מבקשת הסבר לסע' 238 לחוק הבט"ל

מצב
הנושא נעול.

שושי7

New member
מבקשת הסבר לסע' 238 לחוק הבט"ל

מבקשת הסבר לסע' 238 לחוק הבט"ל
הסעיף קובע כי מבוטח שהניח אחריו יותר מאלמנה אחת, תהיה כל אחת מהן זכאית לגמלת שאירים לפי סימן זה כאילו היא אלמנה יחידה.האם פירוש הדבר שכל אחת מהן מקבלת את מלוא הסכום או שהן מתחלקות ביניהן?
 
אם הציטוט שהבאת מדויק

מבקשת הסבר לסע' 238 לחוק הבט"ל
הסעיף קובע כי מבוטח שהניח אחריו יותר מאלמנה אחת, תהיה כל אחת מהן זכאית לגמלת שאירים לפי סימן זה כאילו היא אלמנה יחידה.האם פירוש הדבר שכל אחת מהן מקבלת את מלוא הסכום או שהן מתחלקות ביניהן?
אם הציטוט שהבאת מדויק
אני מבינה מלשון הסעיף שמשולמת קיצבה מלאה לכל אחת. אגב, איך יכולה להיות לאדם יותר מאלמנה אחת?
 

שושי7

New member
הכוונה לידועה בציבור.

אם הציטוט שהבאת מדויק
אני מבינה מלשון הסעיף שמשולמת קיצבה מלאה לכל אחת. אגב, איך יכולה להיות לאדם יותר מאלמנה אחת?
הכוונה לידועה בציבור.
הפסיקה הכירה במקרים שבהם אדם נשוי ובמקביל היתה לו ידועה בציבור.
 
לא רק ידועה בציבור.

הכוונה לידועה בציבור.
הפסיקה הכירה במקרים שבהם אדם נשוי ובמקביל היתה לו ידועה בציבור.
לא רק ידועה בציבור.
איש יכול להיות נשוי לשתי נשים או יותר. זו אמנם עבירה פלילית, אך אם היו נישואין ביגמיים או פוליגמיים - הם תקפים. הציטוט של הסעיף נכון, אבל זה לא סעיף 238 אלא סעיף 258.
 
לא רק ידועה בציבור.

הכוונה לידועה בציבור.
הפסיקה הכירה במקרים שבהם אדם נשוי ובמקביל היתה לו ידועה בציבור.
לא רק ידועה בציבור.
איש יכול להיות נשוי לשתי נשים או יותר. זו אמנם עבירה פלילית, אך אם היו נישואין ביגמיים או פוליגמיים - הם תקפים. הציטוט של הסעיף נכון, אבל זה לא סעיף 238 אלא סעיף 258.
 

שושי7

New member
אתה טועה

לא רק ידועה בציבור.
איש יכול להיות נשוי לשתי נשים או יותר. זו אמנם עבירה פלילית, אך אם היו נישואין ביגמיים או פוליגמיים - הם תקפים. הציטוט של הסעיף נכון, אבל זה לא סעיף 238 אלא סעיף 258.
אתה טועה
אני ציטטתי מחוק הביטוח הלאומי וקימים מקרים בהם אדם נשוי לאחת אך חי במקביל, ללא נישואין עם אחרת.במקרה כזה שתי הנשים זכאיות לקיצבה, ואין כאן עבירה של ביגמיה. קראתי פסק דין של ביה"ד הארצי לעבודה (שו' אלישבע ברק) בו נדונה תחולת סע' 258 ונקבע שבאותו מקרה הידועה בציבור זכאית לקצבת שארים. (וגם הנשואה). מה שלא הבנתי הוא האם כל אחת מקבלת את הקצבה במלואה או שהן מתחלקות חצי- חצי. למי שמעוניין לקרוא: עבל 1169/01 אורה אביטל נ' המוסד לביטוח לאומי, ניתן ביום 10.5.04.
 
במה אני טועה?

אתה טועה
אני ציטטתי מחוק הביטוח הלאומי וקימים מקרים בהם אדם נשוי לאחת אך חי במקביל, ללא נישואין עם אחרת.במקרה כזה שתי הנשים זכאיות לקיצבה, ואין כאן עבירה של ביגמיה. קראתי פסק דין של ביה"ד הארצי לעבודה (שו' אלישבע ברק) בו נדונה תחולת סע' 258 ונקבע שבאותו מקרה הידועה בציבור זכאית לקצבת שארים. (וגם הנשואה). מה שלא הבנתי הוא האם כל אחת מקבלת את הקצבה במלואה או שהן מתחלקות חצי- חצי. למי שמעוניין לקרוא: עבל 1169/01 אורה אביטל נ' המוסד לביטוח לאומי, ניתן ביום 10.5.04.
במה אני טועה?
 

שושי7

New member
בהסבר שלך לשאלה שלי

במה אני טועה?
בהסבר שלך לשאלה שלי
בכלל לא מדובר פה על מקרה שאדם היה נשוי לשתי נשים, (שזה ברור שזה ביגמיה ובכלל לא קשור לפורום) אלא שלאחת היה נשוי ולשניה לא - והיא היתה ידועה בציבור שלו, ולאחר מותו היא מבקשת לקבל קצבת שארים. סע' 238 הנ"ל לחוק הביטוח הלאומי מאפשר לה לקבל את הקצבה. השאלה שלי היתה האם כל אחת מהן מקבלת מחצית או סכום הקצבה המלא. לצערי מפסק הדין לא ברור בדיוק האם כך או כך. אבל ברור ששתיהן קיבלו. עו"ד ותיק אמר לי שזה חצי-חצי ולא מצאתי שום אסמכתא. זאת הסיבה ששאלתי. בכל אופן תודה, ואני מניחה שלא הייתי כל כך ברורה בשאלה שלי ומכאן הבלבול.
 
אבל לא נתתי הסבר לשאלה שלך.

בהסבר שלך לשאלה שלי
בכלל לא מדובר פה על מקרה שאדם היה נשוי לשתי נשים, (שזה ברור שזה ביגמיה ובכלל לא קשור לפורום) אלא שלאחת היה נשוי ולשניה לא - והיא היתה ידועה בציבור שלו, ולאחר מותו היא מבקשת לקבל קצבת שארים. סע' 238 הנ"ל לחוק הביטוח הלאומי מאפשר לה לקבל את הקצבה. השאלה שלי היתה האם כל אחת מהן מקבלת מחצית או סכום הקצבה המלא. לצערי מפסק הדין לא ברור בדיוק האם כך או כך. אבל ברור ששתיהן קיבלו. עו"ד ותיק אמר לי שזה חצי-חצי ולא מצאתי שום אסמכתא. זאת הסיבה ששאלתי. בכל אופן תודה, ואני מניחה שלא הייתי כל כך ברורה בשאלה שלי ומכאן הבלבול.
אבל לא נתתי הסבר לשאלה שלך.
לא אמרתי שהמקרה שעליו את מדברת הוא מקרה של נישואין ביגמיים. פשוט, היתה שאלה של מנהלת הפורום איך ייתכן שיש 2 אלמנות, והתשובה שלך לשאלה שלה היתה שזה ייתכן כשיש ידועה בציבור בנוסף לאשה נשואה, ואני עניתי למנהלת הפורום שמקרה של 2 אלמנות ייתכן לא רק במקרה של ידועה בציבור אלא גם במקרה של נישואין ל-2 נשים. בכל מקרה (לדעתי) ברור מסעיף 258 שכל אחת מהאלמנות אמורה לקבל את מלוא הקצבה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה