מדוע החרדים לא עומדים בצפירה?

מדוע החרדים לא עומדים בצפירה?

שאלה שנשאלה כבר מספר פעמים ולכן אני החלטתי לענות עליה כנכד לניצולת מחנה אושוויץ, ובן להורים שעברו את השואה, אמנם בגיל קטן מאוד אבל המספר הנורא נחקק, סבתי והורי אודים מוצלים מאש חושבים שיום השואה הוא נחוץ מאוד אבל לקרוא פרק תהילים נחוץ לדעתם לא פחות, סבתי והורי סבורים שהריצה המהירה של צלמי התקשורת בשעת הצפירה כדי ללכוד חרדים שהולכים, גורמת לשנאת אחים מיותרת שוודאי מיותרת ביום השואה, הם סבורים גם עוד הרבה דברים אחרים אבל הם שותקים, כי המדינה החליטה שזה חוק, אז חוק זה חוק, הם גם חושבים שלעמוד בצפירה זה מיותר מכיוון שאנחנו בני העם היהודי לוקחים את הצפירה שלא קשורה לעם היהודי אלא רק לעמי העולם והופכים אותה לטקס, הם חושבים שקריאת ספר התהילים יכולה לעזור פי כמה לנרצחי השואה על ידי הנאצים הארורים מאשר עמידת דום בצפירה, הם גם חושבים שלמרות שלדעתם זה מיותר לעמוד בצפירה אבל כדי לא לגרום לשנאת אחים אז הם ניצולי השואה כן עומדים, כדי לא לפגוע בחילונים. אז פעם הבאה לפני שאתם שומעים את ההסתה נגד החרדים תחשבו על מה שכתבתי פה.
 

gold ayelet

New member
נכון מה שאתה כותב שלא צריך לחפש

אותם בצמתים. אבל הם יכולים לקרוא תהילים כל הזמן, והצפירה זה כולה דקה אחת לעמוד ואם הם יכולים למנוע שנאת אחים בזה שהם עומדים שיעמדו! זה לא כ"כ קשה. ואני דתייה אז אני מבינה את הטיעון שלהם שזה מנהג הגויים וביטול תורה אבל עדיין זה רק דקה וזה ימנע הרבה ויכוחים. ואם הם לא עומדים אז שיהיו בבית כנסת או בבית מדרש או בבית בזמן הצפירה ולא ברחוב וללכת בהפגנתיות.
 
אף אחד לא הולך בצפירה בכוונה.

כל גדולי התורה אומרים בפירוש לעמוד בצפירה, רק מה לעשות שיש כמה כתבי טלויזיה שרוצים לקשור על גבם זרי תהילה תקשורתיים ותוך כדי גם לגרום לשנאת אחים.
 

belle24

New member
אמצעי התקשרות לא ממציאים

זה דברים שקורים. מחפשים או לא מחפשים, ויש הוכחות. למה לעשות דווקא? גם אם אתה חושב שזה לא יעיל ולמיותר.. זה לכבד את הנספים ואת הניצולים.. ופשוט שמים פס על זה
 
את כנראה לא קראת את הודעות הראשית

בה כתבתי שהורי וסבתי למרות שהם לא מאמינים בזה אבל הם עומדים כדי לכבד את החילונים, וכבר הסברתי שעמדת הרבנים היא שצריך לעמוד בצפירה, ורק מקודם קראתי כתבה באינטרנט שצלם טלויזיה נתן לילדים מאה שקל כדי שילכו בזמן הצפירה, אז עוד נותרו לך שאלות?
 

gold ayelet

New member
קישור לסקופ שראית -תקראו.. יש שם אח

ד חרדי שמסביר איך הם מכבדים את זכר הנרצחים..
 
