"מהפכה" במחירי השכרת מטוסים !!!

איקרוס11

New member
"מהפכה" במחירי השכרת מטוסים !!!

חברת FNA הודיעה כי "המטוס שכולם מחכים לו בדרך לארץ". מדובר בדאימונד דו-מנועי דיזל. מחירי השכרתו מותנים בקניית שעות בתשלום מראש:
30 שעות - 1500 ש"ח לשעה.
20 שעות - 1600 ש"ח לשעה.
10 שעות - 1700 ש"ח לשעה.
מחיר שעה רגיל - 1800 ש"ח.
מציע לכל קונה לדרוש ערבות בנקאית על כספו. היו דוגמאות בעבר: מוסיה ואוסי, אשר קבלו כסף מראש ונעלמו. לחילופין ערבות אישית של בעלי החברה לכספים.
לקחת בחשבון כי גם אם תעשו רשיון דו-מנועי על המטוס, לא תקבלו אותו לפני שיהיו לכם 50 שעות טיסה עליו.
לקחת בחשבון כי עלות השתתפות עצמית במקרה של תאונה או נזק מגיעה לעשרות אלפי שקלים.
נא לקחת בחשבון כי מצבה הכספי של FNA אינו מזהיר. היא סגרה מספר חדרים במשרדה - כדי להפחית את שכר הדירה לרש"ת, כמו כן החזירה לרש"ת את ההאנגר ששכרה סמוך לאוירום.
ראו הוזהרתם.
 
נשמה טובה אתה

לא שאני אטוס שם אבל אנשים לא טמבלים. מניח שינהגו בלי קשר בזהירות.
סתם קצת צורם שמתפרסם שמטוס מדהים מגיע לארץ ותמיד יש מי שקופץ ללכלך ולהרוס את החגיגה.
פ.נ.א סגרה משרד או שניים אבל מביאים DA42.
מצב קשה אה?
 

talben

New member
לאיקרוס

ראשית גילונ נאות - אני עובד ב-FNA, ולכם מן הסתם אני לא ממש אוביקטיבי. ועכשיו, אחרי שהדבר נאמר הנה קצת עובדות - החזרת ההאנגר וחלק מהמשרד נבעה מהעובדה שבעת המלחמה על הרצליה ההכנסות קטנו עד מאוד ולא הייתה שום הצדקה להחזיק שטחים גדולים עם מעט עבודה. לראייה - בחיפה היה רצון לשכור עוד שטחים (עוד האנגר) רק שלא היה מה לשכור, והמשרד שם עבר שיפוץ רבתי.
עובדה שניה - שאר הדו מנועיים (בעצם יש רק אחד להשכרה לשם לימוד) מושכר סביב ה-2500 ש"ח לשעה. תבדוק בבקשה אם אפשר לשכור אותו מדי לאחר הוצאת ההגדר ולפני שצברת כמה וכמה שעות מפקד דו מנועי עם ליווי מדריך/טייס מסחרי וותיק.
עובדה שלישית - אכן מצב כלכלי רעועה של החברה - היא קונה דו מנועי די חדש ויקר ובמקביל (ובלי קשר לדו מנועי) גם קונה ומביאה אז"מים במטרה להכנס לתחום הלימוד וההשכרה, ושני אלה מתווספים לשני הסימולאטורים שמפעילה החברה. אותה חברה לה שני סניפים...
עובדה שלישית - כמדיניות, אם חלילה תקרה תאונה בגלל שטות שלך, אזי תדרש לשאת בהשתתפות עצמית. אם קרתה תאונה בגלל תקלה טכנית (כן נסע לא ירד, קאט מנוע - ולא בגלל ששכחת לקחת מספיק דלק - ועוד ועוד) לא תדרש לשאת בהשתתפות העצמית). זו גם המדיניות בנוגע ל-172RG של החברה כמו גם לשאר מטוסי החברה.
וכאמור, אני לא ממש אוביקטיבי - ציינתי זאת בתחילת ההודעה - אבל לפחות אני כותב בשמי הגלוי.

שבת שלום וטוסו בזהירות

אכן מצב קשה
 

גד יצחק

New member
טעות בפירסום

אנא קיראו בעיון ומצאו טעות צורמת לעיין למי שמחזיק רשיון טייס.
 

ronashlon

New member
הנה קצת עובדות - החזרת ההאנגר ...

