מהי ההגדרה שלכם לאדם דתי?

SupermanZW

Well-known member
אדם דתי, הוא האדם המאמין בבורא עולם.
באמת? אם זה נכון אז רוב החילונים הם דתיים וכל הדאיסטים (מאמינים באמונה שאינה דתית הכוללת אמונה באל אחד, אך שוללת את כל ספרי הדתות) דתיים גם כן. בעייתית ההגדרה הזו.
 

חורזת באהבה

Well-known member
מנהל
למי שמכיר בהבדל בין דתי לבין מאמין שאינו דתי או מאמין באמונה שאינה דת.
לא רואה שום בעיה, מי שדתי , מאמין בבורא עולם.
מי שאינו דתי אינו מאמין בבורא עולם.
חילוני המאמין בבורא עולם, בעיניי הוא דתי, מסיבה פשוטה, איפה שהוא , הוא מקיים מצווה זו או אחרת מלבד מצוות בן אדם לחברו. מי שאינו מאמין בבורא עולם, לא יקיים מצוות דתיות.
 

SupermanZW

Well-known member
לא רואה שום בעיה, מי שדתי , מאמין בבורא עולם.
מי שאינו דתי אינו מאמין בבורא עולם.
חילוני המאמין בבורא עולם, בעיניי הוא דתי, מסיבה פשוטה, איפה שהוא , הוא מקיים מצווה זו או אחרת מלבד מצוות בן אדם לחברו. מי שאינו מאמין בבורא עולם, לא יקיים מצוות דתיות.
כלומר, אין לך בעיה להגדיר אנשים בניגוד להגדרתם את עצמם, משמע את לא מכבדת את האופן בו הם מגדירים את עצמם, זה כשלעצמו הופך את ההגדרה שלך לבעייתית.
 

אבי בן 1231

Well-known member
לא רואה שום בעיה, מי שדתי , מאמין בבורא עולם.
מי שאינו דתי אינו מאמין בבורא עולם.
חילוני המאמין בבורא עולם, בעיניי הוא דתי, מסיבה פשוטה, איפה שהוא , הוא מקיים מצווה זו או אחרת מלבד מצוות בן אדם לחברו. מי שאינו מאמין בבורא עולם, לא יקיים מצוות דתיות.
יש לך טעות חמורה!
כתבת ש"מי שאינו מאמין בבורא עולם, לא יקיים מצוות דתיות".
איני דתי לחלוטין, יתרה מזאת אני אנטי דתי קיצוני ועדיין מקיים "מצוות" דתיות, בין השאר:
1. ואהבת לרעך כמוך
2. כבד את אביך ואת אימך
ואולי יש עוד שלא חושב עליהן כרגע.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
יש לך טעות חמורה!
כתבת ש"מי שאינו מאמין בבורא עולם, לא יקיים מצוות דתיות".
איני דתי לחלוטין, יתרה מזאת אני אנטי דתי קיצוני ועדיין מקיים "מצוות" דתיות, בין השאר:
1. ואהבת לרעך כמוך
2. כבד את אביך ואת אימך
ואולי יש עוד שלא חושב עליהן כרגע.
אלא ש, מבלי להתייחס אליך באופן ספציפי-אישי, זה לא מוגדר כקיום מצוות. על-מנת לקיים מצווה דתית יש לעשות זאת "לשמה", כלומר מתוך מחשבה (ספציפית או אגבית) שאתה מקיים מצווה דתית באותו רגע (ואולי לשם כך עושה את המעשה). מי שלא מכוון לשם קיום מצווה, גם אם עשה 100% מהפעולות הטכניות שמוגדרות במצווה, זה לא נחשב קיום מצווה על-פי היהדות.

דוגמה מוכרת לכך היא בעניין ביצוע מילה מול ברית מילה. נכרי (למשל) שעובר מילה או יהודי שעובר מילה שלא 'לשמה', לא קיים בכך את מצוות ברית המילה. זו הסיבה שיהודים שעברו את התהליך שלא על-ידי גורם (מוהל או רופא) שומר מצוות שיודע מה הוא עושה מבחינה זו, נדרש לפעולה נוספת (הטפת דם נדמה לי שהיא נקראית) על-מנת להיחשב כמי שעבר ברית מילה. כלומר כמי שהמילה שלו, היא תוצאה (ועדות) לברית שבין הקב"ה לבניו.

