מדרגות - להסתיר או להראות ?

ענתש

New member
מדרגות - להסתיר או להראות ?

דוד שלי מתווך (יותר נכון יזם של פרוייקטים גדולים שאחר כך הוא מוכר אותם כמתווך). הוא ראה את תכנון הבית שלי וחשכו עיניו "אי אפשר למכור את זה !" (לא שאני רוצה למכור את זה
אי פעם) "המדרגות באמצע הבית ! אנשים רואים מדרגות באמצע הבית ובורחים". עכשיו - במקום האדריכלית תכננה את המדרגות בצד הבית במקום נסתר יחסית (עם חלונות ארוכים כדי שיהיה מואר) אבל אני הזזתי את מיקום המדרגות לאמצע הבית, שיעלו לאורך קיר הזכוכית הגבוה של הפאטיו מול דלת הכניסה. כלומר - אין שנכנסים רואים מדרגות מטפסות לאורך קיר זכוכית. אני רואה בהן אלמנט עיצובי ובחרתי מדרגות יפות (הנה תמונה. אבל זו תמונה מצ'וקמקת ולא מייצגת את המדרגות היפות שראיתי בקו נבון. המדרגות שאני רוצה הן מעץ בהיר יותר והמדרגה כולה מלאה - אין רווח פתוח בין המדרגות אלא הכל עץ, כמו המדרגה בתמונה הזו בערך, בלי הקרניז שבולט החוצה בכל מדרגה אלא סיומת חלקה. אבל אני אוהבת את האלמנט של הפרופיל של המדרגות מברזל שרואים את הצורה של המדרגה, כמו בתמונה הראשונה שהבאתי, יפה מאד בעיניי. במיוחד כשזה מסתובב בסיבוב ורואים את המדרגות עולות מהצד). האמת ? אם יהיה לי אומץ אז אולי משהו כזה בכלל, מדהים בעיניי (אבל כמובן שדורש מעקה רציני, בכל זאת יש ילדים בבית). אז מה אתם אומרים ? להסתיר או להראות ?
 

אמארונה

New member
בעיני - להסתיר

ולא בגלל שיקולים נדלניים, אלא בגלל שלדעתי זה יוצר תחושה לא נעימה כשהדבר הראשון שהעיניים נוחתות עליו כשנכנסים הביתה הוא דווקא המדרגות. לא נראה לי מזמין כל כך להכנס פנימה אלא לוקח אותך ישר במחשבה למקום אחר. מאוד לא פנג שוואי לדעתי (מהמעט מאוד שאני יודעת על פנג שוואי), אבל אפשר להתייעץ עם מבינים ממני בתחום הזה, אם זה מדבר אלייך.
 

ענתש

New member
לא, דווקא דברים רוחניים לא

מדברים אליי בכלל... מבחינתי העניין העיצובי הוא שכשנכנסים מולך יש קיר זכוכית גדול שפונה לפאטיו. המדרגות יעשו קצת הסתרה של הפאטיו וגם סוג של קישוט לאורך הקיר.
 
לא רציתי להגיד לך זאת קודם

שיבורך הדוד שלך יש לו חוש בריא . בית וחתונה כבר מזמן לא רק פעם בחיים , עדיף לחלום פחות,אפשר תמיד לחלום עוד פעם. גם החדר משחקים הזה שיש לך הוא לא מוכר מי יודע מה ואשתי לעולם לא תקנה בית ללא מזווה . אני מקווה שזה יתפס כביקורת בונה . לעצם הנושא : היות והמדרגות בבית שלי הן בחלל המטבח כי הן מובילות לגלריה שמעל המטבח וליחידת הדיור . חשבתי בתחילה לתפוס כל שלב של מדרגה בצד אחד לקיר ובצד החופשי עם שני צינורות נירוסטה בקוטר 10 מ"מ עד לתקרה כלומר שלא יהיה כלום מתחת למדרגות וגם לא צריך מעקה כי הצינורות עולים עד למעלה . בא האדריכל ואמר "למה שהמדרגות לא יהיו חלק מהארון שיהיה מתחת" , נראה לי שאני הולך על זה כלומר יהיה ארון והמדרגות יהיו חלק אינטגרלי מן הארון היכן שהוא יסתיים ימשיכו מדרגות רגילות . לא ארון רגיל עם דלתות אלא כאלמט עיצובי, עם מסגרות פתוחות .
 

