מהירות מותרת בכביש עירוני

מיצו

New member
מהירות מותרת בכביש עירוני

לכאורה התשובה פשוטה: 50 קמ"ש (בזכות תמרור 424?). אבל ישנם כבישים רבים, רחבים בעלי מספר מסלולים, שבהם המהירות המותרת היא גבוהה יותר. לדוגמה, סתם ככה, שדרות הרצל באשדוד.

המהירות המותרת ברחוב הזה היא 70, ויש תמרורים (תמרור 426?) המורים על הגבלת המהירות. אלא מה, מכיוון שתוקף התמרור הוא עד לצומת הבא (או עד תמרור אחר - 216, 216, 424, 425 או 427 - שאף אחד מהם לא נמצא באותו קטע כביש), אז יוצא שמגיעים לצומת במהירות המותרת - 70, ואז היא מיד עם הכניסה לצומת היא יורדת ל- 50 קמ"ש.

מכיוון שהשלט הבא שמורה על מהירות מקסימלית של 70 נמצא רק כמאתיים מטר בהמשך הצומת (אחרי תחנת האוטובוס אם ישנה כזו), למעשה יוצא שלאורך כך הרחוב הזה ישנה מהירות מותרת שונה - אחת לקטע הרחוב עצמו, ואחת אחרת בצמתים. בתמונה המצורפת ניתן לראות את מרכז הצומת והלאה, כשמיקום תמרור 426 הבא נמצא באזור שבו נמצא ראש החץ האדום, והקו השחור.

שדרות הרצל באשדוד הם רק דוגמה אחת, בוודאי ישנם עוד רחובות כאלה.

השאלה שלי היא מהי המהירות המותרת בעת חציית הצומת, ומיד לאחר חציית הצומת, עד להגעה לתמרור הגבלת המהירות הבא שמורה על 70. האם אני צודק להניח שבעת חציית הצומת המהירות חוזרת ל- 50 (מתוקף 424), ובמשך 200 המטרים לאחר הצומת (החץ השחור אצלי בתמונה) היא נותרת 50, עד ל- 426 הבא שם היא גדלה ל- 70?

 
המהירות המותרת במטרים הספורים מהצומת עד תמרור המהירות הבא

מיצו שלום,
מבחינה משפטית, כפי שאכן ציינת, ברירת המחדל למהירות המותרת בעיר הינה 50 קמ"ש.
תמרור ב' 20 (אשר שונה ל426) הינו התמרור העגול ובו מצוינת המהירות המותרת- נניח 70.
אכן תוקף תמרור זה הינו עד הצומת הבא ועל כן, על פי פרשנות דווקנית של החוק במטרים שמיד לאחר היציאה מהצומת המהירות מופחתת ל-50 קמ"ש.
יחד עם זאת, איני זוכר מקרים בהם המשטרה בחרה לאכוף מהירות בקטע הקצר של המטרים הבודדים עד בין הצומת לתמרורי המהירות, מתוך הבנה שתכלית החוק אינה מצדיקה זאת.
אשמח לשמוע אם ידוע לחברי הפורום על מקרה בו נרשם דו"ח בסיטואציה דומה.
&nbsp
בברכה,
עו"ד אורון - מנהל הפורום
 

מיצו

New member
מצויין, כי על פניו יש לנו בעיה

ספציפית, על שדרות הרצל באשדוד למשל, הציבה המשטרה 4 מצלמות מהירות/אור אדום מסוג גאטסו.
&nbsp
פה:
&nbsp
שתי מצלמות חדשות באשדוד
http://www.mitsu.co.il/?p=4512
&nbsp
והמפה עצמה:
&nbsp
מפת מצלמות גאטסו בישראל
http://www.mitsu.co.il/?p=2280
&nbsp
למרות שרובן אינן פעילות כעת, תיאורטית הן עשויות להיות פעילות מחר, ואז נשאלת השאלה מהי המהירות שבהם תאכוף המשטרה את החוצים את הצומת. אני יודע שאתה לא יודע מהי המהירות שבה המשטרה עצמה תאכוף, אבל מה שמעניין אותי הוא האם היא עשוייה להיות כ- 10% מעל ל- 50, או 10% מעל ל- 70...
&nbsp
זו כאמור רק דוגמה אחת. מצב זה נכון גם לגבי מקומות אחרים במדינה.
 

מיצו

New member
אין תובנות מצד שלל מתנדבי הפורום הבקיאים בחוקי התעבורה?

חבל, כי זה יכול להיות קריטי ללא מעט אנשים.
 

creth11

New member
היה כבר דיון בעניין וניתנו הסברים בסוגיה. חפש לאחור

 
המצלמות החדשות מודדות את הרכבים לפני הכניסה לצומת, כך שיוכלו

לצלם גם עבירות אור אדום, כך שלעניין התמרורים המרוחקים, אין בעייתיות.
 

be_roo

New member
שאלה מעניינת. בחוק הישראלי "עד" כולל את קצה הטווח

למשל, כשכתוב שמשהו חל עד תאריך X, הכוונה שיום ה-X כלול בתחולה (כלומר פרשנות של "עד בכלל", גם אם נכתב רק "עד")
&nbsp
אני תמיד הנחתי שתמרורים שתקפים עד לצומת, מתבטלים בכניסה לצומת, אבל אם מכילים את הגדרות החוק הללו על תמרורים הרי ששטח הצומת עדיין נופל תחת מגבלת המהירות של התמרור שהוצב לפניו (לדעתי מצלמות הגאטסו פועלות היום בדיוק כך).
&nbsp
לטעמי זו התפלפלות משפטית בלבד, ואין טעם להחיל מגבלת מהירות כזו או אחרת בצומת, בטח שלא על פי המהירות בכבישי הגישה אליה, שיכולה להיות שונה מכל כיוון, והרי אין הגיון שאת אותו צומת יוכל נהג אחד לחצות במהירות שונה מנהג אחר רק בגלל שהגיעו מכיוונים מנוגדים.
צומת הוא מקום מסוכן שיש לנקוט בו משנה זהירות, מבלי להפריע לזרימת התנועה. כל נסיון לנקוב בו במהירות מותרת לא ישרת דבר מלבד היכולת להעשיר את קופת המדינה.
 
למעלה