מהמופע בסוף שבוע האחרון Goshen IN גושן התנכית

עמוס 2cv

New member
היי מייק , האם עשתה שיפורים למנוע המקורי ?

ואם פעם התנסתה בלטוס במטוס שבנוי במקורו לטיסות ארובטיות ?
ואם יש לך תוכנית מסודרת לכל התרגילים או שאתה מאלתר תוך כדי טיסה ?
 

mike300L

New member
ה Extra300L זה מטוס שבנוי במקורו לטיסות אוירובטיות! אין מטוס

נוסף בעולם שמיוצר על ידי היצרן כמרושיין ותכליתו טיסה אווירובטית והוא בעל ביצועים זהים.
ה MX ה Edge 540 ה Cap232 וה סוחוי 29, 26, 31 כולם נועדו לאווירובטיקה נטו ויש להם ביצועים מעולים, אבל כולם אקספרימנטליים, ה Extra היחיד שמרושיין!
בכדי לשפר את המטוס בהגדלת משטחי ההיגוי של הגה הגובה והכוון, משקל כללי ריק, חופה, מנוע, פרופלור גדול יותר, ועוד המון פרטים, נאלצתי לזנוח את יתרונות הרשיון והכנסתי את המטוס לקטגוריית אקספרימנטלי.
המנוע שלי מייצר כ 370 כ״ס בהשוואה ל 300כ״ס במקור.

כמובן שיש תוכנית מסודרת של תרגילים. בגבהים האלה, מול קהל, ועם 12 - 13 דקות סך הכל מהמראה לנחיתה אין מקום לאילתורים ולטעויות. אם אתה מאלתר אתה בדיעבד תעשה טעויות, ולא יהיה רצף מהנה למופע. שלא לדבר על הסיכוי להתרסקות ואובדן חיים גם על הקרקע.
יש כל כך הרבה משתנים במופע שתקצר היריעה מלפרט...
אחד מהם זו הרוח, אם הרוח דוחפת לכוון הקהל, ברגע שתכנס לתוך קו ה 500 רגל אתה עובר עבירה חמורה, ובמופע
ישנם שני פקחי FAA שיכולים לבקש שתנחת ולקחת ממך את התעודות במקום��
שים לב שבסרטון הרבה קווים אני טס בזוויות של 10-15 מעלות מהמסלול לכוון צפון (הרוח היתה מצפון למסלול 09-27 כשהקהל יושב מדרום למסלול), כשאתה עולה לאנך ואח״כ יורד זה בערך 18 שניות שאין לך שליטה על הסחיפה, וברוח חזקה זה יכול להתבטא ב 100-200 רגל ויותר אל תוך השטח הסטרילי. יש להתחשב בזה ולתקן לפני הכניסה לתרגיל.
במקביל אם תתרחק יותר מידי, הקהל בקושי יראה אותך והמופע יורד בטיבו ומשעמם.

משתנה נוסף הוא הווקטור הפוטנציאלי של האנרגיה, אסור לכוון בשום מצב את כוון הטיסה אל הקהל, לכן כל פניה היא לכוון צפון, (בסחרורים האף פונה לקהל בכל סיבוב אבל ווקטור האנרגיה הוא ישר למטה אל הקרקע) אם תאלתר סביר שתתעה גם בנושא הזה.

זה בקיצור וישנם כפי שכתבתי אין ספור משתנים, לומדים את זה לאורך שנים.

שבת שלום.
 

שי גנדל

New member
הקאפ והסוחוי הם אקספרימנטליים?

לא ידעתי. מה הופך אותם לכאלה?
 

mike300L

New member
הם לא רושיינו על ידי היצרן. זה המון כסף והמון זמן לרשיין

מטוס.
כאקספירמנטלי לא צריכים לעבור את שבעת מדורי הגהינום של רשיון מטוס.
 

שי גנדל

New member
ומה היתרונות של רשיון מטוס?

כולם אוהבים חסכון בזמן וכסף. אבל כיוון שרוב המטוסים הקלים כן מרושיינים, אני מניח שיש לזה סיבה טובה...
 

mike300L

New member
מטוס חד מושבי לא כדאי לרשיין, בדו מושבי כדי להדריך

באופן חוקי, ובכדי למכור זמן במטוס, אם להשכרה, או במכירת סבוב מהמושב הקידמי המטוס חייב להיות מרושיין.
בחד מושבי אין לזה שום יתרון, ולכן אפילו אקסטרא לא מרשיינים את החד מושביים כגון ה 300S ה 300SHP והחדש ביותר ה 330SC.
אין לראות במטוסים שציינתי ולא רושיינו כנופלים באיכותם, ה MXs ה xtremeair וה אקסטרא 330SC הם המטוסים הטובים בעולם כרגע....בכל
מה שקשור לתחרויות. בעולם המופעים גם עם Super Chipmunk או Zlin ניתן לתת מופע פיצוץ שהקהל יאהב יותר מטייס אחר ב MX שלא מי יודע מה נותן מה שהקהל רוצה לראות.

