מהו ציוד הגיטרה של גילמור ?

Pitudi

New member
מהו ציוד הגיטרה של גילמור ?

לאורך כל האלבומים? אם אתם יכולים להביא לינק או משהו לגיטרות ולמגברים ואפקטים לאורך כל האלבומים זה יכול להיות נחמד מאוד !!!
 

weird dust

New member
אם את רוצה גם את של סיד

אז יש אתר שמראה (וזה מאוד מפורט זה אפילו כולל את המצית זיפו שלו) (אם יש לך גיטרה זה עושה צליל מגניב בסלייד, וזה שומש על ידי סיד)
 

Pitudi

New member
פשש גזעי למדי

כן יש לי גיטרה, תודה רבה. הסאונד של סיד די מחורבן...אבל הוא גאון
 

Pitudi

New member
די מחורבן

כלומר, לא חלומי כמו של גילמור (הסאונד הכי טוב שאני יכול לדמיין)
 

melancholy man

New member
אההמממ

סיד לא היה מעולם נגן ברמה שגילמור התפתח להיות (אם כי גם גילמור גיטריסט מוגבל אבל זה לא שייך), מצד שני, המוסיקה שפינק פלויד נגנה בתקופתה לא הצריכה את מה שגילמור עשה בשנים מאוחרות יותר, צריך לזכור שבתחילת הדרך סופר דיב, בהחלט ניסה להשמע כמו סיד, ואיננו יודעים לאן היה מגיע בארט אם היה ממשיך לנגן.
 
אישית,אני

אצל בארט שומע הרבה יותר דמיון יש משהו בסאונד הנקי וה"חלומי" כלשונך של גילמור, שנהיה קיטצ'י אחרי כמה זמן, על כל ריף של סיד בארט אפשר לשבת שנים מבלי לתפוס עד כמה באמת מעניין היה הסאונד שלו והגישה שלו לנגינת גיטרה בפרט ולמוזיקה בכלל. אפשר להגיד שגילמור הוא הרבה יותר "גיטריסט" אבל בארט הוא פשוט בנאדם הרבה יותר מעניין.
 

Pitudi

New member
גילמור קיטשי רק באלבומים המאוחרים

בוויש יו, דארק סייד, אנימלס ובחומה..הוא פשוט גיטריסט מדהים. ומה התכוונת בזה שאמרת שגילמור גיטריסט מוגבל ?
 

oribarak

New member
לא יודע למה, אבל באלבומים האחרונים

יש לי הרגשה לא טובה...למשל בדארק סייד וחומה וכל האלבומים של עד החומה כולל, היה מן קסם כזה..(לא שמעתי פיינל קאט בבירור אז אני לא יודע) משומה בדיוויז'ן בל, יש משהו מוזר...יותר פופ, אולי זה האורגנית שכל הזמן מלווה ברקע, אני לא יודע, הסולואים יפים, אבל הם לא סולואים של גילמור...משהו לא מוסבר
 

One Echoe

New member
לא מסכים בכלל.

א' כל, כמעט תמיד רייט מלווה את גילמור עם הסינט'\פסנתר. יש דיאלוגים מאוד חזקים בין גילמור לרייט, מיתר וקליד(ע"ע שיין און). דבר שני ...למה אתה מתכוון כשאתה אומר פופ? דבר שלישי, מארונד, בדויז'אן, זה לא גילמור? זה השיא הגילמור...
 

One Echoe

New member
מבחינת מהירות, גילמור מוגבל.

אבל הוא בהחלט הראה שהוא לא צריך את המהירות בשביל להגיע לשיאים מוזיקליים.
 
מהירות זה לא קריטריון רלבנטי לאיכות

מוסיקה אינה ספורט. לא צריך לנגן מהר יותר, חזק יותר או גבוה יותר (וכו') על מנת להיות נגן טוב. למעשה, ההפך הוא הנכון. נקודת ההתייחסות בקביעת איכות נגינה היא הבלוז האמריקאי, ממנו צמח הרוקנרול. נגני הבלוז הגדולים ידעו להעביר רגשות - מה שקוראים “נשמה” - דרך הנגינה שלהם. עצב, שמחה, תשוקה, תסכול - הם יכלו לגרום לגיטרות שלהם לבטא רגשות אלו, בליווי טקסט מינימלי. גילמור שייך ללא ספק לאסכולה זו, וביסס את טכניקת הנגינה שלו - לכל אורך הקריירה שלו - על תפישות אלו. עפ”י קריטריונים אלו, גילמור הוא בהחלט גיטריסט טוב. קשה להשוות בינו לבין בארט כגיטריסט, משום שבארט זנח את הבלוז והריתמ'נ'בלוז כנקודת התייחסות, במודע ובמכוון. הוא העדיף גישות פוסט-מודרניות, אוונגרדיות, שניסו להוציא מהגיטרה צלילים לא-מסורתיים, אפילו א-טונאליים, מתוך נסיון להרחיב את החוויה המוסיקלית של המאזינים, ואת ההבנה שלנו את המוסיקה, ודרכה את העולם הסובב אותנו. במובן זה, בארט השתלב יפה בסצינה הפסיכדלית, שגם היא דגלה ברעיונות מקבילים. לא פלא שאחד מהמגזינים המובילים לענייני גיטרות .(שכחתי כרגע איזה) בחר בבארט לא מזמן כאחד מ-50 הגיטריסטים החשובים והמשפיעים ביותר ברוק. (הרשימה כולה היתה מעניינת, אגב).
 

