מדד השירות: נוסעי אוטובוס חרדים נהנים יותר

  • פותח הנושא cwen
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

cwen

New member
אני מרגישה שיפור בקו 55

קווים באמת השתפרה בשנתיים האחרונות
קשה למחוק רושם רע, וקווים כנראה תישאר איתו לנצח, אבל בשנתץיים האחרונות המצב בקווים טוב בהרבה ממה שהיה בתחילת הדרך, לרבות אוטובוסים חדשים ועמידה בזמנים.
אני מרגישה שיפור בקו 55
זה גם בפתח תקווה ככה?
 
בפתח תקווה על הפנים! נהגים שהורשעו בעבר

אני מרגישה שיפור בקו 55
זה גם בפתח תקווה ככה?
בפתח תקווה על הפנים! נהגים שהורשעו בעבר
ממשיכים לנהוג בקווים. לפני חצי שעה התגלה שנהגים בקווים גנבו כרטיסי אשראי והשתמשו בהם. אחת הנהגות שעשתה תאונה קשה בקווים, מדברת בטלפון בידיים שלה בזמן נסיעה. יש נהגים שרק מנסים להתחיל עם בנות ולא מרוכזים בנסיעה. מושבים וידיות מפורקים. נהגים שלא מבצעים חלופה כי היא יותר ארוכה ונותנים לנוסעים להתייבש סתם!!!! גניבת ניקובים מכרטיסיה לבעלי חופשי יומי או חודשי.
מי שיילך לתחנות ראשיות בפ"ת ורק יזכיר את קווים- אני מזהיר אותו מראש- הוא יקבל מבול של תלונות וקללות על החברה. אני אישית אוהב לשמוע שיחות כאלה, שנערכות באופן תכוף, בגלל שתמיד מזכירים לטובה את הימים של דן!
 

mister K

New member
אכן חל שיפור ניכר אצל קווים בשנתיים האחרונות.

קווים באמת השתפרה בשנתיים האחרונות
קשה למחוק רושם רע, וקווים כנראה תישאר איתו לנצח, אבל בשנתץיים האחרונות המצב בקווים טוב בהרבה ממה שהיה בתחילת הדרך, לרבות אוטובוסים חדשים ועמידה בזמנים.
אכן חל שיפור ניכר אצל קווים בשנתיים האחרונות.
ככה זה כשהמכרזים מתקרבים. חייבים להשתפר ולהראות טוב.
סופרבוס ברמלוד לא הפנימו זאת ולכן בקרוב הם יאמרו ביי ביי לאשכול הזה אחרי שהפסידו במכרז.

לעניין קווים בבקעת אונו. השיפור בולט באוטובוסים החדשים שהחברה רכשה, בעמידה בזמנים שהשתפרה מאוד ואפילו ברמת הניקיון שהייתה זוועתית וכיום יותר טובה. הם גם הפסיקו במגמת קיצוץ לוחות הזמנים שרווחה בחברה ואפילו תגברו קווים כמו 56 ו-68.
לא מן הנמנע שכל השינויים האלה הם פועל יוצא של החלפת המנכ"ל דרור בריל, שבתקופתו נכשלה החברה כישלון חרוץ בכל פרמטר אפשרי.
עם זאת, הסממנים החאפריים עדיין לא נעלמו לחלוטין מהחברה. הם עדיין מורידים לפעמים משבצות מהלו"ז אפילו בקווים עם תדירות זוועתית כמו 168, עדיין לא השכילו להפעיל את שילוט היעד באוטובוסים החדשים שפועלים כבר שנתיים וגם התחזוקה של האוטובוסים לא מי יודע מה (אני יכול לזהות אוטובוס מסוים שלהם שעובר ברחוב, רק לפי הרעש של האגזוז הקרוע שלא מתוקן).
אני עדיין חושב שהשירות של דן יותר טוב ושהדירוג הזה לא באמת משקף.
 
בדיוק אתמול הסתכלתי על המידע לציבור בתחנת

אכן חל שיפור ניכר אצל קווים בשנתיים האחרונות.
ככה זה כשהמכרזים מתקרבים. חייבים להשתפר ולהראות טוב.
סופרבוס ברמלוד לא הפנימו זאת ולכן בקרוב הם יאמרו ביי ביי לאשכול הזה אחרי שהפסידו במכרז.

