מדגדג לי לכתוב והייתי חייבת.

sipor

New member
מדגדג לי לכתוב והייתי חייבת.

קודם כל ברכות על הפורום החדש ומקווה שאנשים ימצאו פה בית חם. נורא כואב לשמוע שזה מה שאתן חושבות, לא בגלל שאני לא חושבת שזה קשה ולא בגלל שאני לא מבינה את הקושי לסחוב תינוק ללדת ואולי לא לחזור למידות הקודמות, הכל נכון. אבל חשוב לי שתדענה לפחות שזה באמת שווה, הילדים האלה מלאים אהבה ונתינה ואושר, הם נותנים כל כך הרבה , לדעתי כמעט ולא לוקחים טוב, ולא כל הילדים לא ישנים בלילה, ונצלנים, לדעתי זה עניין מאוד של חינוך, הילדה שלי ישנה כל הלילה ומביאה אושר ענק לכולנו ויש בזה עונג גדול ביותר, שרק אם עוברים את זה מבינים את זה. אני ילדתי בגיל 33 , עברתי את כל החוויות האפשריות, ובהחלט בשנות העשרים לחיי הדבר לא התאים לי וגם לא רציתי בכלל, ודווקא בגלל זה, חשוב לי שתדענה שזה שווה, אל תקבעו החלטות גורפות, תזרמו עם החיים, תנו להם לתת לכם מה שאפשר, כרגע לא מתאים אחלה, אל תכנסנה לעצמכם רעיונות כאלה שזה דבר קשה נורא וכל מה שקראתי פה, כשאוהבים משהו, ואוהבים אותם כמו שלא אוהבים שום דבר בחיים, זה כל כך קל וכייף וכל כך חם ואוהב, שקשה לתאר במילים. בקיצור, רק רציתי שתזרמו עם החיים שלכם, לדעתי אל תפסידו את חווית האמהות, ונכון יש אמהות שמשמשות מודל גרוע לילדים ואולי עדיף שכאלה לא ילדו, אבל יש גם הרבה כאלה שחושבות שהם יהיו אמאות גרעות אבל התינוק כשמגיע הופך אותם לאמהות הכי טובות בעולם. אני בטוחה שהרבה מהכותבות פה ביום מין הימים ישנו את דעתם וילדו וישמחו על כך, אני בטוחה גם שהרבה גם לא ילדו ויצטערו על כך, כמו שאני בטוחה שיש כאלה שיהיו שלמות עם זה עד הסוף, מה שחשוב זה השלמות העצמית ובסופו של דבר החלטות כאלה לא מחליטים לכל החיים, אלא לכרגע לזמן נתון. כי באמת חבל , ההפסד כל כך ענקי, שכואב הלב לקרוא אותכם, אתן מדברות ממקום של חוסר נסיון אישי, ילדים של אחרים, אחים וכו.. זה משהו אחר תאמינו לי. זה ממש , אבל ממש לא אותו דבר. תחליטו אשר תחליטו מאחלת לכם אושר ופורום מהנה..
 

QueenOfMagic

New member
נגיד רק בשביל הכייף ככה..

נגיד שאני אקח את דברייך ויהיה לי ילד ואני אגלה שאני בכלל לא אוהבת אותו והוא יותר מדוחה אותי?!? זה נשמע לך הגיוני ובריא להביא ילד כי אני יכולה?? ואולי אני לא יכולה לתת אהבה כזו לילד ורק לחיה שאני אוהבת. אל תכאבי את מה שלא כואב לנו, ואני לא צריכה ניסיון אישי מספיק לי לראות את האחרים ולרחם על זה שהם לא יכולים לעשות את מה שאני מרשה לעצמי. אני לא רוצה ניסיון אישי על חשבון ילד שיפגע ממני. ואני בהחלט שלא צריכה לחוות על בשרי משהו שנראה לי ברברי ... עם כל הכבוד.. שמחה שטוב לך ומאחלת לך כל טוב..
 
