השקיעה מבוקרת! הקטע שבו נופלים אחורה נקרא
Torque Roll, אני אמנם מגלגל את המטוס בטיפוס אבל בסיום לפני הנפילה אחורה גם אם המאזנות יהיו בניטראטלי ה Torque מהפרופלור יגרום למטוס לסבסב לכוון ההפוך.
ברגע שמתחילה הנפילה אחורה המאזנות עובדות הפוך, סטיק שמאלה יתן גלגול ימינה.
בכוונה אני מפסיק את העשן כמה שניות לפני שהמטוס מגיע לעצירה, כך שכשנופלים אחורה, ניתן לזהות את זה בקלות, שהמטוס נופל אל תוך העשן שנעצר כמה מאות רגל למטה.
דרך אגב בנפילה אחורה ניתן לפעמים להגיע למהירות של 100 קשרים ויותר.
אחד העקרונות החשובים בתרגיל הזה הוא שמירה על ההגאים מנזק מכני (לכן תמיד אנחנו אומרים אל תנסו את זה ללא הדרכה ממי שיש לו נסיון בתרגיל)...בנפילה אחורה כשהמטוס צובר מהירות הגה הכוון שואף להיזרק חזק אל אחד הסטופים, אם לא יהיו שתי רגליים חזק על הדוושות, ההגה יכול ממש להישבר שם, כנ״ל גם לגבי הגה הגובה, הכוחות המופעלים על הסטיק כה חזקים שהסטיק יכול ממש להיתלש מהאחיזה של היד אם לא מוכנים לזה ולהינזק בנקישה עם הסטופ.
כשיש גובה סביר מנסים להישאר כמה שיותר באנך תוך נפילה אחורה. ישנו מקרה נדיר בו המטוס פשוט ממשיך כך אחורה, אבל בד״כ משיכה או דחיפה של הסטיק גורמים לו להפוך כוון טיסה.
תחשוב כמה עומס יש על הפרופלור וגל הארכובה בתרגילים כאלה.