לעניין קווים בבקעת אונו. השיפור בולט באוטובוסים החדשים שהחברה רכשה, בעמידה בזמנים שהשתפרה מאוד ואפילו ברמת הניקיון שהייתה זוועתית וכיום יותר טובה. הם גם הפסיקו במגמת קיצוץ לוחות הזמנים שרווחה בחברה ואפילו תגברו קווים כמו 56 ו-68.
לא מן הנמנע שכל השינויים האלה הם פועל יוצא של החלפת המנכ"ל דרור בריל, שבתקופתו נכשלה החברה כישלון חרוץ בכל פרמטר אפשרי.
עם זאת, הסממנים החאפריים עדיין לא נעלמו לחלוטין מהחברה. הם עדיין מורידים לפעמים משבצות מהלו"ז אפילו בקווים עם תדירות זוועתית כמו 168, עדיין לא השכילו להפעיל את שילוט היעד באוטובוסים החדשים שפועלים כבר שנתיים וגם התחזוקה של האוטובוסים לא מי יודע מה (אני יכול לזהות אוטובוס מסוים שלהם שעובר ברחוב, רק לפי הרעש של האגזוז הקרוע שלא מתוקן).
אני עדיין חושב שהשירות של דן יותר טוב ושהדירוג הזה לא באמת משקף.
בדיוק אתמול הסתכלתי על המידע לציבור בתחנת
המצבה בפתח תקווה, אחת התחנות הראשיות בעיר, אם לא הכי ראשית...
בדגל התחנה קווים 50,51 כתובים בצורה טובה, וגם בתחנה יש בתוך לוח פלסטיק דף גם ל-50 וגם ל-51 עם פירוט המסלול.
לעומת זאת, בדגלי התחנה יש טעויות ודברים שכבר לא רבלנטיים עם הקווים של "קווים".
מבחינת מיפוי- עוברים שם כ"כ הרבה אוטובוסים של קווים. מכולם יש שם מיפוי רק לשני קווים, ועכשיו רק מתחיל האבסורד:
1. קו 45- כבר לא קיים
2. קו 87 יחד עם 136- כן,קווים מתקמצנים במפות, ומחברים באותה מפה 2 קווים או אפילו יותר. זה ממש מבלבל. קודם כל 136 בכלל לא עובר שם. דבר שני, מדובר על מסלול 87 הישן!

ראוי גם לציין שהמפות של דן חדשות ומעודכנות לצערי (הייתי מעדיף את המפה טרם הרפורמה- יותר ברורה ויותר פרטים), ואילו המפות של קווים דהויות מאוד.
 

alantan

New member
לגבי סעיף 2 - לא נראה לי קמצנות

בדיוק אתמול הסתכלתי על המידע לציבור בתחנת
המצבה בפתח תקווה, אחת התחנות הראשיות בעיר, אם לא הכי ראשית...
בדגל התחנה קווים 50,51 כתובים בצורה טובה, וגם בתחנה יש בתוך לוח פלסטיק דף גם ל-50 וגם ל-51 עם פירוט המסלול.
לעומת זאת, בדגלי התחנה יש טעויות ודברים שכבר לא רבלנטיים עם הקווים של "קווים".
מבחינת מיפוי- עוברים שם כ"כ הרבה אוטובוסים של קווים. מכולם יש שם מיפוי רק לשני קווים, ועכשיו רק מתחיל האבסורד:
1. קו 45- כבר לא קיים
2. קו 87 יחד עם 136- כן,קווים מתקמצנים במפות, ומחברים באותה מפה 2 קווים או אפילו יותר. זה ממש מבלבל. קודם כל 136 בכלל לא עובר שם. דבר שני, מדובר על מסלול 87 הישן!

ראוי גם לציין שהמפות של דן חדשות ומעודכנות לצערי (הייתי מעדיף את המפה טרם הרפורמה- יותר ברורה ויותר פרטים), ואילו המפות של קווים דהויות מאוד.
לגבי סעיף 2 - לא נראה לי קמצנות
אני לא בטוח מה מנחה את קווים בחיבור קווים יחד באותה מפת קו, וכנראה שהביצוע הגראפי במקרה זה לוקה בחסר. אבל בגדול, הרעיון עצמו הוא טוב.

