מדינת ישראל חייבת להבין לגבי עזה ולבנון

marabo

Well-known member
אוננות של טפילים שבטלנותם אומנותם - לא תסייע כהוא-זה.
אתה פשוט ממליץ להלחם עד טפת דמם האחרונה של אחרים...
אני בצד של החרדים, דתיים, ימנים, מזרחים, מסורתיים, מתנחלים
במילים אחרות - עם ישראל
אתה בצד של חלאות קפלן
 
אני בצד של החרדים, דתיים, ימנים, מזרחים, מסורתיים, מתנחלים
במילים אחרות - עם ישראל
אתה בצד של חלאות קפלן
אתה מתכוון שאתה בצד שגונב שרותי דת בחינם ובנוסף מציב בתי כנסת/מקוואות

שחסרי משמעות לחלק מהאוכלוסיה במרחב הציבורי.
 

marabo

Well-known member
אתה מתכוון שאתה בצד שגונב שרותי דת בחינם ובנוסף מציב בתי כנסת/מקוואות

שחסרי משמעות לחלק מהאוכלוסיה במרחב הציבורי.
ואתה בצד שגונב שירותי שמאל בחינם ובנוסף מציב תיאטראות ואיצטדיונים
שחסרי משמעות לחלק מהאוכלוסיה במרחב הציבורי.
 
ואתה בצד שגונב שירותי שמאל בחינם ובנוסף מציב תיאטראות ואיצטדיונים
שחסרי משמעות לחלק מהאוכלוסיה במרחב הציבורי.
תיאטראות ואיצטדיונים עולה הרבה מאוד כסף להיכנס...

הגיע הזמן להפריד דת ממדינה.

אתה רוצה שירותי דת - תקנה את הקרקע והמבנים,שלם ארנונה מלאה וכו'
 

Harrington

Well-known member
מנהל
הגיע הזמן להפריד דת ממדינה.
מעבר לכך שיש בערך 8,000 גרסאות לרעיון הזה, בישראל זה רעיון לא ישים. זה נחמד בתור סלוגן, בתור סיסמה. אבל הלכה למעשה אין מאחוריה מאומה. גם בגלל ש, נכון להיום לפחות (או אם נדייק, ללפני כשנתיים בערך) רוב הציבור מתנגד לכך, אך לא מונע כידוע. מה שכן מונע זה שהמדינה הזאת על 100% מסמליה ומאפייניה, קשורה בטבורה קשר חזק ואמיץ ליהדות (קרי לדת). אין שום אפשרות ריאלית לנתק את הקשר הזה. פשוט לא יקרה.

בהזדמנות זו נזכיר עם זאת שבפעם האחת והיחידה שזה עלה ברצינות בהנהגה הישראלית, היו אלה הדתיים שתמכו והחילונים שהתנגדו. כן, אני יודע שהרבה השתנה מאז. עדיין. נהוג לחשוב ולהתדיין כאילו החילונים רוצים והדתיים מתנגדים. אך כלל לא בטוח, גם היום לא, שזה אכן המצב לאשורו.
אתה רוצה שירותי דת - תקנה את הקרקע והמבנים,שלם ארנונה מלאה וכו'
זה החלק הקל :). החלק הקשה הוא שהמדינה לא תוכל עוד להתערב במה שנעשה במסגרת הדתיות. שם הבעיה. הדיפ-סטייט (חילוני וליברלי באופיו) לא יוכל לחיות עם זה. כבר היום אנחנו יודעים שהמחנה הליברלי קורא להפרדה ולמשל לכך שהחרדים יחיו בשכונותיהם וכו' מבלי שיכפו את מנהגיהם על הסביבה החילונית ובתמורה הסביבה החילונית לא תתערב באורחות חייהם. במציאות הרעיון היה יפה, אבל כמובן (וכצפוי) החילונים/ליברלים לא הצליחו לשלוט בעצמם ורדפו אחרי החרדים אל תוך שכונותיהם האקסקלוסיביות כדי לדרוש שגם שם יפעלו וינהגו על-פי איך שהוא, המחנה הליברלי, סבור שצריך להתנהג.
 

ai27

Well-known member
מעבר לכך שיש בערך 8,000 גרסאות לרעיון הזה, בישראל זה רעיון לא ישים. זה נחמד בתור סלוגן, בתור סיסמה. אבל הלכה למעשה אין מאחוריה מאומה. גם בגלל ש, נכון להיום לפחות (או אם נדייק, ללפני כשנתיים בערך) רוב הציבור מתנגד לכך, אך לא מונע כידוע. מה שכן מונע זה שהמדינה הזאת על 100% מסמליה ומאפייניה, קשורה בטבורה קשר חזק ואמיץ ליהדות (קרי לדת). אין שום אפשרות ריאלית לנתק את הקשר הזה. פשוט לא יקרה.

בהזדמנות זו נזכיר עם זאת שבפעם האחת והיחידה שזה עלה ברצינות בהנהגה הישראלית, היו אלה הדתיים שתמכו והחילונים שהתנגדו. כן, אני יודע שהרבה השתנה מאז. עדיין. נהוג לחשוב ולהתדיין כאילו החילונים רוצים והדתיים מתנגדים. אך כלל לא בטוח, גם היום לא, שזה אכן המצב לאשורו.

זה החלק הקל :). החלק הקשה הוא שהמדינה לא תוכל עוד להתערב במה שנעשה במסגרת הדתיות. שם הבעיה. הדיפ-סטייט (חילוני וליברלי באופיו) לא יוכל לחיות עם זה. כבר היום אנחנו יודעים שהמחנה הליברלי קורא להפרדה ולמשל לכך שהחרדים יחיו בשכונותיהם וכו' מבלי שיכפו את מנהגיהם על הסביבה החילונית ובתמורה הסביבה החילונית לא תתערב באורחות חייהם. במציאות הרעיון היה יפה, אבל כמובן (וכצפוי) החילונים/ליברלים לא הצליחו לשלוט בעצמם ורדפו אחרי החרדים אל תוך שכונותיהם האקסקלוסיביות כדי לדרוש שגם שם יפעלו וינהגו על-פי איך שהוא, המחנה הליברלי, סבור שצריך להתנהג.
זה ישים אם ישראל תהפוך לפדרציה
וחלק מהחקיקה הדתית תרד לרמת המחוז
 

Harrington

Well-known member
מנהל
זה ישים אם ישראל תהפוך לפדרציה
וחלק מהחקיקה הדתית תרד לרמת המחוז
לא יודע. תצטרך לפרט ולבאר מעט יותר את הרעיון שאתה מציע. בכל מקרה אני איתן בדעתי שבישראל זה לא ישים, אבל זה כמובן אכן מתייחס לישראל כפי שהיא היום (זולת בסוגיה ה'דת-מדינה'). על פניו במחשבה ראשונית, לאור הסיבה שציינתי לכך שאינני מאמין שניתן בישראל להפריד את השניים, אני לא רואה סיבה מיוחדת שזה יהיה שונה ברמת המחוז. אך כאמור בשביל לגבש עמדה עניינית על כך אצטרך קודם להבין טוב יותר על מה אתה מדבר בדיוק.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
לא יודע. תצטרך לפרט ולבאר מעט יותר את הרעיון שאתה מציע. בכל מקרה אני איתן בדעתי שבישראל זה לא ישים, אבל זה כמובן אכן מתייחס לישראל כפי שהיא היום (זולת בסוגיה ה'דת-מדינה'). על פניו במחשבה ראשונית, לאור הסיבה שציינתי לכך שאינני מאמין שניתן בישראל להפריד את השניים, אני לא רואה סיבה מיוחדת שזה יהיה שונה ברמת המחוז. אך כאמור בשביל לגבש עמדה עניינית על כך אצטרך קודם להבין טוב יותר על מה אתה מדבר בדיוק.
אני מניח שהוא מציע את המודל האמריקאי רק עם מחוזות הרבה יותר קטנים ממדינות ארה"ב. שכמו בניו יורק וקליפורניה יש ליברליות ואילו בטקסס יש שמרנות ומקום נכבד לנצרות. שלמשל שבתל אביב תהיה תחבורה ציבורית בשבת, אבל בבני ברק אפילו רכב פרטי לא ייסע בשבת.
 

