תשובה
קודם כל תפסיק כבר לזלזל במה שאתה לא יודע, אתה מצטט ציטוטים מחז"ל ומוציא אותם מהקשרם, כמו שעושים הכופרים האפיקורסים, ואני מאמין שאתה לא באמת כופר אלא מושפע לרעה ע"י אחד הכופרים(אם מאתר חופש או אם מאתר של "דעת האמת"(לאמיתו של דבר דת את השקר). כופרים תמיד היו בעם ישראל זה לא חדש, ומי שכופר ביהדות ומזלזל בה, מוזמן לבדוק אם סבא של אבא שלו היה גם חלק מהיהדות המזולזלת, עצוב שהמצב הוא כזה, שיהודים כופרים ביהדותם ובמצואם. קודם כל לפני שאני עונה תשובות, היהדות קובעת חד משמעית, אין דבר כזה שיווין בין גבר לאישה , כי גבר ואישה הם שתי יצירות שונות, גבר יש תפיקד מסוים ואישה יש תפקיד מסוים, חז"ל וגמרא ומשנה הם חוקים שהולכים לפי השכל לא לפי הרגש, אתה לא יכול להגיד ,בגלל שכתוב לא עשני אישה זה אומר שהיהדות מפלה את הנשים, כי יש סיבה שחוקקו את החוק הזה בצורה הגיונית, הגמרא צריכה להיות שכלית נטו , ולא עם הרגש, בין אכזריות ובין טובת לב, פשוט חוקים ברורים.וכל ההסברים שאני הולך להגיד לך זה לפי השכל ההגיוני ולא המצאה שלי או של מיסיון זה או אחר . ראשית צריך לדעת שרב שרוצה לפסוק הלכה או לפרש את התורה שבעל פה , חייב לדעת שיש רק שלוש עשר מידות שהתורה נדרשת בהן - שקיבלו כתורה מסיני ואי אפשר לפרש איך שבא לך :http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A9%D7%9C%D7%95%D7%A9_%D7%A2%D7%A9%D7%A8%D7%94_%D7%9E%D7%99%D7%93%D7%95%D7%AA_%D7%94%D7%A8%D7%97%D7%9E%D7%99%D7%9D דבר שני הרב חייב להיות מתוקן במידות ומצוות, וקודם כל במידות שיהיה לו 13 מידות של רחמים : http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A9%D7%9C%D7%95%D7%A9_%D7%A2%D7%A9%D7%A8%D7%94_%D7%9E%D7%99%D7%93%D7%95%D7%AA_%D7%94%D7%A8%D7%97%D7%9E%D7%99%D7%9D שזה חסד רחמים וכדומה, כלומר צריך להיות בן אדם טוב ולא אכזרי כמובן שחז"ל קבעו דרך ארץ קבעה לתורה, דרך ארץ זה להיות בן אדם טוב מוסרי ונורמלי : http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%93%D7%A8%D7%9A_%D7%90%D7%A8%D7%A5_%D7%A7%D7%93%D7%9E%D7%94_%D7%9C%D7%AA%D7%95%D7%A8%D7%94 וכמובן לדעת את כל הש"ס , פוסקים וכדומה, ומתוקן במצוות, אחרי כל זה הוא רשאי להחליט מה התורה אומרת וזה על סמך שלא יסתור את אבותיו. זה ראשית לפני בכלל שמתעסקים בקביעת הלכה חייבים לדעת. עכשיו לעיניינו, חז"ל יש אימרות רבות על נשים חלקם נשמעות טוב וחלקם נשמעות לא טוב מבחינה רגשית צריך לדעת שגם האימרות שנשמעות טוב מבחינה רגשית זה לא בטוח מה שהם מתכוונים וגם ההפך , צריך לדעת את שורש הכוונה שלהם פה טוב כדי הבנת חוכמת התורה ולא לפרש איך שבא לי את התורה(כמו ביקורת המקרא למשל , פירושים עלובים שמגיעים מכופרים גוים). עכשיו לשאלתך : "מדוע חובה להציל את חייו של גבר זקן לפני אישה צעירה?" - אמת הדבר, באמת צריך להציל את הגבר לפני האישה, אבל לא בגלל שהיא נחותה, לפי התורה אין דבר נחות, נחות זה המצאה של בני אדם, כל אדם הוא מצלם אלוקים, וכל אחד יש את הזכויות שלו ואת החובות שלו , אם זה אישה או גבר, או גוי או עבד וכדומה, אין דבר כזה נחות כי הקב"ה לא יצר סתם דברים בבריאה להכל יש תכנון כולל. עכשיו לשאלה, האישה מצווה בפחות מצוות הגבר מצווה בהרבה יותר מצוות בעולם, האישה באה לעולם כדי לתקן את הגבר, עזר כנגדו, זה לשמש כמורה עזר, כי ההתחלה הרוחנית שלה גבוהה יותר, הצלת הגבר על האישה עדיפה רק כאשר יודעים בוודאות שמצב של הגבר והאישה אותו מצב מבחינת הפגיעה הגופנית, אם המצב של האישה יותר קשה, ברור מבחינה השכל הישיר שצריך לטפל באישה, אבל אם המצב הוא שווה פה באה השאלה. והתשובה היא קודם הגבר, למה כי יש לו תיקון יותר גדול בעולם, הוא באה להשלים 613 מצוות ואישה באה להשלים פחות, אישה מתוקנת יותר לכן היא יותר מוכנה לעולם הבא מהגבר, פה באה השאלה אם מי שצריך לקיים מצוות יותר הוא עדיף יותר?, אז התשובה לא, קיום מצוות נובע מחסרון, לגבר יש חסרון והוא צריך לתקן את הנפש והרוח שלו(התאוות והרגשות) לכן התיקון שלו יותר גבוה מאישה, אישה באה לתקן רק את הרוח(הרגשות). לכן אנחנו נותנים חסד לגבר שיהיה לו יותר זמן לתקן בעולם הזה כדי שיהיה מוכן לעולם הבא. "מדוע מברך הגבר שלא עשני עבד, שלא עשני גוי ושלא עשני אישה?" - קיום מצוות - לא בגלל שזה יותר נחות מזה, כמו שאמרתי אין נחות או לא נחות , הגבר מצווה להרבה מצוות אז הוא מברך שלא עשני אישה , כי הוא רוצה לקיים יותר מצוות זה הכל. האישה מברכת שעשני כרצונו , במדרש רשום כרצונו זה שהיא במעלה למעלה מהמלאכים כי את האדם כתוב "נעשה אדם" ואישה נעשה לפי הרצון של הקב"ה , הרצון קודם לעשיה, לכן הרמה של האישה גבוהה יותר. מדוע אישה מופלה לרעה בדיני ירושה? - ראשית עלינו להבין שזה לא גזרת חז"ל אלא גזרת התורה, האישה באופן כללי מקבלת מהגבר הכל, הגבר מחויב לתת לה יותר רכוש מאשר לעצמו, זה אחד הסברות לא התעמקתי, אבל אם תרצה תקבל תשובה מפורטת בהמשך. "מדוע חז"ל כתבו על האישה מסריחה, קמצנית, נואפת וכו'" - לא יודע מאיפה זה כתוב, תביא קישור (אמיתי לא מאתר כפירה) ואז נדיין מה בדיוק כתוב שמה. "האישה בעיני חז"ל נוצרה כדי לשרת את בעלה" - אז למה כתוב : שיאוהב אותה כמו גופו ויכבדה יותר מגופו, ולמה צריך לתת לה עונתה כסותה ושאירתה , למה למה? האישה נועדה להקים בית ולעזור לבעל מבחינה רוחנית והסברה של לשרת את הבעל זה פילוסופיה מתוך הגמרא. "גם לכלב זורקים עצם מידי פעם ואומרים מילה טובה (אשת חיל) " - כן אז למה כתוב : האוהב את אשתו כגופו והמכבדה יותר מגופו הכתוב אומר : וידעת כי שלום באוהלך מצא אישה מצא טוב אוקירו לנשייכו כי היכי דתתעתרו (כבדו את הנשים שלכם כדי שתתעשרו)", אין הברכה מצוייה בביתו של האדם אלא בעבור אשתו חז'ל מייחסים לאישה את הפרנסה בבית , שלום הבית מקביל לפרנסת הבית ידוע לפי המקורות שכאשר הגבר מכבד את אישתו ,פרנסתו מצויה בשפע ושאינו מכבד את אישתו אין הפרנסה מצויה בידו. "כל אשר תאמר לך שרה תעשה" דרש רב עוירא בשכר נשים צדקניות שהיו באותו הדור נגאלו ישראל ממצרים (סוטה י"א. וכדומה כדומה...
קודם כל תפסיק כבר לזלזל במה שאתה לא יודע, אתה מצטט ציטוטים מחז"ל ומוציא אותם מהקשרם, כמו שעושים הכופרים האפיקורסים, ואני מאמין שאתה לא באמת כופר אלא מושפע לרעה ע"י אחד הכופרים(אם מאתר חופש או אם מאתר של "דעת האמת"(לאמיתו של דבר דת את השקר). כופרים תמיד היו בעם ישראל זה לא חדש, ומי שכופר ביהדות ומזלזל בה, מוזמן לבדוק אם סבא של אבא שלו היה גם חלק מהיהדות המזולזלת, עצוב שהמצב הוא כזה, שיהודים כופרים ביהדותם ובמצואם. קודם כל לפני שאני עונה תשובות, היהדות קובעת חד משמעית, אין דבר כזה שיווין בין גבר לאישה , כי גבר ואישה הם שתי יצירות שונות, גבר יש תפיקד מסוים ואישה יש תפקיד מסוים, חז"ל וגמרא ומשנה הם חוקים שהולכים לפי השכל לא לפי הרגש, אתה לא יכול להגיד ,בגלל שכתוב לא עשני אישה זה אומר שהיהדות מפלה את הנשים, כי יש סיבה שחוקקו את החוק הזה בצורה הגיונית, הגמרא צריכה להיות שכלית נטו , ולא עם הרגש, בין אכזריות ובין טובת לב, פשוט חוקים ברורים.וכל ההסברים שאני הולך להגיד לך זה לפי השכל ההגיוני ולא המצאה שלי או של מיסיון זה או אחר . ראשית צריך לדעת שרב שרוצה לפסוק הלכה או לפרש את התורה שבעל פה , חייב לדעת שיש רק שלוש עשר מידות שהתורה נדרשת בהן - שקיבלו כתורה מסיני ואי אפשר לפרש איך שבא לך :http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A9%D7%9C%D7%95%D7%A9_%D7%A2%D7%A9%D7%A8%D7%94_%D7%9E%D7%99%D7%93%D7%95%D7%AA_%D7%94%D7%A8%D7%97%D7%9E%D7%99%D7%9D דבר שני הרב חייב להיות מתוקן במידות ומצוות, וקודם כל במידות שיהיה לו 13 מידות של רחמים : http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A9%D7%9C%D7%95%D7%A9_%D7%A2%D7%A9%D7%A8%D7%94_%D7%9E%D7%99%D7%93%D7%95%D7%AA_%D7%94%D7%A8%D7%97%D7%9E%D7%99%D7%9D שזה חסד רחמים וכדומה, כלומר צריך להיות בן אדם טוב ולא אכזרי כמובן שחז"ל קבעו דרך ארץ קבעה לתורה, דרך ארץ זה להיות בן אדם טוב מוסרי ונורמלי : http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%93%D7%A8%D7%9A_%D7%90%D7%A8%D7%A5_%D7%A7%D7%93%D7%9E%D7%94_%D7%9C%D7%AA%D7%95%D7%A8%D7%94 וכמובן לדעת את כל הש"ס , פוסקים וכדומה, ומתוקן במצוות, אחרי כל זה הוא רשאי להחליט מה התורה אומרת וזה על סמך שלא יסתור את אבותיו. זה ראשית לפני בכלל שמתעסקים בקביעת הלכה חייבים לדעת. עכשיו לעיניינו, חז"ל יש אימרות רבות על נשים חלקם נשמעות טוב וחלקם נשמעות לא טוב מבחינה רגשית צריך לדעת שגם האימרות שנשמעות טוב מבחינה רגשית זה לא בטוח מה שהם מתכוונים וגם ההפך , צריך לדעת את שורש הכוונה שלהם פה טוב כדי הבנת חוכמת התורה ולא לפרש איך שבא לי את התורה(כמו ביקורת המקרא למשל , פירושים עלובים שמגיעים מכופרים גוים). עכשיו לשאלתך : "מדוע חובה להציל את חייו של גבר זקן לפני אישה צעירה?" - אמת הדבר, באמת צריך להציל את הגבר לפני האישה, אבל לא בגלל שהיא נחותה, לפי התורה אין דבר נחות, נחות זה המצאה של בני אדם, כל אדם הוא מצלם אלוקים, וכל אחד יש את