מגה פרוייקטים חדשים באתר מע"צ.

luckydude

Active member
מגה פרוייקטים חדשים באתר מע"צ.

פירוט חדש על מספר פרוייקטים בעמוד הפרוייקטים של מע"צ...

שדרוג (עקרונית פחות או יותר בנייה מחדש) של כבישים 4 (מחדרה לרעננה) ו-57, כולל מחלף בבית ליד (עלות - כ3 מיליארד ש"ח בקירוב). אלמנט מעניין - שמירת רצועה למסילת ברזל כפולה בין המסלולים של כביש 4.

שדרוג כביש 65 לרב מסלולי בין דברת לקדרים (1.5 מיליארד ש"ח)

שדרוג כביש 2 בין חבצלת השרון לזכרון יעקב (1.7 מיליארד)

שדרוג כביש 66 בין מגידו ליקנעם (400 מיליון)
 

easylivin

New member
רכבת לאורך כביש 4 -

חזון אחרית הימים.
אבל טוב לדעת שלפחות חושבים בכיוון הנכון ואפילו מתכננים...
 

אורי404

New member
האמת, היא, שאם מתכננים, חבל לא לקדם הלאה

אולי זה יישמע אינטרס אישי שלי, בגלל קרבת אזור מגוריי לכביש 4.
אבל בלי קשר לזה, היה יכול להיות טוב, לו היו מקדמים פרויקט מסילת רכבת בכביש 4, עבור נוסעים רבים.
תארו לכם תחנת רכבת ליד בר אילן או ליד מורשה.
 

yairp4

Active member
צריך רכבת על כביש 4 מחולות ועד חדרה

זה פשוט הגיוני ומתבקש וממש לא אינטרס אישי שלך אלא של מאות אלפי תושבים ומבקרים אחרים שצריכים להגיע לאיזורים האלה.

לדעתי יהיה ביקוש רב מאוד להרבה תחנות לאורך קו כזה - בגן רווה, ראשון, חולון מזרח, השבעה, אלוף שדה, בר אילן, גבעת שמואל, גהה, מורשה, רעננה דרום, כפ"ס-רעננה צפון, דרור, ובית ליד. אולי אפילו יש מקום לעוד כמה תחנות קטנות יותר לאורך הדרך, כמו פרדסיה, הדסים וא"ת עמק חפר.
אם היינו באירופה הייתי אפילו מרחיק לכת ומדבר על תחנות "כפריות" כמו בגנות, בצרה ובאיזור צומת מעברות.
 

אורי404

New member
חששתי במרכאות או במרכאות

שיחשבו על מחשבה עצמית שלי, שזה ממש לא כך.
דעתך בהמשך ההודעה, כדעתי.
 
תחנה בגנות לא צריכה להיות "כפרית"

תחנה כזו יכולה לשרת ציבור לא זניח, אם יובטח קשר מהעיירה אזור אל התחנה, ועוד יותר אם התחנה תתוכנן כתחנה המאפשרת מעבר ממסילת ת"א-ירושלים למסילת גהה.
 

yairp4

Active member
"תחנה כפרית"

יצא לי לראות בכמה מדינות באירופה תחנות הסמוכות לכפרים קטנים. בדרך כלל מדובר על תחנות פשוטות מאוד (רציפים קצרים, ללא מבנה, ללא חנויות וללא חניה) שרק חלק קטן מהרכבות עוצרות בהן. לרוב גם מדובר על תחנות בקוים עם מסילה בודדת, כך שאין צורך בחצית הפסים. המטרה של התחנות האלה היא אך ורק לספק שירות לכפר הקטן הסמוך שאחרת לא היה ניתן לתת לו שירות תח"צ כלשהו בעלות הנמוכה ביותר האפשרית.

יכול להיות שהמודל הזה לא מתאים לקו לאורך כביש 4, שממילא עוברים בו אוטובוסים מאספים שיכולים לתת שירות לנקודות הקטנות יותר לאורך הכביש. בנוסף גם כל תחנה בקו כזה תהיה יחסית יקרה בגלל הצורך לחצות את כביש 4.
 

yairp4

Active member
נכון, לא חשבתי על זה

וגם תחנה כזאת יכולה לשרת כנקודת כניסה למבקרים בפארק חירייה.
 

yairp4

Active member
אכן התחילו בשלבים

מחלף כפ"ס-רעננה צפון כבר בוצע ומחלף דרור בבניה, אבל נראה שהפרוייקטים האלה מתבצעים לפי תוכניות ישנות יותר ולא לפי העקרונות של התוכנית החדשה. למשל, בקטע שבוצע בכפ"ס-רעננה לא השאירו מקום לרצועת הרכבת המתוכננת, ואם אי פעם ירצו להקים את הקו הזה יצטרכו לבצע שינויים משמעותיים שם. אותו דבר נכון גם למחלף דרור.

למיטב ידיעתי קטע כפ"ס-רעננה צפון - רעננה דרום הוא חלק ממכרזי 531 (לפחות, אני מקווה שמחלף רעננה מרכז הוא חלק מהמכרז), וקטע דרור-חדרה הוא עוד חזון למועד.
 

oschlick

New member
לא צריך להתשגע, לא צריך רכבת לאורך כביש 4

בין חדרה לרעננה, יש כבר מסילה 5 ק''מ מערבה משם ותהיה גם מסילה חדשה 5 ק''מ מזרחה משם.
 

easylivin

New member
באירופה המסילות הרבה יותר צפופות

ולכן גם "קצת" יותר אנשים שם משתמשים בתחבורה המסילתית, שהיא הרבה הרבה יותר ידידותית לסביבה וטובה מכל שאר הבחינות (ביצירת שוייון חברתי למשל) מהמכונית הפרטית. וגם מערך אוטובוסים טוב ככל שלא יהיה (וכרגע אין...) לא משתווה לה משום בחינה.

על פי קנה המידה האירופאי, בהחלט יש מקום לעוד כמה מסילות פרבריות באזור המרכז. כבישים מהירים נוספים לעומת זאת, לא כל-כך בטוח שצריכים בתנאי שהמסילות האלו תוקמנה...
 

yairp4

Active member
יהיה ביקוש עצום לרכבת לאורך כביש 4

תחנה בכפ"ס-רעננה צפון תשרת את איזור התעשיה הגדול של רעננה (שכיום התח"צ אליו פשוט מזעזע) ואת השכונות החדשות הגדולות של כפר סבא, ותחנות בדרור ובית ליד ישמשו את כל תושבי האיזור (שמתפתח במהירות) שבוודאי ישמחו לוותר על הנסיעה המייגעת דרך 553 או 57 לתחנות הרכבת בנתניה.
אין פה שום עניין של להשתגע, זה פשוט הגיוני להעביר רכבת בתוואי הזה, וגם אם היא לא תוקם בעתיד הקרוב שמירה על זכות דרך תחסוך הרבה מאוד זמן וכסף כשיחליטו להקים אותה.
 

itamo

New member
רכבת באלוף שדה

חלום מתוק.

מה גם שכדאי שתהיה אלטרנטיבה למסילת החוף.
 

amithi1

New member
לדעתי מסילה על כביש 4 חשובה בהרבה מהמסילה

המזרחית המתוכננת. למעשה, אם ניתן היה לקדם את המסילה על כביש 4 בזמן קצר יחסית, אני חושב שהיה אפשר לוותר על המסילה המזרחית.
 
למעלה