מבקש שתכנסו ותגיבו

akivab

New member
הקשר

הרחבת כבישים 2,4 ופיתוח הכביש הישן לחיפה (העובר דרך בקה אל גרביה, רכבת ממטולה עד אילת, רישות ת"א והפרפריות ברכבות תת קרקעיות (כמו לונדון ואו פריז) ורכבות פרברים, חשמליות (למניעת זיהום האויר) מיחזור מי ביוב להשקייה, פיקוח ואכיפה על מפעלים מזהמים גדולים (כגון התעשייה הצבאית) , ניקוי הנחלים והחזרת החיים שהיו, פיתוח ריאות ירוקות ועוד ועוד ועוד.ואולי אז ניתן יהיה לקצץ ברפואה הציבורית. כל מה שנכתב זה למען ביטחון ישראל ועתיד ועתיד ועתיד תושביה שיחיו ללא חשיפה למזהמים ולחולי בדרכי הנשיבה וסרטן ולמען ילדנו שבאשמתנו חיבים יהיו לחיות את חייהם במקום הזה בארץ ישראל ולפחות שאנו נדאג לעתידם ולרוחתם ובאם לא אנו אז מי???
 

מרזוקי10

New member
כביש מלחמתי..

נו באמת. לא הגזמת קצת ? לחרוש חצי מהמדינה ,לכסח טבע, להרוס איכות חיים ועוד ועוד והכל בשביל הטנקים ? אתה בסדר ? שישקיעו במניעת מלחמות ( אפרופו לקחי יום כיפור ) ולא באיך להעביר טנקים..
 
כמה דברים על כביש 6:

1. אם חברת "דרך ארץ" לא תפיק רווח מהכביש, מדינת ישראל היא הערבה לה.(ז"א שהמדינה תשלם את מה שהציבור לא הכניס לקופת החברה). 2. מרבית הכביש עובר בצמוד לתואי כביש קיים וניתן היה להרחיב את הכביש (כמו שעשו בקטע קצר בכביש מס' 1), אולם העדיפו להכין תשתית חדשה (יותר קבלנים=יותר ג'ובים וקומבינות לחברים). 3. במקום להעביר תעשייה לפריפריה, מעבירים פקקים למרכז. אדם קם בבוקר בפרדס-חנה, ובמקום לנסוע לעבודה קרוב לביתו - הוא נוסע למרכז ותוך 30 דקות בלבד מגיע לפקקים של ת"א. 4. בישראל, עד היום לא הפך אף כביש אספלט חזרה ליער. 5. הכביש עולה כסף. 6. חברי כנסת נוסעים בו חינם. 7. רכבת לעפולה, טבריה, קרית שמונה, ירושלים ואילת יש? היא פחות מזהמת, יותר מהירה, לא זורקים מהחלונות שלה זבל, היא פוגעת בטבע הרבה פחות... אה, הבנתי. אי-אפשר לעשות קומבינה עם מקורבים על הנחת פסי רכבת. טוב, אז שיהיה כביש.
 

יורם חן

New member
נעם, מסכים עם הכל חוץ מ...../images/Emo26.gif

חוץ מהטענה ש... אי-אפשר לעשות קומבינה עם מקורבים על הנחת פסי רכבת. בארץ "אם תרצו אין זו אגדה", הכל אפשרי
. אולי פשוט לא היו מקורבים כאלו כאשר היה צריך להחליט על הפרוייקט
.
 

קטן

New member
אני זה הילד הקטן../images/Emo124.gif

טיולים? אופניים? כאילו, דההה?
 

BikingViking

New member
מה אתה רוצה מהכביש

ולמה בפורום אופניים ? למה דווקא 6 ? למה לא 443 שחוצה את בן שמן לכל האורך ? בוא גם נעיף את בסיס האימונים מתקן אדם כי הוא מפריע לנו בסינגלים באיזור. ואם כבר אנחנו עם הדחפורים באיזור, אני מציע בכלל למחוק את העיר מודיעין מהמפה. בנו אותה ממש על הסינגל של הבית האדום, לא חארם ??? בואו נחזור לאופניים, ונשאיר את פיתוח המדינה לאחרים. לכל בניה יש יתרון וחסרון, גם לכביש 6. לא מתאים ? תצביעו ברגליים, אל תסעו בו .
 

akivab

New member
מאחר ש 443 מיועד לכווולם ואילו 6

כביש 6 אולי התחיל ככונה טובה אולם הוא הכביש היחיד שמכונה כביש"שודדי ישראל" שאינו מוריד מעומסי הכניסה לערים אלא דואג לאינטרסים של מספר משפחות בישראל שכמובן לאחר 20-25 שנה שיועבר לרשות המדינה אתה אני וכולנו נדאג לסבסדו. בנוסף ההשקעה בכביש באה על חשבון ההשקעה שהמדינה הייתה אמורה להשקיע בשיפור התחבורה הציבורית והרכבות. ולסיכות , כביש 6 אולי הוא כביש טוב אבל לא חיוני . אבל בסוף תמיד אנו נשלם ומשלמים את המחיר
 