ענתש

New member
על טעם וריח...

מסכימה עם אשתך לגבי המזווה, דווקא יש לי אחד (שרק הוזז קצת רחוק מהמטבח כי אין מקום). וחדר המשחקים הוא חדר ילדים עתידי כמובן, אחרת הוא לא היה שם
 
שמדובר בשוק הישראלי צריך להזהר עם

הצרכים והטעמים האישיים . 2 הבנות שלי כבר לאחר צבא, השלישית מתגייסת עוד חודש , בהחלט יכולתי לוותר על חדר אחד אבל בכל זאת לא ויתרתי מהשיקולים של המכירה העתידית . אם זה לא יקרה תמיד אוכל לצרף אותו ליחידת הדיור העתידית שמתוכננת .
 

ענתש

New member
זה בגדול מה שתכננו -

החדר משחקים בקומה התחתונה הוא יהיה או יחידה עתידית לילד גדול (עשינו תכנון לפתוח בעתיד, כמובן בלי אישור, דלת מבחוץ. פשוט מתכננים, איך קוראים לזה ? חלון צרפתי ? כזה שמגיע כמעט לרצפה ואפשר בעתיד להחליף בדלת זכוכית שצריך להרים רגל טיפה כדי להכנס) או לחילופין יחידת הורים בקומה התחתונה בעתיד. החלל משחקים למעלה יכול להסגר או לחדר ילדים נוסף או להשאר פתוח וזהו. הילדים שלי קטנטנים (4.5 ושנה וארבע) כך שיש להם עוד המון שנים בבית.
 

fireman

New member
זה תלוי איפה בונים

יש לי שכן שיש לו בית....אלוהים ישמור. הבית נראה כאילו גנבו את כל מה שיש בו מאתרי בניה שעברו לידם. כל משקוף בצבע אחר, כל דלת בצבע ומחומר אחר מרצפות טראצו במגוון צבעים וגדלים....בקיצור, הבנתם את הרמז. אם הוא יכין שלט למכירה וישים אותו מחוץ לבית, השלט לא יספיק אפילו להרגיש את חום הנגב והבית יימכר כי האזור מבוקש מאוד. לשכן אחר ממולי יש בית מה מכוער מבחוץ....נראה כאילו ילד תכנן אותו. תוך 3 ימים מכר אותו במחיר שלא יאומן. תבנו מה שאתם רוצים ומה שאתם אוהבים. לכל סגנון עיצובי או רעיוני בסופו של דבר יש קונה. אם בונים באזור מבוקש, על אחת כמה וכמה.
 
יש אנשים עם מזל

אני עוד לא זכיתי במשהוא משמעותי . גם היונדאי שקניתי לבת שלי תקוע לא נמכר .
 

ענתש

New member
ארון מדרגות - הכוונה לכזה דבר ?

(מצאתי בגוגל, קצת מכוער אבל העיקר הכוונה הכללית)
 
לא לא כזה

לא ארון פונקציונלי , אלא יותר חללים מרובעים ששמים שם קישוטים ורק חלק אחד מהארון יהיה כמו מזנון ויטרינה בכדי לשים כלי אירוח
 

nanad

New member
ממש לא מבינה מה הבעיה

קיר יפה שקוף עם מדרגות מעומבות קלות. זה נשמע כמו שנכנסים מול אלמנט יפה.
 

bis fd

New member
מה לגבי עלויות?

אני אישית יש לי בבית את המדרגות "המאופפות"ואני לא אוהבת איך שהם מתנקות לא מלמעלה ולא ולמתה, גם לא אוהבת את תחושת הריחוף בבית שאני בונה יהיה ארון מתחת למדרגות ,באצם יראו רק את ציםוי המדרגות השאלה ?מבחינת עליות לעשות מבטון או בניה מעץ? האתר מקסים
 
למעלה