הזכויות שלו ואת החובות שלו , אם זה אישה או גבר, או גוי או עבד וכדומה, אין דבר כזה נחות כי הקב"ה לא יצר סתם דברים בבריאה להכל יש תכנון כולל. עכשיו לשאלה, האישה מצווה בפחות מצוות הגבר מצווה בהרבה יותר מצוות בעולם, האישה באה לעולם כדי לתקן את הגבר, עזר כנגדו, זה לשמש כמורה עזר, כי ההתחלה הרוחנית שלה גבוהה יותר, הצלת הגבר על האישה עדיפה רק כאשר יודעים בוודאות שמצב של הגבר והאישה אותו מצב מבחינת הפגיעה הגופנית, אם המצב של האישה יותר קשה, ברור מבחינה השכל הישיר שצריך לטפל באישה, אבל אם המצב הוא שווה פה באה השאלה. והתשובה היא קודם הגבר, למה כי יש לו תיקון יותר גדול בעולם, הוא באה להשלים 613 מצוות ואישה באה להשלים פחות, אישה מתוקנת יותר לכן היא יותר מוכנה לעולם הבא מהגבר, פה באה השאלה אם מי שצריך לקיים מצוות יותר הוא עדיף יותר?, אז התשובה לא, קיום מצוות נובע מחסרון, לגבר יש חסרון והוא צריך לתקן את הנפש והרוח שלו(התאוות והרגשות) לכן התיקון שלו יותר גבוה מאישה, אישה באה לתקן רק את הרוח(הרגשות). לכן אנחנו נותנים חסד לגבר שיהיה לו יותר זמן לתקן בעולם הזה כדי שיהיה מוכן לעולם הבא. "מדוע מברך הגבר שלא עשני עבד, שלא עשני גוי ושלא עשני אישה?" - קיום מצוות - לא בגלל שזה יותר נחות מזה, כמו שאמרתי אין נחות או לא נחות , הגבר מצווה להרבה מצוות אז הוא מברך שלא עשני אישה , כי הוא רוצה לקיים יותר מצוות זה הכל. האישה מברכת שעשני כרצונו , במדרש רשום כרצונו זה שהיא במעלה למעלה מהמלאכים כי את האדם כתוב "נעשה אדם" ואישה נעשה לפי הרצון של הקב"ה , הרצון קודם לעשיה, לכן הרמה של האישה גבוהה יותר. מדוע אישה מופלה לרעה בדיני ירושה? - ראשית עלינו להבין שזה לא גזרת חז"ל אלא גזרת התורה, האישה באופן כללי מקבלת מהגבר הכל, הגבר מחויב לתת לה יותר רכוש מאשר לעצמו, זה אחד הסברות לא התעמקתי, אבל אם תרצה תקבל תשובה מפורטת בהמשך. "מדוע חז"ל כתבו על האישה מסריחה, קמצנית, נואפת וכו'" - לא יודע מאיפה זה כתוב, תביא קישור (אמיתי לא מאתר כפירה) ואז נדיין מה בדיוק כתוב שמה. "האישה בעיני חז"ל נוצרה כדי לשרת את בעלה" - אז למה כתוב : שיאוהב אותה כמו גופו ויכבדה יותר מגופו, ולמה צריך לתת לה עונתה כסותה ושאירתה , למה למה? האישה נועדה להקים בית ולעזור לבעל מבחינה רוחנית והסברה של לשרת את הבעל זה פילוסופיה מתוך הגמרא. "גם לכלב זורקים עצם מידי פעם ואומרים מילה טובה (אשת חיל) " - כן אז למה כתוב : האוהב את אשתו כגופו והמכבדה יותר מגופו הכתוב אומר : וידעת כי שלום באוהלך מצא אישה מצא טוב אוקירו לנשייכו כי היכי דתתעתרו (כבדו את הנשים שלכם כדי שתתעשרו)", אין הברכה מצוייה בביתו של האדם אלא בעבור אשתו חז'ל מייחסים לאישה את הפרנסה בבית , שלום הבית מקביל לפרנסת הבית ידוע לפי המקורות שכאשר הגבר מכבד את אישתו ,פרנסתו מצויה בשפע ושאינו מכבד את אישתו אין הפרנסה מצויה בידו. "כל אשר תאמר לך שרה תעשה" דרש רב עוירא בשכר נשים צדקניות שהיו באותו הדור נגאלו ישראל ממצרים (סוטה י"א. וכדומה כדומה...