דווקא בנקודה הזו אני מסכימה

כשאני הייתי בת 20, 21,22,ואפילו 25 לא רציתי ילדים. רציתי ללמוד, ללכת למסיבות טראנס בטבע, לקחת אקסטזי, לישון מתי שבא לי, לבוא וללכת מתי שבא לי. ואני מבינה אתכן שזה לא עוזר בכלל שמישהי ותר מבוגרת תבוא ותגיד לכן ,יום אחד אתן תחשבו אחרת.אתן לא יודעות מה אתן מפסידות". זה לא עוזר. מה כן עוזר? מנסיוני האישי? דבר ראשון לצמוח רוחנית. מה זה אומר? ללמוד להכיר את עצמינו היטב. לא את עצמינו דרך מראת האימהות/אחיות שלנו. אלא את הנשמה שלנו הטהורה. מהי מטרתה בגלגול החיים הנוכחי? מהם הצדדים האפלים שלנו? מהם תהומות הנשייה שלנו? מהם הפחדים שלנו? מאיפה הם באים? לנצח את הפחדים.למגר את הכעס על מה שקרה לנו בילדות, בבית שבו גדלנו. להתגבר על החסימות הריגשיות שלנו. כל זה יכול להביא אותנו למערכות יחסים בריאות וטובות עם גבר ובכלל, עם הסביבה.ובעיקר עם עצמינו. יכול להיות שאחרי צמיחה רוחנית מכאיבה וחזקה שכזו נהיה נשים אחרות ממה שהיינו לפני זה. ואולי אולי אז יתפנה בנו מקום לילד. ואולי לא. בקיצור, אין חכם כבעל נסיון. רק הזמן והעבודה הפנימית עושים את שלהם. אולי, ברשותך, אני אקח אותך כדוגמא. את מוקפת נשים שהנושא הפוריות(שהוא מוטיב משמעותי בנשיות),הריון ולידה הוא מאד טעון אצלן. בנוסף לכך אמא שלך לא מקבלת אותך כמו שאת ומפעילה עלייך לחצים. לכן את מרגישה צורך להתמרד. והדבר הראשון להתמרד נגדו הוא הנושא הזה. זה זמין וזה טעון. אולי אולי אם תעברי חוויות אישיות עם עצמך וצמיחה רוחנית, תתגברי על הצורך להתמרד ולתפוס את עצמך רק דרך העיניים של אמא/אחות וכ'ו. ואולי אולי אז, יש סיכוי, תגלי בעצמך את הרצון לחוות הורות בדרך הפרטית והמיוחדת שלך. אולי
 

gertrude

New member
אולי, ואולי לא

הי תראו, הבעיה כמעט בכל בבחירה, ובוודאי בבחירה שלא לעשות ילדים, היא שלעולם לא נדע מה הפסדנו. ככה זה. אתן לעולם לא תדעו מה הפסדתם כשכן החלטתן להרות. מאחר שלכל בחירה יש יתרונות וחסרונות, גם במקרה הזה יש פנים לכאן ולכאן. אתן תהנו מהנאת ההורות ואני אהנה מדברים אחרים. זה בסדר. אני מקבלת את זה שיתכן שאני מפסידה משהו טוב (אבל אולי גם לא) ואני יודעת שלא יהיה לי ילד שיטפל בי כשאזדקן. זה לא שלא חשבתי על זה, ועדיין הבחירה שלי היא לא להרות. מה שאני מצפה מכן זה שתקבלו את הבחירה שלי בתור אופציה קיימת נוספת לחיים. יש לסביות, יש וורקוהוליות, יש אלופות אולימפיות ויש מי שלא רוצות ילדים. זו אופציה לגיטימית כמו כל אופציה אחרת. אולי אנחנו לא מפסידות. אולי שיקולי הרווח וההפסד שלנו שונים משלכן (וכמובן גם בתוך עצמנו אנו לא בהכרח מסכימות, לכל אחת השיקולים שלה, כל אחת נמצאת בשלב אחר בחיים), אולי זו פשוט הבחירה שלנו. אני שלמה עם הבחירה שלי ושמחה בה. אין צורך לרחם עלי או להסביר לי בדידקטיות שיש לי בעיה אישיותית. לא נראה לי שיש לי ולא נראה לי הוגן לנתח אנשים לפי הודעה שכתבו באינטרנט. בקיצור, אני חושבת שזה יפה שאתן רוצות שיהיה לי טוב (אני לא צינית)
, אבל אני כבר ילדה גדולה ויכולה לבחור לבד. הדבר היחיד שקצת חסר לי זה שיכבדו את הבחירה שלי, ללא סייגים.
 