קווים דומים שנוסעים באותו ציר ראשי או לאותו יעד (תלוי במקרה) עדיף שירוכזו יחד באותה מפה, זה דווקא מבהיר לנוסע את האפשרויות שלו במקום שיצטרך לעבור על 15 מפות שונות... במיוחד בקווים לא ממש תדירים לאיזור קרית אונו כמו 87 ו-136 שהנוסע באמת צריך להיות מודע לקיומו של שני הקווים בו-זמנית.

הנה דוגמא מלונדון -
http://parkersandrecreation.com/2012/03/19/these-are-a-few-of-my-favorite-things/

אם תרד לצילום שמראה את מפות הקווים בתחנה טיפוסית, תראה בצד שמאל שרטוט שמרכז את כל הקווים שנוסעים לכיוון Elephant & Castle. הודות למפה זו, נוסע שצריך להגיע ל-Bermondsey Square יכול להבחין בקלות שקווים 1 ו-168 הם הקווים שלהם הוא זקוק.
 

אוהד11

New member
בכתבה אין איזכור למתי הנתונים מתייחסים, למעט

מדד השירות: נוסעי אוטובוס חרדים נהנים יותר
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4315892,00.html

התפרסמו מדדי השירות - החברות הטובות והגרועות ביותר.

כל המסמך הזה חשוד בעיני, כי קווים בפ"ת מופיעה בעשיריה הראשונה. וגם לא ברור איך משווים חברה קטנה כמו גלים לחברות ענק כמו אגד ודן.
בכתבה אין איזכור למתי הנתונים מתייחסים, למעט
ציון העובדה ש- "ב-2011 הסתכמו הקנסות בכ-17 מיליון שקל". ממשפט סתמי זה אי אפשר להסיק למתי הנתונים הללו נכונים, וחסרים פרמטרים חשובים לגבי היקף וכמות הנסיעות בכל אשכול/אזור, מספר האוטובוסים בחלוקה לעירוניים/בינעירוניים ועוד פרמטרים חשובים. נדמה לי שהכתבה הזו ממחזרת חומר מלפני מספר חודשים
 

droriko

New member
גם תראה באיזה פרמטרים מטומטים הם משתמשים

בכתבה אין איזכור למתי הנתונים מתייחסים, למעט
ציון העובדה ש- "ב-2011 הסתכמו הקנסות בכ-17 מיליון שקל". ממשפט סתמי זה אי אפשר להסיק למתי הנתונים הללו נכונים, וחסרים פרמטרים חשובים לגבי היקף וכמות הנסיעות בכל אשכול/אזור, מספר האוטובוסים בחלוקה לעירוניים/בינעירוניים ועוד פרמטרים חשובים. נדמה לי שהכתבה הזו ממחזרת חומר מלפני מספר חודשים
גם תראה באיזה פרמטרים מטומטים הם משתמשים
למשל "עצירה בתחנות". הרי ברור שאם אני מפעיל אוטובוסים באיזור כמו קרית טבעון שיש שם יותר ספסלים מתושבים אז האוטובוס יעצרו תמיד בתחנות, אפשר לחשוב כמה כמה קוים עמוסים שמשאירים נוסעים בתחנות יש שם.
 

אורי404

New member
"עצירה בתחנות" יכולה להיות גם מצב אחר

גם תראה באיזה פרמטרים מטומטים הם משתמשים
למשל "עצירה בתחנות". הרי ברור שאם אני מפעיל אוטובוסים באיזור כמו קרית טבעון שיש שם יותר ספסלים מתושבים אז האוטובוס יעצרו תמיד בתחנות, אפשר לחשוב כמה כמה קוים עמוסים שמשאירים נוסעים בתחנות יש שם.
"עצירה בתחנות" יכולה להיות גם מצב אחר
האם האוטובוס קרוב למדרכה או רחוק ממנה.
עדיין רווחת התופעה, שלנהג יש אפשרות להיצמד למדרכה. במקום זה (אני חוזר ומדגיש, לא במקרים שמכוניות עומדות באופן לא חוקי בתחנה) הוא עוצר רחוק.
 