אותו כנ"ל קורה באותן מצוות שרוב בני האדם מקיימים לכאורה ממילא, על אוטומט או משלל סיבות שאינן היותן מצווה דתית. כך בכיבוד הורים ועוד.
 

אבי בן 1231

Well-known member
אלא ש, מבלי להתייחס אליך באופן ספציפי-אישי, זה לא מוגדר כקיום מצוות. על-מנת לקיים מצווה דתית יש לעשות זאת "לשמה", כלומר מתוך מחשבה (ספציפית או אגבית) שאתה מקיים מצווה דתית באותו רגע (ואולי לשם כך עושה את המעשה). מי שלא מכוון לשם קיום מצווה, גם אם עשה 100% מהפעולות הטכניות שמוגדרות במצווה, זה לא נחשב קיום מצווה על-פי היהדות.

דוגמה מוכרת לכך היא בעניין ביצוע מילה מול ברית מילה. נכרי (למשל) שעובר מילה או יהודי שעובר מילה שלא 'לשמה', לא קיים בכך את מצוות ברית המילה. זו הסיבה שיהודים שעברו את התהליך שלא על-ידי גורם (מוהל או רופא) שומר מצוות שיודע מה הוא עושה מבחינה זו, נדרש לפעולה נוספת (הטפת דם נדמה לי שהיא נקראית) על-מנת להיחשב כמי שעבר ברית מילה. כלומר כמי שהמילה שלו, היא תוצאה (ועדות) לברית שבין הקב"ה לבניו.

אותו כנ"ל קורה באותן מצוות שרוב בני האדם מקיימים לכאורה ממילא, על אוטומט או משלל סיבות שאינן היותן מצווה דתית. כך בכיבוד הורים ועוד.
אכן איני עושה זאת "לשמה", כלומר ולא מתוך מתוך מחשבה (ספציפית או אגבית), לא הבנתי את הכוונה!!
אני מקיים את המצוות שהזכרתי לא כי הצתוותי לעשותן ע"י רוח רפאים, אלא כי כך צריך לנהוג אדם עם מעט אינטליגנציה|תוהה|.
חובתך להאמין ברוח רפאים כי הצתווית ע"י חלטוריסטים מלפני אלפי שנים תעשה ותשמע!!!
 

Harrington

Well-known member
מנהל
אכן איני עושה זאת "לשמה", כלומר ולא מתוך מתוך מחשבה (ספציפית או אגבית), לא הבנתי את הכוונה!!
זה בדיוק העניין, הצורך בכוונה כדי שהפעולה תוגדר כעשיית מצווה.
אני מקיים את המצוות שהזכרתי
כאמור, אתה לא :).
לא כי הצתוותי לעשותן ע"י רוח רפאים, אלא כי כך צריך לנהוג אדם עם מעט אינטליגנציה|תוהה|.
אני לא מכיר מישהו שמבצע פעולות כאלה או אחרת בגלל ציווי של ״רוח רפאים״, כך שאנו מסכימים בענין זה.
לגבי הצורך באינטליגנציה, זה יחסי כמובן. לא חסרים אנשים אינטליגנטיים שלא מבצעים את הפעולות הללו. זה שכך צריך לנהוג כל אדם, מובן מאליו. זאת בדיוק הסיבה שהפעולה האוטומטית כמעט לא נחשבת כקיום מצווה, כמפורט מעלה.
חובתך להאמין ברוח רפאים כי הצתווית ע"י חלטוריסטים מלפני אלפי שנים תעשה ותשמע!!!
לא מכיר כל חובה או ציווי להאמין ברוח רפאים ואינני מאמין ברוחות רפאים. הציוויים שאני כן מכיר, לא התקבלו אצלי על-ידי ״חלטוריסטים״ כלשהם. המונח הזה שמור (בענין זה) מבחינתי לאלו שמנסים בכל מאודם לתקוף את הדת, מבלי שהם קולטים שמה שקראו בדף המסרים לענין זה חסר כל רלוונטיות לענייני אמונה (יהודית) :). יעני, מילא אם היו תוקפים עם סיבות ענייניות שחשבו עליהן בעצמם, זה היה משהו אחר כמובן. אבל כאלו שרק קראו משהו באיזה מקום ורצים עם זה אחרי זה שנים מתוך מחשבה שמצאו שלל רב, מבלי שהם קולטים שמה שקראו שם היה מחורטט לכתחילה, אלו אכן סתם חלטוריסטים :).
 

