דעתי בנושא
קודם כל , אציין שאני חובב מתחיל יחסית ... לא מוזיקאי , אבל תמיד התרשמתי מאופיים העמוק והמתוחכם של אלו היוצרים מוזיקה או בכלל, מביעים בה עניין . אני דווקא מסכים שיכול להיות ותהיה עלייה בקרב הציבור ששומע מוזיקה של מלחינים . המונח קלאסית הוא קצת בעייתי מכיוון שיש כמה תקופות והתיאור הזה הוא קצת כולל מדי . אספר רק על עצמי , לא ממש ידעתי בהתחלה אילו הבדלים אפשר לצפות משמות שונים של מלחינים . הכרתי את שמם של כמה מהמפורסמים , בכל זאת - למדתי קצת אורגנית בצעירותי , כך ששמות כמו שומאן , שופין , הנדל , באך וצ'ייקופסקי rang a bell . מה שקרה ... זה שהתחילו להיעלם לי הדיסקים שהייתי שומע . אז החלטתי לנסות כמה דברים שמקודם לא ממש ניסיתי ( פשוט לא לקחתי אותם כאפשרות אפילו ) . וזה לא שהיה לי איזה סטיגמה נגד יצירות קלאסיות ... ובטח שלא נגד תקופות קודמות יותר - הרי המאה ה19 מרתקת אותי במיוחד . איכשהו , זה לא עלה . אז ניסיתי איזה דיסק של יוהאן שטראוס הבן ... עם כמה מהוואלסים המפורסמים שלו . התאהבתי .. הפזמונים של חלק מהם היו מוכרים , הדנובה למשל ... היצירה של היערות מאיזור ווינה ( או איך שלא קוראים לזה ) - את זה דווקא זיהיתי מהסרט 'הבריחה מסוביבור ' , מה שהעלה את חמתי נוכח הציניות וכך שאנשים שהתחנכו על מוזיקה כזו יכולים להתנהג בצורה כזו ... אבל זה כבר נושא אחר לחלוטין , וכאמור אין לי עניין לצאת בסטיגמות או האשמות . בכל מקרה - מהר מאוד נוכחתי לדעת שיש עוד דיסקים רבים ... היה לנו את הסימפוניה החמישית והתשיעית של בטהובן בבית - ולא שמעתי אותם פעם אחת . תאמינו לי , אחרי ששומעים את זה ... מתרגלים מהר מאוד לרעיון של 5/9 יומיות

. בואו נגיד ככה - ניסיתי להשיג יותר דברים ... אירואיקה היא הסימפוניה השלישית ( תרתי משמע ) ששמעתי לבטהובן . לפני כן - היה ברשותי כמה יצירות סימפוניות טובות למדי של מוצארט , אהבתי את זו של 'פראג' במיוחד ( 38 ) . עם רקע כזה , לא מבינים כלום מהאירואיקה ( הקלטה של גו'רג' זל מהפילהרמונית של קליבלנד ) - אבל חברים ... איי לאב איט . איך שאלתי את האיש שעזר לי לבחור בחנות : " מה אני אמור לעשות עם זה " ? ( הוא הסביר לי שזו סימפוניה חזקה ואולי כדאי משהו אחר לפני ) . הוא ענה : לשמוע ... הה ההה ועוד ציטוט אחד שזכור לי : שאלתי בחור שניגן בחתונה אם הוא יכול להמליץ לי על סימפוניות טובות .. הסברתי לו קצת מה הרקע וכו' . הזכרתי את השם של ברהאמס , ביקשתי את דעתו . הוא חשב רגע , ובדיוק לפני שניגש לנגן לטקס החופה , הסתכל ברצינות ואמר כאילו בוחן אם אני רציני : "בראהמס טוב " . אחח, אחרי ששמעתי את הסימפוניה הראשונה שלו כמה פעמים זה בדיוק מה שיש לי לומר - קצר וקולע . אבל עזבו את הסיפורים המשעממים שלי - תקשיבו למשהו באמת מעניין . למה אני חושב שקלאסית יתפוס תאוצה ? כי היום יש את מכשירי המוזיקה הניידים והם מצויים כמעט אצל כל אחד והנוכחות שלו בשוק רק עולה . שמעו , לקום על הבוקר ולצאת לטיול בשדות , פרדסים , אפילו ברחובות העיר עם יצירות של מלחינים ... זה משהו מחייה ומרומם . האוויר הנקי , הקרירות והזכות של הבוקר - יחד עם מוזיקה מצויינת ... פשוט כיף . וכל אחד - מבין ומקשר את המוזיקה לעולמו ולרגשותיו הפנימיים ואת הייחודיות הזו צריך להכיר ולזהות וזה משהו שכל אחד מתעניין בו ברגע שהוא נכנס . בקיצור - עם הטכנולוגיה של היום , איכות ההקלטות , הנגנים , הניידות , הנוחות והאוזניות ... מגיעים לאיכות האזנה מעולה ואפשר לחיות את היצירות ולהרגיש נפלא . אני צופה עלייה דרמטית במודעות למוזיקה קלאסית בשנים הקרובות . זו דעתי , בכל אופן .