מדידת לחץ דם, משקל וגובה בבית החולים - עשה זאת בעצמך!

mishel s

New member
מדידת לחץ דם, משקל וגובה בבית החולים - עשה זאת בעצמך!

היינו בבית החולים לאחרונה לבדיקות והתפלאתי לראות מכונות אוטומאטיתות לבדיקת לחץ דם, גובה ומשקל!
קודם מכניסים את היד שם לחור, ואז המכונה בודקת לחץ דם ומוציאה לך פתק עם התוצאה.
אחר כך מורידים נעליים ועולים על הפלאטה של המשקל, שם בו זמנית המכונה מודדת את המשקל שלך וגם את הגובה שלך ואז מוציאה לך פתק עם המשקל, גובה ואפילו מדד ה BMI שלך!
את הפתקים האלו אתה לוקח ונותן לאחראים שם שמכניסים לתיק.

משעשע, לא?

 

Simbbam

New member
תמיד מדהים אותי לאיזה רמות תודעת השירות מפותחת שם

יפן היא גן עדן לכל מי שמתעסק בשירותיות.
היא כל כך מפותחת שאפילו לבית החולים היא מגיעה!
 

mishel s

New member
דווקא לא הייתי אומר שזה שירות מפותח

זה טכנולוגיה מפותחת, כן, אבל מבחינת שירות?
זה שירות עצמי, אף אחד פה לא משרת אותך, אתה עושה את העבודה של האחות בעצמך.
שירות טוב היה אם אחות עושה את זה עבורך, לא?
&nbsp
איפה השירות יותר טוב, במסעדת גורמה שבא אליך מלצר לשולחן ומטפל בכל משאלותיך? או במסעדת אכול כפי י כולתך שאתה קם לבד ושם לך בצלחת מה שאתה רוצה? במחיהת שירות, הייתי אומר שמלצר הוא שירות יותר טוב.
אבל אולי זה רק אני :)
&nbsp
הקטע של המכונות פה זה מדגיש קצת את העצמאות של היפנית וחוסר ה"גרימת טרחה לאחרים" שלהם.
&nbsp
כמובן, אם אתה מתאשפז, אחות בודקת לך את הלחץ דם וכל זה אבל זה רק שלב של בדיקה רגילה לפני אשפוזים.
 

Simbbam

New member
שירותיות לא תמיד אומרת שמישהו משרת אותך

אלא שיש זמינות גבוהה של שירותים שנגישותם גבוהה ונוחה.
לדוגמה - כל המכשירים האלה שמוציאים לך פתק.
&nbsp
 

mishel s

New member
אה כן?

אז תסביר לי למה ברכבת ישראל יש מכונה לקניית כרטיסים אבל עדיין כשסבתא יונה רוצה לקנות כרטיס היא הולכת לאדם מאחורי הקופה ומבקשת ממנו והוא מביא לה עודף ואת הכרטיס, והיא עוד עומדת בתור בשביל זה, כשיש לידה מכונה פנויה שהיא לא צריכה לעמוד בתור בשבילה.
&nbsp
האם הסבתא הזאת מעדיפה שירות גרוע יותר? אני לא חושב.
&nbsp
 

Simbbam

New member
לא הבנתי את הקשר...

ז\ה שיש אנשים מוגבלים טכנולוגית שלא מבינים איך לעבוד עם מכונות כרטוס זו בעיה, אבל לכל שאר האנשים (סבתא שלי נגיד היתה קונה בקביעות כרטיסים במכונות) זה ללא ספק אלמנט של נגישות שמגביר את השירותיות.
אם לא היו בכלל מכונות כרטיסים וכל המכירה היתה רק בקופות מאוישות, ברור היה לכולם שהשירות גרוע. זה היה מאט משמעותית את זמן קניית הכרטיס.
&nbsp
 

