מהפכת קווי ה-BRT בגוש דן - גוש דן מוצף לאחרונה באוטובוסים

Bus Nerd

Active member
תזכור שמשה הודה שהוא לא נוסע באוטובוסים

ולכן הוא אומר משפטים מגוכחים כמו "התדירות שלו מונעת צפיפות באוטובוס", ולכן הוא חושב שbunching זה דבר טוב, ולכן הוא לא מכיר את התופעה של אוטובוס שלא יכול להשתמש בנת"צ בגלל משאית שפורקת סחורה או מישהו שעצר "רק לרגע" לקנות פלאפל.
 

משה12333

New member
המשאית שפורקת סחורה או האיש מהפלאפל מיד יצולמו במצלמות

העירוניות החדשות שיותקנו בכל הנת"צים החדשים והקנס שהם יקבלו יבטיח שהם לא יעשו זאת שוב.

גם כל שוטר שבמקרה עובר במקום יכול לתת להם קנס בנוסף לקנס העירוני.

משרד התחבורה חשב על הכל בתכנון קווי ה-BRT החדשים.

 

משה12333

New member
כשהרכבת תעבור היא תיסע במהירות שהיא חצי ממהירות האוטובוס.

זאת לא רכבת אלא רכבת קלה שנוסעת לאט כי היא תוכננה במקור לתיירים שמתרשמים מאתרים תיירותיים לאורך מסלולה.

היא לא תדרוס אפילו צב שיהיה על המסילה שלה כי הצב ישיג אותה בקלות.

אבל כדי שהיא תוכל לזחול אחרי צבים, קודם כל צריך להשלים את בניית הקו האדום.

הקו האדום לא יושלם אלא יוקפא באמצע העבודות משיקולי עלות-תועלת.

בכלל, לא יהיה כדאי להתחיל את החפירה האופקית מתחת לאדמה בגלל מי התהום הגבוהים ובגלל התשתיות הרעועות ב-ב"ב, בר"ג ובת"א שיגרמו לאסון של התמוטטויות של כבישים, מדרכות, בתים ובניינים.

מי בכלל ירצה לקחת אחריות על כך ולבלות את שארית חייו מאחורי הסורגים? שר התחבורה יקפיא את הפרוייקט לאחר השלמת חפירת התחנות התת-קרקעיות.

 

d70

Well-known member
כן בטח,רכבת עם מסילה תהיה יותר אטית מאוטובוס בפקק ...
אתה נואשות מנסה להשכיח את הפאדיחה הלוגית שיצרת. אתה טוען ש"ציר המוות" נסגר אב שכחת שמטרת הסגירה לקדם ולהיפתח מאוחר יותר עם רכבות שטסות על מסילה.אין לך איך להתמודד עם האמת אז אתה ממציא שהרכבת (בבניה) לא תצא לפועל,ואם תצא, תסע יותר לאט מהמכוניות בפקקים
 

משה12333

New member
זו לא רכבת. זו רכבת קלה. מהירותה היא 30-40 קמ"ש. היא גם

עוצרת ברמזורים וגם עוצרת עצירות פתע בבלימה חזקה אם צריך.

זה ממש כמו שילוב של אוטובוס עם מהירות של רכב שמנקה רחובות.

הקו האדום היה כבר פועל אם הוא היה כולו על פני הקרקע, כמו בירושלים, אבל לראש עיריית ת"א יש כל כך הרבה כח כך שהוא כפה על הממשלה להוריד את הקו אל מתחת לפני הקרקע בעירו וכך הוא קבר את כל פרוייקט קווי הרכבת הקלה בגוש דן.

הקו הזה לא יושלם אלא יוקפא לאחר גמר החפירות האנכיות של התחנות התת-קרקעיות ולפני תחילתן של החפירות האופקיות התת-קרקעיות.

הקו האדום והקו הירוק יישארו רק כקווי BRT (קו מס' 1 של דן וקו מס' 189 של דן שייסעו בנתיבי תחבורה ציבורית ימניים עם תדירות גבוהה מאד).

 

d70

Well-known member
אתה באמת מנסה לשכנע פה שנת"צ פקוק שווה לנת"צ פנוי ?
אתה מדבר עם אנשים שנסעו את הקטעים בזבוטינסקי כשהנת"צ המרכזי היה פתוח.

רמזורים יש לכולם ,אבל נת"צ ייעודי נשאר תמיד פנוי וללא פקקים.
 

משה12333

New member
הנת"צ המרכזי היה גם אסון לאוטובוסים בנוסף להולכי הרגל שנדרסו

בו.

