הסברים
ההבדל הוא טכני ונובע מהדרך בה רשת הכבישים מחולקת: ספקי המפות הבינלאומיים (navteq ו-teleatlas לדוגמא) מחלקים את רשת הכבישים ל-5 עד 9 רמות שונות של "חשיבות"/"שימושיות" הכביש - דבר שמאפשר לתוכנות הניווט להתרכז בלהגיע לכביש עם רמת שימושיות גבוהה ולהשאר עליו עד אשר מתקרבים ליעד. זה גם מקל מאוד על תהליך החישוב כי מרבית הזמן אתה מחפש בתוך רשת מאוד מצומצמת של כבישים במקום בכל מאות אלפי הכבישים שיש בסה"כ. בדרך זו אתה יכול להגיע לחישובי מסלול מהירים ונכונים (כי מישהו כבר קיטלג את הכבישים לפי מהירות התנועה/רמת השימוש בהם). u-drive אירופה עובדת על מפות navteq שמחולקות ל-5 רמות כבישים - ולכן קל לנו למצוא מסלול מהיר מלב המבורג ללב רומא - אנחנו יוצאים מהמבורג לכבישים המהירים, מוצאים איזה כביש מהיר מובילנו עד לרומא ומשם מוצאים את הדרך הטובה ביותר לתוך העיר. בישראל הכבישים מחולקים לשתי רמות כאשר ברמה הגבוה יש כבישים מהירים (2,5,1), כבישים בינעירוניים (40, 85) וכבישים אזוריים (443, 444 וכו') לא ניתן (וזה לא המקום לפרט) להפריד שכבות אלו למשהו יותר שימושי ללא עזרת חברת מפה. בימים אלו אנו בוחנים מספר פתרונות בנושא. משה