אבי בן 1231

Well-known member
אז אדם מאמין שמסיבותיו מחליט שלא לקיים מצוות, נוסע בשבת בפומבי, בולס חזיר להנאתו וכדו׳, יכול להיחשב דתי?
ווואאווו ................... איזו שפה של יום כיפור :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:
אני בולס בשר חזיר וגם ביום כיפור לפי המלצת מומחים שקבעו שבשר חזיר בריא יותר מבשר בקר או כבש.
לכן איני בולס בשר בקר או כבש ביום כיפור אלא רק חזיר מצופה בגבינת עיזים!!!
נסה לבלוס בשר חזיר וראה כי טוב!!!
 

Harrington

Well-known member
מנהל
ווואאווו ................... איזו שפה של יום כיפור :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:
אני בולס בשר חזיר וגם ביום כיפור לפי המלת מומחים שקבעו שבשר חזיר בריא יותר מבשר בקר או כבש.
לכן איני בולס בשר בקר או כבש ביום כיפור אלא רק חזיר מצופה בגבינת עיזים!!!
נסה לבלוס בשר חזיר וראה כי טוב!!!
כל אחד ודרכו בחיים. אלא אם כן תציין במפורש שאתה מעוניין/מוכן שנדבר עליך ועל מנהגיך באופן ספציפי ואישי, לא אעשה זאת.

לגבי השאלה אם בשר חזיר בריא יותר מבשר בקר אחר, אין לי שמץ של מושג אבל זה חסר כל חשיבות מבחינתי כמובן :). גם אם יתברר שבשר החזיר הוא הטוב שבטובים מבחינה בריאותית, עדיין אמנע מלצרכו בהיותי יהודי ירא שמיים. על כן מבחינתי לא יתכן "לראות כי טוב" גם אם אבחר לאכול כעת חזיר שלם בפיתה, עם כוס חלב לצידי וכל זאת באמצע ליל הסדר ומבלי לברך.
 

in bal1

Well-known member
אדם שמשתדל לקיים כמה שיותר מצוות שהוא יכול.
למרות שגם החילוני יכול למלא הרבה מיצוות.השאלה למה הכוונה למיצוות?
האם הכוונה למיצוות זה לדוגמא לשמור על השבת? או אולי לחגוג את חגי היהודים.
או לדוגמא לעזור לאדם שקשה לו ללכת ולתמוך בו,עד שיגיע למחוז חפצו.
אני לא חושבת שיש סתירה בין הדברים.
 

חורזת באהבה

Well-known member
מנהל
למרות שגם החילוני יכול למלא הרבה מיצוות.השאלה למה הכוונה למיצוות?
האם הכוונה למיצוות זה לדוגמא לשמור על השבת? או אולי לחגוג את חגי היהודים.
או לדוגמא לעזור לאדם שקשה לו ללכת ולתמוך בו,עד שיגיע למחוז חפצו.
אני לא חושבת שיש סתירה בין הדברים.
אכן אין סתירה.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
למרות שגם החילוני יכול למלא הרבה מיצוות.
בוודאי. אבל נזכיר שקיום מצווה שלא לשם קיום מצווה, לא נחשבת קיום מצווה :).
השאלה למה הכוונה למיצוות?
ההנחיות וההוראות ההלכתיות שמחייבות כל יהודי באשר הוא כזה (איסורים והוראות פוזיטיביות כאחד).
האם הכוונה למיצוות זה לדוגמא לשמור על השבת? או אולי לחגוג את חגי היהודים.
גם, בוודאי.
או לדוגמא לעזור לאדם שקשה לו ללכת ולתמוך בו,עד שיגיע למחוז חפצו.
גם זה.
אני לא חושבת שיש סתירה בין הדברים.
גם אני לא :).

השאלה אם אדם שלא עושה את כל זה יכול להיקרא דתי. בעיני לא. הוא יכול להיות יהודי נהדר, אדם משכמו ומעלה, אבל דתי כאשר הוא מחלל שבת בפומבי, אוכל חזיר עם כל משפחתו וחבריו וכדו', אין לי שום דרך להגדיר אותו כדתי דווקא.
 
למעלה