מהו ציוד הגיטרה של גילמור ?

amitexc

New member
ומצד שני

בLED ZEPPLIN -STAIRWAY TO HEAVEN אין שם שום אפקט של מהירות ואני לא צריך "לדבר" הרבה עליו...
 

One Echoe

New member
שמע...

בקשר לדוגמא שהבאת בHAVE A CIGAR...אני חולק עליך, ובכלליות. אף פעם לא תרגיש אצל גילמור איזשהו " חסרון " ...או " הגבלה " בגלל חוסר המהירות שלו.(האצבעות שלו פשוט לא מתאימות לנגינה מהירה). כי תמיד יהיו את הבנדים היפים, את הסאונד המדהים, את המשיכות ואת הסליידים... חוץ מזה, שלגילמור יש טכניקה מאוד מיוחדת...אמנם לא מהירה, אבל מיוחדת מאוד, ואפשר להשים לב לזה כששומעים כל עבודה שלו כמעט. ושלא נדבר על יכולת ההלחנה של דיוויד. ובקשר לסטר ווי, דווקא לג'ימי פייג' יש יכולת מהירות. הוא בכלל גיטריסט אמן, נדבר עליו בפעם אחרת...
 

amitexc

New member
בHAVE A CIGAR אני מרגיש

ולדעתי אם הוא היה יותר מהיר שם הסולו היה הרבה הרבה יותר יפה וזורם.
 

One Echoe

New member
יכול להיות...מי יודע,

אני לא מרגיש את זה ואני חושב שלא צריך להגזים, הוא יכול לנגן מהר...רק לא כ"כ מהר... ודווקא בHAVE ACIGAR יש לו פיל מדהים! כמעט כמו בכל שיר :) אגב, אם בא לך לשמוע את השיר עם סולואים מהירים. אמנם זה לא יענה לך על השאלה " אם גילמור היה מנגן מהר, זה היה נשמע יותר טוב? " אבל בכל זאת, להראות לך שהפיל עדיף על המהירות(במקרה הזה). Foo Fighters & Brian May - Have A Cigar (אע"פ שזה אחלה קאבר)
 
כולכם טועים

מהירות אינה קריטריון לאיכות, ואני אחזור על זה עד שתפנימו, או שיבוא המשיח - מה שיבוא קודם. טכניקה אינה קשורה למהירות, מעבר ליכולת לשמור על קצב. אי אפשר גם להשוות בין גיטריסטים בג'ז לבין גיטריסטים בתחום הרוק - האסתטיקה של שני הסגנונות שונה לחלוטין. בג'ז - כמו במוסיקה קלאסית - ניתן לדבר על נגנים “וירטואוזים” השולטים שליטה טכנית בכלי שלהם, כולל נגינה 'מהירה' וכך “מדהימים” את קהל השומעים שלהם. לנ”ל אין שום רלבנטיות ברוק, שם המדיום אינו המסר (לפחות כך היה, עד השנים האחרונות. המצב השתנה, לצערי). וגם בג'ז, הנ”ל מוגבל לתתי-סגנונות ספציפיים, מתקופות זמן נתונות. וגם, זו אחת הסיבות שג'ז לא מדבר אלי - ההעדפה, ההולכת וגוברת בתוכו, של סגנון על פני תוכן. אם להציג את זה בצורה גולמית: מה אתם מעדיפים, מישהו שיתן לכם show , או מישהו שידבר אל לבבכם?
 

melancholy man

New member
ציף צודקת!

למהירות אין קשר לעניין הזה, היה אולי קשר תקופה מסוימת בשנות השיבעים שחלק מהלהקות הושפעו עמוקות מהמוסיקה הקלאסית ומהג'אז (וכך קיבלו גיטריסטים עם אצבעות של עכביש ורגש של פיל בחנות למוצרי מין) וכנראה הופך רלוונטי יותר גם היום, כאשר ה show תופס מקום יותר מרכזי ברוק (מכל מיני סיבות העיקרית שבהן היא שזה מצטלם טוב יותר בטלוויזיה), אבל בעצם זה אחד הדברים הכי פחות חשובים ברוק. אז למה גילמור מוגבל לדעתי?, גילמור הוא גיטריסט רוק מהדור הישן, כמו גדולי הגיטריסטים הבריטים מדורו, הוא גדל על רוק אנד רול ובלוז, הוא פיתח לעצמו סאונד אישי מאוד מאופיין (אחד המדדים האמיתיים היחידים של גיטריסט רוק אמיתי), אבל הוא מעולם לא התפתח מעבר לזה ולא גיוון, יתרה מזה, גילמור כל כך מקובע בסאונד של עצמו ובצליל האישי שלו, שיכולת האילתור שלו, אם קיימת, קיבלה מעט מאוד ביטוי לאורך הקרירה שלו, אם יש משהו שפינק פלויד ידועים בו, הרי זה יכולת השיחזור המוקפד של צלילי האולפן על הבמה, תוצאה של הסולואים המוקפדים והכתובים מראש של גילמור, זה אולי מרשים (זה אפילו מרשים מאוד), אבל כמו ששם לב קלפטון כשהוא ניסה לנגן עם ווטארס, זה מאוד מוגבל.
 