mishel s

New member
אתה שוב טועה

אם כל הכרטיסים היו נמכרים רק מול קופאי השירות לא היה הופך אוטומאטית גרוע.
הם היו לך מאה קופאים ובכל רגע נתון פחות ממאה אנשים שרוצים לקנות כרטיס, ברור שזמן קניית הכרטיס היה אותו דבר או אולי יותר מהר מאשר זמן קניית הכרטיס במכונה.
&nbsp
זה כמו שרות טלפוני של חברות. ביפן התקשרתי לשירות של חברת קוראין איירליינס ביפן וענו לי תוך כמה שניות ונתנו שירות מעולה.
בארץ כשניסיתי להתקשר, או שלא ענו לי בכלל או שלקח שנה עד שמישהו ענה.
האם זה אומר ששירות טלפוני (או קופאי) באופן גורף זה שירות גרוע? לא
זה רק אומר שאולי ביפן יש להם יותר אנשים שמחכים לטלפון שלך וכל אחד כזה גם נותן שירות יותר טוב ומנומס.
&nbsp
להגיד שאדם שמשרת אותך זה שירות פחות טוב ממכונה שמשרתת אותך, זאת טעות.
עם מכונה אתה לא יכול לדבר, לא יכול להסביר, לא יכול לשאול שאלות.
&nbsp
קח למשל את תחנות הרכבת ביפן.
למה בכל שער יש לך אדם שצמוד לשער הזה ועונה לאנשים על שאלות, ועוזר בכל מני בעיות?
הרי יש מכונות כרטיסים, למה צריך אותו?
ובתחנות בערים פחות ראשיות, אין את האדם הזה או שהוא עובד אולי שעתיים ביום.
וזה, לפחות עבורי, הרגיש כשירות פחות טוב.
רציתי לשאול למשל כמה עולה כרטיס עד לנקודה מסויימת ולא יכולתי כי האדם הזה לא היה שם.
הייתה רק מכונה, ומכונה לא עונה על שאלות.
&nbsp
השירות שאתה מדבר עליו הוא שירות מאוד ספציפי, שירות של מי שכבר יודע מה הוא רוצה.
אבל יש עוד הרבה אנשים שלא יודעים מה הם רוצים, ובשביל זה צריכים לדבר עם מישהו.
&nbsp
אבל עזוב, יש לנו כנראה תפיסות שונות לגבי מה זה שירות טוב.
אז חבל על הויכוח.
&nbsp
 

Simbbam

New member
אני מדבר על הנגשת השירותים, ללא קשר לאיכות נותני השירות

 

Nadavu

New member
לפני כמה שנים הלכתי לקופ"ח

והרופאה שאלה אותי כמה אני שוקל. עניתי שאני לא יודע, אין לי משקל בבית ואני לא זוכר מתי נשקלתי בפעם האחרונה. אז כמה נראה לך שאתה שוקל, היא שאלה. לא יודע, אמרתי. 70, 75, משהו כזה. היא הסתכלה עלי מלמעלה למטה, ורשמה במחשב 78 ק"ג. כמה שבועות לאחר מכן הייתי אצל ההורים וראיתי שיש להם משקל בשירותים, אז בשם המדע נשקלתי וגיליתי שאני 69 ק"ג.
מוסר השכל: יש שירות, ויש חרטוט :)
 

mishel s

New member
אתה בכלל מבין מה זה נגישות?

אם יש קופאי או מכונה - עבורך זה נגיש באותה מידה.
עבור אנשים אחרים, הנגישות פוחתת.
אז איך מכונה היא יותר נגישה מאדם?
&nbsp
כשמדברים בשירות על נגישות, מדברים על לת לכמה שיותר אנשים את האפשרות להשתמש בשירות.
&nbsp
 

