certified.woke
Well-known member
אוננות של טפילים שבטלנותם אומנותם - לא תסייע כהוא-זה.חיילי צהל יעשו את זה ובזכות לימוד התורה של החרדים יעשו ויצליחו
אתה פשוט ממליץ להלחם עד טפת דמם האחרונה של אחרים...
נערך לאחרונה ב:
אוננות של טפילים שבטלנותם אומנותם - לא תסייע כהוא-זה.חיילי צהל יעשו את זה ובזכות לימוד התורה של החרדים יעשו ויצליחו
אני בצד של החרדים, דתיים, ימנים, מזרחים, מסורתיים, מתנחליםאוננות של טפילים שבטלנותם אומנותם - לא תסייע כהוא-זה.
אתה פשוט ממליץ להלחם עד טפת דמם האחרונה של אחרים...
אתה מתכוון שאתה בצד שגונב שרותי דת בחינם ובנוסף מציב בתי כנסת/מקוואותאני בצד של החרדים, דתיים, ימנים, מזרחים, מסורתיים, מתנחלים
במילים אחרות - עם ישראל
אתה בצד של חלאות קפלן
ואתה בצד שגונב שירותי שמאל בחינם ובנוסף מציב תיאטראות ואיצטדיוניםאתה מתכוון שאתה בצד שגונב שרותי דת בחינם ובנוסף מציב בתי כנסת/מקוואות
שחסרי משמעות לחלק מהאוכלוסיה במרחב הציבורי.
תיאטראות ואיצטדיונים עולה הרבה מאוד כסף להיכנס...ואתה בצד שגונב שירותי שמאל בחינם ובנוסף מציב תיאטראות ואיצטדיונים
שחסרי משמעות לחלק מהאוכלוסיה במרחב הציבורי.
מעבר לכך שיש בערך 8,000 גרסאות לרעיון הזה, בישראל זה רעיון לא ישים. זה נחמד בתור סלוגן, בתור סיסמה. אבל הלכה למעשה אין מאחוריה מאומה. גם בגלל ש, נכון להיום לפחות (או אם נדייק, ללפני כשנתיים בערך) רוב הציבור מתנגד לכך, אך לא מונע כידוע. מה שכן מונע זה שהמדינה הזאת על 100% מסמליה ומאפייניה, קשורה בטבורה קשר חזק ואמיץ ליהדות (קרי לדת). אין שום אפשרות ריאלית לנתק את הקשר הזה. פשוט לא יקרה.הגיע הזמן להפריד דת ממדינה.
זה החלק הקל . החלק הקשה הוא שהמדינה לא תוכל עוד להתערב במה שנעשה במסגרת הדתיות. שם הבעיה. הדיפ-סטייט (חילוני וליברלי באופיו) לא יוכל לחיות עם זה. כבר היום אנחנו יודעים שהמחנה הליברלי קורא להפרדה ולמשל לכך שהחרדים יחיו בשכונותיהם וכו' מבלי שיכפו את מנהגיהם על הסביבה החילונית ובתמורה הסביבה החילונית לא תתערב באורחות חייהם. במציאות הרעיון היה יפה, אבל כמובן (וכצפוי) החילונים/ליברלים לא הצליחו לשלוט בעצמם ורדפו אחרי החרדים אל תוך שכונותיהם האקסקלוסיביות כדי לדרוש שגם שם יפעלו וינהגו על-פי איך שהוא, המחנה הליברלי, סבור שצריך להתנהג.אתה רוצה שירותי דת - תקנה את הקרקע והמבנים,שלם ארנונה מלאה וכו'
זה ישים אם ישראל תהפוך לפדרציהמעבר לכך שיש בערך 8,000 גרסאות לרעיון הזה, בישראל זה רעיון לא ישים. זה נחמד בתור סלוגן, בתור סיסמה. אבל הלכה למעשה אין מאחוריה מאומה. גם בגלל ש, נכון להיום לפחות (או אם נדייק, ללפני כשנתיים בערך) רוב הציבור מתנגד לכך, אך לא מונע כידוע. מה שכן מונע זה שהמדינה הזאת על 100% מסמליה ומאפייניה, קשורה בטבורה קשר חזק ואמיץ ליהדות (קרי לדת). אין שום אפשרות ריאלית לנתק את הקשר הזה. פשוט לא יקרה.
