מהירות מותרת בכביש עירוני
לכאורה התשובה פשוטה: 50 קמ"ש (בזכות תמרור 424?). אבל ישנם כבישים רבים, רחבים בעלי מספר מסלולים, שבהם המהירות המותרת היא גבוהה יותר. לדוגמה, סתם ככה, שדרות הרצל באשדוד.
המהירות המותרת ברחוב הזה היא 70, ויש תמרורים (תמרור 426?) המורים על הגבלת המהירות. אלא מה, מכיוון שתוקף התמרור הוא עד לצומת הבא (או עד תמרור אחר - 216, 216, 424, 425 או 427 - שאף אחד מהם לא נמצא באותו קטע כביש), אז יוצא שמגיעים לצומת במהירות המותרת - 70, ואז היא מיד עם הכניסה לצומת היא יורדת ל- 50 קמ"ש.
מכיוון שהשלט הבא שמורה על מהירות מקסימלית של 70 נמצא רק כמאתיים מטר בהמשך הצומת (אחרי תחנת האוטובוס אם ישנה כזו), למעשה יוצא שלאורך כך הרחוב הזה ישנה מהירות מותרת שונה - אחת לקטע הרחוב עצמו, ואחת אחרת בצמתים. בתמונה המצורפת ניתן לראות את מרכז הצומת והלאה, כשמיקום תמרור 426 הבא נמצא באזור שבו נמצא ראש החץ האדום, והקו השחור.
שדרות הרצל באשדוד הם רק דוגמה אחת, בוודאי ישנם עוד רחובות כאלה.
השאלה שלי היא מהי המהירות המותרת בעת חציית הצומת, ומיד לאחר חציית הצומת, עד להגעה לתמרור הגבלת המהירות הבא שמורה על 70. האם אני צודק להניח שבעת חציית הצומת המהירות חוזרת ל- 50 (מתוקף 424), ובמשך 200 המטרים לאחר הצומת (החץ השחור אצלי בתמונה) היא נותרת 50, עד ל- 426 הבא שם היא גדלה ל- 70?
לכאורה התשובה פשוטה: 50 קמ"ש (בזכות תמרור 424?). אבל ישנם כבישים רבים, רחבים בעלי מספר מסלולים, שבהם המהירות המותרת היא גבוהה יותר. לדוגמה, סתם ככה, שדרות הרצל באשדוד.
המהירות המותרת ברחוב הזה היא 70, ויש תמרורים (תמרור 426?) המורים על הגבלת המהירות. אלא מה, מכיוון שתוקף התמרור הוא עד לצומת הבא (או עד תמרור אחר - 216, 216, 424, 425 או 427 - שאף אחד מהם לא נמצא באותו קטע כביש), אז יוצא שמגיעים לצומת במהירות המותרת - 70, ואז היא מיד עם הכניסה לצומת היא יורדת ל- 50 קמ"ש.
מכיוון שהשלט הבא שמורה על מהירות מקסימלית של 70 נמצא רק כמאתיים מטר בהמשך הצומת (אחרי תחנת האוטובוס אם ישנה כזו), למעשה יוצא שלאורך כך הרחוב הזה ישנה מהירות מותרת שונה - אחת לקטע הרחוב עצמו, ואחת אחרת בצמתים. בתמונה המצורפת ניתן לראות את מרכז הצומת והלאה, כשמיקום תמרור 426 הבא נמצא באזור שבו נמצא ראש החץ האדום, והקו השחור.
שדרות הרצל באשדוד הם רק דוגמה אחת, בוודאי ישנם עוד רחובות כאלה.
השאלה שלי היא מהי המהירות המותרת בעת חציית הצומת, ומיד לאחר חציית הצומת, עד להגעה לתמרור הגבלת המהירות הבא שמורה על 70. האם אני צודק להניח שבעת חציית הצומת המהירות חוזרת ל- 50 (מתוקף 424), ובמשך 200 המטרים לאחר הצומת (החץ השחור אצלי בתמונה) היא נותרת 50, עד ל- 426 הבא שם היא גדלה ל- 70?