mishel s

New member
אני אסביר לך את הקשר

הקשר הוא ששירות זה משהו שמופנה אל כלל הציבור.
לא רק אליך.
הוא מופנה כלפי אנשים זקנים שלא מבינים בטכנולוגיה.
הוא מופנה עבור אנשים בכיסאות גלגלים שלא מסוגלים להגיע לכפתורים במכונה הגבוהה.
הוא מופנה לאנשים שלא רואים כלום, שרוצים לדבר עם מישהו שישים להם את הכרטיס ביד.
הוא מפונה להמון סוגים של אנשים.
&nbsp
עכשיו לך תגיד לעיוור ללכת ולמדוד לעצמו את הלחץ דם ואת המשקל והגובה.
פעם הייתה אחות שעושה את זה ועכשיו יש מכונה שאין לו מושג איך היא נרית ומה כתוב עליה ואיפה הפתק יותר.
בשבילו השירות הזה הפך גרוע.
אבל מבחינתך, זה לא השירות הפך גרוע, אלא העיוור הוא אדם "בעייתי".
&nbsp
זאת הגישה שלך לשירות...
אז בקשה אל תשרת אותי :)
&nbsp
 

Nadavu

New member
ואין מי שיעזור לעיוור, לזקן ולמוגבל טכנולוגית..?

מהניסיון המאוד קצר שלי ביפן, על כל מכונה יש מישהו שכל התפקיד שלו בחיים זה לוודא שאנשים מצליחים להשתמש במכונה. אז אם אתה מוגבל, או מאותגר טכנולוגית, או סתם גאיג'ין שלא מבין על איזה כפתור ללחוץ, יש לך למי לפנות. זה לא שהמכונות מחליפות לחלוטין את הגורם האנושי - הן מייתרות אותו, עבור אותם אנשים שלא צריכים אותו. וככה גם לגורם האנושי יש יותר זמן לפנות לאותם אנשים שבאמת צריכים אותו.

באופן כללי, שוב על סמך ניסיון מאוד מאוד קצר, השירות שאתה מקבל ביפן בכל התחומים הוא כמה שנות אור לפני השירות שקיים בארץ. לא שזה כזה חוכמה - בשביל למצוא שירות יותר גרוע ממה שיש לנו בארץ צריך לבקר במדינות היותר נידחות של ברה"מ לשעבר.
 

mishel s

New member
שים לב למה שאתה אומר...

אתה אומר שכשיש בעיות - יש אדם ליד שעוזר.
כלומר אתה מודה ומודע לכך שאדם הוא יותר נגיש ממכונה.
קצת סתרת את עצמך.
&nbsp
שוב, הטענה שלי מראש הייתה שמכונה למדידת לחץ דם וכו זה לא שירות יותר טוב.
זה טכנולוגיה טובה יותר, זה יותר יעיל וחוסך כסף לבית החולים.
אבל להגיד שזה שירות יותר טוב? זה לא.
&nbsp
אבל באופן כללי, ברור שהשרות ביפן הרבה יותר טוב מהשירות פה בארץ, לא טענתי אחרת.
&nbsp
&nbsp
 