בהזדמנות זו נזכיר עם זאת שבפעם האחת והיחידה שזה עלה ברצינות בהנהגה הישראלית, היו אלה הדתיים שתמכו והחילונים שהתנגדו. כן, אני יודע שהרבה השתנה מאז. עדיין. נהוג לחשוב ולהתדיין כאילו החילונים רוצים והדתיים מתנגדים. אך כלל לא בטוח, גם היום לא, שזה אכן המצב לאשורו.
זה החלק הקל . החלק הקשה הוא שהמדינה לא תוכל עוד להתערב במה שנעשה במסגרת הדתיות. שם הבעיה. הדיפ-סטייט (חילוני וליברלי באופיו) לא יוכל לחיות עם זה. כבר היום אנחנו יודעים שהמחנה הליברלי קורא להפרדה ולמשל לכך שהחרדים יחיו בשכונותיהם וכו' מבלי שיכפו את מנהגיהם על הסביבה החילונית ובתמורה הסביבה החילונית לא תתערב באורחות חייהם. במציאות הרעיון היה יפה, אבל כמובן (וכצפוי) החילונים/ליברלים לא הצליחו לשלוט בעצמם ורדפו אחרי החרדים אל תוך שכונותיהם האקסקלוסיביות כדי לדרוש שגם שם יפעלו וינהגו על-פי איך שהוא, המחנה הליברלי, סבור שצריך להתנהג.
לא יודע. תצטרך לפרט ולבאר מעט יותר את הרעיון שאתה מציע. בכל מקרה אני איתן בדעתי שבישראל זה לא ישים, אבל זה כמובן אכן מתייחס לישראל כפי שהיא היום (זולת בסוגיה ה'דת-מדינה'). על פניו במחשבה ראשונית, לאור הסיבה שציינתי לכך שאינני מאמין שניתן בישראל להפריד את השניים, אני לא רואה סיבה מיוחדת שזה יהיה שונה ברמת המחוז. אך כאמור בשביל לגבש עמדה עניינית על כך אצטרך קודם להבין טוב יותר על מה אתה מדבר בדיוק.זה ישים אם ישראל תהפוך לפדרציה
וחלק מהחקיקה הדתית תרד לרמת המחוז
אני מניח שהוא מציע את המודל האמריקאי רק עם מחוזות הרבה יותר קטנים ממדינות ארה"ב. שכמו בניו יורק וקליפורניה יש ליברליות ואילו בטקסס יש שמרנות ומקום נכבד לנצרות. שלמשל שבתל אביב תהיה תחבורה ציבורית בשבת, אבל בבני ברק אפילו רכב פרטי לא ייסע בשבת.לא יודע. תצטרך לפרט ולבאר מעט יותר את הרעיון שאתה מציע. בכל מקרה אני איתן בדעתי שבישראל זה לא ישים, אבל זה כמובן אכן מתייחס לישראל כפי שהיא היום (זולת בסוגיה ה'דת-מדינה'). על פניו במחשבה ראשונית, לאור הסיבה שציינתי לכך שאינני מאמין שניתן בישראל להפריד את השניים, אני לא רואה סיבה מיוחדת שזה יהיה שונה ברמת המחוז. אך כאמור בשביל לגבש עמדה עניינית על כך אצטרך קודם להבין טוב יותר על מה אתה מדבר בדיוק.
הקצנת אפילו יותר מבני ברק...אני מניח שהוא מציע את המודל האמריקאי רק עם מחוזות הרבה יותר קטנים ממדינות ארה"ב. שכמו בניו יורק וקליפורניה יש ליברליות ואילו בטקסס יש שמרנות ומקום נכבד לנצרות. שלמשל שבתל אביב תהיה תחבורה ציבורית בשבת, אבל בבני ברק אפילו רכב פרטי לא ייסע בשבת.