אם מה שאתה כותב זה נכון אז FNA עברה על החוק כאשר נתנה שירות למטוסים במה שלדבריך "אין מוסך". כלומר: COFA לא תקינים, תיקונים לא מאושרים ועוד...
רבאק, כמה לא חכם אתה יכול להיות. גם עם הבחור (וענונו) משליט תרבות עסקית ירודה במיוחד וגורר את כל התחום איתו מטה, לפחות אתה תחשוב לפני שאתה מחבק חיבוק דוב
 

talben

New member
ל-RONASHLON

כמו במקרה של איקרוס, גם כאן הואל לחשוף עצמך כדי שנוכל לדבר כשווה בין שווים. הנה אבהיר את כוונתי (ואתה מוזמן לבדוק שמה שאני אומר נכון) - החברה לא עברה על החוק. למה? כי החברה החזירה את מרבית ההאנגר הענק והיקר, ותחמה והשאירה לעצמה "חתיכה" קטנה מהאנגר (ריבוע המספיק להכיל מטוס + ארונות ספרות בפינה הצפון מערבית של ההאנגר) מכיוון שהתקנות אכן דורשות האנגר. כמו כל החברות גם זו נמצאת תחת פיקוח רת"א ואם המפקחים היו מגיעים ומוצאים "אין האנגר" הנושא היה מטופל.

לגבי ה"כמה לא חכם אתה יכול להיות" - אשתי טוענת שהרבה מאוד. מנגד אמא שלי טוענת שאני גאון הדור. לך תדע למי להאמין.

וברגע של רצינות - נדמה לי שהתשובות שלי הן לך (שיש לי חשד קטן שאני יודע מי אתה או לפחות למי/מה אתה קשור) והן לאיקרוס, היו לעניות דעתי מכובדות. אשמח אם גם אתה תוכל לכבד את האחרים בתשובתך. אבל שוב, ממי שמסתתר מאחורי כינויים שונים ומשונים, אני באמת לא מצפה להרבה... ואפרופו תרבות ארגונית - חכה להפתעות...
 

ronashlon

New member
ראשית זה לא מה שכתבת. ורק לזה התיחסתי. שנית:

האם FNAהשאירה שטח למטוס וארונית - אז זהו שלא. אני כמו הרבה אחרים מסתובב בהרצליה, ועיני בראשי. ההנגר היה סגור! לא מטוס ולא בטיח. אל תספר סיפורים שניתן לבדוק ברשת. אפרופו, נראה לי שרת"א קוראים בפורום. מה לדעתך יקרה עכשיו?
לגבי תרבות אירגונית. ראה יקירי, הבוס שלך אינו מדיף ריח של שושנים, ובנה לעצמו שם של איש ריב ומדון בלי העזרה של אחרים. אז לגבי תרבות אירגונית אני מציע לך פשוט לשבת בשקט. הארגון שאתה עובד בו מתנהג כמו הביריון של השכונה, ולא רק בהרצליה. לא מאמין שיש מישהו בפורום שחושב שהבוס שלך הוא אמא טרזה.
באשר להזדהות. רד מזה טל. הנושאים שאני מעלה הם עניניים. תתיחס אילהם ולא מי אני. ואם אתה יודע מי אני אז יופי לך.
באשר למטוס החדש - רק זאת אומר: שימותו הקנאים. יופי של יוזמה, וגם המחיר (למרות הפערים הגבוהים ברכישת כמות שעות יחסית לבודדת) סבירים. שהייה במזל.
 

talben

New member
תגובה אחרונה וזהו

ההאנגר היה סגור? באמת? איזו תגלית. אולי זה בגלל שמרבית השבוע (מזה תקופה ארוכה) המכונאים, להוציא את אלי שמסיבה בריאותית היה בבית, נמצאים בסניף בחיפה? אתה מוזמן לקפוץ לשם ולבדוק.
ולגבי אמא תרזה - גם אני לא חושב שהבוס שלי הוא אמא תרזה. אבל בניגוד אליך אני לא ממציא דברים ומשקר ללא ביסוס עובדתי כמו חלק מהדברים שכתבת.
הזדהות? זה האלף בית. אני טוען טענות אבל לפחות כולם יודעים מי אני ואיזה אינטרס יש או אין לי. חוכמה גדולה וגבורה גדולה לא פחות להתחבא בפחדנות מאחורי כינוי כזה או אחר. אתה כל כך משוכנע במה שאתה טוען? טען אותו בשמך. זו אכן זכותו של כל אדם להתחבא, אבל אז אל תתפלא שחושדים במניעים שלך.
המשך יום נפלא
 

ronashlon

New member
פליק-פלק וצוקהרה לאחור.