ai27

Well-known member
אני מניח שהוא מציע את המודל האמריקאי רק עם מחוזות הרבה יותר קטנים ממדינות ארה"ב. שכמו בניו יורק וקליפורניה יש ליברליות ואילו בטקסס יש שמרנות ומקום נכבד לנצרות. שלמשל שבתל אביב תהיה תחבורה ציבורית בשבת, אבל בבני ברק אפילו רכב פרטי לא ייסע בשבת.
הקצנת אפילו יותר מבני ברק...
ובני ברק זאת רשות מוניציפלית, לא מחוז.

אבל אם תרצה: מחוז ירושלים-בית שמש יוכל לאסור על תחבורה פרטית בשבת (למעט כבישים ראשיים ושכונות פטור)
יוכל לסגור את כל המסחר והבילוי בשבת (שכיום בג"צ אוסר ממניעים ריכוזיים).
ובתמורה: הם יצטרכו לממן שירותי רווחה בלי מימון צולב מערים אחרות, שהיום הם מקבלים כמובן מאליו.

ברוב חלקי הארץ, הסטטוס קוו הקיים
כנראה ישמר, ואפילו יקבל עיגון חוקי (אזורי החרגה)
פשוט כי הוא מהווה פשרה סבירה

בתור התחלה תוכל לחלק את המדינה ל5 מחוזות הומוגנים
שיפתרו את רוב המחלוקות
 

Harrington

Well-known member
מנהל
אני מניח שהוא מציע את המודל האמריקאי רק עם מחוזות הרבה יותר קטנים ממדינות ארה"ב. שכמו בניו יורק וקליפורניה יש ליברליות ואילו בטקסס יש שמרנות ומקום נכבד לנצרות. שלמשל שבתל אביב תהיה תחבורה ציבורית בשבת, אבל בבני ברק אפילו רכב פרטי לא ייסע בשבת.
אם כך זה נשאר לא ישים בעיני מהסיבה שציינתי למעלה. אמנם ניתן יהיה בשיטה הזאת אולי לשנות מעט את הכללים בנוגע לסטטוס-קוו. אבל זאת לא הפרדת דת ממדינה (אם כי כפי שכתבתי נדמה לי במקום אחר בשרשור הזה, זה מושג כל כך ערטילאי עם כל כך הרבה אפשרויות ואפשרויות ביניים שכמעט ולא ניתן לקיים בו דיון ענייני מבלי קודם ליישר קו מה כל אחד ואחד מהמתדיינים מתכוון כשהוא משתמש בו).
 