את נורא מתגוננת

למה את מרגישה שאני לא מקבלת את הבחירה שלך? אני קראתי חלק מהבנות פה ובפירוש ראיתי שחור על גבי לבן את ההצדקה שבאי-ההורות בגל "זוועותיה". וזה חורא לי. ולכן אני עדיין כאן. אני לא מצדיקה את ההורות שלי דרך האומללות שלך, לצורך העניין. אל תצדיקו את הבחירה שלכן בגלל דוגמא של X כי אתן רואות שהיא אינה מסתדרת עם האימהות שלה/אומללה. אני לא רוצה שיהיה לך טוב או רע. אני לא רוצה כלום ממך. אני חושבת שהסיבה היחדיה שתפוז נתנו לפתוח פורום כזה היא כי זהו נושא פרובוקטיבי שמושך אנשים. תתרגלי.
 

Mירב

New member
"הסיבה היחידה שתפוז נתנו" - ../images/Emo35.gif

לא הגזמת בכלל?! מתי פעם אחרונה עשית סיוק בפורומים של תפוז? יש פורומים בהחלט לא-פרובוקטיביים, ולא מושכי-אנשים, שקמים יומיום ומתקיימים, למרות שהם מעניינים בערך שניים וחצי אנשים...
 

sipor

New member
חוץ מלהסכים איתך לא נותר בי כלום..

רק ש.. הרבה דברים ממה שאת כותבת פה לא אני כתבתי הבאת אותם ממקומות אחרים, לא כתבתי שזה לא לגיטימי לחיות כפי שאת בוחרת - זה ועוד איך לגיטמי , וזה גם לא עניין שלי ואני לא מתערבת לך בחייך. לא אמרתי לעשות ילד שיטפל בך שתזדקני, ולא נכנסתי לא לאישיות שלך ולא של אחרות , ולא אמרתי לך שיש לך בעיה אישיותית - זה בטוח. הדבר היחיד שאמרתי שזה כיף גדול ובחיים כמו בחיים צריך לזרום איתם ויכול להיות שזה מה שתרגישי לנצח ויכול להיות שלו, רק תזרמי. ואני לא רוצה שיהיה לך טוב או לא טוב, גם את זה לא אמרתי, אמרתי שלי זה עושה טוב ובטח שלא ניתחתי אף אחת. בקיצור ולעניין= כל אדם יחיה את חיוו, מקווה שאת פתוחה לשמוע דעות מנוגדות או סותרות אבל לא התווכחתי עם הרגשתך, תהני מבחירתך ותהי שלמה איתה זה הכל. רק בריאות.
 

gertrude

New member
התגובה שלי

היתה גם אלייך וגם לרווינסרה, שניתחה קצת כותבת אחרת. התכוונתי בדברי שאפילו האמירה ש'איש באמונתו יחיה', כאשר היא משולבת בטיעונים על היופי שבהורות, וכל זה בפורום שהגדיר את עצמו עבור נשים שלא רוצות ילדים, מבטאת (בעיני) חוסר נחת מסוים. כוונתי לכך שסביר שאף אחד לא ילך לפורום "כוכב נולד" כדי להגיד שיופי שאתם נהנים, אבל גם "שבתות וחגים" זה אחלה. זה לא קשור. אני חושבת שקבלה אמיתית של דעה אחרת מקפלת בתוכה גם את ההימנעות מלהגיד "אצלי זה אחרת", בגלל ההבנה שזה לא תמיד רלוונטי. אולי לא לזה התכוונת. בכל מקרה, סופשבוע שמח.
 

sipor

New member
מה שאת אומרת זה משקומנו לא פה?