אם אתה זוכר, היו לו שני רמזורים פנימיים מיוחדים לאוטובוסים שלו:

1. רמזור מיוחד לפניה ימינה להשתלבות בכביש הרגיל לכיוון מע', לקו מס' 49 ודומיו, לפני צומת רח' שנקר.

2. רמזור מיוחד לפניה ימינה להשתלבות בכביש הרגיל לכיוון מז', לקו מס' 82 ודומיו, לפני צומת רח' דנמרק.

שני רמזורים אלה יצרו פקק תנועה בנתיב האמצעי של האוטובוסים כי האוטובוסים הפונים לא הצליחו להשתחל לנתיב של כלי הרכב בזמן הקצר של הרמזור הירוק שהוקצה להם. הם תמיד גרמו לפקק תנועה בנתיב של האוטובוסים ובנתיב הרגיל כשכמה אוטובוסים עמדו באלכסון בצמתים אלה וחסמו תמיד את כל ציר ז'בוטינסקי.

כעת, הרמזורים המיוחדים האלה בוטלו וכל האוטובוסים טסים ישר בנתיב הימני שלהם.

מהרבה בחינות, הנת"צ הימני הוא עדיף לאוטובוסים מאשר האמצעי.



 

d70

Well-known member
או בעברית: כל עוד משתמשים רק בנת"צ המרכזי העסק טס-טוב שהבנת
 

משה12333

New member
העסק טס והרג אנשים. למה אתה חושב שבנתיב הימני שכרגע כל

האוטובוסים משתמשים בו, יש 0 הרוגים וזאת למרות שהאוטובוסים טסים בו במהירויות גבוהות מאד?

כי אף הולך רגל לא יחצה כביש ברמזור אדום אם הוא מסתכל שמאלה ורואה שהכביש לא פנוי. רק כשהכביש פנוי, הוא יחצה באור אדום.

בימי הנתיב המרכזי, הרבה הולכי רגל חצו את הכביש ברמזור אדום כשהם מסתכלים שמאלה כרגיל כלפי הכביש של כלי הרכב הרגילים. כשהם הגיעו לאי התנועה של הנתיב המרכזי של האוטובוסים, הם באופן טבעי הסתכלו ימינה במקום שמאלה ואז האוטובוס שהגיע משמאלם במהירות גבוהה, דרס אותם.

האוטובוס הגיע במהירות גבוהה כדי להספיק לתפוס את האור הירוק שהיה לו ברמזור.

הרי כל מי שחוצה כביש ראשי מסתכל קודם שמאלה ואז כשהוא מגיע לאי התנועה לאחר חציית הנתיב הראשון, הוא מביט ימינה אל עבר התנועה בנתיב השני. הוא לא חושב שהוא צריך להביט שוב שמאלה.

 

d70

Well-known member
אתה נכשל בלהסביר איך בשאר הציר אין בעיה עם נת"צ מרכזי
הוסבר לך יותר מפעם אחת שיש בעייה ספציפית בצומת הזו.
 

משה12333

New member
חב' ADALYA לא מבצעת סקרים על דעת עצמה אלא אך ורק לפי בקשת

משרד התחבורה.

אם משרד התחבורה מקבל ממנה סקר של שביעות רצון בשיעור של שמונים אחוזים מקו אוטובוסים מסויים, הוא לא יזמין עוד סקר לקו זה. שמונים אחוז זה נתון מוחלט ולא מצריך בדיקה נוספת.

הנוסעים לא מודעים לסיבה העיקרית של הצלחת קו מס' 1: הקו פועל במקביל לכל הקווים הקיימים. הוא לא ביטל אף קו שנוסע במסלול שלו.

בחיפה ובירושלים, משרד התחבורה היה חייב לבטל קווי אוטובוסים רבים כדי לממן את הקמת התשתית היקרה של מסלול המטרונית ומסלול הרכבת הקלה.

ביטול הקווים יצר עומס בלתי נסבל על המטרונית ועל הרכבת הקלה. ביטול הקווים גם יצר סבל רב לנוסעים שנאלצים ללכת מאות מטרים מתחנות שבוטלו אל התחנות החדשות של המטרונית/הרכבת הקלה.

במקרה של קו מס' 1, משרד התחבורה משתמש בתשתית קיימת של נת"צ ימני מוכן בכביש ולכן קו זה הוא זול מאד להקמה ולתפעול.

קו מס' 1 הוא פשוט מושלם מכל הבחינות.

 

d70

Well-known member
הסקר מלמד שקו חדש עובד טוב עד שהנוסעים מתחילים להשתמש בו..
 

משה12333

New member
הסקר מלמד על עוד חיסרון גדול של הרכבת הקלה בירושלים

והמטרונית בחיפה: הם גרמו לביטולי קווי אוטובוס שנסעו בעבר במסלול שלהם.