הכל יכול להיות היום! ולהחרים גם את

למרבה הצער התקשורת הייתה אחראית לא מעט לצילום האספסוף הערבי שהתפרע באינתיפאדה ותקף את חיילי צה"ל עם אבנים אפילו בלוקים, בקבוקי תבערה ועוד, וכל הבלאגן הזה היה בזמן נוכחות התקשורת, כשנסעתי לחברון לפני 10 שנים לראשונה הופתעתי מהשקט, כי התשקורת לא הייתה שם זאת עובדה. ועכשיו לעניין השואה, צריך להחרים את גרמניה ופולין וכל המדינות ששיתפו פעולה עם הנאצים, לדרוך על אדמת פולין זה לדרוך על עפרם של מיליוני יהודים שנשרפו למוות והפכו לאפר, ולהוריד את הכבוד הלאומי, אסור לסלוח ולשכוח לנאצים והשותפים שלהם, את זה שמעתי ממדריך שהייתי בסיור לימודי בירושלים במאי 1995, המחשבה המצמררת על ביקור במדינות כאלה, זה כאילו לשכוח את פשעי הנאצים ימחה שמם וזכרם, אני יודע שאני בוטה מידיי, אסור לתת פרנסה למדינות אירופה ולתייר שם זה לתת פרנסה, ובוודאי לא לגרמניה, שחלקם הגדול ירצו או לא ירצו אך הנאצים יצאו מהם. נ.ב. לזכור ולא לסלוח ולא לשכוח את התעללויות והרציחות המפלצתיות בכל סוגי המיתות המשונות שעשו חלאות האדם האלה ופשוט לא לדרוך על האדמות האלו, לשמור על הכבוד היהודי.
 

gold ayelet

New member
אני יודעת שיש הוראה של הרבנים לעמוד

בצפירה, וגם אני יודעת שהצלמים מחפשים. אבל אם מצלמים אנשים חרדים הולכים ברחוב בצפירה כנראה שהם באמת הלכו.
 

נטלי 100

New member
אנשים לא צריכים לשנות את דרך החשיבה

שלהם בגלל שאחרים לא מסכימים איתה אני גם דתייה ואני עומדת בצפירה ואם הם מאמינים שצפירה זה מנהג גויים וזה לא ראוי שיעמדו בו שיעשו מה שהם רוצים אבל הקטע שהם לא סתם לא עומדים ומשיכים לשטוף את הבית... הם קוראים פרקי תהילים לעילוי נשמתם של הנספים גם אני בהתחלה כעסתי על זה אבל עכשיו אני מבינה איש באמונתו יחייה
 

gold ayelet

New member
תקשיבי אבל אפילו הרבנים אמרו שאם

הם ברחוב הם צריכים לעמוד כדי לכבד, ויש כאלה שלא עושים את זה אני באמת מבינה את הטיעונים שלהם- מנהג הגויים והכל, אבל אפשר לפעמים להתעלות.
 

