מדוע שחקני נבא נוהרים לאירופה?

מנחם לס

New member
מדוע שחקני נבא נוהרים לאירופה?

מה הסיבה שכל כך הרבה שחקנים שיכולים לשחק בנבא מעדיפים את אירופה?
 

OrEl74

Well-known member
מנהל
איזה קטע ../images/Emo13.gif

בדיוק נכנסתי בשביל לשאול את השאלה הזאת (מעתיקן אחד!) לדעתי המשכורות באירופה עולות והשחקנים האירופאים מעדיפים לחזור "הביתה" למקום שבו הם אולי יהיו כוכבים לעומת הבינוניות המאפיינת אותם ב-NBA והכל בתמורה לאותו השכר. שחקן מקבל פתאום הצעה שוות ערך או גבוהה יותר משכר שלו ב-NBA אבל הוא צריך לעבור הרבה פחות בשביל זה, הן מבחינת האימונים והן מבחינת כמות המשחקים כך שאם מחשבים את זה לפי משחק (אור לטיפולך...) השכר הרבה יותר גבוה ממה שהם מקבל ב-NBA.
 

מנחם לס

New member
ונא לא לשכוח שהדולאר על הפנים!

אני מגיע ארצה ב-20 לאוגוסט ללידה של נכדתי השלישית בישראל (מה לעשות? מייקל ג'ורדן לא ייצא מהגנים שלי!) עם אשתי הנהדרת גייל. הזהרתי אותה שישראל - שתמיד היתה כה זולה עבורנו - נעשתה פתאום יקרה! היורו קובר את הדולאר. כל האמריקאים באירופה רק נהנים מזה!
 

Oxycodone

New member
לוזרים עוברים לשם

שחקנים שלא באמת רוצים להגשים את החלום של לזכות באליפות בליגה הטובה בעולם. או שחקנים שלא הסתדרו טוב בליגה ועדיף להם לשחק באירופה. מבחינה כספית זה גם הרבה יותר נוח , כסף יותר קל , פחות משחקים , פחות טיסות מחוף לחוף פחות טירטורים. מי שרוצה חיים יותר קלים ולא באמת בא ל nba מתוך אהבה לכדורסל וכדי לזכות באליפות
 
איזה שטויות

פארקר לוזר? צ'ילדרס לוזר? שניהם שחקנים שלא יובילו את בוסטון/פילי לאליפויות, ודווקא באירופה הם יכולים. הם מעדיפים להיות ראש לשועלים מזנב לאריות. זה דבר לגיטימי ביותר. בטח כשמדובר פה על סכומים מטורפים..למה לסרב? כדי לצאת 'ווינר' לשיטתך?
 

Oxycodone

New member
איזה מהפארקרים ?

AP ? הוא לא לוזר, אם הוא היה רוצה חיים קלים הוא היה נשאר המלך של מכבי תל אביב והיורוליג, או היה עובר עכשיו לאולימפיאקוס או למכבי תל אביב בחזרה. לצ'ילדרס אין בכלל מה לחפש ביורולויג. הוא אחלה שחקן והוא צעיר, ויש לו מה לתרום לליגת האן בי איי. התכוונתי שלוזר הוא שחקן שהוכיח את עצמו ב nba ויש לו יכולות טובות והוא הולך לשחק באירופה בגלל שהוא רוצה חיים קלים. אולי יש שחקנים שאין להם מזל בהתחלה או סוכנים טובים ולכן הם צריכים לעבור קודם באירופה. אבל לדעתי ממש אין לצ'ילדרס מה לחפש באירופה, הוא צריך לנסות לחפש טרייד לקבוצה אחרת בליגה, אולי אפילו לעבור באמצע העונה מאטלנטה. או שאולי לשחק עונה באולימפיאקוס ולחזור לאן בי איי. ברור שהכסף קובע, אבל אני חושב ששחקני כדורסל מגיעים למקצוע כדי לשאופ להכי טוב שאפשר שזה האן בי איי ולא רק כסף.
 

Orenseg

New member
כסף

בעוד שבNBA יש הגבלות על תקרת השכר (ולכן השוק מוגבל), באירופה יש כמה מועדוני על עם תקציב לא נגמר שיכולים להציע משכורות אדירות. אם ג'וש צ'ילדרס היה מקבל בNBA חוזה MLE ל3 שנים בשווי ~16 מיליון דולר, הוא היה צריך לשלם מסים ועלויות מחיה. מצד שני, אולימפיאקוס הציעה לצ'ילדרס 20 מיליון דולר tax-free וללא עלויות מחיה! בנוסף, תיאורטית שחקנים כמו צ'ילדרס יכולים להיות סקוררים באירופה (עד כמה שאפשר להיות סקורר אצל ינאקיס), לתת מספרים נאים ולהרוויח חוזים בNBA (בהנחה שיש לו אופציית חזרה לארה"ב).
 

