מדוע נשים מופלות לרעה על פי הדת?
האשה לפי מה שנראה על פני השטח בתפיסה הדתית מוצגת כבת מלך אולם תפיסתם של הרבנים לאורך הדורות באה לידי ביטוי יותר מאשר פעם אחת והיא היתה בוטה ביותר כלפי האשה ומעמדה והנה מספר דוגמאות לעיונכם 1)סעיף ח שולחן ערוך יש ליזהר שלא ילך איש בין שתי נשים, ולא בין שני כלבים או שני חזירים, וכן לא יניחו האנשים שתלך ביניהם אשה או כלב או חזיר. 2)יש לאשה להיות צנועה בטבילתה, להסתיר ליל טבילתה. ולא תלך בפני הבריות, שלא ירגישו בה בני אדם. ומי שאינה עושה כן, נאמר עליה: "ארור שוכב עם כל בהמה". 3)כל אשה רוחצת לבעלה פניו ידיו ורגליו ומוזגת לו את הכוס ומצעת לו את המיטה ועומדת ומשמשת בפני בעלה כגון שתתן לו מים או כלי (אבה"ע פ' ס' ד). כל אשה שתמנע לעשות מלאכה ממלאכות שהיא חיבת לעשותן כופין אותה לעשות (סעיף טו). 4)אשה פסולה לדון (חו"מ סימן ז סעיף ד) כל הפסולין לדון פסולים להעיד (ס' לג ס' א). 5)אין מעמידים אשה במלכות שנאמר עליך מלך, ממלך ולא מלכה וכן כל משימות שבישראל אין ממנים בהם אלא איש (רמבם הלכות מלכים פרק א'). 6)לא תרבה שיחה עם האשה שכל שיחתה של האשה אינה אלא דברי ניאופים (מסכת דרך ארץ רבה פרק ראשון). 7)אין אשה חכמה אלא בפלך. ישרפו דברי תורה ולא ימסרו דברי תורה לנשים (תוספות במסכת סוטה כא ע"ב). 8)"ללכת בין שתי נשים זה כמו ללכת בין שני חמורים או בין שני גמלים"; הרב עובדיה 9)כל באשה ערווה יש עוד דוגמאות רבות ואני שואל מדוע יש תפיסה כזו שלילית של הדת על האישה כולל זה שהיא נחשבת לזו שפיתתה את אדם וכביכול בגללה כולנו איבדנו את גן העדן אולם למעשה בזכותה אנו חיים וקיימים כי היא זו שנושאת ברחמה אותנו והיא זו שמטפלת על פי רוב וברוב הזמן בנו ובלעדיה אנחנו לא היינו מתקימים ולכן יש לתת לה כבוד שלא נופל בשערה משל הגבר ואולי יותר מכך כי היא האמא של כולנו ויש לזנוח את התפיסה המפלה וחסרת הבסיס וההיגיון בכל מסגרת שהיא ובמיוחד בכל הדתות למניהם
האשה לפי מה שנראה על פני השטח בתפיסה הדתית מוצגת כבת מלך אולם תפיסתם של הרבנים לאורך הדורות באה לידי ביטוי יותר מאשר פעם אחת והיא היתה בוטה ביותר כלפי האשה ומעמדה והנה מספר דוגמאות לעיונכם 1)סעיף ח שולחן ערוך יש ליזהר שלא ילך איש בין שתי נשים, ולא בין שני כלבים או שני חזירים, וכן לא יניחו האנשים שתלך ביניהם אשה או כלב או חזיר. 2)יש לאשה להיות צנועה בטבילתה, להסתיר ליל טבילתה. ולא תלך בפני הבריות, שלא ירגישו בה בני אדם. ומי שאינה עושה כן, נאמר עליה: "ארור שוכב עם כל בהמה". 3)כל אשה רוחצת לבעלה פניו ידיו ורגליו ומוזגת לו את הכוס ומצעת לו את המיטה ועומדת ומשמשת בפני בעלה כגון שתתן לו מים או כלי (אבה"ע פ' ס' ד). כל אשה שתמנע לעשות מלאכה ממלאכות שהיא חיבת לעשותן כופין אותה לעשות (סעיף טו). 4)אשה פסולה לדון (חו"מ סימן ז סעיף ד) כל הפסולין לדון פסולים להעיד (ס' לג ס' א). 5)אין מעמידים אשה במלכות שנאמר עליך מלך, ממלך ולא מלכה וכן כל משימות שבישראל אין ממנים בהם אלא איש (רמבם הלכות מלכים פרק א'). 6)לא תרבה שיחה עם האשה שכל שיחתה של האשה אינה אלא דברי ניאופים (מסכת דרך ארץ רבה פרק ראשון). 7)אין אשה חכמה אלא בפלך. ישרפו דברי תורה ולא ימסרו דברי תורה לנשים (תוספות במסכת סוטה כא ע"ב). 8)"ללכת בין שתי נשים זה כמו ללכת בין שני חמורים או בין שני גמלים"; הרב עובדיה 9)כל באשה ערווה יש עוד דוגמאות רבות ואני שואל מדוע יש תפיסה כזו שלילית של הדת על האישה כולל זה שהיא נחשבת לזו שפיתתה את אדם וכביכול בגללה כולנו איבדנו את גן העדן אולם למעשה בזכותה אנו חיים וקיימים כי היא זו שנושאת ברחמה אותנו והיא זו שמטפלת על פי רוב וברוב הזמן בנו ובלעדיה אנחנו לא היינו מתקימים ולכן יש לתת לה כבוד שלא נופל בשערה משל הגבר ואולי יותר מכך כי היא האמא של כולנו ויש לזנוח את התפיסה המפלה וחסרת הבסיס וההיגיון בכל מסגרת שהיא ובמיוחד בכל הדתות למניהם