ביטולי הקווים יוצרים עומס וצפיפות בלתי נסבלים עליהם וגורמים למשתמשים בהם ללכת ברגל מאות מטרים עד להגעה אליהם. פשוט אין אף קו אוטובוס שיכול לשמש אותם. כל הקווים שהם היו רגילים להשתמש בהם בוטלו ע"י משרד התחבורה כדי לממן את התשתית היקרה והתפעול היקר של הרכבת הקלה והמטרונית.

תאר לך שהיו מבטלים את הקווים: 50, 51, 66, 166, 82, עם פתיחת קו מס' 1. אם זה היה קורה, קו מס' 1 היה כישלון מוחלט כי הוא היה עמוס מאד.

התשתית הזולה של קו מס' 1 מאפשרת למשרד התחבורה להשאיר על כנם את שאר הקווים. הרי קו מס' 1 לא צריך שום תשתית. הוא נוסע בנתיב המוכן של התחבורה הציבורית בימין הכביש.

 

d70

Well-known member
שמח שהבנת שכשמשלמים יותר -מקבלים יותר
 

איתמר ש

New member
אין לך מושג מה זה BRT

אבל תמשיך לכתוב פה מגילות בפורום, כל רגע שאתה כותב פה ולא עוסק בתכנון (או מה שזה לא יהיה שאתה עושה) הוא רווח צרוף לעולם התכנון ולפ"ת בפרט
 

משה12333

New member
דווקא לכל תושבי פ"ת יש דוקטורט ב-BRT. ה-BRT היה כל כך מוצלח

בעיר שלהם כך שכל חודש הוא הרג תושב אחר אצלם.

ציר ה-BRT בפ"ת נקרא בשם: ציר המוות.

הממשלה החליטה שיותר לא יהיו צירי מוות בישראל ולכן בכל עיר במדינה יהיו קווי BRT שנוסעים בנתיב ימני של תחבורה ציבורית ללא הפרדה.

קו מס' 1 ישוכפל לכל ערי הארץ. בישראל, זה דגם קוי ה-BRT היחיד שיהיה (פרט למטרונית שהתגלתה ככישלון מוחלט).

 

amit1270

New member
הממשלה לא החליטה כלום. מאיפה הבאת את זה?

וכדי להפריך את טענתך המופרכת: "ציר מוות" חדש מתחיל להיסלל ממש בימים אלה בשדרות הרצל באשדוד. דבר דומה פועל בירושלים בדרך חברון, רחוב קרן היסוד, רחוב המלך ג'ורג', רחוב שמואל הנביא ושדרות גולדה מאיר. גם בחיפה כמובן לאורך ציר המטרונית. רק בפתח תקווה המת"צ הפך ל"ציר מוות", אבל במקום לטפל בבעיות הבטיחות בחרו בפתרון הקל וסגרו אותו. עכשיו זה כבר לא משנה כי על אותו מת"צ כבר מכינים את התשתית לרכבת הקלה.
 

משה12333

New member
הבעיה עם נתיב שמאלי לא קשורה לבעיית בטיחות. היא קשורה לכך

שאף הולך רגל שחוצה כביש ומגיע לאי תנועה לא חושב שהוא צריך להסתכל שוב שמאלה אלא הוא מסתכל מהמדרכה של אי התנועה רק ימינה באופן טבעי.

הוא מסתכל רק ימינה ורואה שהכביש ריק, אז הוא מבין שהוא יכול לחצות את הכביש וזאת למרות שיש אור אדום ברמזור שלו להולכי הרגל.

כמה פעמים אתה עברת באור אדום להולכי רגל כשראית שהכביש ריק? כולם עושים זאת.

הוא חוצה באור אדום מבלי להסתכל שמאלה ואז הוא נדרס משמאל ע"י אוטובוס שנוסע מהר כי הוא צריך להספיק לעבור את הצומת באור ירוק.

לא תוכל להילחם בטבע האדם, גם אם תשים מיליון אמצעי בטיחות. תמיד הולך הרגל יסתכל ימינה ולא שמאלה.

 

Bus Nerd

Active member
זה לא קשור ל"לא להסתכל"

היו סרטונים שהוכיחו את זה, שהבעיה הייתה בתזמון הרמזורים, הירוק התחלף לאדום בזמן קצר מדי שלא מאפשר להשלים חציה בבטחה.
&nbsp
חוץ מזה שיש שם בעיות של שדה ראיה בגלל טופוגרפיה שלא מאפשרות לראות אם יש אוטובוס מתקרב גם אם אתה מסתכל בחלק מהצמתים.
 
למעלה