שזה לא לגיטימי להיכנס לפורום ולהגיד לך שאני נהנית ואוהבת את הבת שלי עד טירוף ואני חושבת שהיא הדבר הכי נהדר שאדם יכול לבקש לעצמו, החיוך שלה האהבה שלה אלי ואני אליה, האושר שהיא גורמת לי והרצון לקום בבוקר עם חיוך, הם לא לפה ? את רוצה להגיד לי שהדברים שכתבתי הם לא רלוונטים? ואני רוצה להגיד לך שאת פשוט מפספסת בגדול, ואני כן לגיטימית וכן חושבת שרצוי שתדעי את זה, לא בגלל שאיכפת לי ממך, ולא בגלל שאני מכירה אותך ומתיימרת להיות כזאת, בגלל שאדם שכותב שאינו רוצה ילדים, והרי לא היה לא נסיון קודם כי זה לא אפשרי לא לרצות ילדים וגם שיהיו לך, וגם אומר שאין מקומי פה וגם אומר שלא יכול להיות שאני חושבת שזכותך לחשוב ככה ובאותה נשימה אומרת שזה דבר מקסים - זאת הטעות... כאן בדיוק את מפספסת, את שלמה עם עצמך ? אם כן אז תגידי יופי לך, אני לא רוצה ולא מרגישה כמוך. ועוד דבר, אני יכולה כן לקבל את דעתך וגם לא לחשוב כמוך, תתפלאי. אני יכולה להבין אותך למרות שאת חושבת שלא, לא להסכים איתך להבין , ואני לא צריכה להימנע להשמיע את דעתי בדיוק כמו שאת לא צריכה . ואני חושבת שאני יותר מרלוונטית פה למענך ולא למעני. כי אין לי שום עניין בילדים שיהיו לך או לא, ואין לי שום עניין בך בכלל, יש לי עניין בציבור ובכל האנשים שיגלשו לפה, ויקראו רק אותך, כי מה שאת כותבת הוא דעה אחת ובמקום שחולקים דעות צריך לשמוע את כל הצדדים ואם אצליח גם בך לתפוס שזה לגיטימי להגיד לך שזה בסדר וגם לחשוב שמה שאני עושה זה בסדר, אז הרווחתי. ועוד הערה קטנה ואחרונה.. את חושבת שבכוכב נולד יש עניין ציבורי כזה כמו הבאת ילדים לעולם , את משווה את הפורומים ואת המשמעות שלהם בכלל ? איך יכול להיות שפורום ללא ילדים מבחירה או נשים שלא רוצות ילדים, הוא שווה ערך לכוכב נולד או שבתות וחגים. את באמת מצפה שרק נשים שלא רוצות ילדים יכנסו לפורום שלך ? הרי ברור ומובן לאליו שיש נשים כמוני שמאוד מעניין אותם למה אישה חושבת שדבר כל כך מקסים הוא לא מתאים להם, וגם הסקרנות היא חלק מהדרך להכיר ולקבל... בקיצור ולעניין כנראה לא נסכים, אבל איש באמונתו יחיה זאת לא אמירה לבטלה, זאת אמירה אמיתית וגם אם לא אגיד אותה הרי זה מה שיהיה, אז למה זה גורם לך חוסר נחת. ובהחלט סופשבוע משמח לך, הרי רק החלפנו דעות ובמדינה כמו שלנו אין לגיטימי מזה.
 

QueenOfMagic

New member
אבל זה לא מעניין אף אחד כמה

הילדה שלך מקסימה...יופי לך...לכי תהיה איתה.. אנחנו פה כי אנחנו לא רוצות את זה..ולא כי לך יש ילדה מקסימה..
 

sipor

New member
מה את חושבת שאת יכולה לעשות ואני

לא ? אני מאוד אשמח לשמוע . ואחרים כואבים ? ילד זה ברברי ? אלוהים אשמור, מה הדברים האלה שאת מדברת. או ששמע לא הבנתי אותך ? ואת ראית שאמרתי שאת צריכה לעשות ילד בגלל שאת יכולה ? אני לא כתבתי את זה בשום מקום. מציעה לך לקרוא שוב ואם תצטרכי אז שוב ולהראות לי איפה קראת את זה.
 