Old Cat

New member
אכן, מה שגורם לשנאת אחים זה

לא המעשה או הזלזול (בכך שבמתכוון ובהתרסה לא עומדים בעת הצפירה) אלא הדיווח על כך, חשיפת ההתנהגות הזו. המדינה לא החליטה שזה חוק. אין חוק כזה, ואיש לא יועמד לדין בגין אי עמידה בשעת הצפירה. מדובר בנוהג אזרחי (שאין לו כל קשר עם המושג ההלכתי של "מנהג גויים") שכולו מעין מחווה שאינה נוגדת אמונת איש לשם כיבוד הזולת, לשם כיבוד החברה בכללותה. הצפירה עצמה והעמידה בעת השמעתה הם ביטוי אזרחי של אזרחי מדינת ישראל, אין לכך קשר בתורת ישראל וגם אין בכך כל ניגוד לתורת ישראל. כפי שבכל מדינה ידעו היהודים לכבד מנהגי המקום וכללי המדינה (דיני מלכות) כך גם כאן אמורים כלל אזרחי המדינה לכבד מנהגיה האזרחיים. מה זה שייך לענין "מנהגי גויים" שמכוון היה לשמירה מפני התערבות וקבלת מנהגיהם הדתיים עד כדי שמד רוחני רח"ל ? כמובן שרק הסתה נגד חרדים יש בדיווח זה, לא דיווח עיתונאי על דבר האמור להיות חריג בחברה הישראלית. כמובן שרק שנאה מניעה את מי שמדווח על כך, כי לא יכטול להיות מניע אחר חוץ משנאה, כפי שיודע כל מי שרק השנאה מניעה אותו עצמו ולכן מאשים את כולם בשנאה כלפיו. כמובן שרק הסתה יש בדברים כאלו, שהרי רק לאחרונה שמענו כי העמדתו לדין של מי שחשוד בהריגת ילדו הקטן היא אינה אלא מזימה ציונית מתוכננת כנגד העדה החרדית כולה ולכן כנגד דת ישראל בכלל. אכן, ביטול תורה גדול יש כאשר נמצא האדם ברחוב, הולך לו לעסקיו, ועומד למשך שתי דקות כדי לתת כבוד כלפי החברה כולה. לא בבית המדרש הוא נמצא, לא עם החברותא שלו הוא דן בעניני מסכת זו או אחרת (שם ממילא איש לא רואה אם עומד או יושב או שוכב הוא בעת הצפירה) , אלא הולך ברחוב בין כלל העם, וכולם עומדים אבל הוא לא כי זה "מנהג גויים" ולעצור רגע ממרוצו זה "מנהג גויים". כי כל מה שאינו כדעת רבותיהם, "מנהג גויים" הוא ולא משנה כלל שלא מדובר במנהג דתי אלא בנוהג חילוני אזרחי בלבד. אין לזה כמובן כל קשר עם קריאת תהילים, ואין בכך להפריע לקריאת תהילים, ואף צלם לא נכנס לדל"ת אמותיו של אדם כדי לראות אם קם ועמד בעת הצפירה. אלא שברחוב, ברשות הרבים ולעיני הציבור, יש בכך התרסה אשר עצם ההתרסה היא העיקר, ולא מתן כבוד או הקפדה על "מנהגי גויים". "כי עם לבדד ישכון" נאמר לא כברכה, אלא כנבואת זעם. "לא שייך לעם ישראל אאלא לעמי העולם" הוא ביטוי אומלל, שאין לו דבר וחצי דבר עם הנוהג הזה. גם קיום מדינה במתכונתה האזרחית הנוכחית, כאירגון אזרחי להסדרת חיים משותפים של המכנה המשותף הרחב ביותר, אינו שייך לדת ישראל אלא לכלל עמי העולם. שנבטל את המדינה באותו נימוק? ולא הייתי טורח לכתוב ברמה כזו של סרקאזם אלמלא היה הכותב הנכבד מתייחס לענין ההסתה, ועוטף בה את הדיווח על המעשה במקום להוקיע את מעשה ההתרסה והזלזול עצמו.
 
אגיב על ראשון-ראשון ועל אחרון-ג€ ג€

אחרוןג€. ביטוי אזרחי בעמידה שבצפירה הוא מצוין הזאת דרך מצוינת להביע זיכרון וכאב המטרה באמת מושגת? וגם אם היא מושגת אז זה נראה לך מוסרי להתייחד רק 2 דקות פעוטות עם זכרם של ששה מליון יהודים? עכשיו אתה מזכיר שתמיד היהודים התנהגו כדיני המלכות. האם לדעתך החרדים הם סוג ב` במדינת ישראל כמו היהודים במדינות הגויים? בהמשך הודעתך כתבת בצורה צינית על שנאה וכבודו כנראה באמת מנותק לגמרי ממה שקורה פה במדינה וההסתה כנגד הציבור החרדי על ידי התקשורת. לא כל כך הבין מוחי את הקשר לאותו אב שהכה את בנו להודעה כאן הנראה שכבודו ענה לא לענין. לגבי המשך הודעתך אז או שכבודו קצת ישן בלימודי האזרחות, או שכבודו קצת נימנם בשעת ישיבת ההודעה כי לשבת שם סלח לי על הביטוי `שטויות במיץ עגבניות`.
 