droriko

New member
זאת עוד מניפולציה של משרד התחבורה

"עצירה בתחנות" יכולה להיות גם מצב אחר
האם האוטובוס קרוב למדרכה או רחוק ממנה.
עדיין רווחת התופעה, שלנהג יש אפשרות להיצמד למדרכה. במקום זה (אני חוזר ומדגיש, לא במקרים שמכוניות עומדות באופן לא חוקי בתחנה) הוא עוצר רחוק.
זאת עוד מניפולציה של משרד התחבורה
אתה יודע שהפקחים של ריבה נותנים דוחות לאוטובוס שלא נצמד גם אם יש מכונית שתפסה לו את התחנה? מבחינתם אתה צריך לחכות חצי שעה עד שהמכונית תזוז כדי להיצמד למדרכה

עכשיו בטבעון תחתית אין את הבעיה הזאת כי כמה מכוניות נוסעות שם כבר על הכביש?, בתל אביב זה קורה כל הזמן אז מן הסתם יש יותר מקרים של חוסר הצמדות למדרכה.
 
חד משמעית לא-לא רושמים אם הרציף תפוס

זאת עוד מניפולציה של משרד התחבורה
אתה יודע שהפקחים של ריבה נותנים דוחות לאוטובוס שלא נצמד גם אם יש מכונית שתפסה לו את התחנה? מבחינתם אתה צריך לחכות חצי שעה עד שהמכונית תזוז כדי להיצמד למדרכה

עכשיו בטבעון תחתית אין את הבעיה הזאת כי כמה מכוניות נוסעות שם כבר על הכביש?, בתל אביב זה קורה כל הזמן אז מן הסתם יש יותר מקרים של חוסר הצמדות למדרכה.
חד משמעית לא-לא רושמים אם הרציף תפוס
ידוע לי שיש הנחיה חד משמעית לא לתת דוח לאוטובוס שעצר רחוק מהמדרכה אם היה כל גורם שהוא שעלול להפריע. הנהגים נתקלים בכל כך המוון מקרים שמפריעים להם ברציפים, עד שכשהם מקבלים דוחות על זה הם מתחרפנים כי הם מאוד רגילים שמפריעים להם, והדוחות ניתנים כשלא הייתה סיבה נראית לעין.
 

ארזS

New member
אוהו כמה שאתה טועה

חד משמעית לא-לא רושמים אם הרציף תפוס
ידוע לי שיש הנחיה חד משמעית לא לתת דוח לאוטובוס שעצר רחוק מהמדרכה אם היה כל גורם שהוא שעלול להפריע. הנהגים נתקלים בכל כך המוון מקרים שמפריעים להם ברציפים, עד שכשהם מקבלים דוחות על זה הם מתחרפנים כי הם מאוד רגילים שמפריעים להם, והדוחות ניתנים כשלא הייתה סיבה נראית לעין.
אוהו כמה שאתה טועה
ואולי בעצם מקרה שקרה לי הוא זה שגרם להוצאת הנחיה אם אכן יש כזאת כפי שכתבת.

עצרתי רחוק מהמדרכה אך הכי קרוב שאפשר [עם מפרקית !] כי לא היתה אפשרות אחרת בגלל שני רכבים פרטיים שחסמו את הגישה, כאשר שוטר רכוב על קטנוע התעקש לרשום לי דו''ח למרות שגם אני וגם הנוסעים שלי הערנו לו על שני כלי הרכב החוסמים ותשובתו היתה "אז אל תעצור !".

התעקשתי ללכת למשפט למרות שאנשי הביטוח בדן אמרו לי שאין סיכוי, הלכתי לבד ללא עורך דין אך עם 3 עדים מקרב נוסעי האוטובוס שבעת מתן הדו''ח הבטיחו לי שיבואו ועמדו במילה שלהם.

והשוטר שהגיע גם הוא לבית המשפט עמד על דעתו שהפרעתי לתנועה ולא הבין את שאלתי בחקירה הנגדית אם הוא מבין שדילוג על תחנה או עצירה שלא בתחנה מהוות עבירות בפני עצמן...

השופט זיכה אותי בו במקום [שזה לא דבר כך כך מקובל] ונזף בשוטר כשהוא דורש מהתובע המשטרתי לרענן נהלים.