למשל המופעים באושקוש, שם רוב הטייסים טסים בידיעה שרוב הצופים בקהל גם הם טייסים, לכן מה שהם עושים שם בא להרשים את הצופה הממוצע.
במופעים אחרים, בד״כ זה קהל שאין לו מושג איך עילוי עובד על הכנף, שם יותר מידי לומשבקים לא ממש יעניינו כמו טיסה הפוכה, או נקודות 1/4 באנך ...כל מופע וניטש שלו.
 

mike300L

New member
דרך אגב במופע האחרון בגושן היו המון מבני ה Amish

הגיעו למופע עם סוס וכרכרה , בכל הרצינות
 

שי גנדל

New member
תודה

אכן, דווקא תרגילים קשים לביצוע פחות מרשימים את הקהל הרחב. טייס טוב הוא כנראה זה שישאיר כמה שיותר צופים מרוצים.
והסוס של האיימיש, מרושיין או אקספרימנטלי?
 

mike300L

New member
חחח, בתדריך לטייסים העלו את נושא הכרכרות, להיזהר כשנוהגים

בדרך למלון אחרי המופע

הנה כמה תמונות מהאירוע









 

mike300L

New member
את התמונה הראשונה לקחתי עם ההגעה לגושן כארבע שעות לפני תחילת

המופע. הסיבה היתה תור המכוניות שעומד בתור להיכנס לשדה, שני מייל של מכוניות על כביש צר.
התלונה המרכזית להנהלה היתה שחיכו שעתיים וחצי ברכב כדי להיכנס לחנייה אפילו שרכשו את הכרטיסים מראש באתר.
 

mike300L

New member
רישוי אקספירמינטלי זה עדיין רישוי! לא מרושיין הכוונה

טס כאקספירמינטלי.
 
שאלות למומחה

מייק, מרשים מאוד.
אנצל את המצב שבו הטייס בחור נחמד, דובר עברית ויכול לענות על שאלות בשפה ברורה:
1- אילו הכנות פזיולוגיות ומנטליות אתה עורך לפני טיסה, אם בכלל?
2- האם גם בטיסה מסוג זה הטייס מאבד משקל?
3- מה עושים אם במקרה ובכ"ז יש יצר הקאה?

תודה,
אבי
 

mike300L

New member
אבי, ההכנות הפיזיולוגיות הינן למשך כל השנה

. כדי למשוך 8-10G
ולדחוף 5-7G באימונים עשרות פעמים בכל טיסת אימון, יש לשמור על כושר גופני מסויים, אם אתה מתעייף ולא מצליח להחזיק את שרירי הבטן מכווצים לאורך תרגילים מסויימים זה יכול להיגמר באיבוד הכרה בטיסה.
האפשרויות הן להוריד מהעומס ולעבור לתרגילים מעודנים יותר עם פחות אנרגיה, או להתאמן חזק יותר בכדי להיות מסוגל למשוך ולדחוף לתרגילים אטרקטיביים יותר.
כל אחד ושיטת העבודה שלו...
Sean Tucker מרים משקולות בחדר כושר, אני עובד עם Kettle bells, ושישה ימים בשבוע משתתף באימון שעה של איגרוף, או איגרוף תאילנדי, קרב מגע או Combat fit שזה מעין ערבוביה של הכל ביחד בשיעור אחד...
כל מה שיעבוד על שרירי בטן, צוואר רגליים גב ובכללי מה שנקרא פה Core.

ההכנה המנטאלית שלי לפני מופע היא ליד המטוס ברכב שמספקים לנו.
מנוע מונע, מזגן עובד, המון מי שתייה ופשוט ישיבה בשקט וחשיבה על כל קטעי הטיסה. מהרגע של ההתנעה, דרך ההסעה, ההמראה, איזה מיכל דלק ייבחר, איזה עומס על המקזז, הידוק הראצ׳טים של חגורות הבטיחות, לאיפה יפנה האף עם הניתוק, איזו מהירות לפני הסנאפ הראשון, ואיזה גובה ייצבר במהלך ...כל זה ועוד המון פרמטרים תוך כדי ישיבה ברכב שעה או יותר לפני שתורי להיכנס למטוס להתניע ולקרוא ל air boss להסעה.
כל מופע דברים משתנים, כוון רוח ועוצמה, עננות, מיקום הקופסה בה טסים ביחס לקהל ...אידיאלי שהקהל ממוקם במרכז הקופסה, אבל לעיתים לא כך הוא...כל שינוי מצריך חשיבה ותכנון מראש.
אני אפילו מתכנן שהכניסה שלי עם רצף הסנאפרולים מגובה 4,500 תהיה מהכוון שמרוחק מהשמש כך שהקהל לא מסתנוור בנסיון לצפות בך עם פתיחת המופע.

לגבי איבוד משקל לא נראה לי בטיסות כאלה, אמנם מזיעים ומאבדים נוזלים אבל כל הטיסה היא רק 12 דקות כך שזה זניח.

הקאות לא קרה לי, אישית קשה להקיא גם אם אני חולה וממש רוצה, בטיסות אף פעם לא חשתי בצורך להקיא.
 
למעלה