במכתב שקיבלנו יש רק עובר/לא עובר.
חסר לבית הספר את הדירוג הפנימי בין כל אלה שלא עברו.
לפחות בבית הספר של הבן שלי (לא לדאוג, הוא מחונן) בהחלט היה באלאגן מי מתקבל למסגרת העשרה הפנימית של בית הספר בין כל אלה שעברו שלב א ולא עברו שלב ב.
כל מי שעשו רעש התקבל.
בקשר למגיב המדביר, תודה על תשומת הלב
שמועה ששמעתי היום שהיא כל כך הזויה שהיא חייבת להיות נכונה.
משרד החינוך איבד את התוצאות של שלב ב של שנה שעברה מכיוון שהם שינו את החברה שמבצעת את המבחנים.
כתוצאה מזה, בתי ספר שבונים את תוכנית העשרה הפנימית על פי תוצאות שלב ב, לא יכלו לקבוע מי מאלה שעברו את שלב א ראויים להכנס לתוכנית העשרה הפנימית.
אז הם הכניסו רק את אלה שעברו את שלב ב (מחוננים ומצטיינים) וילדי הורים שעברו שלב א ועשו רעש.
למיטב זכרוני, במכון סאלד, התוצאות היו מחונן, מצטיין או רגיל
מחונן, זה ה-3% הגבוהים ביותר, מצטיין זה ה-7% ל-3% הגבוהים ביותר ומי שלא הגיע ל-% האלו הוא לא זה ולא זה, קרי רגיל (אין לי מושג, מה המונח שהשתמשו בו).
 
כל מי שניגש לשלב ב', עבר את שלב א' או היה פטור ממנו, למשל מי שקפץ כיתה או מי שנבחן שנית לאחר שנה.
מה זה בכלל תוכנית העשרה פנימית? יש לי שני ילדים שעברו את
שלב ב (האחד היום בכיתה ט, השני בכיתה ה) ומעולם לא שמעתי על דבר כזה. יותר מזה, אף אחד מהם מעולם לא קיבל העשרה כלשהי, בנושא כלשהו, במסגרת בית הספר, מעבר ליום השליפה אליו התקבלו.
אצלנו בבית הספר קוראים לתוכנית אמירים.
פעמיים בשבוע, המחוננים, המצטיינים, וחלק מהילדים עברו את שלב א, מקבלים שעתיים נוספות של העשרה אחרי שעות בית הספר.
הקבלה לא קשורה לציון במבחני המחוננים, אלא לממוצע הציונים בביה"ס, המלצת המורים, וגם (אני אתפלא אם לא) לחץ מצד ההורים.
לא נראה לי שבאמת אכפת להם מה היה הציון של הילדים בשלב א'. הם יכולים לתעדף ילדים שקיבלו ציון נמוך יותר, אף אחד לא יודע כמה כל ילד קיבל בשלב א'. יודעים רק מי עבר לשלב ב'.
לפי ההודעה המקורית, לאמירים מתקבלים לפי הציונים בשלב ב' גם אלה שלא עברו למחוננים/ מצטיינים, אלא רק התקרבו אליהם בציון.
האמת שלא נראה לי שזה נכון. למיטב ידיעתי מכון סאלד, וגם קרני, לא מעבירים את הציונים למשרד החינוך ולבתי הספר. הם שולחים רק תוצאת מחונן/ מצטיין/ לא עבר.
נשמע לי שרב סרן שמועתי עבד כאן שעות נוספות.
אוקיי. זה לא משהו שקיים בכל בתי הספר בארץ, ולכן ניתן לשער
שגם אין קריטריונים שמוסכמים על כולם לקבלה לתוכנית. כלומר, אין הנחיות ברמת המערכת, אלא יותר החלטות ברמת בית הספר. לכן לא ברור למה זה אמור להיות קשור למבחן המחוננים.
אצלנו אין תוכנית אמירים. בשנתיים הבודדות (שעברו כבר מזמן), בהן ניסו להפעיל בבית הספר שלנו תוכנית העשרה במדעים לכיתות ה-ו לאחר שעות הלימודים, הקבלה הייתה על סמך מבחן בית ספרי, ולא הייתה קשורה בכלל למבחני המחוננים, שלב א או ב.
אני מניח שאצלנו בית הספר בחרו לקחת את המסלול הקל, במקום להתווכח עם כל ההורים שחושבים שהבן שלהם גאון וצריך להיות באמירים, הם לקחו מבחן ארצי והפכו אותו לקריטריון היחיד.
לאמירים אצלנו נכנסים, מחוננים, מצטיינים והחלק העליון של משתתפי שלב ב.
היות (על פי מה שאחראית בית הספר טוענת) משרד החינוך איבד את התוצאות המפורטות של שלב ב, אין להם דרך לזהות את אלה שהיו בחלק העליון של משתתפי שלב ב שלא נכנסו לקטגורית מחוננים ומצטיינים.
במקום זה, הקריטריון הוא רמת הניג'וס של ההורים.
בבית הספר הייחודי שאני מלמד בו מתחילים ללמוד פיזיקה, כימיה, לוגיקה ואסטרטגיות חשיבה במתמטיקה כבר בכיתה א'. למרות שאלו תכניות העשרה, הילדים מקבלים עליהן ציונים בתעודה ועושים מבחנים ומטלות כמו בכל תחום למידה אחר. התכניות נחשבות ככל תחום ונושא הנלמד בבית הספר ומקבילות במעמדן לתכניות הליבה.