תראי...בואי לא נייפה את הדברים

אני אמא לשניים. ואני אמא שלעניות דעתי הייתי מקבלת רשיון להורות בציון מצטיין. גם בעלי. אנחנו מגדלים את הילדים אחרת, לא ברוח הנורמות, וזה נכון לכל תחומי החיים. אבל אני לא מרגישה שאני יכולה לעשות תמיד בדיוק מה שבא לי(מבלי להתפשר ולשים ת'ילדים אצל אימי לכמה ימים-לא בא בחשבון). הדוגמא הבוערת על הפרק היא לצאת לחופש ולהרגיש חופש. זאת אומרת; לקום מתי שבא לי, לשכב בשמש באמצע היום אם בא לי, לצאת עד אמצע הלילה,לעשות סקס מתי שבא לי. א-ב-ל בגלל שכבר חוויתי את זה ואני לא רואה את עצמי מוותרת על הורות כדי שכל חיי יהיה לי את "החופש" המדומה הזה-אני לא מצטערת. וכשמישהי באה אליכן, בנות הפורום, ואומרת שבגיל 70 תסתכלו אחורנית ותצטערו אז אני מפרשת את זה כ"אולי בגיל מבוגר תבינו שהחופש הזה היה מדומה ובעצם כולנו כלואים בתוך המיינד שלנו". כי אדם חופשי הוא אדם חופשי בפנימיותו. לא קשור לילדים.
 

sipor

New member
אני הגבתי לדברים של קודמתיך ולא

אליך. ואני רוצה להגיד לך שאני עושה כל מה שבא לי.. והאמת בא לי מאוד להנות מהבת שלי יותר מלשכב בשמש , לעשות סקס מטורף כל היום ובכל מקום.. וכאלה... אני נהנית לי בעולמי וכמוך גם שלמה איתו, הויתורים שאני עושה זה שאני יותר זורמת ולא רק חושבת על עצמי היום, אלא גם דואגת לרווחתה ולבריאותה של הבת שלי, שהיא כה חשובה לי. לחול ולנופש נסענו ועוד נסע וביחד איתה ואנחנו מוצאים את הדרך כן להרגיש חופש, נכון לעולם לא נרגיש את חוסר הדאגה לשלומה ולעולם לא נוכל להיות חופשים דרור.. אבל כמו שאת אמרת, זה לא הרגשה של פיספוס אלא של עולם אחר שנכנסתי אליו. ובטח צריכים להיות שלמים איתו. ובהחלט צודקת שאמרת שאדם חופשי זה אדם שחופשי בפנימיותו ושם הכל מתחיל ונגמר. אבל נראה לי, שאנחנו סתם משקיעות מרץ במשהו שבכלל לא מעוניין לשמוע, ובמצב כזה הרי אין מה לדבר, אם אין רצון לשמוע, אז חבל על האנרגיות, כל אדם באמונתו יחיה ועם התוצאות של ההחלטות שלו יחיה.
 

QueenOfMagic

New member
אני דיברתי על לידה כדבר ברברי

ולא על ילד...למרות שיש ילדים ברברים. אני אחיה בעולמי ואת תחיי בעולמך..אני לא מבינה למה את פה לנהל בכלל דיון על משהו שאת לא מסכימה עליו? זה כמו שאני אכנס לפורום של שמאלנים ואני אצעק מוות לערבים.. זה יהיה תמוה ולא במקום. אני מבינה שצר לך שאנחנו לא פתוחות להביא ילדים...אני לא רואה בזה שומדבר רע. אני לא צריכה להיות פתוחה לגבי שום נושא. וכמו שלא הלכתי לפורום הריון ולידה וצעקתי שם שאני חושבת שמה שאנחנו עושים זה נזק אקולוגי בהבאת ילדים ושלהיות בהריון זה מבחינתי נורא. ככה אני לא חושבת שמתנגדת כמוך צריכה להטיף לנו.. ואם אני עיוורת וטוב לי אז למה לך לרחם עליי?? בסה"כ מה שאני לא רואה חושים אחרים מחפים על זה. אם את לא מעוניינת לשמוע על "זה" אל תהיה פה...הרי במילא זה לא מקומך..
 

sipor

New member
לידה זה ברברי ?

