מגיע לי מזל טוב!

אונגי2

New member
מגיע לי מזל טוב!

שלשום הייתי בהופעת הפרוג הראשונה בחיי (של "הדבשות", למי שתהה). חייב להודות שהיה הזוי קצת להיכנס לבארבי ולשמוע שיר של קינג קרימזון, אבל ההלם האמיתי היה לשמוע מסביבי עשרות אנשים מציינים שמות של כל מיני אלבומים ולהקות שיצא לי להכיר רק בשנה האחרונה... עד עכשיו יכולתי לספור על כף יד אחת את האנשים שראיתי במציאות שאהבו פרוג. מעבר לזה, הייתה הופעה מעולה. נהניתי מכל רגע, אפילו בשירים שלא הכי הכרתי. היו קטעים שבוצעו כ"כ יפה שהצטמררתי. ההרכב הזה בהחלט נותן למוזיקה של קאמל את הכבוד שמגיע לה. אז זהו, סתם רציתי לשתף... ואם עוד מישהו זוכר איפה למה ומתי הייתה ההופעת פרוג הראשונה שהוא ראה, שיספר... אני אוהב סיפורים נוסטלגיים כאלה =)...
 

אונגי2

New member
היו בין 100 ל150 לדעתי

לא יודע להגיד אם זה הרבה או מעט. בסוף כשהם ירדו מהבמה כולם הבינו שהם הולכים לחזור, ואז הם ביצעו את Never Let Go וסיימו עם Nimrodel.
 

soft light

New member
שמח שנהנת.

הדבשות מבצעים מצוין קטעים של קאמל. הופעת הפרוג הראשונה שראיתי הייתה של להקת קוסטריצה. למי שהשם לא אומר דבר למעט אזכור הבמאי היגוסלבי הנודע - שלא ירגיש בור - מדובר בלהקה שהקימו מספר ידידים וחברים שלי כשהייתי בגיל העשרה. אז השמיים היו הגבול, אבל הגבול נפתח עד להופעות קטנות במקלטים עמוסי טחב. הלהקה נגנה, לא בכשרון רב אך עם הרבה אמביציה, קטעים של של פינק פלויד, קאמל, ג'נסיס ואפילו קצת פרפל. אט-אט חברי הלהקה פנו לכיוונים מוסיקליים אחרים, לכן התפרקה ולא השאירה חותם על אף אחד מלבדי, כי זו הייתה ההופעה הראשונה שראיתי. אחרי שכולם התגייסו לצבא הקשר נמוג לאיטו ונשארתי עם הופעות מוקלטות על סלילי קלטת ווקמן.
 

אונגי2

New member
תודה על הסיפור =)

וואו, ג'נסיס... לא הייתי מעלה בדעתי לעשות קאברים ללהקה כזאת... אי אפשר למצוא מישהו שישיר קרוב לצורה שבה פיטר גבריאל שר, ובלי הקול של פיטר גבריאל אני לא יודע כמה אמין זה יכול להישמע (נכון לחלוטין גם לגבי יס). בגלל זה קאמל היא להקה נוחה לקאברים. הרי ממילא לאטימר לא היה סולן יותר מדי דומיננטי. בהופעה עצמה יצא בסופו של דבר ששלושה סולנים שונים ביצעו את השירים, ולא הרגשתי יותר מדי הבדל.
 

latimer

New member
תודה רבה!

המון המון תודה על המחמאות. ממש כיף לשמוע! יש קהילת פרוג מדהימה בארץ שרק מחכה שיוציאו אותה מהבית. סופ"ש נהדר, הדבשות
 

אונגי2

New member
בכיף, זה מגיע לכם. אם היו 200 זה בהחלט מכובד

מאיפה שעמדתי זה נראה פחות משום מה...
 

מורנא007

New member
../images/Emo49.gif../images/Emo65.gif

בטח זה היה ג'תרו טאל אי שם בשנות ה- 80, בבריכת השולטן הטורקי בירושלים.
 

אונגי2

New member
תודה. אני כנראה אלך לג'תרו טאל באוגוסט

בטח לא תהיה הופעה טובה כמו זאת שאתה היית בה, אבל לפחות משהו =)... נ.ב נראה לי שאני צריך להתחיל לשמוע אלבומי סולו של אנדרסון כדי שאני באמת אוכל להכיר את מה שילך שם. יש לך המלצות?
 

מורנא007

New member
אלבומי סולו

כן היתה הופעה טובה, וגם היו עוד שתי הופעות שלהם שראיתי, אחת יותר טובה ואחת פחות טובה. לגבי המלצות של אלבומי סולו, אני מעדיף שאחרים ימליצו, כי לא התעמקתי בנושא. אני זוכר מההופעה האחרונה שראיתי שהם ניגנו קטעים מעטים משנים או שלושה אלבומי סולו, של Martin Barre ושל אנדרסון. לי זה לא הפריע להנות מההופעה גם שלא הכרתי חלק קטן מהשירים.
 

mottihi

New member
Divinities

נסה את אלבום הסולו Divinities, של יאן אנדרסון. אלבום מצוין ! באלבומים של מרטין באר לא הייתי משקיע זמן.
 
אני הכי אהבתי

את הופעות הקאוורים שאגרול היו עושים הם היו מנגנים את ג'נסיס מדדדהים ממש מתגעגעת להופעות האלה שלהם.... מישו זוכר את להקת ארכיפלג? פעם ראיתי אותם עושים קאוורים לפינק פלויד והיה ממש טוב
 
למעלה