מברוק על היוזמה
ושאלה חשובה

אבי666

New member
מברוק על היוזמה ../images/Emo39.gif ושאלה חשובה

כל הכבוד על היוזמה להקמת פורום בנושא כל כך חשוב וכל כך כואב!! הרבה זמן חיכיתי שיקום פורום בו אפשר להתייעץ בתחומי המילואים ולפרוק תסכולים שמצטברים לנו, המילואימניקים שטוחנים עשרות ימי מילואים בשנה... אשמח לקבל אינפורמציה מפורטת לגבי ההפגנה המתוכננת - על מה בדיוק ההפגנה? איזה רעיון היא אמורה לקדם? בברכה, אבי
 
פרטים על ההפגנה

אבי שלום כאחד שטוחן עשרות ימי מילואים אתה בוודאי מרגיש את הפגיעה בכל מערכות חייך, בין הכלכלית, בין אם אתה סטודנט, שכיר או עצמאי. בנוסף לפגיעה בכל מערכות חיינו, לא קיימת חלוקת נטל הוגנת, לא תוקנו העיוותים התשלומי דמי המילואים, אין שינוי בסדר העדיפות הלאומי לכיוון עקרון של זכויות תמורת חובות. להיפך, העלו לנו את מספר ימי המילואים ולקינוח קבלנו את חוק טל. בהפגנה נקרא לממשלה לשנות את סדר העדיפות הלאומי, לחזק את מערך המילואים ולבטל את חוק טל. תיקון עיוותים, תגמול ומעשים לקראת אנשי המילואים יעצרו את התהליך המסוכן של התפוררות מערך המילואים.
 

אבי666

New member
עוד פרטים והבהרות...

על איזה עיוותים אתה מדבר? האם תוכל לפרט?
 
תשובה

את דמי המילואים אנו מקבלים לפי נוסחת הביטוח הלאומי שמתייחסת לחודש כאל 30 ימי עבודה במקום 22. המספר 30 מופיע במכנה ומכאן שהערך ליום מילואים נמוך בכמעט 30 אחוז ומי שמשרת תקופות קצרות נפגע בשכר אם מעבידו אינו סופג זאת. בנוסף המשמעות היא שאנשי המילואים אינם מקבלים תשלום עבור סופי שבוע. נושא נוסף שניתן לכנותו עיוות הוא שמובטלים, סטודנטים ובעלי שכר נמוך מקבלים את רצפת התשלום עבור מילואים שעומדת על שכר מינימום.רוב אנשי המילואים מתפקדים שעות רבות ביממה ביום ובלילה, בשבתות ובחגים ולא ייתכן שיקבלו את שכר המינימום. ועוד דוגמא קטנה מעולם הסטודנטים. סטודנט שיוצא למילואים, כמו רוב הסטודנטים, בדר"כ בחופשת הסמסטר יקבל עבור חודש מילואים את שכר המינימום כ-3200 ש"ח במקום לעבוד קשה במלצרות או בכל עבודה אחרת ולהרוויח 7000 ש"ח כדי לשלם שכר לימוד ושכר דירה.
 
למעלה