Nadavu

New member
אני מבין שהרכיב האנושי בקבלת השירות הוא מאוד חשוב עבורך, אבל

אבל קח בחשבון ש-
1. אדם שנותן שירות יכול להיות גם טיפוס מגעיל, או סתם מישהו שעובר עליו יום לא טוב. מכונה, ובלבד שהיא תקינה, מעניקה תמיד שירות נטול פניות
2. יש אנשים שפשוט מעדיפים להתעסק עם מכונות מאשר עם אנשים אחרים, זה נקרא חרדה חברתית וגם לנו מגיע שיתחשבו בנו :)
3. אסור לשכוח שגם לחכות בתור זה חלק מחווית השירות. כמי שעבד בתמיכה הטכנית של הוט, אני יודע שאם לקוח חיכה 45 דקות על הקו לדבר איתי, כמה נחמד שאני לא אהיה, היום שלו כבר הרוס. והרבה פעמים זה אנשים שמתקשרים כדי לעשות דברים שבקלות היה אפשר להעביר לטיפול של מענה אוטומטי (הזמנת\ביטול ערוצים, לדוגמא)
4. בגדול אפשר לחלק את מבקשי השירות לקבוצה גדולה של אלו שמסוגלים ומעוניינים לקבל שירות אוטומטי, וקבוצה הרבה יותר קטנה של אלו שלא מעוניינים ו\או לו מסוגלים לכך, וזקוקים לטיפול אנושי. אני מבין שלטענתך בעולם אידאלי חברות היו מעסיקות צי ענק של נותני שירות ככה שכל לקוח היה זוכה לטיפול אנושי מהיר ואז כולם היו מרוצים (חוץ מאלו עם החרדות החברתיות), אבל זה הרי לא מעשי. אז הפתרון שבו הקבוצה הגדולה של האנשים מקבלים שירות יעיל ולא אישי ומפנים בכך את נותני השירות האנושיים לטפל בקבוצה הקטנה יותר של אנשים, הוא הפתרון המעשי הטוב ביותר
5. ובאופן אישי, אם בקופ"ח שלי היו מתקינים מכונה אוטומטית למדידת לחץ דם וכל מיני, התחושה הסובייקטיבית שלי היתה שהשירות השתפר, ועם תחושה סובייקטיבית אי אפשר להתווכח.
6. אז נכון, בכל פעם שאני הולך לקופ"ח יש איזו זקנה שלא מבינה איך עובד כל הסיפור של התור האוטומטי, ומישהו (בדרך כלל אני) מנסה להסביר לה עד שהוא מתייאש. אבל המצב שהיה לפני, שבו אנשים הלכו מכות מול הדלת של הרופא, וכל הזמן היית בלחץ שמישהו יעקוף אותך, ואנשים הגיעו באיחור וכולם צרחו על כולם - זה היה פי כמה עשרות מונים יותר גרוע לכולם, כולל לסבתא.
 

mishel s

New member
שים לב שבהודעה הקודמת

חשבתי שאתה סימבאם, בגלל זה אמרתי שסטרת את עצמך, למעשה אתה לא סטרת שום דבר :)
&nbsp
אבל נמשיך איתך:
&nbsp
1. אדם שנותן שירות מגעיל הוא לא קשור לטיעון של מה נחשב שירות יותר טוב.
כי נכון, אדם שנותן שרות מגעיל, כבר עדיף מכונה.
אבל מה עדיף, אדם שנותן שרות מגעיל או מכונה מקולקלת שלא יכולה לתת שירות?
אם אתה הולך על מכונה תקנית אז תשווה את זה לאדם תקני... הבנת את ההגיון שלי?
אני מנסה להשוות בין שרות אנושי לשרות מכונה כך שאם אתה מביא לי שירות אנושי מקולקל גם אני יכול להביא לך שירות של מכונה מקולקלת, שמביאה לך כרטיס לאילת כשאתה רצית כרטיס לתל אביב.
ואז אין לך מה לעשות, לקחה לך כבר את הכסף ואין עם מי לדבר. עם אדם שעשה טעות עוד אפשר לדבר.
&nbsp
2.לזה אין לי שום טיעון נגד :)
למעשה, רוב היפנים נראה לי מעדיפים להתעסק עם מכונה מאשר לשאול או לקבל שירות של מישהו, ולכן זה מתאים ליפן.
&nbsp
3.כמו בנקודה 1, זה לא קשור לטיעון.
אם יש לך מכונה אחת ומאה אנשים, גם הם יחכו בתור.
למה ביפן כשאני מתקשר למענה קולי של חברה עונים לי מייד? זה קרה כמה פעמים.
לא מעניין אותי מה העלות לחברה, אם הם נותנים שירות גרוע יותר בשביל לחסוך עליוית זה כבר בעיה שלהם.
אבל בסופו של דבר, לחכות בתור זה לא קשור בכלל למי אתה מחכה, למכונה או לאדם.
כך שהנקודה הזאת גם בטלה.
אני רוצה להשוות בין שירות אנושי לשירות מכונה.
במקרה, בישראל לשירות אנושי מחכים הרבה יותר, אבל זה לא כך ביפן, כך שזה לא נקודה שבגללה הם עשו את המכונה.
עשו את המכונה כנראה לייעול, לחסוך עלויות ואולי לתמוך ביפנים שפוחדים להתעמת ולקבל שירות ממישהו.
למרות שגם ככה אחרי זה הם צריכים להכנס לרופא, שהוא לא מכונה...אז אחות על הדרך לא נראה לי כל כך שונה.
&nbsp
4. לא אמרתי שמכונה זה פתרון לא מעשי ולא יעיל ולא טוב. להפך, זה בדיוק מה שאני חושב.
רק אמרתי שמבחינת שירות, זה מרגיש פחות "שירותי" ויותר עשה זאת בעצמך.
מה יותר שירות, לשבת בבית קפה ושמלצר יגיש לך קפה או ללכת למטבח שלך ולשפוך לכוס אבקת קפה שקנית לבד בסופר ולהדליק את הקומקום החשמלי ואז לשפוך מים חמים לכוס ולערבב, מה יותר מרגיש לך שקיבלת שירות?
גם אם הקפה בבית שלך הרבה יותר טוב מהקפה במסעה, עדיין במסעדה קיבלת שירות, ובבית .. עשית לבד.
&nbsp
5. עם התחושה הסובייקטיבית שלך אי אפשר להתווכח.
למעשה, אם בקופת החולים שלי היו עושים את אותו דבר, פה בישראל, גם אני הייתי מרגיש ששיפרו את השירות.
אבל זה כי אני משווה את זה לשירות שיש היום בישראל.
אם הייתי משווה את זה לשירות הסטנדרטי שאני מקבל ביפן כל הזן, אז אני מרגיש שהשירות פחת.
&nbsp
6. אתה משווה פה "תור אוטומאטי" או "שירות תור אוטומאטי" עם "כאוס וחוסר שירות"
אז ברור שהמכונה של התורות יותר טובה והשירות שמורגש הוא יותר טוב, כי לפני זה לא היה שירות.
לפני זה גם לרופאה בתוך החדר לא ממש היה איכפת מי נכנס ומתי, היא לא שמרה על התורים, ואם משהו היה דוחף עםמרפקים ונכנס היא לא הייתה אומרת לו צא החוצה זה לא התור שלך.
אז ברור ששירות מכונה הוא יותר טוב מחוסר שירות בכלל.
שוב, לא נוגע בנקודה של שירות מכונה מול שירות אנושי.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