חיפה - בדקתי. לא דומה למה שאתה מספר. אבל זו לא סיבה לכך שיש לפחות מטוס אחד שאני מכיר שטופל בהרצליה כשהמוסף היה סגור. כל שצריך לעשות זה להעביר את האנפורמציה לרת"א.
 
אז תדווח. מחובתך לעשות זאת כשאתה רואה פשע.

ואם לא דיווחת אתה או שותף לעבירה או סתם קשקשן משמיץ.
 

טל ר

New member
"פשע" זה רק אם העונש עליו הוא 3 שנות מאסר ומעלה...

אחרת לא קמה חובת הדיווח (בטרם בוצע הפשע) - ואם הפשע כבר בוצע, ודאי אין חובת דיווח.
 

ronashlon

New member
אלעד: ראשית זו עברה ולא פשע. ניתן לסלוח לך מפאת גילך הצעיר

שנית ממש לא מעניין אותי באם FNA עוברת על תקנות רת"א. שים לב שטל בן יוסף ציין בפוסט שלו שההנגר הוחזר לרת"א ומאז הוא מנסה לתקן אמירה אומללה. כם נתונים נוספים שהוסיף בהמשך לא ממש מועילים כאשר הם מתוארים על ציר הזמן. חבל, אך העובדה בעינה נשארת. ההנגר הוחזר, והמכון בהרצליה עבד בחצר. כך פשוט, ודעתך עלי לא תשנה זאת.
 
תודה חמוד אבל אני בן 41.

אבל נחמד שקוראים לי צעיר.
ואין לי כלום נגדך כי אתה לא קיים. זאת דעתי על אלו שמקטרים בעילום שם.
אני חייב שתסביר לי בכתיבתך הרהוטה מה עומד מאחורי ההתעקשות להישאר עם שם בדוי. מה הפחד הגדול?
 

ronashlon

New member
אלעד יקירי הייתי מתחלף איתך בגיל ברגע, ולא שואל שאלות.

באשר לשאלתך באשר להתעקשות שלי לכתוב בעילום שם. ראה את החופש שזה מקנה לעלות נושאים שונים. אבל אתה יודע מה, אנצל הזדמנות זאת לאמור כך:
הפורום הזה שהיה לצערי בזמנו של צור פורום עיקרי של עולם התעופה הכללית, ופורום אינפורמטיבי בנושא תעופה, הפך להיות פורום צהוב הנשלט בברוטליות חצופה ע"י קומץ אנשים והאינפורמציה היחידה הנמסרת כאן היא ירודה, ומגמתית שאין לה שום קשר לתעופה. בושה! אז אם זו רמתו של הפורום, אל לך להתפלא שגם תגובות כשלי מתפרסמות כאן כשיש מנהל פורום רופס. ראה אלעד - לפורום מעל 7,000 עוקבים. כמה כותבים באמת יש לדעתך? פחות מ-10. למה לדעתך יש כה מעט? איכן אנשי התעופה שיכולים לתרום מהידע שלהם? מדוע הם לא כאן? מדוע לדעתך האגודה לא משתמשת בפורום? ובבקשה אך תנסה להגיד לי שזה בגלל אנשים כמוני. אני כותב חדש בפורום אך קורא ותיק מאוד. והנקודות שאני מעלה הם לא חדשות. כמה פעמים קראת בפורום שירדו על חבר חדש ששאל שאלה שלא מצאה חן בעיני אחר וזה עוקץ משתלח, וחושב שהוא מלך העולם והחכם מכל אדם. כמה פעמים ראית ש"יורדים" על מישהו על שגיאת כתיב וזה מדיר רגליו. אך החמור מכול זה הסגנון הציני, הסרקסטי, הפוגעני, המעליב, ובדרך כלל וללא יוצא מהכלל, הרסני! אנשים משתמשים בפורום על מנת לספר סיפורים שלא היו ולא נבראו רק על מנת להראות חשובים בעצמם, או שהם משרתם של אדונים. בושה! אין דין ואין דיין ואין מנהל פורום. בלי למצמץ אנשים טווים סיפורים פוגעניים ומגמתיים ואותה מקהלה מצומצמת של כותבים זבי חותם ומטפטפים מחרה אחרייהם. נו באמת. מתי פעם האחרונה ראית כאן דיון אמיתי בנושא תעופה? אתה באמת חושב שמעניין אותי באם המוסך של FNA תיקני או לא? אני כאחרים יודעים מה קורה ומקבלים החלטות בהתאם ולא זקוקים לצהובון ש"יספר" לנו את סיפוריו הירודים.
אז אתה יודע מה. גם לי מותר, ואין יותר פרות קדושות יותר. אני מבטיח לך שאם תגלגל אחורה תמצא לא יותר מחופן דל של דיונים רציניים בתחום התעופה, ואני מזמין אותך לבחון מי הכותבים ועל מה גם בעתיד. תעופה כנראה לא נראה כאן.
 