Tweenies

New member
הצעה קטנה הנוגעת לכביש 6 ../images/Emo26.gif

כפי שידוע לכולנו כביש שש זאת עובדה מוגמרת. הוא קיים ונוסעים עליו גם אם אנחנו אוהבים זאת וגם אם לא. כל "המלחמות" נגדו לא הועילו ומה שנשאר זה לנסות ולהפיק את הטוב שבדבר, לנסות ולראות את חצי הכוס המלאה. הכביש קיים זמן לא רב ולכן קשה לקפוץ למסקנות חפוזות האם זה טוב או רע, או האם שיפר או לא, או האם פתר את כל בעיות עם ישראל או לא. רגע סבלנות אולי כן ואולי לא. זה שהוא פגע בטבע זאת עובדה אבל כל שאר המסקנות הן חפוזות. אני באופן אישי חשבתי שיש להשקיע הכסף ברכבות ובמסילות כך שרכבות יגיעו לכל היעדים המרכזיים בארץ.
 

BikingViking

New member
אם שמת לב

גם לאחר התעמולה להעלאת שכר הנטו, בסוף יוצא שאנחנו נרוויח פחות. ובינינו - עם כביש 6 ובלעדיו, אנו משלמים ונשלם את המחיר, ונסבסד באופן ישיר או עקיף כל מיני דברים שלא מיועדים לכווולם, אם זה התנחלויות או כל דבר אחר.
 

ido al

New member
כביש 6

שבתי במוצ"ש עם בת-זוגי וילדי מהצפון לתל-אביב דרך כביש 6: ללא פקקי חבצלת, ללא עצבים ובלאי רכב/נהג, בתחושת ביטחון ורוגע (כן, ממש כמו בפרסומת) - תחושתית, הצפון התקרב למרכז. לפתע, ללא סיוט פקקי מוצ"ש, האופציה לטייל לצפון בסופ"ש נראית מפתה יותר. כאיש שעוסק בתכנון אני יכול להעיד שאת כבישי האורך הראשיים - 2,20, 4, 444 וכדומה - לא ניתן להרחיב במחיר שאינו מטורף (פינוי מבני מגורים, תחנות דלק, פגיעה בשכנים - לכל אלה מחיר רב בממון ובזמן) מה גם שתכנונית נדרש ציר אורך עורפי נוסף, כדוגמת ציר 6, על מנת לאפשר רמת שירות תחבורתית הגיונית. אני מאחל לכולנו שכביש 6 ימשיך וייסלל לפי מתכונתו המתוכננת, בין קריית שמונה לצומת הנגב, וייקשור בצורה שאין לה תחליף את הפריפריות הרחוקות, כגון דימונה וחצור הגלילית, אל המרכז. כל זאת - תוך העדפת מינהור ושמירה מקסימלית על השטחים הפתוחים.
 
מוצ"ש בלי פקקים אכן היה נפלא.

ואני דווקא נסעתי מכביש החוף... אבל זה נדיר. אני מסכים איתך שלחזור למרכז במוצ"ש בזמן סביר, יהיה המבחן העליון של הכביש. קשה לי לראות איך זה יקרה בלי כבישי רוחב, אבל אני מחכה לראות מה יקרה, ולפי זה אני אגבש דיעה סופית.
 

renton

New member
../images/Emo41.gif מה זאת אומרת דווקא...../images/Emo41.gif

זה הרי מובן מאליו, והיה מובן מאליו שכביש 6 יפתח את כל העורקים של פקקי המוצ"ש כי כל נופשי הצפון או רובם יעדיפו לעלות בו וכך ישאר גם כביש החוף נקי ופתוח לחוזרים, נגיד, מחיפה. זה היה ההימור שלי וזה רווח לא קטן. ודרך אגב, הערה כללית. עוד לא נתקלתי בפרוייקט גדול כלשהוא (שלא לדבר על קטנים) שלא היו לו צועקים ומוחים ומנגד תומכים נלהבים. עוד שאלה שיש לי ואשמח אם תמצא לה תשובה. היתה פה התייחסות למעלה על כך שהפכנו לחברה אינדיבידואליסטית. אני תוהה עד כמה זה הגורם לכך שיש תחושה של הדרדרות תמידית בשימור. האם בארה"ב אנשים הם פחות אינדיבידואליסטים? לדעתי אף יותר ויחיד עם זאת עוצמת השימור שם היא אדירה. האם זה בגלל תקציבים ממשלתיים גבוהים (כנראה)? חינוך (עוד יותר כנראה)? נראה לי שאלו האמצעים לקדם את איכות הסביבה ולא לצפות שאנשים יהיו פחות אינדיבידואליסטיים. אפשר להיות כאלו ויחד עם זאת לדאוג שהאינדיבידואל, בעצמו ידאג לא לפגוע.
 