One Echoe

New member
נכון, בזה אתה צודק...

מסכים כמעט עם כל מה שאמרת. גילמור באמת מוגבל גם מהבחינה הזאת, גם פעם קראתי איפשהו שהוא אמר: " כשאתה מנסה לאלתר על הבמה, יוצאים לך יותר דברים רעים מאשר טובים " אבל בקשר למהירות...אמנם מה שהתפתח היום, שבאמת, המהירות והשואו הפך כמעט להכל בעולם הרוק היום, אבל זה עדיין לא אומר שמהירות היא לא אחד מכליו של הנגן ושאיאפשר להביע איתה המון דברים.
 

One Echoe

New member
לא, אני חושב שאת מגזימה.

אני תמיד אומר, פיל זה הכל, זה גם יותר חשוב ממהירות. והדוגמא לזה, כמו שכתבתי כבר נדמה לי, היא הנגן מיכאלנג'לו. שאני מעריך אותו על הוירטואוזיות שבו, אבל אפשר להשים לב שהנגינה המהירה שלו עושה כאב ראש...(לפחות לי). ומהירות היא אחד מכליו של הנגן, וגם איתה אפשר להביע הרבה דברים. היא לא נוגדת את הרגש, אפשר לנגן מהר, ועדיין, עם רגש. ואם לגילמור לא הייתה מהירות, הוא חיפר על זה, כמו שכבר אמרתי, עם המון דברים אחרים. חוץ מזה, זה לא ש" חייב " לנגן מהר... כל נגן והסגנון שלו.
 

amitexc

New member
אולי כדאי שתתחילו להפנים

גילמור הרבה פעמים זכה לביקורת שהוא איטי. אבל אף אחד לא אמר שזה משהו רע! בואו נדבר תכלס, היום יתנו לגיטריס לנגן קטע מולחן מראש, הגיטריסט שינגן הכי מהר וזורם עם רגש נכון ומשיכת מייתרים נכונה לעומת גיטריסט אחר שיהיה לו אותו סאונוג ניגון אבל איטי יותר, הנגן שיחשב לטוב יותר הוא הנגן המהיר יותר, ואני מדבר על קטע זהה שינגנו מס' נגנים. הנושא שדובר עליו הוא ביצוע נטו ובלי שום קשר להלחנה . ואם תשימו לב נתתי גם לדוג' את לד ספנין ששם המהירות בכלל לא באה לידיי ביטוי הניגון שם הוא דיי איטי אבל הוא זורם יפה וממש תענוג להאזין לו.שאני מקשיב לHAVE A CIGAR(בסולו) אני ממש מדמיין את גילמור מחפש את האקורדים ואני לא צוחק,אבל לדעתי השיר עדיין נחשב לשיר מעולה! וזה בגלל שבירת הקצב המעגלי שלו. אז אולי כדאי שתתחילו להסתכל על הנקוד' במבט גלובלי ולא לקחת פנדל כל פעם שמדברים על גילמור(ידוע שאתם לא כלכך אובייקטיבים). ושוב לא מדובר פה על המהירות כקרטריון מחייב בעולם המוסיקה(כי הוא ממש לא).
 

Pitudi

New member
לגילמור יש אחלה טכניקה

הוא אפילו הרביץ קטע טאפינג במרונד.. חוץ מזה יש מצב שהוא מהיר והוא פשוט לא מראה את זה.. מבחינתי, הוא הגיטריסט הטוב ביותר בכל הזמנים ויכולת אילתור? אני מוכן להתערב שהוא מאלתר בן בן זונה
 

melancholy man

New member
יש גם מצב שהוא מנגן כינור

מאחורי הגב תוך כדי... אבל כנראה לעולם לא נדע, אפשר לשפוט רק לפי מה שרואות האוזנים ושומעות העינים
 
למעלה