ai27

Well-known member
לא יודע. תצטרך לפרט ולבאר מעט יותר את הרעיון שאתה מציע.
קח למשל את גוש דן
תוריד את בני ברק ופתח תקווה בצפון-מזרח
חולון-בת-ים בדרום
ותוסיף במקומם את הרצליה-הוד-השרון ורמת השרון
וקיבלת מחוז רציף ודי הומוגני, שרוצה את אותו "חופש דת":
לקבוע בעצמם מה פותחים בשבת
לקבוע בעצמם תח"צ
תן להם אוטונומיה מחוזית, והבעיה נפתרה.
ואז
רוצים תח"צ זול?
יצטרכו לממן אותו
רוצים רכבת תחתית בשבת? יצטרכו לעשות התאמות בקו
כך שחוקי מחוזות אחרים שדווקא אוסרים
לא יפגעו.
רוצים לקבוע תוכנית לימודים מחוזית עם תכנים מגה-פרוגרסיבים, ובלי תכני יהדות?
זכותם בגבולות המחוז.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
קח למשל את גוש דן
תוריד את בני ברק ופתח תקווה בצפון-מזרח
חולון-בת-ים בדרום
ותוסיף במקומם את הרצליה-הוד-השרון ורמת השרון
וקיבלת מחוז רציף ודי הומוגני, שרוצה את אותו "חופש דת":
לקבוע בעצמם מה פותחים בשבת
לקבוע בעצמם תח"צ
תן להם אוטונומיה מחוזית, והבעיה נפתרה.
ואז
רוצים תח"צ זול?
יצטרכו לממן אותו
רוצים רכבת תחתית בשבת? יצטרכו לעשות התאמות בקו
כך שחוקי מחוזות אחרים שדווקא אוסרים
לא יפגעו.
רוצים לקבוע תוכנית לימודים מחוזית עם תכנים מגה-פרוגרסיבים, ובלי תכני יהדות?
זכותם בגבולות המחוז.
אין לי מושג אם הרצף הזה שהצבעת עליו "רוצה את אותו חופש דת". זה שהערים לא מוגדרות כדתיות כמו בני ברק, ממש לא מעיד על כך כמובן. כנ"ל לגבי פתיחת עסקים בשבת. בכל מקרה הרצף הזה לא באמת קיים גיאוגרפית, כך שנראה לי די מעושה להפוך אותו למחוז אחד. אבל כאמור מעלה, לך על זה בכיף. אלא שאיפשור תחבורה ציבורית בשבת במקום כזה או אחר ממש לא נחשב "הפרדת הדת מהמדינה". זה בס"ה שינוי איזה חוק או שניים וחלקים מהסטטוס קוו (שגם כך שונה בעשורים האחרונים לכיוון החילוני).

בקיצור הרעיון חביב אולי בתיאוריה, אבל ראשית אין שום סברה שהמחוז שהצעת עליו (או דומים לו) מעוניינים במה שאתה מעונין. שנית אין שום דבר רע בכך שהמדינה קובעת באופן גורף עבור כל חלקיה. שלישית גם אם תבצע את ההפרדה הנ"ל אין לזה שום קשר למושג "הפרדת הדת מהמדינה", גם אם הסוגיה היא דת ומדינה. רביעית אין כמובן שום היתכנות לרעיון בעתיד הנראה לעין, כך שגם אם אקבל את כל הצעתך ואזרום איתה, תשובתי מלמעלה שהרעיון (להפרדת הדת מהמדינה בישראל) אינו ישים, נשאר בתוקפו כמובן גם אם מסיבות מעט אחרות.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
זה החלק הקל :). החלק הקשה הוא שהמדינה לא תוכל עוד להתערב במה שנעשה במסגרת הדתיות. שם הבעיה. הדיפ-סטייט (חילוני וליברלי באופיו) לא יוכל לחיות עם זה. כבר היום אנחנו יודעים שהמחנה הליברלי קורא להפרדה ולמשל לכך שהחרדים יחיו בשכונותיהם וכו' מבלי שיכפו את מנהגיהם על הסביבה החילונית ובתמורה הסביבה החילונית לא תתערב באורחות חייהם. במציאות הרעיון היה יפה, אבל כמובן (וכצפוי) החילונים/ליברלים לא הצליחו לשלוט בעצמם ורדפו אחרי החרדים אל תוך שכונותיהם האקסקלוסיביות כדי לדרוש שגם שם יפעלו וינהגו על-פי איך שהוא, המחנה הליברלי, סבור שצריך להתנהג.
דווקא המדינה לא מתערבת בבתי דין רבניים, ויש להם עצמאות מלאה לקבוע את מי אפשר לחתן ומי פסול חיתון. גם חללי צה"ל שאינם יהודים או אינם יהודים על פי ההלכה נקברים מחוץ לגדר והמדינה וצה"ל לא יכולים לעשות עם זה כלום. ואפילו הליך גירושין שמתחיל ברבנות אי אפשר להעביר לבית דין אזרחי ולהתגרש על פי החוק החילוני. כך שבנושא נישואין, גירושין וקבורה לא רק שהמדינה לא יכולה להתערב המדינה מקבלת את כל התכתיבים של הרבנות ועד כמה שזה נראה לה עוול היא חסרת אונים מול כל החלטה של בית דין רבני, רבנות או חברת קדישא.
 