Old Cat

New member
לא רלוונטי

שאלת השגת הזכרון אינה רלוונטית. היא נתונה לכל אדם בינו לבין עצמו. שאלת אמירת תהילים או קדיש אינה רלוונטית, היא שאלה שבין אדם למקום. שאלת העמידה ברשות הרבים היא שאלת בין אדם לחברו או בין אדם לציבור בכלל. היא השאלה הרלוונטית כאן. מה הקשר לביטוי הטיפשי הזה "יהודים סוג ב' " ? היהודים בארצות העולם תמיד ובכל מקום היו סוג ב' לדעתך? הנה עוד דוגמא שימוש בתירוצים כאשר עובדות לא מוצאות חן בעיניך. למושג "דינא דמלכותא דינא" אין כל קשר עם מעמד היהודים בכל מקום שהוא אלא כלל הלכתי עתיק וותיק. רק בישראל יכול יהודי חרדי לטעון לזכות בסיסית לירוק לבאר המדינה ממנה הוא יונק. (ואין כוונתי לשאלת משאבים כספיים המוקצים לנערי לשבאבניקעס). התירוצים על "מנהגי גויים" אינם יותר מאשר תירוצים של כל מיני שואפי שררה בעלי סמיכה שאין בהם אלא רצון להוכיח שלטונם בכל מיני אמירות מפוקפקות ואיסורים המרוחקים למעשה מהתורה. כאשר הרב לאו, אוד מוצל מאש הקרמטוריום שזכה והוכתר כרב ראשי במדינת ישראל, עומד דום בחרדת קודש בעת הצפירה אני סמוך ובטוח שהוא מודע לאיסורי "מנהג גויים" ויודע טוב יותר כיצד באמת יש לנהוג, מהו באמת "מנהג גויים" ולאיזה ענין כוון האיסור הזה ולאיזה ענין לא כוון. בטוח שהוא יודע טוב יותר מאשר ה"רבנים" שעיקר עיסוקם בעניני האיסור לחיטוט באף בשבת. כדאי לך לשמוע שיעור ממנו, תלמד הרבה. מה שלא הבנת הוא שלא הבנת, אבל כבר קבעת הגדרת "שטויות" על מה שבעצמך אתה אומר שלא הבנת. מה שמוכיח כי ההסתה שלך כנגד הציבור שאינו גורס את גרביו כדרכך היא העיקר. להבא כדאי שלא תגבש דעה עד שבאמת תבין. הנימוק של "הסתה כנגד הציבור החרדי" או הנימוק של "זה רק בגלל ששונאים חרדים" הוא תירוץ טיפשי הנקוט בידי רבים בעדה החרדית, בכל פעם שטיעון אחר עניני יותר אין להם. זה מכיוון שהשנאה היא המניע החזק ביותר בחברה זו ולכן הוא נראה להם כברוכר וכראשון האפשרי בכל ויכוח. אני מספיק זקן כדי לזכור את פלומבו הי"ד שנרצח בידי חרדים שרוממות תורה בפיהם ודם הנרצח על ידיהם. הנימוק של "שנאת החרדים" מועלה גם היום כאשר נטען כי מעצר וחקירת החשוד בהריגת בנו נעשה כחלק מקנוניה לפגוע בתורת ישראל בכך שפוגעים בעדה החרדית כולה. אתה לא צופה בחדשות? לא קורא עיתונים? אז אל תתווכח בנושאים שאין לך כל מידע לגביהם.
 
