הבדלי הנוסח שהזכרת לא משמעותיים
כי הם שייכים לזרם הראשי, הקרוי 'נוסח המסורה', ששרד בכתבי היד של ה'כתר', וכן זה שעליו מבוסס 'קורן' - לנינגרד. שניהם נכתבו בטבריה במאה ה-10. אולם זהו רק נוסח אחד מיני כמה שהתקיימו בארץ ישראל החל מהמאה ה-4 לפנה"ס, כתוצאה מהעתקות רבות (ששמרו על דיוקן באופן מרשים, אולם לא מושלם). מלבד 'נוסח המסורה', התקיים גם נוסח שהשתמר ב'תרגום השבעים' ליוונית עתיקה, מהמאה ה-3 לספירה (יש בו למשל גירסה קצרה יותר של ספר יהושוע, וסדר ספרים שונה); 'הנוסח השומרוני' שהשתמר בתנ"ך השומרוני, וכן עוד כמה וריאציות שנתגלו במגילות ים המלח. דוגמאות לתיקונים אפשריים בנוסח המסורה, ניתן למצוא בספרו של עמנואל טוב, 'ביקורת נוסח המקרא' (מוסד ביאליק, 1989; 1997). לעיתים יש בתרגומים הסוריים והארמיים תיקונים נוספים שראויים להיבחן. המהדורה המדעית שהזכרתי, ה-BHS, הציעה כמה תיקונים שאני מעריך שלא נכנסו ל'קורן'.