Nadavu

New member
הבנתי אותך

ואוסיף רק שההודעה שלך קיבלה טאג 'קפה' (באופן אוטומטי, אני מניח) וזה די מצחיק.
 

herouth

New member
כשלוחצים על העיגול של הודעה

השרשור נפתח עם הטקסט של ההודעה פתוח ועם סימון בשרשור ״ההודעה הנוכחית״.
&nbsp
מתחת לטקסט ההודעה, כאילו בחלק של החתימה, יש תגיות שצורפו לה ע״י תפוז.
 

herouth

New member
משהו שאמרתי במפגש (אחרי שהלכת)

האוכלוסיה היפנית מידלדלת. יש פחות ופחות אנשים צעירים שיכולים לתת שירות לזקנים ולנכים.
&nbsp
ייתכן שבתי החולים עוברים למכונות כי הם לא יכולים להשיג אנשי שירות מיומנים, לא רק בשביל לחסוך עלויות. תמיד אפשר לטעון שבשביל מספיק כסף ימצאו אחיות מיומנות, אבל מדובר במשאב סופי. בסופו של דבר בית החולים העני ביותר - לא ישיג אחיות.
&nbsp
במקרה כזה, התקנת מכונה פירושה שיפור בשירות. כי שירות של אחות בודדה פלוס מכונה זה יותר טוב משירות של של אחות בודדה בלי מכונה. אפשר אולי להשיג עובדת זרה, אבל אני לא בטוחה שהזקנות והנכים היפנים יתפסו את זה כשירות יותר טוב מאשר של מכונה. כי מה לעשות, יפנים לא בוטחים בגאיג׳ינים, בטח לא בגאיג׳ינים שאינם אירופאים/אמריקנים.
 
למעלה