סלים וארזה

New member
מנהל
כמו כל דבר בצבא, שלוש סיבות 1. באירופה אפשר לקבל הרבה דקות משחק, ולהיות כוכב שזה חשוב לשחקן מאשר לקבל 10 דקות מהספסל. בייחוד כשהשכר לא שונה בהרבה ושחקנים בינוניים מינוס ב-NBA ירוויחו דומה גם באירופה. 2. משחקים 2-3 משחקים בשבוע, לרוב 2. כך שהשחיקה קטנה יותר. גם העונה קצרה יותר. 3. המעבר בין NBA ליורוליג הפך לדו כיווני ויש לא מעט מקרים בהם שחקנים עוברים וחוזרים בין הליגות. כך שאם אתה טוב, ישימו לב אליך גם באירופה.
 

מנחם לס

New member
ואסור לשכוח חומוס, פלפל, וחתיכות ישראליות!

כששחקן אמריקאי מגיע לישראל, הוא מיד נעשה VIP אני יודע שההילה קטנה מאד בשנים האחרונות, אבל כשאולסי פרי וחבריו היו בארץ, הם פתאום הפכו לכוכבים. רובם היו שחורים שבארה"ב הם לא היו שונים ממיליונים אחרים. בארץ לפתע הם ברדיו, בטלוויזיה, דוגמניות רוצות אותם, והם חוגגים כמו שלא חגגו בחייהם! זאת, לדעתי, עוד סיבה לרצונם לשחק בשאר העולם. הם הופכים בצ'יק לכוכבים!
 

Malcolm X

New member
בשבדיה הם סתם עוד פועלים זרים

אמריקאי שמשחק בליגה השוודית יכול ללכת לקניון, להסתובב ברחוב בלי שיחנקו אותו עשרות מעריצים. מה שכתבת על האמאריקאי בארץ מאוד מדוייק. חונקים אותו, חוזי פרסום, מעריצים, סלב אמיתי. באירופה זה פחות נפוץ...אולי למעט השחקנים המובילים באריות היורוליג...
 

עמית123

New member
ועכשיו גם פרימוז ברזץ עובר לרומא

לפחות מישהו שם יבין את ג'נקינגס :)
 

הכפפה

New member
הבטיחו לנו "דומיניק"

ובמקום זה קיבלנו שחקן שאני בספק אם אוהדי כדורסל יוונים ממוצעים שמעו את שמו אי פעם. בדומה לדעתו של ניר, אני סבור שיש כאן שני גורמים עיקריים: א) ההצלחה האירופאית בנ.ב.א, שגררה התעניינות מסוימת בכדורסל האירופאי ובהיותו מקפצה ראויה. ב) כסף. אני דווקא לא חושב שהסיבה היא "לקבל דקות" - יש שחקנים שהיו מתים לקבל אפילו דקת משחק אחת בנ.ב.א, על אחת כמה וכמה להיות שחקן רוטציה כמו ברזץ וצ'ילדרס. קשה לי להאמין שאיפה שהוא במוחו של צ'ילדרס התקבע חלום של להוביל קבוצת יורוליג. אולי במוחו של סוכנו, צמא העמלה. נדמה לי שכסף, ו"גלובליות המשחק", משחקים כאן תפקיד מכריע.
 

ikrmr

New member
מסיבה פשוטה

בס"ד הם רוצים לחזור לנב"א דרך הצלחה גדולה באירופה כמו שעשה אנטוני פארקר הזכור לטוב מאוד אצלנו, שבאירופה הוא היה הטוב ביותר, וזה פתח לפניו את הנב"א וקיבל הזדמנות להוכיח שהוא מתאים לנב"א יותר ממה שקיבל בפעם הקודמת, ולקח את ההזדמנות בשתי ידעם ומוכיח שהוא שחקן טוב ואולי למעלה מזה ברמה של הנב"א עם מספרים יפים (כולל מעל 40% מהשלוש), והוא בהחלט שחקן חשוב בטורונטו, שהיא לא מאריות הנב"א, אך זה הרבה יותר ממה שהוא היה לפני שהיה באירופה.
 
למעלה