מה אומר החוק לגבי פריקה וטעינה?

  • פותח הנושא ronko
  • פורסם בתאריך

ronko

New member
מה אומר החוק לגבי פריקה וטעינה?

זוכרים את פרשת התמרור הבעייתי? הפרשה ההיא נסגרה אבל היום צצה חדשה.
את התמרור החליפו ופתרו בעיה אחת ועכשיו יש בעיה אחרת. חוסר אחידות של הפקחים בנוגע לפירוש "פריקה וטעינה".

זה התמרור. על המלבן הצהוב התחתון ציירתי איקס אדום מכיוון שכיום המלבן הזה כבר לא קיים. נותרו רק עם אלה שמעל.

היום נצפה פקח מגיע לאזור ונותן דו"ח לאוטו אחרי כדקה וחצי, בשעה שהתמרור מתיר לפרוק ולטעון סחורה במשך עד 15 דקות.

עכשיו נשאלת השאלה, לפני שאמשיך בפירוט,
מה מגדיר החוק כ"פריקה וטעינה"?

תודה,
רוני

 

גבע אבי

New member
צריכה להתקיים פעולה של פריקה או טעינה

במילים אחרות, אתה לא יכול לחנות 14 דקות לטובת סידורים במקום זה או אחר.
פקח שעיניו בראשו יכול להבין שיש פעילות סביב הרכב ולהסיק שיש פריקה או טעינה.
כל פעילות אחרת היא עבירה.
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
ולהוריד מחזיק מפתחות

או טלפון סלולרי או תי יד - לא נחשב לפריקה וטעינה.
סחורה לחנות או מסעדה סמוכה - כן
 

ronko

New member
ולכן שאלתי מה זה "פריקה וטעינה".

ולכן שאלתי מה נחשב ל"פריקה וטעינה"...
שקיות מצרכים מהסופר?
מוצר שנקנה בחנות?
יש איזשהם הגדרות כלשהן לעניין?
&nbsp
רונקו
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
פריקה וטעינה

להעמיס או להוריד מהרכב מוצרים שנקנו בחנות - זו פריקה וטעינה.
הובלתם הביתה - או הובלתם לרכב - לא נכלל במסגרת פריקה וטעינה.
ושים לב שהמקומות של פריקה וטעינה אינם ליד בתי מגורים אלא ליד בתי עסק
ליד הסופר יש מקום לפריקהה וטעינה וקנית בסופר 100 ק"ג מוצרים? - תוכל להשאירם על המדרכה, ללכת לחניון הקרוב ולהביא את הרכב שהחניית כחוק, להעמידו ולהעמיס את המוצרים - זה בסדר.
ושים לב - בזמן הפריקה והטעינה תמיד יד ליד הרכב פורק או מטעין - הטובין לא נטענים או נפרקים בעצמם.
 

ronko

New member
נשאלת השאלה

שאלתי את הפקח איך הוא יכול לדעת שיש פעילות של פריקה סביב האוטו.
איך הוא יודע שאני בדיוק יצאתי מהאוטו לחנות שנמצאת מעבר לכביש או עסק שנמצא בתוך בניין?
&nbsp
זה כל כך מסובך להמתין 15 דקות (או לפחות 10 דקות כפי שבית משפט כבר פסק) לפני מתן דו"ח?
&nbsp
לדברי הפקח שנתקלתי בו אתמול, הקריטריונים הם כאלה, ציטוט שלו:
1. חייב להיות נוכח נהג ליד האוטו
2. תא המטען צריך להיות פתוח
3. צריכה להיות סחורה בתוך האוטו
4. צריכים להיות אורות אזהרה.
&nbsp
תסלחו לי, אבל זה נשמע לי קשקוש! אשמח אם מישהו יודע אחרת מתקנות התעבורה.
&nbsp
מזכיר שוב,
הפקח עבר ליד האוטו (לא שלי), המתין דקה וחצי בלבד ונתן דו"ח, בשעה שהתמרור מתיר רבע שעה (יש לי סרטון וידאו שצולם בסתר שמוכיח את הנ"ל).
&nbsp
הדו"ח ניתן, לטעמי, שלא כדין, מאחר וטכנית הוא ניתן על עבירה שלא התבצעה והנהג שקיבל את הדו"ח תוהה מה סיכויו להיות זכאי.
&nbsp
רונקו
&nbsp
 

אלעד.

New member
אין לכך הגדרה בחקיקה. יש הגדרה מהי חניה:

כך נקבע בסעיף 1 לפקודת התעבורה:

"חניה" - העמדת רכב לזמן כל שהוא, שלא לשם העלאת אנשים או הורדתם או טעינת מטען או פריקתו מיד, בלי הפסקות, בין שיש ברכב נהג או אנשים או מטען ובין שאין.

כלומר: התמררור העליון (432) שאוסר חניית רכב בדרך בצד שבו הוצב התמרור, מתיר טעינה ופריקה מיידית של מטען ללא הגבלת זמן, וכן מתיר העלאת והורדת נוסעים. התמרור השני (439) מסייג את משך הזמן שמותר לבצע את הפריקה והטעינה המיידית למשך זמן שלא יעלה על 15 דקות. בכל מקרה, אם הטעינה והפריקה המיידית הסתיימה - אסור להמשיך להעמיד את הרכב שם, בין אם יש תמרור המגביל את משך הזמן המותר לבצע את הפריקה והטעינה ובין אם אין.

ולהעמיד את הרכב שם, ללכת 7 דקות עם מטען (ארגז סחורה) לבית עסק, ולחזור אחרי עוד 7 דקות - זה לא "מיידית".

פריקה זו הוצאת המטען מהרכב (למדרכה), ולא הובלתו לבית העסק. טעינה זו העלאת מטען (מהמדרכה) לרכב, ולא הובלתו מבית העסק.

אם מקבל הדו"ח סבור שביצע טעינה ופריקה רציפה של מטען - הוא יכול לבקש לבטל את הדו"ח או להישפט. לא בטוח שיצא זכאי.
 

גבע אבי

New member
ניתנת התשובה

אבל קודם השאלה: האם חנית שם לצורך אחר כלשהו?
אם כן, עברת על החוק וגם קפחת זכות של מישהו אחר שאולי הי הצריך את מקום החניה הזה לצורך אמיתי של פריקה או טעינה
אם לא, לך לבית המשפט ובקש את יומך. יש סיכוי טוב שיחמירו אתך בגובה הקנס
סליחה מראש ממי שייפגע מהמשפט הבא:
היה פעם אדם שחנה בתל ברוך. לשאלת השוטר ענה "רק פרקתי מטען....."
 
למעלה