זה היה מזמן, ידוע לי על נהגים נוספים שקיבלו דו''חות אחרי המקרה שלי, אך אולי יש קשר. אני בספק, אך אולי...
 

droriko

New member
זה עדיין ככה

אוהו כמה שאתה טועה
ואולי בעצם מקרה שקרה לי הוא זה שגרם להוצאת הנחיה אם אכן יש כזאת כפי שכתבת.

עצרתי רחוק מהמדרכה אך הכי קרוב שאפשר [עם מפרקית !] כי לא היתה אפשרות אחרת בגלל שני רכבים פרטיים שחסמו את הגישה, כאשר שוטר רכוב על קטנוע התעקש לרשום לי דו''ח למרות שגם אני וגם הנוסעים שלי הערנו לו על שני כלי הרכב החוסמים ותשובתו היתה "אז אל תעצור !".

התעקשתי ללכת למשפט למרות שאנשי הביטוח בדן אמרו לי שאין סיכוי, הלכתי לבד ללא עורך דין אך עם 3 עדים מקרב נוסעי האוטובוס שבעת מתן הדו''ח הבטיחו לי שיבואו ועמדו במילה שלהם.

והשוטר שהגיע גם הוא לבית המשפט עמד על דעתו שהפרעתי לתנועה ולא הבין את שאלתי בחקירה הנגדית אם הוא מבין שדילוג על תחנה או עצירה שלא בתחנה מהוות עבירות בפני עצמן...

השופט זיכה אותי בו במקום [שזה לא דבר כך כך מקובל] ונזף בשוטר כשהוא דורש מהתובע המשטרתי לרענן נהלים.

זה היה מזמן, ידוע לי על נהגים נוספים שקיבלו דו''חות אחרי המקרה שלי, אך אולי יש קשר. אני בספק, אך אולי...
זה עדיין ככה
 

אוהד11

New member
אם זה יקוב הדין את ההר אז זה הדבר המטומטם

זה עדיין ככה
אם זה יקוב הדין את ההר אז זה הדבר המטומטם
וההזוי ביותר שיכול להיות, משום שלא מחייבים לבצע עבירה אחת, קרי לא לעצור בתחנה שחייבים לעצור בה על פי תנאי הרשיון, רק משום שאין אפשרות נגישה כראוי לעצור מסיבות שאינן תלויות בנהג
 
אבל זה דוח של שוטר לא חכם

אוהו כמה שאתה טועה
ואולי בעצם מקרה שקרה לי הוא זה שגרם להוצאת הנחיה אם אכן יש כזאת כפי שכתבת.

עצרתי רחוק מהמדרכה אך הכי קרוב שאפשר [עם מפרקית !] כי לא היתה אפשרות אחרת בגלל שני רכבים פרטיים שחסמו את הגישה, כאשר שוטר רכוב על קטנוע התעקש לרשום לי דו''ח למרות שגם אני וגם הנוסעים שלי הערנו לו על שני כלי הרכב החוסמים ותשובתו היתה "אז אל תעצור !".

התעקשתי ללכת למשפט למרות שאנשי הביטוח בדן אמרו לי שאין סיכוי, הלכתי לבד ללא עורך דין אך עם 3 עדים מקרב נוסעי האוטובוס שבעת מתן הדו''ח הבטיחו לי שיבואו ועמדו במילה שלהם.

והשוטר שהגיע גם הוא לבית המשפט עמד על דעתו שהפרעתי לתנועה ולא הבין את שאלתי בחקירה הנגדית אם הוא מבין שדילוג על תחנה או עצירה שלא בתחנה מהוות עבירות בפני עצמן...

השופט זיכה אותי בו במקום [שזה לא דבר כך כך מקובל] ונזף בשוטר כשהוא דורש מהתובע המשטרתי לרענן נהלים.

זה היה מזמן, ידוע לי על נהגים נוספים שקיבלו דו''חות אחרי המקרה שלי, אך אולי יש קשר. אני בספק, אך אולי...
אבל זה דוח של שוטר לא חכם
יש שוטרים שהקשר בינם לבין תנועה מקרי בהחלט ובגלל אילוצי כח אדם או סתם שגעון של השוטר הוא פתאום מחליט לתת דוחות תנועה בלי להבין בתחום. כמובן שיש שוטרים טובים אבל נפלת על אדיוט כנראה וטוב שזוכית.
 