Shakty

New member
חצי מסכים איתך

מהירות היא אכן לא ה קריטריון אך ללא ספא היא עדות ליכולת טכנית - אלו הם שני אלמנטים שהולכים אחד עם השני ולא אחד כנגד השני : יצירתיות וטכניקה. אפשר לתת כדוגמה לאחד עם מהירות וטכניקה אך בלי טיפה מחשבה : ינגווי מלמשטיין. כדוגמה הפוכה מושלמת כמובן הוא סיד בארט. בעיני גיטריסט הרוק האולטימטיבי בכלל בה מכיוון הג'אז - כתבתי עליו פעם : ג'ון מקלפלין. תשמעו את MAHAVISHNU ORCHESTRA - BIRDS OF FIRE - ג'אז מהגיהנום (סליחה פרנק) על DOUBLE NECK עמוסה ב REVERB ו DISTROTION אך... מגרד באצבעות רק מלדבר על זה....
 

brotos

New member
זהו נסיון 'לאבייקט' ולפשט נושא

שהוא סובייקטיבי ומורכב מדי. מהירות היא כן קריטריון, כך דעתי. גם גילמור, שלא משתמש במהירות, היה יכול להיעזר מאוד בידיים מהירות יותר. כי גם אדם מהיר יכול ללכת לפעמים, אך מנוון אינו יכול לרוץ (זהו הדימוי שעלה בראשי, הצבא מתקרב בצעדי ענק). שוב, ציף, אינך יכולה לטעון לאמת האחת, בעוד את גורסת כי בעידן פוסט-מודרני יכולים גם אנשים כמותי לנגן. ובכלל, לסיכום, בקיצור: מהירות היא כן קריטריון: אפשר לטעון כי הוא לא הכי חשוב (אפשר, ועושים זאת, לטעון שכן), אך לטעון כי הוא לא קריטריון בכלל? חלש, חלש מאוד. ועד שלא תלמדי להציג טיעון כמו שצריך, לא יעריכו אותך, אלף.
 

Pitudi

New member
באמת דוויז'ן קצת פופי

אולי בגלל שווטרס לא נמצא שם? לא אולי, בטוח. רואים בדוויז'ן שגילמור ממש מתפרץ..אבל עבודת הגיטרה שלו מ-ד-ה-י-מ-ה high hopes זה אולי הסולו הטוב בכל הזמנים... בכל מקרה, ממש ממש לא צריך מהירות בשביל להיות גיטריסט טוב. וציף, באסכולה המוזיקאית קוראים לרגש הזה בפשטות- "פיל" (feel)
 

One Echoe

New member
2 דברים.

גם לציף. א'-לא אמרתי שצריך מהירות בשביל להגיע לרגש. הוא שאל למה MM התכוון כשהוא אמר שגילמור מוגבל, ועניתי. אני גיטריסט, ואני אחד האחרונים שיגיד שצריך מהירות בשביל להיות גיטריסט טוב. דבר שני, מהירות היא אכן מדד לאיכותו של הגיטריסט. זה אחד הכלים שיש לגיטריסטים...ואפשר להביע בו המון דברים. לא חייב אותו, אבל זה בהחלט טוב שיש אותו.
 

amitexc

New member
צודק בהחלט.

קיימים שתי קרטוריונים לגטריסט טוב. הדבר הראשון יכולת הלחנה ובזה אין ספק ,גילמור בהחלט הלחין יצירות מופת. אבל לגביי המהירות שלו אני בספק. תקשיבו לHAVE A CIGAR וזה ממש מורגש שם האטיות שלו. ואני בהחלט חייב לציין שבדיויזן בל הוא כבר הרבה הרבה יותר מהיר משהיה. אמרתי פעם כבר ואם אתם רוצים דוג' לגטריסט שנחשב לטובים ביותר שיש כיום אז תקשיבו לDire Straits - Sultans of Swing או אריק קלפטון וכו'...
 
למעלה