מה שאני חוויתי, ולקח לי להבין את זה שנים, זה שימוש במוסד
המשפחה כמסגרת הממלאת חלל. עצם השמירה על הקשר בתוך המשפחה - ראש השנה, פסח, פה ושם אירועים כמו חתונות בנות/בני מצווה - היא תחליף להבעת רגש ישירה. המקום הבולט ביותר הוא פסח. יושבת קבוצת אנשים שביומיום לא מחליפה מילה בדרך כלל, או רק בנות/בני משפחה בודדים בינן/ם לבין עצמן/ם בקשר אישי, פונקציונלי. וזה אמור להיות ערב של יחד. בעוד שמה שמתקיים הוא הריטואל, אך אני מרגישה ניכור עצום שם. ואפשר גם לראות את פער הדורות בכך שהדור המבוגר ביותר זרוק בצד ולא מהווה חלק מהשיחה מפני שהשאר מדברים מהר מדי, על נושאים לא רלוונטיים לדור המבוגר.
ואני מעדיפה אלף פעם להישאר לבד בבית בערב כזה מאשר לחוות את השקר הזה. לכן אני מתייחסת למוסד הזה בחשדנות גדולה. כי מסגרת שנמצאת שם מכוח "מסורת" ו"צריך" לא ממלאת את הצרכים הרגשיים שלי ומבחינתי אין בה צורך. חשוב לנפץ את המיתוס הזה.
המשפחה כמסגרת הממלאת חלל. עצם השמירה על הקשר בתוך המשפחה - ראש השנה, פסח, פה ושם אירועים כמו חתונות בנות/בני מצווה - היא תחליף להבעת רגש ישירה. המקום הבולט ביותר הוא פסח. יושבת קבוצת אנשים שביומיום לא מחליפה מילה בדרך כלל, או רק בנות/בני משפחה בודדים בינן/ם לבין עצמן/ם בקשר אישי, פונקציונלי. וזה אמור להיות ערב של יחד. בעוד שמה שמתקיים הוא הריטואל, אך אני מרגישה ניכור עצום שם. ואפשר גם לראות את פער הדורות בכך שהדור המבוגר ביותר זרוק בצד ולא מהווה חלק מהשיחה מפני שהשאר מדברים מהר מדי, על נושאים לא רלוונטיים לדור המבוגר.
ואני מעדיפה אלף פעם להישאר לבד בבית בערב כזה מאשר לחוות את השקר הזה. לכן אני מתייחסת למוסד הזה בחשדנות גדולה. כי מסגרת שנמצאת שם מכוח "מסורת" ו"צריך" לא ממלאת את הצרכים הרגשיים שלי ומבחינתי אין בה צורך. חשוב לנפץ את המיתוס הזה.