ממש יפה מצדם

אני לא נוסע ביום כיפור כדי לא לפגוע בחרדים. אז ממש יפה מצדם לעמוד בצפירה כדי לא לפגוע בי. אני ממש צריך טובות. רובם הגדול לא מתגייס לצה"ל ולא נותן למדינה מה שאני נותן. רובם הגדול לא עובד ומקבל כסף מהמדינה כמו שאף אחד לא מקבל. אז אני ממש מלא הערכה עכשיו כלפיהם בגלל שהם עומדים בצפירה כדי לא לפגוע בי. מצטער אבל אני עדיין נפגע. אני מכיר כמה חרדים שמתגייסים ואני באמת מלא הערכה אליהם. יש לי גם חברים חרדים שאני מתאמן איתם בלחימה משולבת והם אנשים זהב. הם פשוט לא נולדו למשפחות הנכונות. התירוץ של החרדים לא ללכת לעבוד הוא שהם צריכים ללמוד תורה. תירוץ שהסטורית הוא לא נכון בכלל! בקהילות הכי חרדיות שהיו באירופה רק קמצוץ מהיהודים למדו תורה כל היום, רק העליתא! השאר למדו מעט תורה ועבדו. הרי מאיפה בא הביטוי "על שלושה דברים העולם עומד, התורה, העבודה ועל גמילות חסידים"? אם העולם עומד על עבודה אז מי עובד? הגויים? יהודים רק לומדים תורה? לא! היהודים החרדים עבדו. היום הרבנים מפחדים שחרדי יעבוד לצד חילוני וידבק ממנו בחילוניות. ההמצאה הזאת של לא לעמוד שצפירה זו עוד המצאה של החרדים כדי להזכיר להם שהם חרדים ואנחנו חילונים ואסור לנו להתערבב או להיות דומים. החרדים שואפים שכל היהודים החילוניים יתחרדו גם כן. נניח שיקרה נס גדול וכל החילונים יתחרדו, מי יעבוד? מי יתן את הכסף? החשמל? המים? הצבא? הרי זה ברור שאין סיכוי שבעולם שתורה באה במקום עבודה! אני מכיר את התורה. עליתי לתורה בבר מצווה. אני מכיר את המצוות. ואני יודע שמותר להם לעבוד. ואני לא מדבר על צבא שלדעתי זו חובה לאומית ואזרחית של כל אדם. אני יודע שאני מדבר בהכללות לכן סיפרתי בהתחלה שאני מכיר גם כמה חרדים שכן מתגייסים לצבא (זה אמיתי לא בציניות או משהו כזה..)
 
אוי כמה שהצחקת אותי עכשיו.

ואני לא מתכוון לפגוע בך אבל מה שכתוב `על התורה ועל העבודה` אז עבודה אין הכונה לעבודה מלשון משרה אלא עבודת ה` שזוהי `התפילה` שכל יהודי מתפלל לאלוקים. לגבי יום כיפור אז יש הרבה יותר חילונים שנוסעים ביום כיפור מאשר חרדים שלא עומדים בצפירה, וחבל גם על אלה שלא עומדים וודאי שעל אלה שנוסעים ה` ירחם ביום הכיפורים, לגבי הצבא ושאר ירקות אז אני יכול לענות לכם אבל אני יחטא כי זאת תהיה סטיה מהויכוח שלנו בהודעה הזאת שהנושא הוא עמידה של הציבור החרדי בשעת הצפירה.
 

Old Cat

New member
צא ולמד מה אמר הרמב"ם על

הבטלנים בחסות התורה. הפירוש הזה על העבודה אינו אלא תירוץ שהומצא על ידי המשתמטים והמחפים עליהם. במקור דובר על המלאכה המפרנסת בעליה. המשך בהדיון העבר נא לפורום אחר, כאן זה לא פורום הסתה ואלימות של חרדים, שני תחומים בהם הגיעו למיומנות גבוהה במיוחד.
 
למעלה