ארזS

New member
דווקא אותו שוטר

אבל זה דוח של שוטר לא חכם
יש שוטרים שהקשר בינם לבין תנועה מקרי בהחלט ובגלל אילוצי כח אדם או סתם שגעון של השוטר הוא פתאום מחליט לתת דוחות תנועה בלי להבין בתחום. כמובן שיש שוטרים טובים אבל נפלת על אדיוט כנראה וטוב שזוכית.
דווקא אותו שוטר
היה השוטר הכי פעיל והכי ידוע לאורך שנים על ציר ז'בוטינסקי באזור רמת גן ובני ברק, שם קרה המקרה.
זה שהוא לא היה חכם אני ידעתי מהרגע הראשון, וגם ממקרים של חברים שלי שקיבלו ממנו דו''חות ושילמו אותם כמו פראיירים.
אבל היה צריך מזל גם בבית המשפט, ואני אמרתי מראש לכל מי שדיברתי איתו בזמנו על הנושא, שאם לא אזוכה בערכאה הראשונה אלך עד לבית המשפט העליון, ולשמחתי לא נזקקתי לכך.
 

amirv

New member
יש דוחות חצי שנתיים סופיים

בכתבה אין איזכור למתי הנתונים מתייחסים, למעט
ציון העובדה ש- "ב-2011 הסתכמו הקנסות בכ-17 מיליון שקל". ממשפט סתמי זה אי אפשר להסיק למתי הנתונים הללו נכונים, וחסרים פרמטרים חשובים לגבי היקף וכמות הנסיעות בכל אשכול/אזור, מספר האוטובוסים בחלוקה לעירוניים/בינעירוניים ועוד פרמטרים חשובים. נדמה לי שהכתבה הזו ממחזרת חומר מלפני מספר חודשים
יש דוחות חצי שנתיים סופיים
כלומר שניים בכל שנה.
הדוחות מאושרים בערך שנה לאחר המועד אותו בדקו, מאחר וזה הזמן הנדרש לכל מערכת הערעורים לעבוד.

אני מקווה שמעכשיו הכל יהיה גם הרבה יותר נגיש לציבור ושהכתבה בווינט היא הסנונית הראשונה למשהו קבוע שיהיה זמין לכולם.
אני לא יודע, אבל אני מנחש שנתונים אלה מתייחסים למחצית ראשונה (ינואר-יוני) 2011.

נתוני היקף וכמות הנסיעות בכל אשכול קיימים גם כן, ומשמים את הבקרה לקביעת היקף הדגימה שלה. וכן נמצאים בסקירה הענפית השנתית, שגם אני מקווה שתפורסם לציבור כיאה למדינות מערביות.
 

אוהד11

New member
אמיר, אתה מנחש אבל בכתבה אין התייחסות מדוייקת

יש דוחות חצי שנתיים סופיים
כלומר שניים בכל שנה.
הדוחות מאושרים בערך שנה לאחר המועד אותו בדקו, מאחר וזה הזמן הנדרש לכל מערכת הערעורים לעבוד.

אני מקווה שמעכשיו הכל יהיה גם הרבה יותר נגיש לציבור ושהכתבה בווינט היא הסנונית הראשונה למשהו קבוע שיהיה זמין לכולם.
אני לא יודע, אבל אני מנחש שנתונים אלה מתייחסים למחצית ראשונה (ינואר-יוני) 2011.

נתוני היקף וכמות הנסיעות בכל אשכול קיימים גם כן, ומשמים את הבקרה לקביעת היקף הדגימה שלה. וכן נמצאים בסקירה הענפית השנתית, שגם אני מקווה שתפורסם לציבור כיאה למדינות מערביות.
אמיר, אתה מנחש אבל בכתבה אין התייחסות מדוייקת
לתאריך הנכון למדדים המצויינים בטבלה, וכך היא מאבדת הרבה מאמינותה
 

mister K

New member
השאלה היא האם החברות נמדדות באופן שווה?