כמה שאת טועה וכמה שאת חסרת נסיון. ובאמת אחרי מה שכתבת אין לי מה להוסיף למעט באמת רחמים אישיים עליך על האטימות והדעות הקדומות וחוסר הפתיחות לדעות מנוגדות משלך. ודווקא משפטים כמו שלך גוררים אותי לרצות להיות פה ולאמר לך.. שדווקא כאן זה מקומי.. וכן, בטח שבפורום של שמאלניים יכנס משהו ימיני וישמיע את דעתו , אחרת איך זה יהיה מעניין <? אחרת איך תוכלי לכעוס עלינו כל כך הנשים האלה שכל כך מעצבנות אותך שאנחנו כן שלמות עם עצמנו ??????
 

sipor

New member
ואפרופו לידה זה ברברי...

רק שתדעי לך שלידה זה הדבר הכי מדהים שיש עלי אדמות, זה יצירה אלוהית, זאת חוויה זוגית מרגשת עד דמעות, זה אושר גדול, והאמת במקרה שלי גם בכלל לא כואב.. ואין בכלל לתאר לך במילים את מה שעוברת אישה בלידה, ולמה ברברי ??? כי גם חיות יולדות ? גם שם זה מדהים ... אבל בטח תכעסי עלי שוב.. כי אני לא לגיטימית פה, פה מדברים שלידה זה ברברי, ילדים זה נזלת מחלות והפרעה לחיים לקריירה... וכדי להכעיס אותך יותר, אני אומר לך שאני מאחלת לך קריירה כמו שלי, ילדים בריאים כמו שלי... ואושר כמו שהם נותנים לי.. ואפילו לידה קלה שאת כל כך לא מעוניינת בה.. אבל זה רק להכעיס אותך. כי היית נהנית יותר אם הייתי כותבת לך , עד כמה את צודקת וכמה את מבינה כי חווית וניסית הכל ויש לך שלושה ילדים כבר, ואת יודעת על מה את מדברת, רק שלמזלך הרע, אין לך ואת מדברת רק בעיני המתבונן.. ולא בעיני המנוסה.. וכנראה שלעולם לא תדעי אם צדקת.. ולכן אני לא לגיטימית כי אני מספרת לך דברים שאת לא רוצה לשמוע, את חושבת שכל אלה שמספרים לך את זה מעצבנים, אטומים, לא מכבדים את דעתך ..... ודרך אגב, מזל שאמא שלך לא חשבה שלידה זה ברברי.. אחרת איך היית פה לכתוב את זה ?
 

QueenOfMagic

New member
אם יש דבר שאני מצטערת עליו

זה שאמא שלי נתנה לעצמה לעשות ילד בגיל 45... לפעמים אני אומרת לה שזה היה מוגזם במיוחד כי היו לה כבר שלוש בנות. ועכשיו מה נשאר לה?? להיות חולה ומסכנה... ובגלל הריון מיותר בהחלט. חוצמזה איך את רוצה שאני אכתוב על לא לרצות ילדים אחרי לידה?!?! זה טיפשי... אני לא מרגישה צורך לעשות אחד או לשמוע ממשהו שנפלא לו שיש לו ילדים. אני שמחה שאת מאושרת אחרת היה לך רע. ולמה אני צריכה לראות כמה לידה זה דבר נפלא?! ראיתי לידות בערוץ 8 וזה עדיין עורר בי בחילה וזעזוע לראות את היצור המטונף אחרי לידתו. אני לא יכולה להבין מה מביא אושר ומה אלוהי בדבר כל כך...תסלחי לי דוחה..
 
אז יופי

ראית כמה לידות בערוץ 8 ועכשיו את יודעת מה זה לידה. באמת, ברכותיי. ערוץ 8 (זה בטח היתה התכנית המזעזעת "סיפורי לידה" שם לפחות חצי מהלידות זה ניתוח) ולמה את חווה את העולם דרך אמא שלך? היא זו היא ואת היא את. אני מאחלת לך להרחיב את אופקייך ולגלות עולמות קסומים. רחוק מאמא ורחוק מטלוויזיה.
 
למעלה