talben

New member
נו טוב. בכל זאת עוד תגובה


בפעם הבאה שתהיה בהרצליה חפש את ליאור מויאל. תשאל אותו היכן הוא רוב השבוע. אחרי שתשאל אותו תודיע מה הוא אמר לך. בפעם הבאה שתהיה בהרצליה תציץ להאנגר. שבוע שעבר (ביום חמישי שאז הייתי בשדה בפעם האחרונה) חנה בהאנגר ה-CHP ובתחיל היום גם ה-CWH (נדמה לי) עבר שם איזה טיפול קטן. בנוסף אליהם ה-CWC אכן טופל ברחבה מפאת חוסר מקום בהאנגר, והוא עמד כנף אל כנף עם מטוסיו של בן עמי. בדקתי - יש לי 2.15 בעין ימין ושמאל ועם המשקפיים הראייה שלי 6:6. יכול להיות שניסים בתיחכומו שם שם דמויות קרטון של המטוסים בכדי לעבוד על לקוחות ועל רת"א (כמו שמשטרת ישראל עשתה בזמנו עם דמויות קרטון של ניידות תנועה).

והנה - אחסוך לך ברורים. ה-PMI (מפקח רת"א האחראי על החברה) הוא מר ישראל אקריש. הוא עצמו אחראי גם על רישוי מכוני הבדק. תרים לו טלפון (03-9774533) ועדכן אותו כי החברה עוברת על החוק ומסכנת את המטוסים, הטייסים, המרחב האווירי של ישראל ואת השלום במזרח התיכון. אם כל מה שאתה אומר נכון, הוא יהיה חייב לשלול לחברה את הרישיון. אז יאללה, במקום לשבת ולפרסם פוסטים התקשר אליו עוד עכשיו (אם אני לא טועה ב-16:30 המפקחים כבר לא עובדים) ויפה שעה קודם, שהרי בנפשו הוא הדבר ולא נרצה חלילה שאנשים תמימים ימשיכו להסתכן.
 

ronashlon

New member
באם לא הבנת עד עכשיו, אז הנושא נבדק!

והתוצאה פשוטה להפליא: ההנגר הוחזר במלואו. כך פשוט! ללא הנגר, מכון הבדק בהרצליה מאבד את תקפותו. גם זה כך פשוט. FNA עבדה על מטוסים עם מכון לא תיקני. כך פשוט. וכל הקישקוש שלך בדבר חזרת המטוסים למכון הוא לאחר ש-FNA שכרה את המקום מחדש. גם אתה מודה בכך בפוסט שלך. להזכירך מה כתבת: ...הנה קצת עובדות - החזרת ההאנגר וחלק מהמשרד נבעה מהעובדה שבעת המלחמה על הרצליה ההכנסות קטנו עד מאוד ולא הייתה שום הצדקה להחזיק שטחים גדולים עם מעט עבודה. לא ערכתי או שיניתי. אתה כתבת, לא אני או אחרים! אתה!
ויותר מכך החוצפה של הבוס שלך עם ה-ELT.
רצה לעשות סיבוב של 100,000 $ על חשבון בעלי המטוסים. מצב כלכלי קשה, אז קדימה בא נגלגל זאת על בעלי המטוסים. אתה רוצה רשימת מדריכים שאיתם הוא רב? או רשימת שותפים, בעבר ובהווה. איומים, ועוד, ועוד, ועוד.
על הקרטל הדורסני שהוא מנהל ביד רמה כבר דיברנו? וחסר למי שמתנגד לו. טל, אם לא הבנת, הרמה הנמוכה והתרבות העסקית הקלוקלת אותם הוא מנחיל בכל הענף מחלחלת לכל מקום. אז מה הפלא "שמעגלים" פינה עם המוסך, מי יעז להגיד דבר. עזוב אותנו עם הבוס שלך, אם אני תועה אז אנשים יצביעו ברגליים הלא כך? ראה כיצד סקאי פורחים, מצביעים ברגליים נכון? אבל אם אני צודק, גם אז מצביעים המשתמשים ברגליים.
לי אין דבר וחצי דבר עם FNA. שומר נפשו ירחק.
עכשיו התרבות הזאת תחלחל גם לתחום האז"מ. אם אתה משתעשע במחשבה לרגע שיש מישהו בפורום שחושב שטובת טייסי האז"מ עומדת לנגד עיניו של מר וענונו, וזה ויוצא מגדרו לקנות אזמ"ים לטובת המבקשים לטוס במחיר הוגן, אז אתה חי בלה-לה-לנד. הקטע המצחיק יהיה אם האגודה תביא גם אז"ם או שתיים. רק לראות את התגובה שלו יהיה שווה הכול.
אבל בסדר טל, תהנה מעבודתך ב-FNA כל זאת עוד שם, זאת כמובן עד שהוא יחליט "לטפל" גם בך כמו שעשה לרבים וטובים אחרים, עם או בלי וזלין למי שמכיר את הסיפור. בהצלחה לך בחור אמיץ.
 

