בעניין אינסוף. מאמר מרתק (לענ"ד)
אינסוף אמיתי פירושו ללא סוף ולכן גם ללא התחלה! לומר כל דבר שאנו יכולים לתאר אותו ולשייכו באיזושהיא צורה או בקשר כלשהו במערכת המושגים שלנו, הרי שהוא כבר איננו מצוגדר בהגדרה האמיתית של האינסוף. כיוון שאילו הוא היה אינסופיאזהשאלה שלנו איננה היכן הוא נגמר אלא היכן הוא התחיל...ואז התשובה היא כזו,אם אנו מסוגלים לשייכו לממערככת התחלתית כלשהיא הרי שהוא כבר איננו אינסוף, כיוון שהרי הייתה לו נקודת התחלה שממנה הוא הולך ומתפשט, ומצד שניאילו איננו יכולים לתאר אצלו נקודת התחלה אז זה אומר שהוא איננו קיים במערכת המושגים שלנו המוגבלת שאיננה מסוגלח לקלוט מושג שבו דבר קיים ללא שהוא התחיל בנקודה מסויימת, כיוון שאנו שואלים אם הוא לא התחיל אז איך הוא ממשיך? כלומר הוא התחיל וממשיך מאז. ולכן הנסיון לתפוס את האינסוף מהווה טאוטולוגיה . מוחלטת רציתילהעיר הערהנוספת בהקשר זה.הריידוע שנקודת ההתחלה של היקום הוא נקודת היווצרות המפץ הגדול יש מאיין אולם יהיו כאלו שיטענו שיש כאן מעגליות מסויימת כלומר המפץ שלפני המפץ וכו´ וממילא היקום הינו ניצחי, אז מלבד העובדה שלאור תורת היחסות של אינשטיין הקושרת את מימד הזמן לסביבת חומר וממילא מפריכה את נצחיות היקום והעלתו אל מעבר למימד הזמן. הנה מלבד זאת, הרי שלאור הדברים האמורים לעיל לא ניתן לקיים את תאוריית המעגליות, וזאת מסיבה פשוטה, שימו לב: הנה אם נאמר שהיקום הינו ניצחי ולא התחיל יש מאיין אז תיווצר לנו בעיה, והיא, שעל כל נקודת זמן ספציפית ומסויימת אנו נשאל עליה מדוע נקודת זמן זו הגיע רק עכשיו הרי היה לה מספיק זמן להיות בנקודת זמן קודמת שהרי היא ניצחית... או לדוגמה ניקח את הרגע בו אנו עוסקים בפעולה מסויימת ואז נשאל את עצמינו שבעצם אילו היינו במעגליות אינסופית הרי שה"היום" היה צריך להיות ה"אתמול" העוקץ שברעיון הוא שאני ממחיש כאן שרעיון המעגליות תקף רק אם יש לו נקודת התחלה, ולא ניתן להעלות על הדעת רעיון מעגלי ללא נקודת התחלה כיוון שמעגליות ואן סוף, הינם תרתי דסתרי וכאמור לעיל. ואפרופו אם כבר מדברים על אינסופיות העיר שאלה קטנה. נתאר לעצמינו שאנו לוקחים את הנקודת העצם הקטנה ביותר שניתנת למדידה את חלקיק האטום הקטן ביותר שניתן למודדו כיחידה אחת בלבד, ונשאל את עצמינו האם עצם קטן זה הוא יחידת חומר אחת? הרי ברור שלא, כיוון שמחינה תאורטית ניתן לחלקו למספר בלתי מוגבל של חלקים אמנם אין לנו את הכלים לכך אבל מבחינה תאורטית זה אפשרי. כלומר יש לנו כאן פרדוכס שמצד אחד העצם הינו קטן אבל הוא תמיד יכול להיות קטן יותר ולעולם לא ניתן להגדיר "יחידת חומר אחת" אבל האמת שזה אינו מוכיח דבר על אינסופיות כיוון שלא כל מה שאיננו קולטים הוא בהכרח שייך למושג האינסוף, הרעיון הנ"ל רק מגלה לנו שהחומר איננו לעולם יחידה אחת הוא תמיד יהיה מורכב מהרכבות קודמות וכך הלאה, ודווקא משום כך הוא איננו אינסופי כיוון שהאינסוף הוא המושג שאותו לא ניתן להגדיר כניתן לחלוקה כיוון שאילו הוא היה ניתן לחלוקה הרי שזה היה מוכיח לנו שהוא איננו אינסופי כיוון שבמסגרת האינסוף לא ניתן להגדיר אותו לעולם כחסר או כבעל יכולת לאי השלמה...וצורך בהשלמה ועוד. היו חוקרים בהיסטוריה הפילוסופית שהוכיחו מהרעיון הנ"ל אתץ מציאות הבורא כיוון שלכל מורכב חייב להיות מרכיב וזאת הן מצד זה שהוא איננו יכול להיות נצחי, כיוון שהרי הוא הורכב בנקודת זמן מסויימת, והן מצד ההגיון הבסיס שלכל ממורכב יש מרכיב.. בברכת חג אורים שמח אלי י.