שים לב שבהודעה הקודמת
חשבתי שאתה סימבאם, בגלל זה אמרתי שסטרת את עצמך, למעשה אתה לא סטרת שום דבר

 
אבל נמשיך איתך:
 
1. אדם שנותן שירות מגעיל הוא לא קשור לטיעון של מה נחשב שירות יותר טוב.
כי נכון, אדם שנותן שרות מגעיל, כבר עדיף מכונה.
אבל מה עדיף, אדם שנותן שרות מגעיל או מכונה מקולקלת שלא יכולה לתת שירות?
אם אתה הולך על מכונה תקנית אז תשווה את זה לאדם תקני... הבנת את ההגיון שלי?
אני מנסה להשוות בין שרות אנושי לשרות מכונה כך שאם אתה מביא לי שירות אנושי מקולקל גם אני יכול להביא לך שירות של מכונה מקולקלת, שמביאה לך כרטיס לאילת כשאתה רצית כרטיס לתל אביב.
ואז אין לך מה לעשות, לקחה לך כבר את הכסף ואין עם מי לדבר. עם אדם שעשה טעות עוד אפשר לדבר.
 
2.לזה אין לי שום טיעון נגד

למעשה, רוב היפנים נראה לי מעדיפים להתעסק עם מכונה מאשר לשאול או לקבל שירות של מישהו, ולכן זה מתאים ליפן.
 
3.כמו בנקודה 1, זה לא קשור לטיעון.
אם יש לך מכונה אחת ומאה אנשים, גם הם יחכו בתור.
למה ביפן כשאני מתקשר למענה קולי של חברה עונים לי מייד? זה קרה כמה פעמים.
לא מעניין אותי מה העלות לחברה, אם הם נותנים שירות גרוע יותר בשביל לחסוך עליוית זה כבר בעיה שלהם.
אבל בסופו של דבר, לחכות בתור זה לא קשור בכלל למי אתה מחכה, למכונה או לאדם.
כך שהנקודה הזאת גם בטלה.
אני רוצה להשוות בין שירות אנושי לשירות מכונה.
במקרה, בישראל לשירות אנושי מחכים הרבה יותר, אבל זה לא כך ביפן, כך שזה לא נקודה שבגללה הם עשו את המכונה.
עשו את המכונה כנראה לייעול, לחסוך עלויות ואולי לתמוך ביפנים שפוחדים להתעמת ולקבל שירות ממישהו.
למרות שגם ככה אחרי זה הם צריכים להכנס לרופא, שהוא לא מכונה...אז אחות על הדרך לא נראה לי כל כך שונה.
 
4. לא אמרתי שמכונה זה פתרון לא מעשי ולא יעיל ולא טוב. להפך, זה בדיוק מה שאני חושב.
רק אמרתי שמבחינת שירות, זה מרגיש פחות "שירותי" ויותר עשה זאת בעצמך.
מה יותר שירות, לשבת בבית קפה ושמלצר יגיש לך קפה או ללכת למטבח שלך ולשפוך לכוס אבקת קפה שקנית לבד בסופר ולהדליק את הקומקום החשמלי ואז לשפוך מים חמים לכוס ולערבב, מה יותר מרגיש לך שקיבלת שירות?
גם אם הקפה בבית שלך הרבה יותר טוב מהקפה במסעה, עדיין במסעדה קיבלת שירות, ובבית .. עשית לבד.
 
5. עם התחושה הסובייקטיבית שלך אי אפשר להתווכח.
למעשה, אם בקופת החולים שלי היו עושים את אותו דבר, פה בישראל, גם אני הייתי מרגיש ששיפרו את השירות.
אבל זה כי אני משווה את זה לשירות שיש היום בישראל.
אם הייתי משווה את זה לשירות הסטנדרטי שאני מקבל ביפן כל הזן, אז אני מרגיש שהשירות פחת.
 
6. אתה משווה פה "תור אוטומאטי" או "שירות תור אוטומאטי" עם "כאוס וחוסר שירות"
אז ברור שהמכונה של התורות יותר טובה והשירות שמורגש הוא יותר טוב, כי לפני זה לא היה שירות.
לפני זה גם לרופאה בתוך החדר לא ממש היה איכפת מי נכנס ומתי, היא לא שמרה על התורים, ואם משהו היה דוחף עםמרפקים ונכנס היא לא הייתה אומרת לו צא החוצה זה לא התור שלך.
אז ברור ששירות מכונה הוא יותר טוב מחוסר שירות בכלל.
שוב, לא נוגע בנקודה של שירות מכונה מול שירות אנושי.