אם כך זה נשאר לא ישים בעיני מהסיבה שציינתי למעלה. אמנם ניתן יהיה בשיטה הזאת אולי לשנות מעט את הכללים בנוגע לסטטוס-קוו. אבל זאת לא הפרדת דת ממדינה (אם כי כפי שכתבתי נדמה לי במקום אחר בשרשור הזה, זה מושג כל כך ערטילאי עם כל כך הרבה אפשרויות ואפשרויות ביניים שכמעט ולא ניתן לקיים בו דיון ענייני מבלי קודם ליישר קו מה כל אחד ואחד מהמתדיינים מתכוון כשהוא משתמש בו).אני מניח שהוא מציע את המודל האמריקאי רק עם מחוזות הרבה יותר קטנים ממדינות ארה"ב. שכמו בניו יורק וקליפורניה יש ליברליות ואילו בטקסס יש שמרנות ומקום נכבד לנצרות. שלמשל שבתל אביב תהיה תחבורה ציבורית בשבת, אבל בבני ברק אפילו רכב פרטי לא ייסע בשבת.
קח למשל את גוש דןלא יודע. תצטרך לפרט ולבאר מעט יותר את הרעיון שאתה מציע.
אין לי מושג אם הרצף הזה שהצבעת עליו "רוצה את אותו חופש דת". זה שהערים לא מוגדרות כדתיות כמו בני ברק, ממש לא מעיד על כך כמובן. כנ"ל לגבי פתיחת עסקים בשבת. בכל מקרה הרצף הזה לא באמת קיים גיאוגרפית, כך שנראה לי די מעושה להפוך אותו למחוז אחד. אבל כאמור מעלה, לך על זה בכיף. אלא שאיפשור תחבורה ציבורית בשבת במקום כזה או אחר ממש לא נחשב "הפרדת הדת מהמדינה". זה בס"ה שינוי איזה חוק או שניים וחלקים מהסטטוס קוו (שגם כך שונה בעשורים האחרונים לכיוון החילוני).קח למשל את גוש דן
תוריד את בני ברק ופתח תקווה בצפון-מזרח
חולון-בת-ים בדרום
ותוסיף במקומם את הרצליה-הוד-השרון ורמת השרון
וקיבלת מחוז רציף ודי הומוגני, שרוצה את אותו "חופש דת":
לקבוע בעצמם מה פותחים בשבת
לקבוע בעצמם תח"צ
תן להם אוטונומיה מחוזית, והבעיה נפתרה.
ואז
רוצים תח"צ זול?
יצטרכו לממן אותו
רוצים רכבת תחתית בשבת? יצטרכו לעשות התאמות בקו
כך שחוקי מחוזות אחרים שדווקא אוסרים
לא יפגעו.
רוצים לקבוע תוכנית לימודים מחוזית עם תכנים מגה-פרוגרסיבים, ובלי תכני יהדות?
זכותם בגבולות המחוז.
דווקא המדינה לא מתערבת בבתי דין רבניים, ויש להם עצמאות מלאה לקבוע את מי אפשר לחתן ומי פסול חיתון. גם חללי צה"ל שאינם יהודים או אינם יהודים על פי ההלכה נקברים מחוץ לגדר והמדינה וצה"ל לא יכולים לעשות עם זה כלום. ואפילו הליך גירושין שמתחיל ברבנות אי אפשר להעביר לבית דין אזרחי ולהתגרש על פי החוק החילוני. כך שבנושא נישואין, גירושין וקבורה לא רק שהמדינה לא יכולה להתערב המדינה מקבלת את כל התכתיבים של הרבנות ועד כמה שזה נראה לה עוול היא חסרת אונים מול כל החלטה של בית דין רבני, רבנות או חברת קדישא.זה החלק הקל . החלק הקשה הוא שהמדינה לא תוכל עוד להתערב במה שנעשה במסגרת הדתיות. שם הבעיה. הדיפ-סטייט (חילוני וליברלי באופיו) לא יוכל לחיות עם זה. כבר היום אנחנו יודעים שהמחנה הליברלי קורא להפרדה ולמשל לכך שהחרדים יחיו בשכונותיהם וכו' מבלי שיכפו את מנהגיהם על הסביבה החילונית ובתמורה הסביבה החילונית לא תתערב באורחות חייהם. במציאות הרעיון היה יפה, אבל כמובן (וכצפוי) החילונים/ליברלים לא הצליחו לשלוט בעצמם ורדפו אחרי החרדים אל תוך שכונותיהם האקסקלוסיביות כדי לדרוש שגם שם יפעלו וינהגו על-פי איך שהוא, המחנה הליברלי, סבור שצריך להתנהג.