talben

New member
טוב נו. הפעם באמת תשוב האחרונה. נשבע לך

לא המצאתי. אכן כתבתי את מה שציטטת אבל לו בגלל שלא חשבתי להתחיל לפרט עד רמת המ"ר. אתה רוצה אולי שאתחיל לתאר גם איך תחמו את השטח (עם "חמורים") ואיפה עמד הארון עם הספרות (מול דלת הכניסה הקטנה) ואיפה שולחן הכתיבה עם המחשב (סליחה, לפטופ) והמדפסת (בצמוד לקיר המשותף עם בן עמי). כשראיתי שאתה מתעקש, הוספתי את מה שאמרתי. אם אתה כן רוצה לדקדק, ההאנגר "השלם" לא נשכר בחזרה עד היום...
לבי החוצפה של הבוס שלי - ישנם 4 אנשים שמציעים ELT למכירה. לא טובה לך הסחורה שלו? לך למונאייר, לניר ראובני או לעמית שרון. תתמקח איתם ובסוף קנה את מה שהכי מתאים לך/זול לך. בין זה לבין לגלגל על בעלי המטוסים המרחק רב. הוא מציע סחורה למכירה - בין אם זה חלקי חילוף, מכשור או שעות טיסה. זכותך (ולטעמי אפילו חובתך) כלקוח לערוך סקר שוק ולקנות את מה שהכי טוב לך.
ואולי תקרא את שכתבתי ותצביע על המקום בו אמרתי "טובת הענף" ושאר הציטוטים שאתה מייחס לי. הוא, כמו שאר החברות בהרצליה, חיפה, מגידו ובאר שבע, פועלים על מנת להרוויח. זו הסיבה לכניסה לתחום החלפים
, האז"מ הדו מנועי ושאר הירקות. אני מבטיח לך שאף אחד מבעלי העסקים לא פילנטרופ. כולם עובדים בשביל להרוויח. יש כאלה שגם אוהבים את התחום בו הם עוסקים ויש כאלה שלא. אם תשאל אותי אצל ניסים זה שילוב- הוא גם אוהב תעופה אבל גם מחפש הזדמנויות עסקיות להרוויח מכך.
ומכיוון שהבטחתי שזו הפעם האחרונה, אז זהו. מכבד את זכותך לסלוד ממני, מהמקום בו אני עובד ומהבוס שלי. זכותך המלאה כמו גם זכותו של כל אדם אחר.
 

ZeevRozenek1

New member
מנהל פורום "רופס" ?

דוד לא זקוק למליץ יושר , ביחוד לא אחד שגר באיטליה, אבל לא יכולתי לעצור בעצמי .
בן אדם משכמו ומעלה, מפקח על הפורום שכולנו נהנים לקרוא ולכתוב בו ,הכל בהתנדבות .
פעל ופועל רבות איפה שצריך בעמותת משתמשי הרצליה, והודות לו ולחבריו יש לך ולאחרים מקום להסתובב ולדווח לנו מה קורה ב-FNA. (אישית FNA לא מעניינת אותי לטוב או לרע) .
ולנו לא נותר אלא להביע את הערצתנו לאומץ הלב שלך ,לתקוף ולהשמיץ אחרים מאחורי שם בדוי
עוד כשבועיים כל ילדי ישראל ישירו לך שיר תהילה "הן בכל יום יקום הגיבור גואל העם".
אז קום ותעמוד דום גם כאשר אתה רק חושב עליו .
 
למעלה