ארה"ב זה לא דוגמה.

בגלל הגודל העצום של המדינה הזאת, הקונפליקט בין פיתוח לשימור חלש בהרבה. אפילו אם סוללים שם כביש באמצע יער, חובבי הטבע והחיות יכולים פשוט להתרחק ממנו קילומטר או שניים, ושוב הם בטבע, ללא הפרעה. בארץ לעומת זאת, אם תתרחק שני קילומטר מהכביש, די נדיר שלא תיפול על עוד כביש. ובלי קשר, האמריקאים באמת יודעים לעמוד על הזכויות שלהם כאזרחים וצרכנים, בצורה מעוררת קנאה.
 

yoffer

New member
הנה דוגמא מצויינת ../images/Emo132.gif

למה מחאה ציבורית לא רלוונטית אצלנו? Zappa7 (מזכיר לי את מלחמת 6 הימים בגלל המספר 7) דיבר על שימור הנופים, של ארץ ישראל ומיד נוצרו פה מספר מפלגות והחל תחקיר מעמיק על מלחמת יום כיפור. גם אני חושב שמלחמת יום כיפור היתה מלחמה נוראית, (הייתי שם) אבל לא ברור לי מה הקשר לצורך בשימור נופי הארץ. ולעצם העניין כדי להשפיע באמת צריך להיות מעורב בפוליטיקה, אך קיים מילכוד: בשוק הפרטי אותם אנשים שהם יצירתיים יזמים מניעי תהליכים צפים עם הזמן כמו שמנת בחלב ומובילים את האג'נדה שלהם ומשפיעים על סביבתם. בפוליטיקה קיים תהליך דומה רק ששם אותם אנשים שהם מספיק מניפולטיביים אגרסיבים שוחרי מזימות ותחחים, צפים בסופו של דבר כמו חרה בים (חרצפים) ןמובילים את האג'נדה שלהם למורת רוחנו. הבעייה שלנו שאף אחד לא מוכן לקפוץ לחרה ולסתום את הביוב שדרכו נשפך החרה לים!! מישהו מתנדב?
 

jcwikel

New member
אולי נמצא קונצנזוס

בחודשיים שאני משוחרר הבנתי שהארגונים הירוקים כבר פחות או יותר מודים בעוד תבוסה - כביש חוצה ישראל יסלל עד הסוף. גם אני חושב שבסופו של דבר יש סבירות מסויימת שאולי צריך את הכביש. אני מאוד מתרעם על הדרך שבה התקבלו ההחלטות - הדרך הכל כך ישראלית. אני מתרעם על כך שהממשלה לא עושה די לפתור את בעיות התחבורה באמצעות רכבת - שהיא תחבר בין הפריפריה למרכז (לפעמים אנחנו שוכחים שלא לכולם יש כסף למכונית, ו"למרבה הפלא" דווקא בפריפריה לאנשים יש פחות כסף למכוניות, בדרך כלל אותם אנשים לא בעלי אופניים יקרים או חיבור לאינטרנט). הרכבת צריכה להיות הפתרון הראשון שמציעים, כבישים צריכים להיות בעדיפות שניה. אבל, אני חושב שכולנו יכולים להתקבץ סביב הקונצנזוס של מינהור קטע 18. בקרוב מאוד תתקיים ההפגנה. מי שמעוניין לקבל פרטים שיפנה אלי במסרים ואני אעביר לו את ההודעה בהקדם האפשרי (אין צורך לפנות פעמיים).
 
בלי קשר לדעתי בנושא, חלק גדול

מהמגיבים כותבים על כך שחבל שלא חושבים על פתרון באמצעות רכבת. כנראה שלא בררתם את הפרטים, כי רכבת ישראל עובדת במרץ על פיתוח רשת הרכבות בארץ.
 

bnimrod

New member
חורצי שבילים מיתממים מניפי הדגל

חביבי ראשית לדעתי זה לא הפורום, שנית רובם ככולם ( כולל הח"מ ) רוכבי השטח המפרסמים כאן תגובות גורמים נזקים בלתי הפיכים ועוברים על החוק חדשות לבקרים ,רק תן מבט במספר הפרסומים על טיולים בשבילי הארץ המסומנים להולכי על שתיים ואוסרים כניסת רכב (צר לי אך אופניים ניכנסים לקטגוריית כלי הרכב )רוצה קצת דוגמאות ? : ראה הטיולים המסתיימים במעלה עקרבים רומי,,,,ועוד,או שבילי הגמל במדבר יהודה לא זאת ורק זאת כל חובבי הסינגלים בשמורות טבע החורצים שבילים חדשים בטבע מעיזים גם הם להגיב לכתבתך, מספיק להניף דגלים לא לנו ,בואו ונעסוק באופניים נטו
 
למעלה