ai27

Well-known member
דווקא המדינה לא מתערבת בבתי דין רבניים, ויש להם עצמאות מלאה לקבוע את מי אפשר לחתן ומי פסול חיתון. גם חללי צה"ל שאינם יהודים או אינם יהודים על פי ההלכה נקברים מחוץ לגדר והמדינה וצה"ל לא יכולים לעשות עם זה כלום. ואפילו הליך גירושין שמתחיל ברבנות אי אפשר להעביר לבית דין אזרחי ולהתגרש על פי החוק החילוני. כך שבנושא נישואין, גירושין וקבורה לא רק שהמדינה לא יכולה להתערב המדינה מקבלת את כל התכתיבים של הרבנות ועד כמה שזה נראה לה עוול היא חסרת אונים מול כל החלטה של בית דין רבני, רבנות או חברת קדישא.
לקיבוצים/מושבים יש בתי קברות משלהם, בניהול משלהם. גם לצבא יש חלקות אוטונומיות.
והיום יש גם משרפות.
גירושין וגיור זה עניין סבוך יותר. למרות שצווחני "בא לי" לא מכירים בכך
 

Harrington

Well-known member
מנהל
דווקא המדינה לא מתערבת בבתי דין רבניים
ראשית ה"דווקא" לא כל כך מובן בהתחשב בכך שבשום מקום לא דיברתי על בתי הדין הרבניים אלא על דברים אחרים לגמרי :).
שנית המדינה דווקא התערבה בהחלט בבתי הדין הרבניים. חפש למשל את פסק דינה של השופטת פרוקצ'ה (בג"צ כמובן) בעניין.
ויש להם עצמאות מלאה לקבוע את מי אפשר לחתן ומי פסול חיתון.
יופי באמת. זה לא הם קובעים אלא ההלכה היהודית קובעת :). מה בתי הדין בכלל קשורים לזה?
גם חללי צה"ל שאינם יהודים או אינם יהודים על פי ההלכה נקברים מחוץ לגדר והמדינה וצה"ל לא יכולים לעשות עם זה כלום.
נו אז מה? ראשית המדינה יכולה לעשות אם הייתה רוצה ולראיה שינוי ההחלטה הזאת בנוגע לחללי צה"ל. אבל גם לגבי זה, מה זה קשור למה שדיברתי עליו?
ואפילו הליך גירושין שמתחיל ברבנות אי אפשר להעביר לבית דין אזרחי ולהתגרש על פי החוק החילוני. כך שבנושא נישואין, גירושין וקבורה לא רק שהמדינה לא יכולה להתערב המדינה מקבלת את כל התכתיבים של הרבנות ועד כמה שזה נראה לה עוול היא חסרת אונים מול כל החלטה של בית דין רבני, רבנות או חברת קדישא.
יקירי, תוכל להביא עוד 5,000 דוגמאות (לא התעמקתי במשפט האחרון למען האמת. אם וכאשר תתייחס למה שכתבתי ודיברתי עליו, אשמח לנהל דיון ענייני בדברים.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
ב) אתה פשוט מתגעגע לבוץ הלבנוני...לבטח לא התנסית בו...
מדהימה כל פעם מחדש, הסברה השמאלנית הזאת לפיה אנשים לא יכולים לחשוב ולגבש דעה בעצמם אם אין בזה היבט פרסונלי כלשהו. תמהני אם גם זה חלק משיטת ההשלכה המוכרת של המחנה.
 
למעלה