מהי טכנולוגית דוט נט?

gilad g

New member
טכנולוגית דוט נט

טכנולוגית דוט נט היא בעצם סביבת פיתוח חדשה של מיקרוסופט. סביבת הפיתוח הזאת מציגה לנו מאפיינים די חדשניים. אולי הבולט מהם הוא ה-Managed Code, קוד שבו אין סגירת אובייקטים, ואין "ניקוי". (את הניקוי האוטומטי עושה תוכנה פנימית ששמה ה-Garbage Collector). דוט נט גם מציגה את ה-CLR - Common Language Runtime, שהיא הסביבה שבה רצים כל ישומי דוט נט. סביבה זו מאפשרת עבודה בכל שפה, כך שזה לא משנה אם אתה עובד ב-#C, VB.NET או אפילו ++C. לדוט נט יש גם את ה-Class Library העשיר, את ASP.NET, ADO.NET, תמיכה מובנית ב-XML, ועוד ועוד. זהו, על רגל אחת
 

yuval k

New member
בהחלט. וגם...

הדוט נט מתקמפלת למה שנקרא Intermediate Language - כמעט שפת מכונה, אבל לא. קוד-הביניים הזה רץ על ה-CLR. דבר זה מאפשר ליישם את ה-CLR לכל מערכת הפעלה, עקרונית. למשל, ללינוקס יש את פרוייקט Mono, שמהווה קומפיילר, אבל בעיקר סביבת ריצה, לאפליקציות שנכתבו לדוט נט.
 

e p s i l o n

New member
אז זה ממש כמו מה שעשו

ב JAVA . אין פוינטרים יש " אוסף זבל " אוטומטי בלי new ו delete מעצבנים .. היא גם שפה שמתקמפלת ל jvm שרץ על כול מערכת. האם ה דוטנט הזה זה בעצם אותו דבר רק של מיקרוסופט ולסביבת אינטרנט? האם ניתן הדוטנט הזה הוא רק למשתמשי מקרוסופט? נ.ב. אפשר לינק למקום טוב להתחיל בו? יש לי ידע וניסיון ב שפות תכנות (c,c++,java) וכן ב JS VB . תודה ובהצלחה חבר'ה!
 

asp123

New member
תראה מיקרוסופט פתחה את הדוט נט

היא פתחה את הסביבה הזו עם הפיתוחים שלה (C-sharp וvb.net) זו סביבה שפותחה לא מביסוס על html אלה על טכנולוגיה קיימת(אני חושב שגם לפי הצרכים של המתכנתים) כך לדוגמא את asp.net זה פיתוח ado.net גם כן. מה אתה מתכוון כשאתה אומר שה.net ניתנה רק למשתמשי ms
לינק למקום טוב זה MSDN מקום טוב להתחיל בו לא יהיה לך ממש קשה לחפש הוא נותן keywords לאן שאתה רוצה בדף הראשי ואם אתה מעונין יש שם הכל. אני ישמח לחיזוקים ו\או תיקונים להסבר שלי. הקיצר סביבת הנט אמורה להיות יותר קלה למתכנת במובנים מסוימים.
 

gilad g

New member
לא מדויק ../images/Emo13.gif

ב-Java אתה יכול להשתמש רק בשפה אחת - Java. לעומת זאת ב-CLR, אתה יכול להשתמש בכל שפה שתרצה (#C, VB, #J, COBOL, ++C, ועוד ועוד). שמעתי איפשהו שכשמיקרוסופט תכננו את ה-CLR, הם לקחו בחשבון 15 (!) שפות שונות. הדוט נט הוא בהחלט לא רק למשתמשי מייקרוסופט, ראה פרוייקט מונו.
מקום טוב להתחיל
זה תלוי במה אתה רוצה להתחיל. אם אתה רוצה לפתח בסביבת ווב, אני ממליץ על ה-Quickstarts של asp.net. אם אתה מעוניין בפיתוח של תוכנות של ממש, הרי לך tutorial של #C נחמד
אם אתה מעוניין בשפה אחרת, חפש בגוגל - יש הרבה חומר..
 

max2

New member
איכשהוא הנושא של הדוט נט דחה אותי.

אני לא יודע, אולי כי זה קשור למיקרוסופט אבל אני בא מרקע של אינטרנט ומיקרוסופט די סיבכו שם את העיניין. דוט נט בעצם לא הציג משהוא חדש שלא נראה קודם. שימוש בXML בשביל להעביד מידע בין אתרים ואפליקציות היה קיים, "CLR" היה קיים אצל ג'אווה. אולי כמה מהדברים שצינתה הם באמת נוחים אבל הם ממש לא "טבעיים" ,למשל "אוסף הזבל" הוא לא ראיה נכונה, כי כאשר אתה פותח אובייקט לפי דעתי מאוד טבעי שתסגור אותו. משהדוט נט עשה זה לקחת את סביבת התכנות שלב אחד "למעלה", משפה עילית אנחנו כותבים עכשיו ב "שפה יותר עילית", שזה אינו דבר מיוחד או חדשני ביותר. משמיקרוסופט עשו זה בעצם לפתח כלי נוסף ש"יעזור" לעסקים שלהם ויקדם את כל מוצריהם.
 

yuval k

New member
אוסף הזבל בא מראיה מציאותית.

מתכנתים כן שוכחים לסגור ולמחוק אובייקטים, אפילו המנוסים שבהם. נכון, זה לא יפה תכנותית, ונכון, זה לא אמור להיות כך. אבל בפועל ככה נמנע שימוש - או יותר נכון, בזבוז - של זיכרון יקר. כמו שאומרים בשפה הלכתית, בדיעבד. בהחלט לא "לכתחילה". אני כן תומך בזה, ועדיין סוגר ומוחק אובייקטים.
 

שגיא24

New member
NET. ל"עצלנים" ../images/Emo13.gif

ככה אפשר להבין מהדברים. הורידו מכתפיו של המתכנת לא מעט עניינים לא סגורים שהיו עושים לרוב צרות. לא יודע אם זה בצדק, אבל אין ספק שהקלו על המתכנת ה"עצל". נראה לי שהמטרה האמיתית מאחורי ה-NET. היא לתת סביבת פיתוח אמינה ובעיקר מהירה, שתיתן מענה לכל שפות התיכנות בפלטפורמה אחת משותפת. לא כמו פעם, ההפרדה הברורה בין ++Visual C ו-InterDev או איך שקראו לזה. במפורש עשו ריכוזיות, לא יודע אם זה יותר יעיל עכשיו. גם ככה Visual Studio כבדה מאוד, זה כמו מערכת הפעלה שלימה נוספת שמותקנת במחשב.
 

yuval k

New member
תלוי איך מסתכלים על זה...

קודמכל, הסטודיו מאוד כבד. זה בהחלט נכון, אבל זה למפתחים, לא מה שמשתמשי-קצה מקבלים
ובקשר ל"עצלות"... יכול להיות שיהיו כאלה ש"יחגגו" על זה. אבל זה נועד כדי לטפל בבעיה ידועה, שמתכנתים שוכחים לסגור ולמחוק אובייקטים.
 
למעלה