לקיבוצים/מושבים יש בתי קברות משלהם, בניהול משלהם. גם לצבא יש חלקות אוטונומיות.דווקא המדינה לא מתערבת בבתי דין רבניים, ויש להם עצמאות מלאה לקבוע את מי אפשר לחתן ומי פסול חיתון. גם חללי צה"ל שאינם יהודים או אינם יהודים על פי ההלכה נקברים מחוץ לגדר והמדינה וצה"ל לא יכולים לעשות עם זה כלום. ואפילו הליך גירושין שמתחיל ברבנות אי אפשר להעביר לבית דין אזרחי ולהתגרש על פי החוק החילוני. כך שבנושא נישואין, גירושין וקבורה לא רק שהמדינה לא יכולה להתערב המדינה מקבלת את כל התכתיבים של הרבנות ועד כמה שזה נראה לה עוול היא חסרת אונים מול כל החלטה של בית דין רבני, רבנות או חברת קדישא.
ראשית ה"דווקא" לא כל כך מובן בהתחשב בכך שבשום מקום לא דיברתי על בתי הדין הרבניים אלא על דברים אחרים לגמרי .דווקא המדינה לא מתערבת בבתי דין רבניים
יופי באמת. זה לא הם קובעים אלא ההלכה היהודית קובעת . מה בתי הדין בכלל קשורים לזה?ויש להם עצמאות מלאה לקבוע את מי אפשר לחתן ומי פסול חיתון.
נו אז מה? ראשית המדינה יכולה לעשות אם הייתה רוצה ולראיה שינוי ההחלטה הזאת בנוגע לחללי צה"ל. אבל גם לגבי זה, מה זה קשור למה שדיברתי עליו?גם חללי צה"ל שאינם יהודים או אינם יהודים על פי ההלכה נקברים מחוץ לגדר והמדינה וצה"ל לא יכולים לעשות עם זה כלום.
יקירי, תוכל להביא עוד 5,000 דוגמאות (לא התעמקתי במשפט האחרון למען האמת. אם וכאשר תתייחס למה שכתבתי ודיברתי עליו, אשמח לנהל דיון ענייני בדברים.ואפילו הליך גירושין שמתחיל ברבנות אי אפשר להעביר לבית דין אזרחי ולהתגרש על פי החוק החילוני. כך שבנושא נישואין, גירושין וקבורה לא רק שהמדינה לא יכולה להתערב המדינה מקבלת את כל התכתיבים של הרבנות ועד כמה שזה נראה לה עוול היא חסרת אונים מול כל החלטה של בית דין רבני, רבנות או חברת קדישא.
א) אתה בצד של הערלים.אני בצד של החרדים, דתיים, ימנים, מזרחים, מסורתיים, מתנחלים
במילים אחרות - עם ישראל
אתה בצד של חלאות קפלן
מדהימה כל פעם מחדש, הסברה השמאלנית הזאת לפיה אנשים לא יכולים לחשוב ולגבש דעה בעצמם אם אין בזה היבט פרסונלי כלשהו. תמהני אם גם זה חלק משיטת ההשלכה המוכרת של המחנה.ב) אתה פשוט מתגעגע לבוץ הלבנוני...לבטח לא התנסית בו...
אני לאא) אתה בצד של הערלים.
דברתי על כיבוש גירוש והתישבותב) אתה פשוט מתגעגע לבוץ הלבנוני...לבטח לא התנסית בו...
קום והובֵל...החזבאללה ממתין לך ויקפח שוקיך...אני לא
דברתי על כיבוש גירוש והתישבות
זה לא ניסינו.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.