בכתבה אין איזכור למתי הנתונים מתייחסים, למעט
ציון העובדה ש- "ב-2011 הסתכמו הקנסות בכ-17 מיליון שקל". ממשפט סתמי זה אי אפשר להסיק למתי הנתונים הללו נכונים, וחסרים פרמטרים חשובים לגבי היקף וכמות הנסיעות בכל אשכול/אזור, מספר האוטובוסים בחלוקה לעירוניים/בינעירוניים ועוד פרמטרים חשובים. נדמה לי שהכתבה הזו ממחזרת חומר מלפני מספר חודשים
השאלה היא האם החברות נמדדות באופן שווה?
אני בספק רב אם זה אכן כך. אם חברת ריבה הייתה מפרסמת את הדוחות שלה, אז הייתי אולי יכול להאמין לסקר שכזה.
בנוסף כמו שאמרו, יש אשכולות קשים מאוד לתפעול ומנגד אשכולות קלים כך שלא תמיד אפשר להשוות. אין דין אגד ירושלים כדין אומני אקספרס ביקנעם או ואוליה בטבריה או אפילו קווים בבקעת אונו. רמת קושי התפעול שונה באופן מהותי.

גם שמתי לב לעובדה ששני אשכולות שעד עתה הובילו בדירוג, לא נמצאים כעת בראש הרשימה. מדובר על אשכול הנגב של מטרופולין ואשכול אשדוד של ואוליה.
 

amirv

New member
אני בספק אם אפשר להגיע לשיוויוניות

השאלה היא האם החברות נמדדות באופן שווה?
אני בספק רב אם זה אכן כך. אם חברת ריבה הייתה מפרסמת את הדוחות שלה, אז הייתי אולי יכול להאמין לסקר שכזה.
בנוסף כמו שאמרו, יש אשכולות קשים מאוד לתפעול ומנגד אשכולות קלים כך שלא תמיד אפשר להשוות. אין דין אגד ירושלים כדין אומני אקספרס ביקנעם או ואוליה בטבריה או אפילו קווים בבקעת אונו. רמת קושי התפעול שונה באופן מהותי.

גם שמתי לב לעובדה ששני אשכולות שעד עתה הובילו בדירוג, לא נמצאים כעת בראש הרשימה. מדובר על אשכול הנגב של מטרופולין ואשכול אשדוד של ואוליה.
אני בספק אם אפשר להגיע לשיוויוניות
ולכן משתדלים להיצמד לכמה שיותר מדדים אובייקטיביים ומדידים.

השיוויוניות מושגת גם אחר כך בתהליך הערעורים. הבקר מונחה לעבוד כמו "רובוט לא חושב" ולכתוב כל חריגה. את החשיבה מפעילים אחר כך חוקרי החריגות ובאמצעות מנגנון הערעורים.

לדוגמה, במקומות צפופים מרבית החריגות על אי התקרבות למדרכה יימחקו ובמקומות לא צפופים הם לא יימחקו, זה כמובן דורש מהמפעיל לדעת לעבוד כדי למחוק חריגות שניתנו שלא בהצדק ויכול להיות שפה מדובר בהבדל בין דן ובין קווים. קווים דואגת לבטל כל חריגה שיש ביכולתה לבטל כי היא לא מוצדקת, ודן מסתפקת בלהשית את הקנס על הנהגים השכירים ולהמשיך הלאה. זו כמובן רק השערה שלי שלא מגובה בכלום, אבל באופן טבעי לקווים יש יותר אינטרס לשמור על ציון בקרה גבוה מאשר לדן.
 

droriko

New member
והסקר רק מוכיח

מדד השירות: נוסעי אוטובוס חרדים נהנים יותר
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4315892,00.html

התפרסמו מדדי השירות - החברות הטובות והגרועות ביותר.

כל המסמך הזה חשוד בעיני, כי קווים בפ"ת מופיעה בעשיריה הראשונה. וגם לא ברור איך משווים חברה קטנה כמו גלים לחברות ענק כמו אגד ודן.
והסקר רק מוכיח
שמשרד התחבורה מנותק אפילו מעצמו . מצד אחד הוא "בודק ורואה" שדן היא חברה גרועה,ומצד שני היא כל הזמן זוכה במכרזים,איך זה מסתדר אל תשאלו אותי
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה