוב יותר עם המעשה, ואני עדיין אעמוד בשער ואגיד שלדעתי מכה היא מכה וככזו היא אמצעי לא לגיטימי לחינוך לא של מטפלת אך גם לא של ההורים. ורק בבקשה מרב ולא מירב.
 

רוית ב

New member
את רומזת שאני אם מכה?"??

וכן אני בעד לתת טפיחה עדינה על היד במקרים של סכנה לילד ולמטפלת עדיין אסור לעשות את זה. אולי את אמא יותר שאנטי ממני וזה בסדקר כמובן , אולי אני ההיסטרית אבל עדיין אני לא אם מכה או מתנשאת.
 

ronylew

New member
מסכימה עם מירב

אני חושבת שהמטפלת התנהגה בחוצפה, אני לא חושבת שהיא התעללה בילד אז כן מגיע לה לקבל על הראש אבל להאשים בהתעללות זה כבר יותר מידי
 

לבנה123

New member
אני בעד לשמוע עו"ד

גם כדי להיות "מכוסה", וגם כי יש גם באמת ענין של מה מותר לך ואסור לך לעשות. אישית - אני משערת שהייתי שולחת את הצ'ק בלווית תלונה במשטרה. ו-כן, אני חושבת שלכנות תינוק בשמות גנאי ("עצלן") זו התעללות. אולי לא התעללות פיסית קשה, אבל גם התעללות נפשית היא התעללות. זו דעתי, בכל אופן. בכל מקרה - מקווה שבקרוב תמצאו מישהי טובה (יש גם אלה).
 
רוצה להוסיף מס' דברים חשוב מאוד

א. לתת לילד בן 3-4 חודשים קפה במוצץ, סוכר בקפה (4 כפיות) חלב זה בהחלט מסוכן!!! וזה לא נעשה פעם פעמיים. ב. לשים ילד בגיל כזה מול טלויזיה שעות (לא תוכניות לגילו) למרות שגם ביבי מוצארט הם אומרים במפורש 1/2 עד מקסימום שעה ביום, רק לאחרונה התפרסם מחקר ענק וחשוב זטלויזיה במינונים גדולים יכולים להביא לבעיות קשות של קשב וריכוז, ואז לפתע ההורים מתמודדים עם הבעיה ולא יודעים מאיפה היא נחתה עליהם. אני חושבת שעד כאן זה שני דברים חמורים מאוד לכל הדעות! הורים שנלחמו ועברו דרך מאוד קשה להביא ילד לעולם, ובכלל כל ילד לפתע ההורים צריכים להתמודד עם נזקים שעשתה המטפלת בשל נוחיות שלה בשעות העבודה. יתרה מכך האמא נתנה הוראות מפורשות, איך את כעובדת מעיזה. תחשבו שרופא ישנה את הוראות העבודה כי כך נוח לו? או כל עובד אחר אם הבוס שלי יתן הוראה לעשות משהו בצורה מסוימת ואני יעשה בדרכי שלי מטעמי נוחיות וזה יגרום נזק לחברה? זאת עילה לפיטורין ללא פיצויים או נהפוכו עוד יורידו ממני את הנזק. פה הרי מדובר בחיים של תינוק. אין ספק שלהורה אין זכות להתעלל בילד שלו, לאף אחד אין זכות להתעלל באף אחד בטח לא גדול על קטן, אבל עדיין יש הרבה מאוד דברים שלהורים מותר ולמטפלת אסור, אני יחזור לדוגמא למעלה לעובד מותר מה שלבוס מותר? אין ספק שהגברת כן השתמשה בסוג של התעללות, ואנחנו לא צריכים להגיע למצב של נזק כי אם ההורים לא היו ערניים או לא היו מצלמות יתכן שמאוחר יותר היה בטוח זנק לילד אין לי ספק. שלא נדע. כל טוב
 

ellieg

New member
לא מצדיקה את המטפלת

ואצלי הייתי מפטרת אבל: א)מה מסוכן לתת קפה עם סוכר, אני לא אתן לבנות שלי ךשתות קפה/תה בגיל הזה, אבל נדמה לי שיש מדינות שאלפי ילדים מקלים תה עם חלב מגיל מאוד צעיר. בלי קשר נדמה לי שהיא צריכה לשלם הבעיה שהחוק בארץ מנוסחת כך שמקבלים עבודה עבור נוכחות ולא תפקוד. כלומר עובד יכול להגיע לעבודה לחתים כרטיס ולא לעבוד וחייבים לשלם.
 
לרגע חשבתי שאני לא קראתי נכון

את ההודעה המקורית והלכתי לקרוא שוב. מדובר על מטפלת שעבדה סה"כ 6 ימי עבודה וגם הם לא ימים מלאים! איך מזה קפצת להפרעות קשב וריכוז? ושוב אני אגיד שפעם נתנו לילדים בני 3 חודשים לאכול כבר אוכל רגיל, שזה אמנם לא הדבר הכי נכון לעשותו ובכל זאת, לא הייתי אומרת מסוכן. כולנו כאן כדי להעיד על כך.
 

neta2

New member
מסכימה איתך מרב!

נסחפת לחלוטין עם המסקנות הללו - אמא של אלעד.
 
מרב כנראה שלא קראת כמו שצריך

הגעתי לבעיות קשב וריכוז מ: היה מחקר שלתת לתינוק לראות שעות טלויזיה יכול להביא לבעיות קשב וריכוז, ללא המצלמות והערנות שלי היא היתה אולי ממשיכה לטפל באלעד, ואולי לטווח ארוך היו נוצרים בעיות של קשב וריכוז זה מה שאומר מחקר ענק שעשו שהתגלה כמחקר מעולה. בנוסף קפה לא טוב למבוגרים אך מן הסתם שבטח לתינוק בן 3 חודשים אסור!! תשאלי כל רופא והוא יגיד לך שאין לתת לילד בן 3 חודשים לא סוכר!! לא קפה!! ובטח לא חלב פרה!! נכון שפעם נתנו אוכל מדובר על אוכל בגיל 3 חודשים ולא על קפה עם סוכר וחלב. שימי לב למה כתבתי. בכל אופן אני מבטיחה לך אם היה בנך / בתך עם מטפלת (ילד ראשון) והיית רואה את הדברים, שאני קוראת לזה סוג של התעללות היית מגיבה אחרת. לשים תינוק מול טלויזיה שעות, ללא כל שיחה משחק או יחס ולתת לו במוצץ קפה נראה לי חמור ביותר. נסי רק לרגע לשבת בכיסא שלי . ההרגשה של להשאיר את הדבר היקר לי מכל בחיים, לשלם הרבה מאוד והיא היתה מבין היקרות מהמטפלות שהיו אצלנו ולקבל את מה שקיבלנו לא רק מרתיח אלה הרבה יותר תחשבי על זה..
 
למעלה